iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Ervaring Pro-assist (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/26105-ervaring-pro-assist.html)

daantje22 10-11-12 09:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lowermate (Bericht 851270)
Ik denk erover mijn pro assist verzekering op te zeggen na ruim 2 jr.
Verstandig ?
Ik heb er nooit iets mee gehad , ben voorzichtig en had nu al aardig wat kunnen uitsparen.
Tegen de tijd dat je hem een keer laat vallen kan je de reparatie wel betalen.

Opzeggen kan neem ik aan ook telefonisch met bevestiging via email ?

dat dacht ik dus ook totdat hij na 2 jaar en 2 weken kapot ging.
iPhone 4 is bijv nu nog minimaal 400 los voor bijv 32 GB, dus ik zou hem niet opzeggen voor omgerekend 8 euri per maand, daar koop je geen nieuwe voor, en je bent nu al zo lang daar verzekerd..

Lowermate 10-11-12 18:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door deepfunky (Bericht 851505)
Hou je dan wel rekening met Murphy's Law...? Verzekering opgezegd, iApparaat kapot!

Risico van het vak :)

Tja, misschien maar het is wel zo dat sinds ik deze verzekering heb ik niet veel positiefs in dit topic heb gelezen.

Ik kan hem natuurlijk altijd laten vallen maar,ben zeer zuinig ermee en doe er geen gekke dingen mee. Ik,bedoel bv niet teveel dingen tegelijk in je handen hebben zoals mijn zoon laatst had en toen schoot ie uit zijn hand.

Kuhrtje 13-11-12 15:56

Hier gaat het ook lekker hoor met Pro-assist.. Mijn telefoon is nu in de 6e week en heb nog geen enkele informatie over mijn telefoon gekregen sinds 5 oktober.. Ga ze nu weer even bellen. Vrees weer voor hetzelfde verhaal: Sorry maar hij ligt in het reparatiecentrum en kunnen ook niet achterhalen hoe of wat..

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 13 november 2012 om 16:11 ----------

Zoals ik al voorspelde, ik heb ze net weer gebeld, aangezien nu de 6e week is ingegaan.

Dit zijn mijn genoteerde klachten vanuit Pro-assist:

1:Toestel laten vallen
2: In contact geweest met vloeistof
3: Audio diversen
4: Display beschadigd gebroken
5: Diverse problemen Software

Dit willen ze gaan maken? Repareren? Nu weeeer hetzelfde antwoord, we weten pas iets als we wat gehoord hebben van het centrum. Hij ligt daar nu al meer dan een maand!!

Dit duurt me echt te lang hoor, maar ik kan gewoon niks doen. Zij kunnen helemaal niks zien (vind ik al vreemd).

tasjake 14-11-12 10:07

Pro assist is ook Failliet

daantje22 14-11-12 10:07

hoezo is pro assist failliet? in Belgie wel ja, maar niet in NL?

XIII 14-11-12 10:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tasjake (Bericht 852894)
Pro assist is ook Failliet

Dat was oud nieuws voor België...

Of heb je een bron die duidelijk maakt dat het nu ook in NL zo zou zijn?

Aeros 14-11-12 12:46

Mijn iPhone 4 was de laatste keer (in okt 2012) met nog geen 2 wkn weer terug. Was er zelf verbaasd over!
Proxymity sensor was kapot, nam geen geluid op tijdens filmen en backcover gebarsten.
Alles netjes gerepareerd!

Kuhrtje 14-11-12 15:15

Nou bij mij gaat het toch even anders.. Ik zag namelijk dat het bij Draakje heel snel ging, had dus goede hoop, maar dit is toch wel weer anders.. Ik ga ze denk ik maar blijven bellen. Elke week een keer, zodat er zoveel notities liggen van mijn telefoontjes dat ze het beu zijn en misschien overgaan tot actie..

mmsl 02-01-13 01:37

Ik heb mijn iphone in water laten vallen. Pro assist gebeld, meid aan tel vroeg hoe t precies gebeurt ik legde uit dat ik m in de wc heb laten vallen. Ok geen probleem zegt ze, morgen komen ze m ophalen maar ik moet 40eu eigen risico betalen.

Nou zat ik mn polisblad te lezen en zie ik dit: 4.1.2. Pro-assist vergoedt de schade als gevolg van een plotseling van buitenaf op de mobiele telefoon inwerkende gebeurtenis met als gevolg val-, stoot- en/of vochtschade.

Kan ik hieruit opmaken dat ze het in mijn geval vergoeden? Ik heb dit gelezen NADAT ik gebeld had en de situatie had uitgelegd. Is mijn verhaal enigszins aan te passen bij de koerier denken jullie? (gevallen in plas water door een auto ofzo, zeg maar wat!) en moet het bedrag worden voldoen bij het ophalen of wanneer ze een nieuw toestel leveren?

Please advies! Groet :)

XIII 02-01-13 09:24

Waarom wil je je verhaal aanpassen?

(daarnaast: aan verzekeringsfraude werken we niet mee op dit forum!)

Werner1963 02-01-13 11:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mmsl (Bericht 864900)
Ik heb mijn iphone in water laten vallen. Pro assist gebeld, meid aan tel vroeg hoe t precies gebeurt ik legde uit dat ik m in de wc heb laten vallen. Ok geen probleem zegt ze, morgen komen ze m ophalen maar ik moet 40eu eigen risico betalen.

