//

Iphone met onbekende issue

Iphone met onbekende issue discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Mijn oude iphone is helaas gecrashed( 8gb versie) en heb van een vriend een andere gekregen, die hij niet werkende heeft gekregen. Ik ben dus ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 01-09-09, 18:49
wtfwtfwtfwtf wtfwtfwtfwtf is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 6
Standaard Iphone met onbekende issue

Mijn oude iphone is helaas gecrashed( 8gb versie) en heb van een vriend een andere gekregen, die hij niet werkende heeft gekregen.

Ik ben dus momenteel bezig met een firmware erop te krijgen en verder in de iphone te komen, maar er zijn een aantal probleempjes....(jah ik gebruik DFU, dus dat is niet het probleem )


ik krijg bij elke versie van de firmware een andere foutmelding, bv: 20, 23, 1011, 1600, 1601, 1604 zijn vaak voorkomend.

Dit gebeurt alleen met orginele fw's.

Bij een costum firmware( gemaakt met winpwn 2.5 beta) laadt hij de volledige firmware naar het toestel en lijkt alles perfect te verlopen, maar uiteindelijk bij bootneuter 2.1 opgestart, blijft hij hangen op: Determining current settings...( ik krijg overigens geen een foutmelding in itunes bij het restoren met een custom fw...)

Ben beetje radeloos ATM, ik verwacht problemen met de boot sequentie( oneindigende loop) of met het comm board, heb geen zin om dit toestel uit elkaar te halen, en retouren naar apple is ook geen optie, omdat hij al redelijk oud is en ook niet terug naar fabrieksinstellingen wil.

Ik hoop er op dat iemand een methode heeft om bootneuter een kickstart te geven, das waarschijnlijk alles wat ie nodig heeft om met custom fw te kunnen werken.
Of uiteraard een methode heeft om door die errors heen te duwen

Redsn0w en quickpwn zijn geen opties, daarvoor moet er een orginele fw op je toestel staan, en dat is onmogelijk te bereiken ivm de foutmeldingen in itunes.

Laatst gewijzigd door wtfwtfwtfwtf; 01-09-09 om 19:01.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 02-09-09, 12:50
jacobdeboer33 jacobdeboer33 is offline
• iOS 8.1.2
• 8.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: Urk
Berichten: 86
Standaard

Ehhm. Word hij ook gedetecteerd door itunes wanneer hij in bootneuter zit? Zoja: Kies voor herstel in iTunes, en zorg dat hij de nieuwste firmware herstelt. In het geval van een custom firmware: download eens een nieuwe custom firmware 3.0.1 gemaakt met Pwnage tool (zijn er genoeg te vinden op dit forum en op google). Maar een herstel naar een orginele 3.0.1 firmware moet in principe goed gaan, maar hoeft niet altijd persé uit DFU. Maar werk in ieder geval met de laatste versie van de firmware. Suc6
  #3  
Oud 02-09-09, 13:57
wtfwtfwtfwtf wtfwtfwtfwtf is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 6
Standaard

Inderdaad raar maar waar vind hij na de restore van 2.0.1 custom fw de iphone in itunes. En geeft hij me de optie de opties voor synchronisatie in te stellen terwijl de iphone nog hangt in bootneuter. Ik ga jouw methode eens proberen en laat je wel wat weten
  #4  
Oud 02-09-09, 14:09
wtfwtfwtfwtf wtfwtfwtfwtf is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 6
Standaard

Via deze methode krijg ik helaas fout 23( as usual ), maar ik ga eens proberen om via DFU de cfw 3.0 erop te zetten
  #5  
Oud 02-09-09, 14:26
wtfwtfwtfwtf wtfwtfwtfwtf is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 6
Standaard

Via DFU lukt het ook niet... alweer een 23, ik heb het gevoel dat het aan de soort DFU ligt. Ik ga nl via WinPWN in dfu, deze is de enige die werkt icm de 2.0.2 cfw, als ik DFU activeer zonder winpwn, krijg ik 1600 bij het restoren van cfw 2.0.2
  #6  
Oud 02-09-09, 15:09
jacobdeboer33 jacobdeboer33 is offline
• iOS 8.1.2
• 8.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: Urk
Berichten: 86
Standaard

