[Tweak] meer RAM geheugen discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door quip Heb nu ook VM, echter heb ik gekozen voor dynamische variant van 64 MB. (Geloof dat HARUUUWN het over de ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
|||
|
|||
Citaat:
|
Gesponsorde links | |
|
|
|
|
||||
|
||||
@jeffrey52
wat ik gelezen heb is dat bij de statische variant een vast blok van 256 Mb word gereserveerd op de "harde schijf" en bij de dynamische VM wanneer nodig een blok van 64 Mb word aangemaakt op een willekeurige vrij plek en ook weer wordt verwijderd als deze niet meer nodig is.. dit heeft dan als voordeel dat er niet steeds naar dezelfde plek op de schijf word gelezen en geschreven..
|
|||
|
|||
Ah.. En hoeveel levert dit nou echt op? Sommigen spreken over 50MB, anderen over (maar) 10MB. Als het nou 50MB is, dan neem ik die (mogelijke) schade voor lief, maar 10MB is dat niet waard.
|
|
||||
|
||||
ik denk niet dat je er echt een getal aan kunt geven, het is meer het overall gevoel .. heb zelf de indruk dat progjes sneller openen zoals sms, tel. en safari .. maar als ik het toch in cijfers moet uitdrukken denk ik tussen de 20 en 30 Mb extra .. anders probeer je het gewoon en bevalt het niet gooi je het er weer af .. niet geschoten is altijd mis !
|
|
|||
|
|||
Kan dat dan? Zonder herstellen enzo? En hoe moet je het verwijderen?
|
|
|||
|
|||
het bestand staat niet meer online.. Zou iemand het nog een keer willen uploaden?
en kan iemand misschien duidelijk kunnen zeggen wat je in de terminal moet invoeren.. en waar je het bestand moet zetten.. Thanks edit: laat maar ik heb het al.. toch bedankt. wat zijn jullie ervaringen? Laatst gewijzigd door Bomans; 02-03-10 om 15:00. Reden: edit-knop gebruiken aub. |
|
|||
|
|||
Citaat:
|
|
||||
|
||||
heb em zelf via cydia geinstalleerd maar heb em van een source die ik volgens mij hier niet mag noemen ... maar 1 pagina terug heeft juggernaut al een link geplaatst waar de .plist te halen is ..
voor degene met een onvoldoende op engels in het kort de beschrijving .. hier staat de dynamische versie com.apple.dynamic_pager.plist ssh, iPhonebrowser of ifunbox in je iPhone en plaats de .plist in System/Library/LaunchDeamons en dan je iPhone rebooten,klaar.. @jeffrey52 om het weer te verwijderen; ga weer je foon in naar /var/vm/ en verwijder de swap files DUS NIET DE HELE var/vm DIRECTORY maar alleen de swap files in de vm map .. ga nu naar System/Library/LaunchDaemons en verwijder de com.apple.dynamic_pager.plist file rebooten en klaar.. |
|
|||
|
|||
ik heb het via deze link gekregen..
iPhone Virtual Memory: Speed Boost For Your iPhone. Know The Risks | FSMdotCOM |
|
||||
|
||||
klopt das dezelfde site waar mijn link vandaan komt ..
|
|
|||
|
|||
Nou, dan ga ik het maar eens 'installeren' vanavond! Heb zelf een iPod touch, dus wat meer RAM zal ik zeker geweldig vinden! Ligt er natuurlijk wel aan wat het voordeel is
Laatst gewijzigd door jeffrey52; 02-03-10 om 20:14. |
|
|||
|
|||
Oke, meteen maar de daad bij het woord gevoerd, en de dynamische versie geinstalleerd. Ik kan 1 ding zeggen: geweldig! Momenteel heb ik maar liefst 9 (klok, notities, aandelen, tweetie, TVGids, FokSuk, PapiJump+, Labyrinth 2 en de App Store) apps geopend, waar ik voorheen maar 2, misschien 3 met kleine apps (notities, klok, etc.). Je gelooft het bijna niet, maar SBSettings geeft weer dat er nog steeds zo'n 20MB RAM over is. Na 'free up memory' is dat zelfs 50MB geworden ().
