//

iPhone wordt niet meer herkend en laadt niet op.

iPhone wordt niet meer herkend en laadt niet op. discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Bij toeval kom ik er achter dat mijn iPhone niet meer wordt herkent door zowel Windows als mijn iMac. Alleen als ik hem in DFU ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 17-11-09, 00:18
petjon petjon is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 8
Red face iPhone wordt niet meer herkend en laadt niet op.

Bij toeval kom ik er achter dat mijn iPhone niet meer wordt herkent door zowel Windows als mijn iMac. Alleen als ik hem in DFU zet wordt hij gezien. Ook opladen werkt op deze manier niet meer. Het betreft hier een 3GS met firmware 3.0 en Jailbreak.

Nu heb ik ook een 2G liggen en deze werkt zonder problemen op Windows en iMac. Opladen kan ik nog alleen maar via mijn sigaretten aansteker in mijn auto of via het stroom net.

Ben begonnen om zoveel mogelijk Cydia software te verwijderen, maar dat heeft allemaal niet geholpen. Vervolgens een Custom Firmware willen restoren, maar dan krijg ik een (1600) error.

Verder werkt het toestel zonder problemen.

AUB help.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 17-11-09, 02:04
doubleyou7 doubleyou7 is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 13
Standaard

Hier een vergelijkbaar probleem: Itunes geeft opeens het volgende aan: "De SIM-kaart in deze iphone word niet ondersteund. Alleen compatibele Sim-kaarten van een bevoegde leverancier kunnen worden gebruikt om de iphone te activeren. plaats alstublieft de sim kaart die bij uw iphone werd geleverd of ga naar een bevoegde leverancier voor een vervangende sim kaart."
Ik heb een 3gs, gejailbreaked en unlocked. Ik kan er ook gewoon mee bellen (vodafonekaartje) en tot nu toe had ik geen enkel probleem met Itunes. Weet iemand de oplossing?
Groet, Doubleyou7

ps: hij laadt wel op trouwens.
  #3  
Oud 17-11-09, 09:48
evmw evmw is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Woerden
Berichten: 1.792
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door doubleyou7 Bekijk bericht
Hier een vergelijkbaar probleem: Itunes geeft opeens het volgende aan: "De SIM-kaart in deze iphone word niet ondersteund. Alleen compatibele Sim-kaarten van een bevoegde leverancier kunnen worden gebruikt om de iphone te activeren. plaats alstublieft de sim kaart die bij uw iphone werd geleverd of ga naar een bevoegde leverancier voor een vervangende sim kaart."
Ik heb een 3gs, gejailbreaked en unlocked. Ik kan er ook gewoon mee bellen (vodafonekaartje) en tot nu toe had ik geen enkel probleem met Itunes. Weet iemand de oplossing?
Groet, Doubleyou7

ps: hij laadt wel op trouwens.
Dat is een ander probleem, gebruik even de zoekfunctie.

@petjon: je hebt hem al, niet in DFU, een tijdje aan de oplader gehad?
  #4  
Oud 17-11-09, 09:59
petjon petjon is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 8
Standaard

Hij wordt gewoon niet gezien en dus heb ik dat probleem niet. Het betreft overigens een iPhone van T-Mobile.

Ik zit nu te twijfelen of ik van de iTunes via DFU mode de firmware zou updaten naar 3.1.2. Wil nog wel kunnen jailbreaken. Custom firmware levert zoals ik al zei een error 1600 op.
  #5  
Oud 17-11-09, 10:02
petjon petjon is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 8
Standaard

evmw Hij is 100% opgeladen.
  #6  
Oud 17-11-09, 10:08
evmw evmw is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Woerden
Berichten: 1.792
Standaard

Jailbreaken van 3.1.2 kan ook bij de 3GS met blackra1n, ik denk dat je weinig andere keus hebt dan te proberen een restore van de firmware te doen.
  #7  
Oud 17-11-09, 10:14
doubleyou7 doubleyou7 is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 13
Unhappy Iphone wordt niet meer herkent en laad niet op.

[quote=evmw;384641]Dat is een ander probleem, gebruik even de zoekfunctie.

