//

iPhone in water gevallen

iPhone in water gevallen discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door flammy88 ZOUT?? dat gaat in je iphone zitten dus niet mee schudden en heb je hem uitgezet?? dan schat ik je ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #241  
Oud 07-04-11, 15:57
jeweetzelluf jeweetzelluf is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2011
Berichten: 3
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door flammy88 Bekijk bericht
ZOUT?? dat gaat in je iphone zitten dus niet mee schudden en heb je hem uitgezet?? dan schat ik je kans rond de 80%
Meteen uitgezet ondanks dat ie aan bleef gaan toch weer uitdoen.
Heb hem ook op een bedje gelegd dus niet ertussen. De zout zit helemaal onderaan daarboven een laag rijst daarboven keukenpapier met de iphone erop.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #242  
Oud 08-04-11, 14:21
jeweetzelluf jeweetzelluf is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2011
Berichten: 3
Standaard

Het heeft helaas niet mogen baten. De iphone gaat niet aan uit zichzelf, en hij zegt Imei en ICCID onbekend. Als ik hem in het stopcontact plug dan zie je dit allemaal en ook dat ie moet worden geupdate door itunes. Als ik hem in itunes stop dan gaat ie alleen maar uit en aan. De batterij is 100%
  #243  
Oud 13-04-11, 23:46
Fleurtjahh Fleurtjahh is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2011
Berichten: 3
Standaard

Help!

Ik heb net een kop koffie over mijn dierbare Iphone laten vallen... Uiteraard heb ik hem meteen afgedroogd en laten drogen, maar het touchscreen reageerde niet meer goed en uitzetten lukt tot op heden nog steeds niet... Verder ziet alles er nog goed uit, afgezien van een vieze koffievlek achter mijn scherm..
Hoe moet ik dit oplossen? het glas verwijderen en dan schoonmaken?
Iemand tips? Ervaring (dit betwijfel ik ten sterkste)

Alvast bedankt!
  #244  
Oud 16-04-11, 13:16
TheLegend TheLegend is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2011
Berichten: 3
Standaard

Je hebt denk ik geen andere keuze, tenzij je de hele tijd een koffievlek op je scherm wil blijven zien.

Ik heb 2 jaar geleden een Nokia N82 in een bak koelvloeistof laten vallen... en dat had ik pas na een minuut in de gaten. Hij doet het nog steeds
  #245  
Oud 16-04-11, 17:19
Fleurtjahh Fleurtjahh is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2011
Berichten: 3
Standaard

Haha, denk het ook. Heb 'm al naar iemand gebracht die dat kan doen. Nu maar duimen...
  #246  
Oud 16-04-11, 20:10
Rooomsoes Rooomsoes is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Apr 2011
Berichten: 1
Standaard

ik heb mijn iphone een week geleden in de wc laten vallen, daarna netjes laten drogen en veel gedraaid. na een paar dagen weer in de oplader gedaan... hij deed het gewoon weer.. alleen nu is mijn scherm heel erg donker.. weet misschien iemand of dit nog weg gaat? ik las hier op het forum iets over dat zijn scherm in het begin net een melkglas was maar dat dit later weg trok.. ?! wie o wie kan mij hier antwoord opgeven?
  #247  
Oud 23-04-11, 00:29
Johnathan Johnathan is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2011
Berichten: 1
Standaard

mensen help
ik heb mijn iphone vanmiddag in de jacuzzi laten vallen.
hij heeft er circa 4 sec in gelegen.
ik haalde hem eruit en heb hem afgedroogt en in rijst gedaan.
heeft iemand nog tips voor mij ?

Laatst gewijzigd door Johnathan; 23-04-11 om 00:30. Reden: typfout
  #248  
Oud 23-04-11, 10:17
machoman94 machoman94 is offline
• iOS 6.1.4
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2011
Locatie: den helder
Berichten: 102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johnathan Bekijk bericht
mensen help
ik heb mijn iphone vanmiddag in de jacuzzi laten vallen.
hij heeft er circa 4 sec in gelegen.
ik haalde hem eruit en heb hem afgedroogt en in rijst gedaan.
heeft iemand nog tips voor mij ?
als je een ventilator hebt, daarvoor houden, misschien helpt het
  #249  
Oud 23-04-11, 12:03
flashingst flashingst is offline
• iOS 7.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2010
Berichten: 575
Standaard

iphone blijven bewegen zodat t water niet op een plek opdroogt.
  #250  
Oud 24-04-11, 00:46
levi97 levi97 is offline
• iOS 1.0.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2011
Berichten: 1
Standaard Help MIJ

ik heb nogmaar pas mijn iphone 4 32 gb en vind hem egt super goed.
Maar nu hebik er een ongelukje mee voorgehad.
Mijn iphone is in het toilet gevalle de iphone heeft er ongeveer 15 sec. ingelegen (wist niet goed wat ik moet doen).
ik ben er direkt de dag erna mee naar de winkel gerden en ze zegden dat ik hem moet opladen want dathij helemaal plat was ik stak hem in het stopkontakt enhij was helemaal opgeladen ik trok hem er terug uit en deed niks meer toen heb ik hem terug ingestoken en toen was hij bijna plat maar hij sprong op ik moest geen wachtwoord ingeven ofzo en al ik op berichten kwam ik uit op contacten en met muziek op berichten ik drukte opeen appelicatie en ineens werd mij scherm wit en viel uit heb hem ondertusse weer vijf uur in het stopcontact gestoke enu doet hij helemaal niks meer kan ik hem maken of moet ik een nieuwe kopen help mij AUB
  #251  
Oud 27-04-11, 00:47
Jkalthof Jkalthof is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2011
Berichten: 3
Standaard

Beste mensen,

Hopelijk kunnen jullie mij helpen met min probleem.

