//

Gmail IMAP werkt plotseling niet meer

Gmail IMAP werkt plotseling niet meer discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik had Google push ingesteld, maar doordat ik nu pushmail van werk heb gekregen kan ik nog maar één exchange account instellen dus heb ik ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 21-10-09, 16:45
wijkerslooth wijkerslooth is offline
• iOS 5.0 Beta
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 1
Standaard Gmail IMAP werkt plotseling niet meer

Ik had Google push ingesteld, maar doordat ik nu pushmail van werk heb gekregen kan ik nog maar één exchange account instellen dus heb ik het google "Exchange" account op mijn Iphone verwijderd en het werk exchange account ingesteld. Dat werkt prima.

Nu wilde ik mijn Gmail weer gewoon via IMAP lezen dus:
- Op Iphone: Nieuw account - Gmail gedaan
- Alles ingevuld

Krijg ik de error "Cannot get mail the user name or password for "imap.gmail.com" is incorrect

- Ik weet zeker dat ik het password klopt (kan op de desktop gewoon inloggen enook via de google app op de iphone geen problemen)
- Ik heb IMAP in gmail op "enabled" staan.
- Als ik via "other" een Gmail IMAP account instel, werkt het ook niet.

Ik heb geen jailbreak en werk op de laatste versie van Iphone OS.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 18-07-10, 02:16
sterestherster sterestherster is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 4
Standaard OS 3.1.2. Gmail werkt ook niet

Goedenavond!

Is er ooit een oplossing voor dit probleem gekomen? Ik heb sinds vandaag hetzelfde probleem. Niets veranderd in mijn gmailinstellingen, ook niet geupdated naar OS4.

Ik krijg de melding dat wachtwoord en/of gebruikersnaam onjuist zijn. Op de computer en via applicatie werkt gmail wel.

gr, Esther
  #3  
Oud 12-08-10, 15:18
jetgadget's schermafbeelding
jetgadget jetgadget is offline
• iOS 4.0.1
• 3.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 294
Standaard

getest imap werkt gewoon
check je settings nog eens
  #4  
Oud 20-08-10, 16:28
bob_de_blower bob_de_blower is offline
• iOS 3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 3
Standaard

Ik heb t zelfde probleem en heb ook niet geupdate naar iOS 4
  #5  
Oud 21-08-10, 19:36
Bant's schermafbeelding
Bant Bant is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: België
Berichten: 11
Standaard

Installeer je Gmail account eens op Apple mail (Mac OS) en synchroniseer je account. Op die manier kan je het perfect testen op je mail en zal het dan ook werken op je iPhone. Als het werkt op je Mac maar niet op je iPhone zit je wrs met een verkeerde instelling.
__________________
"Chaos is the score upon which reality is written..."
  #6  
Oud 24-08-10, 18:25
wippetnose wippetnose is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 3
Standaard

Als je een Gmail-account gebruikt op meerdere apparaten zoals uw Mac, pc, iPhone of iPod touch, kan de volgende waarschuwing/foutbericht verschijnen op je iPhone:

"De gebruikersnaam of het wachtwoord voor [account] is onjuist."

Oplossing
Deze waarschuwing betekent niet dat er een probleem is met het e-mailprogramma of met de instellingen voor uw e-mailaccount. Gmail heeft een limiet van tien gelijktijdige IMAP-verbindingen per account. Je account controleren op meerdere apparaten op korte duur kan deze limiet overschrijden.

Als dit gebeurt, sluit of verlaat je alle e-mailprogramma's die je momenteel niet gebruikt. Voor meer informatie over dit probleem raadpleeg onderstaand artikel van het Gmail Help-centrum: Too many simultaneous connections - Gmail Help
  #7  
Oud 04-10-10, 13:11
Dejive Dejive is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Groningen
Berichten: 263
Standaard

Heb het probleem nu ook, snap er niks van..kijk er nooit naar via internet..gebruik het echt alleen via mijn iPhone dus niet op meerdere apparaten.
Heel irritant dit, alles klopt gewoon alleen hij zegt dat het wachtwoord niet juist is, terwijl het echt juist is..en als ik dit check via mijn pc kom ik er wel gewoon in...??
  #8  
Oud 05-10-10, 16:46
Benny16 Benny16 is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 10
Standaard

