//

nieuwe mailbox of folder creëren

nieuwe mailbox of folder creëren discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Iemand die weet hoe je een nieuwe mailbox of folder kan aanmaken bij een POP-account? Ik kan dit niet overschakelen naar IMAP, dus graag geen ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 03-12-08, 18:30
Maestro Maestro is offline
• iOS 2.2
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 1
Standaard nieuwe mailbox of folder creëren

Iemand die weet hoe je een nieuwe mailbox of folder kan aanmaken bij een POP-account? Ik kan dit niet overschakelen naar IMAP, dus graag geen suggesties in die zin. In feite wil ik gewoon enkele lokale folders creëren zodat ik berichten van deze account op een gestructureerde manier lokaal op mijn iPhone kan bewaren. Als ik nu 1 of meerdere berichten selecteer en dan op 'verplaats' klik, kom ik bij de beperkte keuze van 'verstuurd' en 'prullenmand'. Niet echt nuttig dus.
Bedankt voor jullie reply!
Maestro
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 28-12-08, 23:48
Henri2007 Henri2007 is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 8
Standaard

hé Maestro, heb je hier inmiddels al een antwoord op gehad? Loop tegen hetzelfde probleempje aan. Kan me niet voorstellen dat het niet mogelijk is om een submapje voor bijvoorbeeld junk aan te maken..
  #3  
Oud 29-12-08, 02:49
InternetRebel's schermafbeelding
InternetRebel InternetRebel is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Zwolle
Berichten: 378
Standaard

POP mail ondersteund geen server-side mappen. Als je mappen gebruikt bij een POP mail box worden deze lokaal opgeslagen in de gebruikte client software. Aangezien de standaard Mail app op de iPhone al helemaal geen mappen kan aanmaken (ook niet voor IMAP) zal dit alleen lukken met een mail applicatie van een ander. Voor zover ik weet is die er nog niet.

De Mail toepassing onder Mac OS X ondersteund (net als de meeste mail programma's) ook mappen (lokaal) voor je POP mailboxen, maar helaas synct de iPhone alleen de Mail INSTELLINGEN en niet de daadwerkelijke mailboxen zelf.
__________________
...
  #4  
Oud 29-12-08, 09:04
ButcherJF's schermafbeelding
ButcherJF ButcherJF is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.2
• iPadOS 16.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Er gaat niets boven Groningen
Berichten: 3.580
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door InternetRebel Bekijk bericht
POP mail ondersteund geen server-side mappen. Als je mappen gebruikt bij een POP mail box worden deze lokaal opgeslagen in de gebruikte client software. Aangezien de standaard Mail app op de iPhone al helemaal geen mappen kan aanmaken (ook niet voor IMAP) zal dit alleen lukken met een mail applicatie van een ander. Voor zover ik weet is die er nog niet.

De Mail toepassing onder Mac OS X ondersteund (net als de meeste mail programma's) ook mappen (lokaal) voor je POP mailboxen, maar helaas synct de iPhone alleen de Mail INSTELLINGEN en niet de daadwerkelijke mailboxen zelf.
Even een opmerking n.a.v. de post van InternetRebel. Volgens mij kun je voor IMAP, weliswaar met een omweg, wél zelf mappen aanmaken.

Ik heb het net even getest met Gmail via IMAP.
Op mijn pc maak ik een map 'Junk' aan in Gmail. Even gekeken of die direct verscheen op mijn iPhone, maar neen.
Vervolgens heb ik op mijn pc in de map 'Junk' een bericht geplaatst. Bij het (opnieuw!) opstarten van Gmail op mijn iPhone verschijnt vervolgens die 'Junk-map' ook op de iPhone, incl. dat ene bericht.
Binnengekomen berichten kun je gewoon vanuit 'Postvak in' verplaatsen naar de map 'Junk'.

Verwijder je dat bericht, dan blijft de map 'Junk' staan. Verwijder je die map via je pc, dan krijg je ws. eerst een of andere rare melding (iets van "Orphaned....), maar uiteindelijk verdwijnt ook weer die 'Junk-map'.
__________________
=> geen vragen via PB svp Zoeken op het forum geen vragen via PB svp <=
  #5  
Oud 29-12-08, 13:03
InternetRebel's schermafbeelding
InternetRebel InternetRebel is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Zwolle
Berichten: 378
Standaard

Ja, dat klopt helemaal. Met IMAP kun je mappen gebruiken, alleen niet op de iPhone zelf aanmaken of verwijderen. Maar omdat het hele IMAP principe is gebaseerd op het synchroniseren van mappen zie je mappen die je met een ander programma (of via een webmailer) in een IMAP box maakt ook verschijnen en verdwijnen op je iPhone. Het is echter nog steeds niet mogelijk dit op de iPhone zelf te beheren. Wel qua plaatsen van berichten in die mappen, maar NIET qua maken, verwijderen of hernoemen van die mappen.

Als het goed is checkt je iPhone bij het starten van de mail app de folder-structuur. Dat die nieuwe map niet direct in beeld kwam op je iPhone bij het aanmaken kan alleen worden verklaard door het feit dat de mail app op de iPhone al actief was, misschien op de achtergrond. In principe moet bij iedere nieuwe start van de mail app worden gekeken welke mappen er in de IMAP box aanwezig zijn.
Reageren

Labels
mail pop



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Creëren van een horizontale timeline (pinchable) Jasperemarketing Ontwikkelen voor iOS 0 04-09-09 10:57
voor restor .ipsw creeren guust flater Jailbreak [archief] 5 13-07-08 00:21
Random playlist creeren billdesman Archief 2 25-12-07 11:23

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:42.