//

Simlock Actief melding om de haverklap

Simlock Actief melding om de haverklap discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb sinds een week het probleem dat de iPhone om de haverklap de melding 'Simlock Actief' geeft. De melding zou normaal gesproken alleen moeten ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 10-03-10, 15:43
KillRoy1972 KillRoy1972 is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 52
Standaard Simlock Actief melding om de haverklap

Ik heb sinds een week het probleem dat de iPhone om de haverklap de melding 'Simlock Actief' geeft. De melding zou normaal gesproken alleen moeten komen als je de iPhone uitzet en daarna weer aanzet, maar nu geeft hij um zo'n 3 a 4 keer per dag op elk gegeven moment.

De iPhone heb ik al eens gereset, naarna gerestored toen het probleem bleef.
Heb ook de simkaart verwijdert en schoon gewreven en gekeken of er stof in de iPhone sit ofzo, maar niets hielp.

Het ook problemen met de ontvangst, maar het schijnt dat T-Mobile de laatste weken met het netwerk aan het klooien is. De ontvangst schiet van 'geen service' naar volle 3G op dezelfde plek. Heb al een paar keer gehad dat ik gewoon tijdens een gesprek van het netwerk geflikkerd ben..

Weet nu niet of de 'simlock Actief' melding daarmee te maken heeft doordat hij bij geen ontvangst om een simcode vraagt ofzo.

Heb ook sinds kort die laatste update erop gezet, en weet ook niet of de problemen hierdoor komen

Hebben mensen ervaringen hiermee, want heb zeer slechte ervaringen met het inleveren van mijn toestel ter reparatie, men had mijn iPhone kwijt geraakt en heb daar meer dan 2 maanden op moeten wachten omdat men elkaar de schuld gaf (T-Mobile/reparatiebedrijf/GLS bezorging)

Deze iPhone is uiteindelijk een splinternieuwe die ik net een paar weken heb als vervanging van het zoek geraakte toestel (het toestel is 13 jan van de band gerolt volgens apple site, dus echt een nieuw toestel en niet gereviceerd)

Alsvast dank voor de reacties!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 17-03-10, 14:40
tomklerks tomklerks is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 2
Standaard

Ik heb net een soortgelijk probleem gehad, ik heb ook een redelijk nieuw toestel..

Net tijdens een kleine wandeling stond er na afloop simlock actief... Toestel is niet uitgeweest of iets dergelijks.. dus een vreemde zaak..

Ben benieuwd of iemand een oplossing heeft.
  #3  
Oud 17-03-10, 17:06
KillRoy1972 KillRoy1972 is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 52
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomklerks Bekijk bericht
Ik heb net een soortgelijk probleem gehad, ik heb ook een redelijk nieuw toestel..

Net tijdens een kleine wandeling stond er na afloop simlock actief... Toestel is niet uitgeweest of iets dergelijks.. dus een vreemde zaak..

Ben benieuwd of iemand een oplossing heeft.
Hmm, ik heb contact gehad met solid vision of zij mij konden helpen dit probleem zelf op te lossen en hun advies was om te kijken of het misschien aan het SIM traytje lag of aan de SIM kaart zelf. Deze kan je bij de tmobile shop verwisselen en hoef je je toestel niet voor reparatie op te sturen. Mocht het daarna nog zo zijn, dan is waarschijnlijk het mechanisme in de iPhone waar de SIM kaart in gaat niet in orde en moet de iPhone naar solid vision voor reparatie.

Ikzelf ben nog niet aan toe gekomen om langs de shop te gaan, maar het probleem is ook veel minder nu. Heb al drie dagen geen last. Ik heb het gevoel dat het door kou komt, het prbleem scheen zich voor te doen toen het veel kouder was, en als ik op de fiets naar het station was gereden en andersom. Nu het warmer is is de melding weg...

Nog steeds niet normaal natuurlijk, de telefoon moet tegen kou van -29 kunne (dacht ik ergens gelezen te hebben) en dan nog, het was toen op zijn minst -5 ofzo.

Vrijdag heb ik de mogelijkheid om naar de shop te gaan om te kijken of ze een nieuw traytje hebben en misschien een nieuwe SIM ( hoewel deze ok is in een andere telefoon)

zal hier de bevindigen posten.

Btw, mijn ontvangst is ook stukken beter! Heb nu veel vaker 3g ontvangst... Weet niet of dit verband heeft met elkaar trouwnes...