Zoekfunctie heb ik enkele uren lang uitgebreid gebruikt, maar door de vele bomen in het bos de weg volledig kwijtgeraakt.
Itunes accepteert de simkaart van Vodafone gewoon niet, terwijl dat de afgelopen weken, na de unlock gewoon werkte en er niets veranderd is.
  #8  
Oud 17-11-09, 10:54
petjon petjon is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 8
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evmw Bekijk bericht
Jailbreaken van 3.1.2 kan ook bij de 3GS met blackra1n, ik denk dat je weinig andere keus hebt dan te proberen een restore van de firmware te doen.
Heb gisteren geprobeerd de Custom Firmware 3.1 te laten, maar dan krijg ik een 1600 melding. Het Forum afgestruind, maar bieden geen oplossing.

Hoop als ik een upgrade uitvoer en vervolgens blackra1n draai wel een jailbreak te hebben, want buiten het niet meer herkennen binnen iTunes, werkt het toestel zonder problemen.
  #9  
Oud 17-11-09, 11:00
colliehome's schermafbeelding
colliehome colliehome is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Beringen
Berichten: 2.477
Stuur een bericht via Instant Messenger naar colliehome Stuur een bericht via MSN naar colliehome Stuur een bericht via Yahoo naar colliehome
Standaard

Je kan ook iTunes opnieuw installeren MET het mobile gedeelte. in de softwarepakage kan je dat aanklikken ( de pakage die je download van de Applesite)
__________________
Australian Shepherds Tinkerooz
Tinkerooz Blog

Slotjes blijven slotjes.
  #10  
Oud 17-11-09, 11:37
darkside darkside is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 23
Standaard

Ik heb net geprobeerd [wiki=21430]Cydia[/wiki] te [wiki=1807]Update[/wiki]n, maar tijdens de update bleef hij hangen in update [wiki=1181]Scherm[/wiki] (met zo'n laadbalkje) - in het scherm stond o.a. 'image not found' (erg kleine lettertjes die voortgang vd update aangeven).

Toen heb ik een Hard reset gedaan, maar hij blijft nu dus al 20 minuten hangen in het beginscherm met het witte Apple logo. Af en toe springt het beeld aan en uit, maar dan staat er weer meteen dat Apple logo.


Nu heb ik 'm dus al een tijdje aan de oplader liggen (usb naar PC, PC herkent iPhone trouwens niet) maar ik zie aleen maar dat apple logo, wat na een tijdje (10min) weer verdwijnt en dan zie ik vervolgens even de batterij (met een klein rood streepje) en vervolgens springt ie meteen weer op dat apple logo. Het lijkt er dus op dat ik m'n accu ook niet kan opladen???? Hij laadt dus volgens mij op tot 5% en springt dan op dat Apple logo, om vervolgens na 5/10minuten weer uit te vallen.


Kan ik nu alleen maar recoveren met DFU of Recovery in iTunes?



En als ik dat heb gedaan kan ik 'm dan meteen weer jailbreaken m. firmware 3.0.1 volgens de handleiding hier op dit Forum (mbv RedSnow)?

Please help! Thanks alvast.


Laatst gewijzigd door darkside; 17-11-09 om 12:10.
  #11  
Oud 17-11-09, 12:31
petjon petjon is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 8
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door colliehome Bekijk bericht
Je kan ook iTunes opnieuw installeren MET het mobile gedeelte. in de softwarepakage kan je dat aanklikken ( de pakage die je download van de Applesite)
Reeds geprobeerd. Heb binnen VMWare verschillende installaties gedaan met elke keer een nieuwe installatie van iTunes, maar geen suc6.

Probleem heb ik ook op mijn iMac en de iPhone 2G van mijn vrouw doet het gewoon op beide systemen (Windows en MacOSX)
  #12  
Oud 17-11-09, 13:32
darkside darkside is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 23
Standaard Continu Apple Logo in beeld

hallo,

zie mijn Post (2 naar boven). Ik heb zit nu al 3 uur naar het Apple logo op mijn 3G, FW 3.0 te kijken, dit valt na een aantal minuten uit en springt dan weer na een tijdje weer terug op dat Apple logo (al meerdere keren Hard Gereset, ligty nu al 3 uur aan een PC met USB). Ik heb ook al vele pagina's op het Forum doorgespit, maar kom niet echt verder.