Nou kijk als er ooit 3.0 of hoger of 2.2 ofzo opgestaan heeft, dan zal als het goed is 2.0.2 niet moeten werken, omdat downgraden niet zomaar kan van die versies. Probeer anders met itunes 7.5 om 1.1.4 te restoren (orgineel) dit gaat als het goed wel goed tot op het eind. Daar krijg je een fout. Nu kun je met ibrickr je iphone dan weer uit herstel krijgen en dus werkend. Als dit is gelukt kun je proberen te updaten naar orgineel 3.0.1. En ik weet dat het lulleg klinkt, maar verzeker jezelf er asjeblieft van dat het ook echt om DFU gaat. Dus zwart of wit scherm en verder geen functies. Veel suc6
  #7  
Oud 02-09-09, 19:16
Iris's schermafbeelding
Iris Iris is offline
• iOS 3.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Driebergen
Berichten: 18
Stuur een bericht via MSN naar Iris
Standaard

hee ik heb een vraag misschien kan hier iemand helpen..
wou m'n iphone 1st gen updaten naar 3.x en heb daarvoor deze handleiding gebruikt https://forum.iculture.nl/f14/i...ws-fw-3-x.html

maar bij stap 6, het herstellen, loopt ie vast en dan zit ie dus in de herstelmodus. heb het nu 3x geprobeert. krijg foutmelding 10. Iemand enig idee hoe ik kan zorgen of het goed gaat? en kan ik anders verder met redsn0w terwijl ie in herstelmodus zit of moet ik daar op een een of andere manier uit?

Groetjes,
Iris
  #8  
Oud 02-09-09, 20:47
ArB's schermafbeelding
ArB ArB is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 3.1.3
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Rotterdam
Berichten: 2.362
Standaard

Je gebruikt de laatste versie van itunes en je hebt hem gewoon de laatste firmware versie laten downloaden ? En een herstel hiervan werkt niet ?

Of heb je het op een andere manier geprobeerd ?
__________________
Origineel: iPhone US 1.0.2 OTB BL3.9 | Huidige firmware: 3.X | Bootloader: 3.9 | Baseband: 04.05.04_G

Zoek in de WIKI voor 99% van alle antwoorden.
Op persoonlijke berichten met vragen over de iPhone reageer ik niet. Gebruik hiervoor het forum. Ik ben geen helpdesk.
  #9  
Oud 02-09-09, 20:50
Iris's schermafbeelding
Iris Iris is offline
• iOS 3.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Driebergen
Berichten: 18
Stuur een bericht via MSN naar Iris
Standaard

ik heb volgens mij niet de allerlaatste itunes maar iig wel 8.x (kan nu niet kijken hij is bezig) en ik heb gedaan wat in stap 6 van die handleiding staat dus shift + herstellen en dan die firmware selecteren die ik moest downloaden. en dan loopt ie ergens halverwege het herstellen vast en dan geeft ie in itunes foutmelding 10.
en nu zegt itunes dus dat ie in herstelmodus staat en m'n iphone geeft zo'n plaatje van een usb-stick en ituneslogo.

enig idee?
iig alvast bedankt voor het reageren.

edit: na poging 5 weer mislukt: de iphone kan niet worden hersteld. Onbekende fout (10)
en ik heb itunes 8.1.1.10

Laatst gewijzigd door Iris; 02-09-09 om 20:57.
  #10  
Oud 02-09-09, 21:41
perboemski perboemski is offline
• iOS 9.3
• 9.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 3
Standaard

Ik heb toevallig gisteren de stap gewaagd om mijn iPhone te upgraden naar 3.0.1, en kreeg ook even het zweet op mijn voorhoofd toen het mislukte en het USB stekkertje op het display verscheen.
Een update van iTunes (naar versie 8.2.1.6) deed bij mij wonderen - daarna liep de update van de iPhone zonder problemen...
O ja, ik heb de volgende guide gebruikt:
http://www.ifoneguide.nl/1042/unlock...e-handleiding/

/edit - versie toegevoegd, link naar guide die ik heb gebruikt toegevoegd...