Laatst gewijzigd door KillRoy1972; 17-03-10 om 17:10.
  #4  
Oud 17-03-10, 17:18
evmw evmw is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Woerden
Berichten: 1.792
Standaard

Dit ligt in 99% van de gevallen aan het sim mechanisme die detecteert of sim er in zit of niet. Kan in overige gevallen inderdaad sim of sim tray zijn die voor de problemen zorgt, zeker als de sim tray niet goed in de iphone gaat of niet ver genoeg.
  #5  
Oud 03-04-10, 21:22
T-800 T-800 is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 25
Standaard

Hier hetzelfde probleem
KPN netwerk echter. Simlock springt spontaan op actief, na het ingeven van de code blijft hij zoeken naar het netwerk.

Totale telefoon restore heeft niets geholpen, andere simkaart werkt ook niet.
Mijn huidige simkaart in een ander toestel werkt echter vlekkeloos.
Probleempje van de telefoon lijkt het dus.
De "Geen service" melding komt continue, soms even een minuut per uur ineens spontaan volledige verbinding. Ook het zoeken naar een provider kan er niks gevonden worden. Het lijkt wel alsof de antenne los zit zeg maar.

Iemand hier al iets over gehoord? dit is nogal frustrerend :s
Heb al contact opgenomen met de verkoper van mijn toestel, deze had bij verkoop gemeldt dat als er een defect is hij ze toch opstuurt naar Italië, maar dat duurt dan nog wel ff denk ik eer het toestel terug zal zijn
  #6  
Oud 04-04-10, 00:11
KillRoy1972 KillRoy1972 is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 52
Standaard

Hmm, op een of andere manier heb ik de melding niet meer. Heb de simkaart eens goed afgenomen met een tissue en het traytje een beetje gewrikt en tot op heden heb ik al een paar weken geen last meer van de mededeling..

Of het hierdoor komt weet ik niet, het kan zoals gezegt ook door het weer komen wat nu een stuk warmer is.

Feit is wel dat de ontvangst stukken beter is, alhoewel het netwerk van t-mobile nog steeds zuigt. Heb nu gewoon de ontvangst die ik met het vorige toestel ook had.

Als ik jou was zou ik ook eens het simmetje met een tissue poetsen en het traytje voorzichtig een beetje wrikken en kijken of dat helpt. En anders bij je handelaar vragen of ze een ander traytje hebben en/of nieuwe simkaart. Als dat niet helpt zit er maar 1 ding op ben ik bang...

Naatje dat ze hem naar Italië moeten sturen! Kunnen ze het niet hier in Nederland laten fixen??

Greetz
  #7  
Oud 20-04-10, 18:59
KillRoy1972 KillRoy1972 is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 52
Standaard

Heb nu sinds deze week weer dezelfde problemen... Heb eens even goed opgelet hoe en wat en de problemen gebeuren als volgt:

op een gegeven moment vallen alle verbindingen weg inclusief Wi-Fi. Het apparaat wordt traag en sloom en springt dan op "simlock actief" met als keuze "ok" of "ontgrendel".
Na het ingeven van de code blijvt de ontvangst op "geen service" en lijkt te tel vast te staan totdat op "ontgrendelen" totdat hij na een minuutje gewoon opstart maar met "geen service".
Vanaf die tijd blijft de tel proberen verbinding te maken en uiteindelijk lukt het dan ook en is de tel verbonden inclusief Wi-Fi...

Ik weet het niet meer.. Ligt het nu wel of niet aan de Sim of juist aan de antenne?
Wil hem niet afgeven aan tmobile en hun reparatie service aangezien je dan een tweedehands gereviceerde terug krijgt waar ik net op zit te wachten.

Heb liever dat hij gerepareerd wordt en ik dezelfde terug krijg..

Kan ik hem niet zelf inleveren bij PDAtech ofzo?

Ben ik natuurlijk wel de garantie kwijt, maar die garantie is dus waardeloos als je een tweedehands gerepareerd toestel terug krijgt...

Ieman tips?
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Melding "simlock actief" op Canadese Iphone 4 thephantom iPhone algemeen 12 02-11-10 20:02
iPhone 3GS: 3gs geunlockt door T-Mobile maar telkens melding simlock actief momorun40 Unlock 4 23-10-10 11:30
Melding simlock actief On / Ontgrendel .... hababam iPhone algemeen 27 17-08-10 22:21
melding doorschakelen actief toon54 Archief 2 22-06-09 20:33
'Call forwarding'/ 'Doorschakelen actief' melding in FW 2.0 soulutions Archief 4 21-07-08 17:44

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:06.