Moet ik nu Recoveren in iTunes of DFU?

Ik wil 'm ook weer jailbreaken, kan ik in DFU kiezen voor 3.0 firmware?

Of kan ik beter een recentere versie kiezen, ik heb de laatste jailbreak gedaan met RedSnow, kan ik deze het beste weer gebruiken of moet ik die "black..." jailbreak software nemen?

Excuses voor al deze 'newbie' vragen - maar ik weet 't ook niet meer nu

Alvast dank voor de hulp...
  #13  
Oud 17-11-09, 14:11
petjon petjon is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 8
Talking

Probleem is opgelost. iPhone in recovery mode gezet en vervolgens Customize Firmware geladen. Heb nu een jailbreak 3.1 met Cydia. Nu alle data via ssh terug zetten.
  #14  
Oud 17-11-09, 14:55
darkside darkside is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 23
Standaard

@Petjon,

waar kan je die Customize firmware downloaden? Linkje misschien?
  #15  
Oud 17-11-09, 15:15
petjon petjon is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 8
Standaard

Te vinden op iPhoneclub Forum (Custom Firmware) Heb zel gekozen voor de Custom Firmware 3.1 / 3GS / zonder activatie.

Suc6
  #16  
Oud 17-11-09, 16:17
darkside darkside is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 23
Standaard

Er wordt maar niet op mijn probleem gereageerd hierboven (behalve dat vraagje over de firmware dan)

Kan IEMAND mij helpen - mijn iPhone doet ut dus niet meer, ik krijg als ik 'm aanzet telkens de witte Apple.

Kan ik 'm dan meteen opnieuw jailbreaken volgens de handleiding van bijv. RedSnow (3.0FW) - daar Recover je je iPhone immers ook. Of gaat dat niet?

Owja, reacties op mijn Post hierbove (paar Posts eerder) zijn nog steeds van harte welkom!
  #17  
Oud 17-11-09, 17:19
petjon petjon is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 8
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door darkside Bekijk bericht
Er wordt maar niet op mijn probleem gereageerd hierboven (behalve dat vraagje over de firmware dan)

Kan IEMAND mij helpen - mijn iPhone doet ut dus niet meer, ik krijg als ik 'm aanzet telkens de witte Apple.

Kan ik 'm dan meteen opnieuw jailbreaken volgens de handleiding van bijv. RedSnow (3.0FW) - daar Recover je je iPhone immers ook. Of gaat dat niet?

Owja, reacties op mijn Post hierbove (paar Posts eerder) zijn nog steeds van harte welkom!
Kun je heb nog wel in DFU of Recoevry mode krijgen ??
  #18  
Oud 17-11-09, 17:37
lrvs lrvs is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 11
Standaard

Is je ITunes de laatste versie?
  #19  
Oud 17-11-09, 18:32
darkside darkside is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 23
Standaard

nee, ik heb niet de laatste versie van itunes, moet ik deze erop zetten en dan een Recovery proberen?
  #20  
Oud 17-11-09, 19:36
colliehome's schermafbeelding
colliehome colliehome is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Beringen
Berichten: 2.477
Stuur een bericht via Instant Messenger naar colliehome Stuur een bericht via MSN naar colliehome Stuur een bericht via Yahoo naar colliehome
Standaard

Best is idd de nieuwe software te installeren en dan te herstellen via DFU dan kan je blackrain gebruiken voor de rest ( zie handleidingen)
Reageren

Labels
herkent iphone niet, opladen oplaadprobleem



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Iphone 3G laad niet meer op en wordt niet herkend door PC roelske iPhone algemeen 29 29-06-13 12:12
Windows: iphone 3g wordt niet meer herkend pgorel iTunes 3 27-10-10 15:42
iphone wordt niet meer herkend tommyboy01 iPhone algemeen 10 14-10-10 23:12
iPhone: Iphone start niet meer op en wordt niet meer herkend door Itunes DirkDurver Jailbreak 3 09-08-10 21:14
De iphone word niet meer herkend door de computer maar laadt wel op !!! druppers iPhone algemeen 9 04-06-10 17:13

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:52.