Nou zat ik mn polisblad te lezen en zie ik dit: 4.1.2. Pro-assist vergoedt de schade als gevolg van een plotseling van buitenaf op de mobiele telefoon inwerkende gebeurtenis met als gevolg val-, stoot- en/of vochtschade.

Kan ik hieruit opmaken dat ze het in mijn geval vergoeden? Ik heb dit gelezen NADAT ik gebeld had en de situatie had uitgelegd. Is mijn verhaal enigszins aan te passen bij de koerier denken jullie? (gevallen in plas water door een auto ofzo, zeg maar wat!) en moet het bedrag worden voldoen bij het ophalen of wanneer ze een nieuw toestel leveren?

Please advies! Groet :)

Waarom zou je je verhaal moeten veranderen.
De vrouw heeft je verhaal gehoord en het komt in orde.
Er is toch vochtschade

mmsl 02-01-13 16:15

Dank voor reactie.

Omdat ik bang was dat de schade niet zou worden gedekt. ProAssist net aan de lijn gehad en de (water)schade wordt gedekt. De 40eu waar ik het over had, moet iedereen betalen die naar dit bedrijf belt. Dit was mij eerder niet duidelijk verteld.

XIII 02-01-13 16:17

Ja, zo werkt "eigen risico".

Lluke 04-01-13 10:57

Ik heb zojuist mijn iPhone 3GS 16GB (voorheen had ik 8GB maar deze is geupgrade) aangemeld bij Pro-Assist. Ze komen hem voor 14:30 ophalen, terwijl ze service binnen 4 uur beloven, maargoed daar zal ik maar niet teveel over zeuren. (Overigens zonder leentoestel. Ik heb eens meegemaakt dat het dan meer dan 1 week duurt omdat ze geen leentoetsellen op voorraad hadden..)

Kuhrtje 04-01-13 14:37

Ik heb mijn iPhone 4 eindelijk na 12 weken weer terug gekregen!

Hij was naar een extern reparatiecentrum gestuurd en na 10 weken elke week aan de telefoon te zijn geweest met ze, hebben ze mn telefoon afgekeurd, omdat ze vermoedde dat hij was kwijtgeraakt.

Nu dus een nieuwe iPhone 4 32GB gekregen... na 12 weken..

Meteen mn verzekering opgezegd, dit vond ik echt te lang.

koenhak 09-01-13 17:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Spetah (Bericht 248721)
Ik heb een tijdje geleden mijn Iphone in bad laten vallen.
Telefoon leek er tegen te kunnen, maar al snel begon hij over (niet aangesloten) hardware die niet compatibel zou zijn met mijn Iphone. Een uurtje later was hij overleden.

Heb om 18:00 Pro-Assist gebeld, wat ik moest doen. Nog geen twee uur later werd mijn iPhone opgehaald en kreeg ik een (erg oude, maar ongebruikte) Nokia. Precies drie weken later kreeg ik een gloednieuwe iPhone.

Had zelf verwacht dat het ietsje sneller zou gaan. (Je wordt niet op de hoogte gehouden van de status etc.) Dat zijn kleine minpunten. Echter is wel duidelijk dat kantvriendelijkheid hoog in het vaandel staat.


Dergelijke schade wordt gewoon gedekt door je inboedelverzekering. Heb je helemaal geen Pro Assist voor nodig...

Lluke 11-01-13 20:32

Afgelopen vrijdag (4 januari) mijn telefoon laten ophalen door Pro Assist en krijg net een mail dat ik een afspraak kan maken voor het terug bezorgen... Erg snel! Ze kunnen hem alleen pas de 17e afleveren dus heeft dan in totaal nog geen 2 weken geduurd. Top. Nooit eerder zo snel teruggehad. Ik vermoed dat hij ook vervangen is i.v.m. De waterschade die hij had opgelopen. Een iPhone 3GS 16GB. Eens zien of die op leverbaar is...

netfox 31-01-13 17:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lluke (Bericht 867919)
Afgelopen vrijdag (4 januari) mijn telefoon laten ophalen door Pro Assist en krijg net een mail dat ik een afspraak kan maken voor het terug bezorgen... Erg snel! Ze kunnen hem alleen pas de 17e afleveren dus heeft dan in totaal nog geen 2 weken geduurd. Top. Nooit eerder zo snel teruggehad. Ik vermoed dat hij ook vervangen is i.v.m. De waterschade die hij had opgelopen. Een iPhone 3GS 16GB. Eens zien of die op leverbaar is...

En? Een 3GS terug gekregen?

Lowermate 02-02-13 12:50

Valschade
 
Weet iemand of de bij de proassist verzekering valschade/beschadiging van je iphone 5 ook is gedekt wanneer je hem zelf veroorzaakt en niet door een ander ?

Werner1963 02-02-13 12:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lowermate (Bericht 872907)
Weet iemand of de bij de proassist verzekering valschade/beschadiging van je iphone 5 ook is gedekt wanneer je hem zelf veroorzaakt en niet door een ander ?

Normaal nooit want als een ander schade veroorzaakt moet hi/zijj er voor opdraaien eventueel via de zijn/haar verzekering


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:31.