Ik ben er dus achter gekomen dat je niet heel erg op de teller van SBSettings moet letten. Die geeft het niet goed weer, want als het nodig is wordt er pas wat bijgemaakt. Ik schrok eerst wel toen er direct na het rebooten stond dat er nog maar 30MB beschikbaar was, maar al snel werd dit weer het 'normale' 45GB. In de opstarttijden merk ik toch weinig verschil. Misschien iets sneller, maar het valt niet op als je er niet specifiek op let. Dit was echter niet de belangrijkste reden om het te installeren, dus mij maakt het weinig uit. Misschien vinden andere dit wel de belangrijkste reden om het te installeren, dan zal ik het afraden. Voor mij persoonlijk is dit zeker een uitkomst, en ik denk voor alle andere bezitters van zeker een iPod touch, maar ook iPhone ook. De kans dat het mis gaat met het flash geheugen neem ik in ieder geval voor lief, door een paar redenen. Als eerste vind ik dat de voordelen zwaarder wegen dan de nadelen. 9 apps in plaats van hopelijk 3, met nog heel wat MB RAM over, is voor mij echt een uitkomst. Daarnaast heb ik het idee dat de dynamische versie enkel een file aanmaakt als dit nodig is. Daarbij komt alsnog dat het de dynamische variant is, en er niet steeds naar hetzelfde stuk wordt geschreven. Ook vind ik enkele punten op de hierboven genoemde URL erg sterk, bijvoorbeeld dat een auto ook sneller kapot gaat als je hem vaak gebruikt. Je kan hem ook niet gebruiken, en dan blijft de auto heel lang helemaal goed, maar dan heb je er niet veel plezier van. Daarbij komt nog eens dat Nokia dit ook al standaard gebruikt. Misschien is dat er speciaal op gebouwd, maar het geeft wel aan dat het niet heel erg is als je het doet. Al met al: gebruik dit! Test het uit, en je zal versteld staan van wat de winst is. En als het niet goed of voldoende werkt, dan kan je het altijd alsnog verwijderen. Maar ik ben dat voorlopig niet van plan! EDIT: wow, dit is best een grote post geworden Ik vind het wel waard, want ik denk dat dit toch wel wat belangrijke informatie is. |
|
||||
|
||||
mooi he als het dan ook echt werkt veel plezier ermee !!!
|
|
|||
|
|||
Dank, en bedankt voor het helpen!
|
|
||||
|
||||
Geen dank daar is dit forum voor !!!
|
|
|||
|
|||
Citaat:
|
|
|||
|
|||
Met SBSettings (gratis verkrijgbaar in Cydia) kan je dat zien.
|
|
|||
|
|||
thnx jeff ik ga er naar kijken
|
|
|||
|
|||
welke sbs settings moet ik nemen, ik heb op cydia sbsettings gedownload, en geinstalleerd maar ik zie hem totaal niet op mijn iphone? wat doe ik fout of welke sbsettings moet ik nemen? help
|
|
||||
|
||||
even met je vinger van links naar rechts (of rechts/links) boven over de statusbalk gaan en dan komt er een scherm tevoorschijn waar je verschillende dingen kunt instellen en aan en uitzetten ...
|
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
Muziek: liedjes nemen 25% meer geheugen op iphone 4 | fasteddyr | Muziek, foto & video | 11 | 31-12-10 11:24 |
Ram geheugen verhoogd, toestel reageert niet meer! | Illias_070 | Jailbreak apps en thema's | 3 | 20-08-10 21:18 |
Geen geheugen meer | Jroen_w | Unlock [archief] | 2 | 01-06-08 14:28 |
geen geheugen meer | rikkie123 | Archief | 2 | 16-10-07 00:44 |
|
|