Een tijdje geleden is de onderkant van mijn iPhone 3GS maximaal 10 sec in het water/bad gekomen. Alleen het deel waar de oplader in moet dus. Ik heb behalve het water er uit schudden en wat blaaswerk niet veel meer gedaan qua drogen. Nadat de batterij leeg was kon ik hem niet meer opladen tot dat ik het na veel keren proberen opeens weer eenmalig kon opladen. Helaas laadt hij nu dus niet meer op en zie ik niks anders dan een zwart beeld.

Mijn vraag is wat ik nu moet doen? Ik heb mijn scherm al eens vervangen dus een batterij zal ook wel lukken als dat nodig is, maar gaat hij het daardoor doen? Hoeveel kans van slagen heeft dat en hoeveel % kans heb ik dat hij het gewoon helemaal niet meer gaat doen? Kan het ook liggen aan alleen die aansluiting waar je de oplader in moet doen? Ik ben helaas niet verzekerd.

Alvast heel erg bedankt!
  #252  
Oud 27-04-11, 01:12
flammy88 flammy88 is offline
• iOS 1.0.0
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: In een huis
Berichten: 188
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door levi97 Bekijk bericht
ik heb nogmaar pas mijn iphone 4 32 gb en vind hem egt super goed.
Maar nu hebik er een ongelukje mee voorgehad.
Mijn iphone is in het toilet gevalle de iphone heeft er ongeveer 15 sec. ingelegen (wist niet goed wat ik moet doen).
ik ben er direkt de dag erna mee naar de winkel gerden en ze zegden dat ik hem moet opladen want dathij helemaal plat was ik stak hem in het stopkontakt enhij was helemaal opgeladen ik trok hem er terug uit en deed niks meer toen heb ik hem terug ingestoken en toen was hij bijna plat maar hij sprong op ik moest geen wachtwoord ingeven ofzo en al ik op berichten kwam ik uit op contacten en met muziek op berichten ik drukte opeen appelicatie en ineens werd mij scherm wit en viel uit heb hem ondertusse weer vijf uur in het stopcontact gestoke enu doet hij helemaal niks meer kan ik hem maken of moet ik een nieuwe kopen help mij AUB
Ik denk dat je digitizer het begeven heeft of het kabeltje naar het lcd scherm toe maar geef eens wat meer info over hoe heb je hem laten drogen etc
  #253  
Oud 27-04-11, 01:15
flammy88 flammy88 is offline
• iOS 1.0.0
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: In een huis
Berichten: 188
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jkalthof Bekijk bericht
Beste mensen,

Hopelijk kunnen jullie mij helpen met min probleem.

Een tijdje geleden is de onderkant van mijn iPhone 3GS maximaal 10 sec in het water/bad gekomen. Alleen het deel waar de oplader in moet dus. Ik heb behalve het water er uit schudden en wat blaaswerk niet veel meer gedaan qua drogen. Nadat de batterij leeg was kon ik hem niet meer opladen tot dat ik het na veel keren proberen opeens weer eenmalig kon opladen. Helaas laadt hij nu dus niet meer op en zie ik niks anders dan een zwart beeld.

Mijn vraag is wat ik nu moet doen? Ik heb mijn scherm al eens vervangen dus een batterij zal ook wel lukken als dat nodig is, maar gaat hij het daardoor doen? Hoeveel kans van slagen heeft dat en hoeveel % kans heb ik dat hij het gewoon helemaal niet meer gaat doen? Kan het ook liggen aan alleen die aansluiting waar je de oplader in moet doen? Ik ben helaas niet verzekerd.

Alvast heel erg bedankt!
Eerst een paar vragen springt het scherm wel aan (verlicht zwart)?
Heb hem uitgezet tijdens het drogen?
Ik denk dat het niet het scherm is maar een kortsluiting in de connector
  #254  
Oud 27-04-11, 01:17
Jkalthof Jkalthof is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2011
Berichten: 3
Standaard

Nee hij staat nu echt uit.
En volgens mij had ik hem uitgezet en toen na een paar minuten ook weer aangedaan.
Wat voor gevolgen heeft die kortsluiting waar je het over hebt?

