Gmail IMAP werkt plotseling niet meer discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik had Google push ingesteld, maar doordat ik nu pushmail van werk heb gekregen kan ik nog maar één exchange account instellen dus heb ik ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
#1
|
|||
|
|||
Gmail IMAP werkt plotseling niet meer
Ik had Google push ingesteld, maar doordat ik nu pushmail van werk heb gekregen kan ik nog maar één exchange account instellen dus heb ik het google "Exchange" account op mijn Iphone verwijderd en het werk exchange account ingesteld. Dat werkt prima.
Nu wilde ik mijn Gmail weer gewoon via IMAP lezen dus: - Op Iphone: Nieuw account - Gmail gedaan - Alles ingevuld Krijg ik de error "Cannot get mail the user name or password for "imap.gmail.com" is incorrect - Ik weet zeker dat ik het password klopt (kan op de desktop gewoon inloggen enook via de google app op de iphone geen problemen) - Ik heb IMAP in gmail op "enabled" staan. - Als ik via "other" een Gmail IMAP account instel, werkt het ook niet. Ik heb geen jailbreak en werk op de laatste versie van Iphone OS. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen? |
|
|
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
#2
|
|||
|
|||
OS 3.1.2. Gmail werkt ook niet
Goedenavond!
Is er ooit een oplossing voor dit probleem gekomen? Ik heb sinds vandaag hetzelfde probleem. Niets veranderd in mijn gmailinstellingen, ook niet geupdated naar OS4. Ik krijg de melding dat wachtwoord en/of gebruikersnaam onjuist zijn. Op de computer en via applicatie werkt gmail wel. gr, Esther |
#3
|
||||
|
||||
getest imap werkt gewoon
check je settings nog eens |
#4
|
|||
|
|||
Ik heb t zelfde probleem en heb ook niet geupdate naar iOS 4
|
#5
|
||||
|
||||
Installeer je Gmail account eens op Apple mail (Mac OS) en synchroniseer je account. Op die manier kan je het perfect testen op je mail en zal het dan ook werken op je iPhone. Als het werkt op je Mac maar niet op je iPhone zit je wrs met een verkeerde instelling.
__________________
"Chaos is the score upon which reality is written..." |
#6
|
|||
|
|||
Als je een Gmail-account gebruikt op meerdere apparaten zoals uw Mac, pc, iPhone of iPod touch, kan de volgende waarschuwing/foutbericht verschijnen op je iPhone:
"De gebruikersnaam of het wachtwoord voor [account] is onjuist." Oplossing Deze waarschuwing betekent niet dat er een probleem is met het e-mailprogramma of met de instellingen voor uw e-mailaccount. Gmail heeft een limiet van tien gelijktijdige IMAP-verbindingen per account. Je account controleren op meerdere apparaten op korte duur kan deze limiet overschrijden. Als dit gebeurt, sluit of verlaat je alle e-mailprogramma's die je momenteel niet gebruikt. Voor meer informatie over dit probleem raadpleeg onderstaand artikel van het Gmail Help-centrum: Too many simultaneous connections - Gmail Help |
#7
|
|||
|
|||
Heb het probleem nu ook, snap er niks van..kijk er nooit naar via internet..gebruik het echt alleen via mijn iPhone dus niet op meerdere apparaten.
Heel irritant dit, alles klopt gewoon alleen hij zegt dat het wachtwoord niet juist is, terwijl het echt juist is..en als ik dit check via mijn pc kom ik er wel gewoon in...?? |
#8
|
|||
|
|||
Het is voor het eerst dat ik een bericht plaats!
Ik heb hulp nodig. Waarom krijg ik de emails (gmail) niet door als "Push" ingeschakeld is?? Waarom kan ik sinds gisteren mijn email niet ophalen? Ik krijg een melding dat de e-mailserver "imap.gmail.com" niet reageert, en dat de accountinfo gecontroleerd moet worden. Hoe kan dat? Tot nu toe heeft ie het gedaan. Niet via Push mar door ophalen. Wie helpt even? Bedankt. |
#10
|
|||
|
|||
Sinds zondag 19 juni jl kan ik geen email meer openen op m'n iPhone wel op de pc. Twee jaar lang probleemloos, niets veranderd en nu krijg ik de volgende foutmelding: De e-mailserver 'imap.gmail.com' reageert niet. Controleer of u de juiste accountinfo hebt ingevoerd in de e-mailinstellingen.
Zoals gezegd er is helemaal niets veranderd! Wat te doen? Wie weet de oplossing? |
#11
|
|||
|
|||
|
#12
|
|||
|
|||
bedankt voor je reactie
Geprobeerd op zowel iphone = een crime en op pc, levert beide helemaal niets op. Ook niet na opnieuw opstarten.
|
#13
|
||||
|
||||
Mijn ervaring met gmail of google calender client (pc, iphone of ander apparaat) problemen is: wacht een dag. Ik heb eens tevergeefs uren zitten *****n, de volgende dag werkte het gewoon weer. Lag gewoon aan google.... Ik zeg niet dat het niet aan jouw iDevice ligt, maar het loont de moeite om, als het kan (bijv tijdelijk je webmail te gebruiken) even te wachten voordat je verder gaat trouble-shooten...