Het is voor het eerst dat ik een bericht plaats!
Ik heb hulp nodig.
Waarom krijg ik de emails (gmail) niet door als "Push" ingeschakeld is??
Waarom kan ik sinds gisteren mijn email niet ophalen? Ik krijg een melding dat de e-mailserver "imap.gmail.com" niet reageert, en dat de accountinfo gecontroleerd moet worden. Hoe kan dat? Tot nu toe heeft ie het gedaan. Niet via Push mar door ophalen.
Wie helpt even? Bedankt.
  #9  
Oud 05-10-10, 16:53
Benny16 Benny16 is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 10
Standaard

Ik heb hulp nodig.
Waarom krijg ik de emails (gmail) niet door als "Push" ingeschakeld is??
Hoe moet ik de iPhone of Gmail configureren om de berichten via "Push"door te krijgen?
  #10  
Oud 21-06-11, 22:56
marrie marrie is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2011
Berichten: 3
Standaard

Sinds zondag 19 juni jl kan ik geen email meer openen op m'n iPhone wel op de pc. Twee jaar lang probleemloos, niets veranderd en nu krijg ik de volgende foutmelding: De e-mailserver 'imap.gmail.com' reageert niet. Controleer of u de juiste accountinfo hebt ingevoerd in de e-mailinstellingen.
Zoals gezegd er is helemaal niets veranderd! Wat te doen? Wie weet de oplossing?
  #11  
Oud 21-06-11, 23:05
I-Stefke I-Stefke is offline
• iOS 4.0.2
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Helmond
Berichten: 45
Standaard

Check https://www.google.com/accounts/DisplayUnlockCaptcha
  #12  
Oud 21-06-11, 23:35
marrie marrie is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2011
Berichten: 3
Standaard bedankt voor je reactie

Geprobeerd op zowel iphone = een crime en op pc, levert beide helemaal niets op. Ook niet na opnieuw opstarten.
  #13  
Oud 21-06-11, 23:39
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Mijn ervaring met gmail of google calender client (pc, iphone of ander apparaat) problemen is: wacht een dag. Ik heb eens tevergeefs uren zitten *****n, de volgende dag werkte het gewoon weer. Lag gewoon aan google.... Ik zeg niet dat het niet aan jouw iDevice ligt, maar het loont de moeite om, als het kan (bijv tijdelijk je webmail te gebruiken) even te wachten voordat je verder gaat trouble-shooten...

Edit: ik krijg die melding ongeveer 1 x per maand. Ik negeer ze nu standaard. iCal en Apples OSX Mail werken dan niet. De volgende ochtend is het altijd weer prima
  #14  
Oud 22-06-11, 09:31
marrie marrie is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2011
Berichten: 3
Standaard Nog altijd geen In Mail op Iphone

Ballegooier, bedankt maar helaas wordt mijn geduld nog altijd op de proef gesteld, je advies mocht niet baten. Dit is inmiddels wel al de 4e dag
Overigens doet m'n gmail 't wel, maar dat is privé.
  #15  
Oud 06-02-12, 18:55
HerrHell HerrHell is offline
• iOS 9.0 beta
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2011
Berichten: 7
Standaard

Hier hetzelfde probleem, gmail op mijn iphone werkte altijd uitstekend via de exchange-optie, maar weigerde opeens mijn (nieuwe) wachtwoord. Alles gedaan en geprobeerd en niks werkte, account verwijderd, opnieuw ingesteld, ander password, enz. enz. niks hielp.

Probleem komt vaak voor maar een oplossing in het Nederlands zag ik niet voorbij komen, dus bij deze..


Het probleem blijkt ergens bij gmail te liggen, en schijnt te ontstaan als je een aantal keer ergens een verkeerd wachtwoord hebt ingevuld.

Oplossing:

-----
ga naar:

https://www.google.com/accounts/UnlockCaptcha

en unlock de captcha. Dit deed het voor mij.
-----


En voor de compleetheid hier de juiste instellingen voor gmail exchange in iphone mail:

Uw Apple-apparaat instellen voor Google Sync - Mobile Help

Wellicht overbodig, maar voor de zekerheid: ik heb bij de instellingen voor gmail bij instellingen>algemeen>browserverbinding "niet altijd https gebruiken"aangevinkt.