Sowieso al bedankt voor het reageren!
  #255  
Oud 04-05-11, 18:03
danielx8rs danielx8rs is offline
• iOS 4.3.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 23
Standaard

Ik was laatst gaan zwemmen met mijn iphone 4 32gb..
Na 3 dagen rijst is hij gedeeltelijk gaan werken. Was prachtig om te zien, bijna alles werkte weer. Echter Wi-Fi, gps, bluetooth en sim reader doen het niet meer...

Heb besloten hem bij apple in te leveren. Ik krijg nu voor 240 euro een nieuwe opgestuurd, en moet de natte terugsturen. Had hem in Hong Kong gekocht.

Dit heet OOW (out of warranty replacement) of ERS. Hoop dat iemand hier iets mee kan.
  #256  
Oud 09-05-11, 14:31
iMarvin. iMarvin. is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2009
Locatie: Rotterdam
Berichten: 50
Standaard

Even voor de duidelijkheid, voor iedereen, een paar "do's and don'ts" wanneer je iPhone (of elk ander elektronisch apparaat) in aanraking is geweest met vocht:

- ZET JE APPARAAT DIRECT UIT!, anders kunnen elektronische onderdelen defect raken, waardoor je nog verder van huis bent.

- Indien je er de (technische) mogelijkheid voor hebt, verwijder de batterij uit de iPhone. Let wel: wanneer je dit doet heb je officieel geen garantie meer op het apparaat!

- Stop de iPhone in een zak met rijst, het liefst zo luchtdicht mogelijk afgesloten. In dit soort situaties geldt (naar mijn mening): liever te lang dan te kort. Denk niet dat je iPhone na een uurtje in de rijst het weer zal doen; dit is helaas écht een kwestie van dagen, het liefst een dag of 5. Leg de zak met rijst af en toe wat anders neer, zodat eventueel vocht dat zich nog in de iPhone bevindt zich niet op één plek gaat "ophopen".

- Wanneer je iPhone een paar dagen in de zak met rijst heeft gezeten, kun je proberen hem weer aan de praat te krijgen. Probeer eerst de iPhone "normaal" op te starten, d.w.z. de power-knop bovenop indrukken. Lukt dit niet, sluit de iPhone dan aan op de computer. Dit omdat een USB2.0-uitgang veel minder stroom doorgeeft dan de 220V uit een stopcontact. Dit duurt misschien wel langer, maar het is "veiliger" voor je iPhone. Mocht de iPhone het op deze manier niet doen, sluit hem dan aan op de netstroomadapter.

- Wanneer je iPhone weer opgestart is, kun je alle functies van de iPhone gaan testen, of ze allemaal werken.


Mocht je er niet uitkomen of mocht er iets defect zijn, laat het me weten. Ik repareer iPhones, iPods en iPads, en ik help je er graag mee.
__________________
• iMac 27" i7 (late 2011) • MacBook Pro 13" i7 (late 2011) • iPhone 4 32GB (2010) • iPod Classic 160GB "U2 Edition"
  #257  
Oud 09-05-11, 14:51
evmw evmw is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Woerden
Berichten: 1.792
Standaard

Vochtschade altijd laten behandelen, daar ga je anders op korte of lange termijn gegarandeerd problemen mee krijgen; mogelijk onherstelbare schade zelfs. Vochtschadebehandeling hoeft niet duur te zijn overigens.
  #258  
Oud 12-05-11, 18:18
IphoneB88 IphoneB88 is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 1
Standaard

Mijn Iphone 4 is vandaag in een badje met water gevallen! Paar seconden in het water met een beschermhoes. Ik heb alles al getest en het toestel doet het wel gewoon alleen de camera en de powerknop reageren niet. Kan iemand mij helpen?? Ohw opladen heb ik nog niet geprobeerd
  #259  
Oud 12-05-11, 18:33
flashingst flashingst is offline
• iOS 7.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2010
Berichten: 575
Standaard

als je had geluisterd heb je gezien dat jehet toestel METEEN uit moet zetten en NIET OPLADEN om kortsluiting te voorkomen!!
  #260  
Oud 13-05-11, 16:36
WRS WRS is offline
• iOS 5.0
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2010
Berichten: 3
Thumbs down

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jeweetzelluf Bekijk bericht
Het heeft helaas niet mogen baten. De iphone gaat niet aan uit zichzelf, en hij zegt Imei en ICCID onbekend. Als ik hem in het stopcontact plug dan zie je dit allemaal en ook dat ie moet worden geupdate door itunes. Als ik hem in itunes stop dan gaat ie alleen maar uit en aan. De batterij is 100%
Iemand enig idee wat je hier aan kan doen? Want ik zit op dit moment met hetzelfde
Reageren

Labels
iphone, iphone valt in water, kapot, nat, regen, reparatie, rijst, schade, volume, water, waterschade



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iphone in water gevallen steventt iPhone algemeen 4 30-04-13 23:32
Iphone in water gevallen zuleyha iPhone algemeen 17 30-04-13 23:32
iPhone in water gevallen karizma50 iPhone algemeen 2 19-06-12 09:19
iphone in het water gevallen opel iPhone algemeen 1 16-02-12 20:59
Iphone in water gevallen!! CODBO Archief 3 27-11-10 19:41

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:35.