Edit: ik krijg die melding ongeveer 1 x per maand. Ik negeer ze nu standaard. iCal en Apples OSX Mail werken dan niet. De volgende ochtend is het altijd weer prima |
#14
|
|||
|
|||
Nog altijd geen In Mail op Iphone
Ballegooier, bedankt maar helaas wordt mijn geduld nog altijd op de proef gesteld, je advies mocht niet baten. Dit is inmiddels wel al de 4e dag
Overigens doet m'n gmail 't wel, maar dat is privé. |
#15
|
|||
|
|||
Hier hetzelfde probleem, gmail op mijn iphone werkte altijd uitstekend via de exchange-optie, maar weigerde opeens mijn (nieuwe) wachtwoord. Alles gedaan en geprobeerd en niks werkte, account verwijderd, opnieuw ingesteld, ander password, enz. enz. niks hielp.
Probleem komt vaak voor maar een oplossing in het Nederlands zag ik niet voorbij komen, dus bij deze.. Het probleem blijkt ergens bij gmail te liggen, en schijnt te ontstaan als je een aantal keer ergens een verkeerd wachtwoord hebt ingevuld. Oplossing: ----- ga naar: https://www.google.com/accounts/UnlockCaptcha en unlock de captcha. Dit deed het voor mij. ----- En voor de compleetheid hier de juiste instellingen voor gmail exchange in iphone mail: Uw Apple-apparaat instellen voor Google Sync - Mobile Help Wellicht overbodig, maar voor de zekerheid: ik heb bij de instellingen voor gmail bij instellingen>algemeen>browserverbinding "niet altijd https gebruiken"aangevinkt. Succes! |
#16
|
|||
|
|||
Ik heb dat allemaal gedaan en ook wat in een eerdere thread stond over dit probleem, maar 't werkt gewoon niet...
Kan iemand me uitleggen wat die e-mailserver imap.gmail.com juist voor iets is, wat het ding doet, wat er recent (in de laatste twee weken) aan veranderd is, waarom hij soms niet reageert en wat Google daaraan gaat doen ? Gmail op iPhone heeft altijd prima gewerkt. Ik heb er niets aan veranderd. De problemen zijn begonnen toen ik naar de VS reisde en daar via Wi-Fi m'n mail ophaalde. Ik heb 5 mailboxen : Gmail, iCloud, Telenet.be, MTB.be, Exchange. Ik heb bij thuiskomst gemerkt dat Google "meende" dat iemand in de VS onterecht mijn Gmail-account gebruikte (niet dus : dat was ikzelf) en me daaromtrent een hele reeks mails had gestuurd (die ik dus op m'n iPhone niet meer binnenkreeg wegens die niet-reagerende imap server). Ik heb via webmail op Mac de instructies gevolgd om dit misverstand op te helderen. Maar dat hielp dus niet... Oh ja, in die twee weken heb ik ook m'n wachtwoord veranderd, en daarnet m'n Gmail account op iPhone vernietigd en weer geïnstalleerd. 't Helpt allemaal geen zier. Wie ziet hier nog lichtpuntjes in de duisternis ? |
#17
|
|||
|
|||
Een probleempje dat ik ook vaak heb!
Enige oplossing: iphone volledig afsluiten en terug opstarten en alles werkt opnieuw. Gr Kris Laatst gewijzigd door XIII; 07-09-12 om 11:08. Reden: Ongewenste reclame verwijderd (zie PM) |
#18
|
|||
|
|||
Dat werkt niet voor mij.
Ik heb nu de Gmail app van Google geïnstalleerd, en de Gmail account uit Instellingen geschrapt. Geen gezamenlijke inbox meer zo, maar het werkt wel Ik besluit dat er iets is blijven hangen, waarschijnlijk "malware" (Microsoft Exchange ;-) waardoor de Gmail account eerder gedefinieerd in Instellingen niet meer correct kan werken. Iets om te laten onderzoeken door Apple, Google én Microsoft dus... Thx voor de suggesties ! Bart |
#19
|
|||
|
|||
|
#20
|
|||
|
|||
Heb het zelfde probleem gehad. Op mijn gmail account heb ik "authenticatie in 2 stappen" (dit kun je zien door naar je beveiligingsinstelling in je gmail te gaan). Voor het gebruik van je gmail in bepaalde applicaties, waaronder de Apple Mail app, heb je een "Applicatiespecifiek wachtwoord" nodig die je in je Gmail kunt opvragen (Account --> Beveiliging --> Verbonden applicaties en sites --> Wachtwoord genereren).
Bij mij was dit het probleem, en is met bovenstaande eenvoudig op te lossen. |
Labels |
gmail, imap, pushemail |
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Discussietools | |
Weergave | |
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
Email (gmail ) werkt niet meer | albeba72 | iPhone algemeen | 6 | 27-03-13 22:11 |
Gmail/IMAP Inkomend/Postvak In niet beschikbaar | srf0611 | iPhone algemeen | 8 | 13-03-12 15:01 |
Gmail account werkt niet meer op iPhone | Furies | iPhone algemeen | 2 | 11-11-10 12:41 |
MMS werkt plotseling niet meer | denman80 | Odido (T-Mobile) | 0 | 20-06-10 22:58 |
Gmail via push werkt niet meer goed | Ciao | iPhone algemeen | 40 | 12-11-09 18:57 |
|
|