Problemen met Planet discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) ben sinds enkle dagen een trotse eigenaar van m'n Iphone.. wat een mega mooi ding zeg.. maar nu heb ik een probleem met Planet.. goh ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
|||
|
|||
Problemen met Planet
ben sinds enkle dagen een trotse eigenaar van m'n Iphone.. wat een mega mooi ding zeg..
maar nu heb ik een probleem met Planet.. goh zul je denken. jij ook al... JA ik ook... grrrrr Ik ben vandaag bij de T-Mobile shop geweest,, daar hebben 3 man sterk aan de foon zitten te stoeien maar niks... toen naar KPN winkel geweest Planet is nu KPN... nee meneer we helpen U daar niet bij... u moet bij T-Mobile zijn... dus heb ik T mobile maar een gebelt... en ook geen antwoord... jah.... kan wel ontvangen maar niet verzenden wat doe ik fout... Accounts pop.planet.nl Pop-accountgegevens Naam .......(mijn naam) adres.... (mail adres van mij) Beschrijving ... pop.planet.nl Server inkomende post Hostnaam pop.planet.nl Gebruikersnaam.... (mijn gebruikersnaam) wachtwoord (mijn wachtwoord) server uitgaande post SMTP ....smtp.kpnmail.nl gebruik ssl ...(blauw knopje aan) identiteidscontrole (wachtwoord) maar weet niet wat dit is? en waar dit goed voor is staat standaard zo ingesteld serverpoort 25 heb abonoment van T-mobile wie kan me helpen.. ben je dankbaar! |
|
|
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
|
||||
|
||||
//Topictitel aangepast.
|
|
||||
|
||||
Hoi Discotrain,
Misschien heb je hieronder iets aan heb ik voor je gekopiërd uit een andere topic succes Ad Citaat:
|
|
|||
|
|||
Je kan de uitgaande mailserver van kpn alleen gebruiken als je op het ADSL netwerk van kpn zit (dus bijvoorbeeld op je Wi-Fi thuis) en dus niet als je je t-mobile 3G verbinding gebruikt. Hier zul je de smtp server voor moeten gebruiken die je wel via een ander netwerk kan benaderen. Die van t-mobile zelf (als je op 3g zit) of die van gmail bijvoorbeeld (mocht je een google account hebben)
Dit is iig zo gebaseerd op mijn eigen ervaringen met uitgaande mailservers. Ik zie ook dat je een andere smtp server gebruikt dan aangegeven in bovenstaande post. Ik weet wel dat het sowieso mail.kpnmail.nl is voor de uitgaande mail en geen smtp.kpnmail.nl |
|
|||
|
|||
Citaat:
Jaaaaa hij werkt!!!! op mail.kpnmail.nl onder m'n eigen netwerk.,,,, nu alleen nog voor onderweg en ik ben helemaal happy... heb T mobile... wat zijn daar de instellingen van gprs.t-mobile.nl? of ook anders? Gmail werkt trouwens ook erg goed op de iphone... maar toch liever m'n eigen mailadres. dus als iemand mij daar nog bij wil helpen alvast bedankt jongens voor jullie hulp.. echt top!!! |
|
|||
|
|||
ff zoeken op het forum levert: https://forum.iculture.nl/f28/i...html#post99348
Je kan deze als 2e smtp server toevoegen aan een specifiek e-mail configuratie |
|
|||
|
|||
Viper,
Ik heb alles geprobeerd wat in bovenstaande posts gesuggereerd werd. Helaas nog geen resultaat. Heb zelf een Touch 32 + planet provider. In ander forum vond ik nog sugestie voor een andere mailserver naam. SMPT.kpn-officedsl.nl i.p.v. mail.planet.nl. Met deze naam kon ik in iedergeval bij een UPC Wi-Fi verbinding naar mezelf en andere planet gebruiker mail sturen. Helaas nog niet naar b.v. UPC mail adres. Nog niet geprobeerd om ander poort nummer te gebruiken bv poort 587 ipv 25 (ga ik morgen proberen) Wel lukte het op een openbaar KPN Wi-Fi netwerk (VU A'dam) om mail te sturen. |
|
|||
|
|||
je moet mail.kpnmail.nl gebruiken op je eigen Wi-Fi. Zit je op iemand anders Wi-Fi, dan moet je de smtp-server gebruiken van hun provider(moet je dus ff opzoeken). Dus op een upc netwerk moet je de UPC smtp-server gebruiken. Of je moet switchen naar gmail, dat werkt namelijk altijd . Gmail kan ook je planet mail binnenhalen en versturen als zijnde jouw planet adres.
het hele t-mobile gebeuren is aan jou dus niet besteed, aangezien een Touch hebt |
|
|||
|
|||
Problemen met Planet
Viper bedankt.....
Ja het zal eenvoudiger zijn om Gmail te gebruiken. Ga ik proberen. Vooral het doorsturen en wegsturen ? als "Planet mail" spreekt me erg aan. Wegsturen "als Planet"mail" kan ook ? Hotspots zijn qua aanbieder zo verschillend dat de gewenste SMPT server lastig te vinden zal zijn. Ik gebruik de Ipod ook graag in koffieshops e.d. Ik ga nog wat experimenteren met de KPN servernaam: SMPT.kpn-officedsl.nl. Poort 26 en 587 blijken ook te werken i.p.v poort 25. |
|
|||
|
|||
Ja, Gmail haalt automatisch de e-mail op met een maximale tussenpoos van 60 min, ontvang je meer e-mail, dan haalt hij vaker per uur op. En ja, je kan ook versturen als zijn jouwnaam@planet.nl, daar wordt dan door de ontvanger ook weer naar toe gestuurd
|
|
|||
|
|||
Ik krijg zelfs geen mail binnen met planet op de iPhone. heb alle mogelijke mail servers geprobeerd, pop.planet.nl, pop.kpnmail.nl, pop.kpnplanet.nl maar bij geen van allen kan ik verbinding maken met de server. Iemand enig idee?
|
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
Uitgaande mail Planet.nl | Alex1962 | iPhone algemeen | 2 | 31-01-11 00:36 |
Push mail niet mogelijk met Kpn(planet) | vemo15 | KPN | 4 | 30-03-10 23:51 |
Planet Internet op iPhone 3G | dannycoolen | iPhone algemeen | 12 | 23-07-08 01:12 |
Planet Internet | hans55 | iPhone algemeen | 10 | 24-04-08 16:19 |
email via planet | maaikel35 | iPhone algemeen | 1 | 17-01-08 14:22 |
|
|