Laatst gewijzigd door perboemski; 02-09-09 om 21:45.
  #11  
Oud 04-09-09, 13:15
lrvs lrvs is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 11
Standaard

Las je via een Mac het unlocken doet daar zit een fout in DFU dat zal nooit werken,
DFU is disabled in MACOSX 10.5 daar is wel een patch op die door hackers gemaakt is maar daar liep mij MAC de soep in.
Unlock gewoon ff met een PC...
  #12  
Oud 04-09-09, 19:04
wtfwtfwtfwtf wtfwtfwtfwtf is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 6
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Iris Bekijk bericht
ik heb volgens mij niet de allerlaatste itunes maar iig wel 8.x (kan nu niet kijken hij is bezig) en ik heb gedaan wat in stap 6 van die handleiding staat dus shift + herstellen en dan die firmware selecteren die ik moest downloaden. en dan loopt ie ergens halverwege het herstellen vast en dan geeft ie in itunes foutmelding 10.
en nu zegt itunes dus dat ie in herstelmodus staat en m'n iphone geeft zo'n plaatje van een usb-stick en ituneslogo.

enig idee?
iig alvast bedankt voor het reageren.

edit: na poging 5 weer mislukt: de iphone kan niet worden hersteld. Onbekende fout (10)
en ik heb itunes 8.1.1.10
De meeste vastlopers bij het restoren kun je via de boot optie van ibrick repairen

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lrvs Bekijk bericht
Las je via een Mac het unlocken doet daar zit een fout in DFU dat zal nooit werken,
DFU is disabled in MACOSX 10.5 daar is wel een patch op die door hackers gemaakt is maar daar liep mij MAC de soep in.
Unlock gewoon ff met een PC...
Bedankt voor de reactie, maar bij iedereens profiel staat duidelijk "windows"
  #13  
Oud 04-09-09, 19:12
wtfwtfwtfwtf wtfwtfwtfwtf is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 6
Standaard

Ik ben tot nog toe zo ver gekomen:

via restore een custom versie van 1.1.4 erop geknalt( zonder neuter!), ik kom in het hoofdscherm, maar het toestel is traag en heeft bovendien geen bel-optie(useles phone dus) en hij heeft geen Wi-Fi. Nu zal dit waarschijnlijk aan een corrupte baseband liggen dus moet ik via iboot of ieraser de baseband draf knallen, makkelijker gezegt dan gedaan, tzijn lastige tools ofc.

Nu ga ik dus proberen om hem met neuter erop te zetten( met als vooruitzicht op de befaamde "determining current settings"-loop) en als dit niet werkt ga ik pas met command lines werken.

Ik kan ook proberen met Ziphone de baseband 3.9bl draf te knallen....maar iedereeen doet negatief over Ziphone, dus ik waag het toch liever niet( hoewel ik me nix kan bedenken wat 'nog meer' fout kan gaan aan een reeds-niet-werkend toestel).

Wederom houdt ik jullie op de hoogte.
  #14  
Oud 04-09-09, 21:50
lrvs lrvs is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 11
Standaard

Heb je wel de juiste firmware ik heb dit ook wel eens gehad heb toen een verse juiste firmware gedownload en die liep zo door de aanwezige firmware op deiphone moet exact dezelfde zijn die je gaat patchen en terugzetten
  #15  
Oud 05-09-09, 14:15
Gamebusters Gamebusters is offline
• iOS 8.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: belgie
Berichten: 56
Standaard

1601 kan je verhelpen door itunes van je pc aftegooien en opnieuw te installeren werkte bij mij althans wel
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 3G Vibrate issue vamos iPhone algemeen 0 27-12-10 21:56
Icon label alignment issue Klavertje Jailbreak apps en thema's 1 23-08-10 17:58
Batterij issue totalition iPhone algemeen 6 19-03-10 18:45
Verzekerings issue?? jorisposma Archief 1 28-06-09 09:59
Voicemail SMS -> geen baseband issue matthijst iPhone algemeen 1 10-11-07 19:47

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:39.