Planet Internet discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) wie help mij wordt er beetje maf van hostnaam pop.planet.nl dan mijn gebruikersnaam dan wacht woord. uitgaande post mail.planet.nl weer gebruikersnaam en wachtwoord en zo ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
|||
|
|||
Planet Internet
wie help mij wordt er beetje maf van hostnaam pop.planet.nl dan mijn gebruikersnaam dan wacht woord. uitgaande post mail.planet.nl weer gebruikersnaam en wachtwoord en zo ben ik al de hele dag bezig maar je raad het al geen mail binnenhalen grrrrr
|
|
|
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
|
|||
|
|||
mail via planet
Bij lukt het ook niet. Zelfde probleem. Stuur nu mail door via .mac en dat lukt perfect. Maar ja dat kost een paar centen extra.
|
|
|||
|
|||
Doe je dit via edge of via je eigen Wi-Fi? Planet email kan namelijk alleen binnengehaald worden met een verbinding van het planet netwerk, dus bijvoorbeeld je eigen adsl verbinding of elke andere verbinding van planet. Maar het werkt dus niet via gprs / edge van een mobiele aanbieder of via een Wi-Fi verbinding welke niet gekoppeld is aan een planet verbinding.
|
|
|||
|
|||
mail via planet
ik ontving deze mail van een lid:
en...... het werkt nu pietje mij is het gelukt al je gegevens zoals naam wachtwoord invullen in POP !!!!! dan werkt het het heeft bij mij zolang geduurd omdat ik mijn gegevens ergens anders invoerde en niet in POP DUS NOMAALS VUL ALLES IN POP IN GROET Hans |
|
|||
|
|||
Even een overzichtje. Planet Internet-mail (@planet.nl) verzenden EN ontvangen met je iPhone. Bij mij lukt het als volgt:
Settings > Mail > Add Account > Other Kies POP Name: Je naam (Zoals hij bij afzender van de e-mail komt te staan) Address: jouw e-mailadres (gebruikersnaam@planet.nl Description: naam van de mailbox (bijv. Planet Internet) Incoming Mail Server Host name: pop.planet.nl User name: gebruikersnaam Planet (let op: dit is niet altijd het gedeelte voor de @planet.nl, aangezien dit een alias kan zijn) Password: je password Outgoing Mail Server (SMTP) Host Name: mail.planet.nl:25 User name: gebruikersnaam Planet (let op: dit is niet altijd het gedeelte voor de @planet.nl, aangezien dit een alias kan zijn) Password: je password Klik vervolgens op Save Waarschijnlijk werkt hij nu nog niet. Geef je iPhone even de tijd. Ga nu naar het menu: Settings > Mail > Planet Internet (of hoe je hem ook hebt genoemd) Zorg dat hier het volgende staat: Account: ON POP Account Information Name + Adress + Description: zelfde als voorgaand Incoming Mail Server Zelfde als voorgaand Outgoing Mail Server Zelfde als voorgaand Klik nu op Advanced Vul hier het volgende in: Deleted Messages Remove: naar keuze Incoming Settings Use SSL: OFF Authentication: Password Delete from server: naar keuze Server Port: 110 Outgoing Settings Use SSL: OFF Authentication: Password Server Port: 25 Ik heb deze instellingen meerdere malen getest en ze werken goed (Firmware 1.1.3). Belangrijk: heb geduld bij het connecten/checken/binnenhalen! |
|
|||
|
|||
Thanx voor de uitgebreide uitleg. Ben een stuk verder gekomen. Kan nu perfect e-mail binnenhalen en verzenden via Wi-Fi, alsmede het binnenhalen via GPRS. Het verzenden met GPRS wil maar niet lukken....
Heb internet/email van planet internet en provider is T-mobile.... Wie weet wat er fout gaat? Heb mijn Iphone pas een kleine week en ben elke dag nog aan het leren! Heb een hoop op het forum gelezen, maar heb de gouden tip nog niet gevonden..... |
|
||||
|
||||
heb de .mac - en planet accounts van de hele familie in apple mail aangemaakt.
alles werd keurig van de mac naar de iphone gesynced |
|
||||
|
||||
Citaat:
hier hetzelfde, via Wi-Fi alles helemaal goed maar via gprs krijg ik de mail niet verstuurd. iemand al een oplossing hiervoor?
|
||||
|
||||
Citaat:
Ligt dit aan de poorten? kan iemand mij helpen met een oplossing? |
|
|||
|
|||
thanks voor de instellingen! ik kan wel versturen naar planet e-mail adressen, maar dus niet naar bijv. een hotmail? iemand een oplossing?
|
|
||||
|
||||
wat ik heb gedaan is het volgende.
inkomende mailserver van planet. via gmail een account aangemaakt met zelfde email adres maar dan @ gmail.com. uitgaande mail instellingen van gmail gebruiken. in gmail ingesteld dat inkomende mail moet worden doorgestuurd naar mijn @ planet.nl account. Wel omslachtig maar goed. Als ik achter mijn pc zit komt mail binnen via @planet.nl,reply stuur ik dan ook met @planet.nl account. Gebruik ik mijn mobiel antwoord ik via gmail account. Replyen mensen dan naar mijn gmail account komen deze antwoorden automatisch weer binnen in mijn planet account. Zodat mijn planet account altijd up-to-date is. |
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
Lonely Planet - France | wvy | iPhone Apps | 0 | 13-02-11 11:43 |
Lonely planet gidsen | L0u1s | iPhone Apps | 0 | 27-12-10 18:27 |
Problemen met Planet | discotrain | iPhone algemeen | 10 | 20-04-10 15:10 |
Planet Internet op iPhone 3G | dannycoolen | iPhone algemeen | 12 | 23-07-08 01:12 |
email via planet | maaikel35 | iPhone algemeen | 1 | 17-01-08 14:22 |
|
|