Succes!
  #16  
Oud 29-08-12, 17:15
fouture fouture is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2012
Berichten: 7
Standaard

Ik heb dat allemaal gedaan en ook wat in een eerdere thread stond over dit probleem, maar 't werkt gewoon niet...

Kan iemand me uitleggen wat die e-mailserver imap.gmail.com juist voor iets is, wat het ding doet, wat er recent (in de laatste twee weken) aan veranderd is, waarom hij soms niet reageert en wat Google daaraan gaat doen ?

Gmail op iPhone heeft altijd prima gewerkt. Ik heb er niets aan veranderd. De problemen zijn begonnen toen ik naar de VS reisde en daar via Wi-Fi m'n mail ophaalde. Ik heb 5 mailboxen : Gmail, iCloud, Telenet.be, MTB.be, Exchange.

Ik heb bij thuiskomst gemerkt dat Google "meende" dat iemand in de VS onterecht mijn Gmail-account gebruikte (niet dus : dat was ikzelf) en me daaromtrent een hele reeks mails had gestuurd (die ik dus op m'n iPhone niet meer binnenkreeg wegens die niet-reagerende imap server). Ik heb via webmail op Mac de instructies gevolgd om dit misverstand op te helderen. Maar dat hielp dus niet...

Oh ja, in die twee weken heb ik ook m'n wachtwoord veranderd, en daarnet m'n Gmail account op iPhone vernietigd en weer geïnstalleerd. 't Helpt allemaal geen zier.

Wie ziet hier nog lichtpuntjes in de duisternis ?
  #17  
Oud 07-09-12, 11:57
shortfriends shortfriends is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2012
Berichten: 1
Standaard

Een probleempje dat ik ook vaak heb!
Enige oplossing: iphone volledig afsluiten en terug opstarten en alles werkt opnieuw.
Gr
Kris

Laatst gewijzigd door XIII; 07-09-12 om 12:08. Reden: Ongewenste reclame verwijderd (zie PM)
  #18  
Oud 07-09-12, 12:29
fouture fouture is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2012
Berichten: 7
Standaard

Dat werkt niet voor mij.

Ik heb nu de Gmail app van Google geïnstalleerd, en de Gmail account uit Instellingen geschrapt.

Geen gezamenlijke inbox meer zo, maar het werkt wel

Ik besluit dat er iets is blijven hangen, waarschijnlijk "malware" (Microsoft Exchange ;-) waardoor de Gmail account eerder gedefinieerd in Instellingen niet meer correct kan werken.

Iets om te laten onderzoeken door Apple, Google én Microsoft dus...

Thx voor de suggesties !

Bart
  #19  
Oud 07-09-12, 12:39
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fouture Bekijk bericht
Iets om te laten onderzoeken door Apple, Google én Microsoft dus...
Het gaat een hele uitdaging worden om die drie giganten tezamen iets te laten onderzoeken (vrees ik).

Succes gewenst
  #20  
Oud 30-08-13, 11:19
Kerimcuneyt Kerimcuneyt is offline
• iOS 5.0.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2012
Berichten: 1
Standaard

Heb het zelfde probleem gehad. Op mijn gmail account heb ik "authenticatie in 2 stappen" (dit kun je zien door naar je beveiligingsinstelling in je gmail te gaan). Voor het gebruik van je gmail in bepaalde applicaties, waaronder de Apple Mail app, heb je een "Applicatiespecifiek wachtwoord" nodig die je in je Gmail kunt opvragen (Account --> Beveiliging --> Verbonden applicaties en sites --> Wachtwoord genereren).

Bij mij was dit het probleem, en is met bovenstaande eenvoudig op te lossen.
Reageren

Labels
gmail, imap, pushemail



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Email (gmail ) werkt niet meer albeba72 iPhone algemeen 6 27-03-13 23:11
Gmail/IMAP Inkomend/Postvak In niet beschikbaar srf0611 iPhone algemeen 8 13-03-12 16:01
Gmail account werkt niet meer op iPhone Furies iPhone algemeen 2 11-11-10 13:41
MMS werkt plotseling niet meer denman80 Odido (T-Mobile) 0 20-06-10 23:58
Gmail via push werkt niet meer goed Ciao iPhone algemeen 40 12-11-09 19:57

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:33.