//

Speling bij de home button iphone 4

Speling bij de home button iphone 4 discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Dag, Ik heb sinds een week de iPhone 4, en wat me opvalt is dat er een kleine speling zit bij de Home button. Je ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 06-08-10, 18:41
Whistler Whistler is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 14
Standaard Speling bij de home button iphone 4

Dag,

Ik heb sinds een week de iPhone 4, en wat me opvalt is dat er een kleine speling zit bij de Home button. Je kan hem iets heen en weer bewegen. Ook valt het me op dat er meer ruimte tussen de home knop zit en de case. Is dat normaal? De iPhone 4 van mijn vriendin is 2 dagen oud en heeft het niet. Ook bij mijn oude 3G lijkt de Home button wat meer solide.

Het is geen heel big issue, maar soms kunnen dat soort kleine dingen me irriteren, zeker wanneer het product nog zo nieuw is.

Andere ervaringen
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 10-08-10, 22:01
Whistler Whistler is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 14
Standaard

Niemand anders die dit herkend? Je kan de Home knop licht bewegen waarbij het een klikkend geluidje geeft. Ben gewoon benieuwd of dit "normaal" is
  #3  
Oud 10-08-10, 22:22
loller loller is offline
• iOS 4.3.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 76
Standaard

Ik heb het en een vriend ook en ik irriteer me er K-A-P-O-T aan. Ook heb ik geratel in mijn telefoon en zitten de volumeknoppen ook lichtjes los. Vreselijk inderdaad, vooral omdat ik er 650eu heb neergeteld en het uit de UK komt. Ontzettend zwak van Apple dit.

Er zit niks anders op dan het maar te accepteren.
  #4  
Oud 10-08-10, 23:32
Coolkenneth Coolkenneth is offline
• iOS 6.1.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: Brussel
Berichten: 100
Standaard

Mijn volumeknopjes zitten ook een klein beetje los, en mijn homebutton kan je ook (af en toe, don't ask me why het soms niet en dan weer wel is ..) een heel klein beetje verschuiven. Maar stoor me er niet aan
  #5  
Oud 11-08-10, 02:28
ByronFortescue's schermafbeelding
ByronFortescue ByronFortescue is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 25
Standaard

Ja ik kan hem ook bewegen, maar het valt me nu je het zegt voor het eerst op. Ik vind het een beetje gemier hoor. Alsof je de hele dag met je duim de homeknop op en neer aan het bewegen bent o_O. Ik zou geeneens weten of dit een ontwerpfout is. Bij mij zit er overigens geen ruimte tussen de homeknop en de casing.

@loller geratel in je telefoon is niet goed, zie ook de verschillende draadjes op het forum over los-zittende schroefjes, cameralens, backcovers, etcetera. Je kan in dat geval het beste terug gaan naar de winkel. In jouw geval wat lastig aangezien je de telefoon in de UK hebt aangeschat, dus dan kan je altijd nog naar een onafhankelijke reparateur stappen om voor je te kijken waar het aan ligt (of je opent de telefoon zelf met een van de guides van iFixit: The free repair manual ).
  #6  
Oud 11-08-10, 12:07
Whistler Whistler is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 14
Standaard

Ik vroeg me ook meer af of het hoorde. Vermoede al wel dat het geen "productie fout" was. Die van mijn vriendin heeft het inmiddels ook een beetje. In ieder geval thanks voor je reply en nog veel plezier met je toestel!
  #7  
Oud 11-08-10, 17:25
loller loller is offline
• iOS 4.3.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 76
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ByronFortescue Bekijk bericht
Ja ik kan hem ook bewegen, maar het valt me nu je het zegt voor het eerst op. Ik vind het een beetje gemier hoor. Alsof je de hele dag met je duim de homeknop op en neer aan het bewegen bent o_O. Ik zou geeneens weten of dit een ontwerpfout is. Bij mij zit er overigens geen ruimte tussen de homeknop en de casing.

@loller geratel in je telefoon is niet goed, zie ook de verschillende draadjes op het forum over los-zittende schroefjes, cameralens, backcovers, etcetera. Je kan in dat geval het beste terug gaan naar de winkel. In jouw geval wat lastig aangezien je de telefoon in de UK hebt aangeschat, dus dan kan je altijd nog naar een onafhankelijke reparateur stappen om voor je te kijken waar het aan ligt (of je opent de telefoon zelf met een van de guides van iFixit: The free repair manual ).
Bedankt, maar terugsturen is nu inderdaad erg lastig en het probleem ligt bij m'n power button. Als ik 'm indruk, stopt het geluid. Het is dus waarschijnlijk geen los schroefje dat ik eventjes vast kan draaien, dus openen heeft ook niet veel zin. Ontzettend mensen hebben hier last van dus ik denk dat ik er maar mee moet leren leven.
  #8  
Oud 11-08-10, 17:26
xynta xynta is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 560
Standaard

Ik heb er op het moment geen last van, ik heb mijn toestel dan ook sinds vandaar. Speling bij de andere knoppen komt ook niet voor. Wel moet ik de knoppen relatief hard indrukken vergeleken met m'n 3GS. Maar dit zal wel nieuwigheid zijn.
  #9  
Oud 11-08-10, 17:53
Iphone3Gs Iphone3Gs is offline
• iOS 5.1.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Locatie: Zwolle
Berichten: 540
Standaard

Ik heb helemaal nergens last van, geen knoppen die moeilijk gaan of los zitten of speling er in hebben. Ik denk toch dat dit allemaal productie fouten zijn. Ik hoop natuurlijk voor jullie dat dit snel op te lossen is, in wat voorn mate dan ook.
  #10  
Oud 20-08-10, 23:45
McMeller McMeller is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Monster (ZH)
Berichten: 12
Standaard

Ik heb ook speling bij de homeknop van mijn iPhone 4. Niet sinds aankoop maar sinds een aantal dagen daarna. Het lijkt ook toegenomen te zijn. Als ik mijn vinger erop leg en op en neer beweeg voel je dat hij ietwat vrij ligt.
  #11  
Oud 21-08-10, 01:11
PrittStift PrittStift is offline
• iOS 11.1
• 11.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Gelderland
Berichten: 397
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Whistler Bekijk bericht
Niemand anders die dit herkend? Je kan de Home knop licht bewegen waarbij het een klikkend geluidje geeft. Ben gewoon benieuwd of dit "normaal" is
Nee dit is absoluut niet normaal ! Terug gaan waar je hem aangeschaft hebt als dat mogelijk is, want dit hoeft je echt niet te accepteren. Apple zal er ook niet zo moeilijk over doen dunkt me.
  #12  
Oud 21-08-10, 01:15
PrittStift PrittStift is offline
• iOS 11.1
• 11.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Gelderland
Berichten: 397
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door loller Bekijk bericht
Ik heb het en een vriend ook en ik irriteer me er K-A-P-O-T aan. Ook heb ik geratel in mijn telefoon en zitten de volumeknoppen ook lichtjes los. Vreselijk inderdaad, vooral omdat ik er 650eu heb neergeteld en het uit de UK komt. Ontzettend zwak van Apple dit.

Er zit niks anders op dan het maar te accepteren.

Inderdaad! Accepteren.. krijg je ervan als je een toestel uit de Uk haalt, je kan niet zomaar even terug. Dus dat is flink balen.
Zwak van Apple ..? Tja als jij gewoon gewacht had tot het toestel in NL was en je zou er hetzelfde probleem mee hebben, had je gewoon terug kunnen gaan waar je hem kocht.

Hoop idd dat je er mee om kan gaan, persoonlijk zou ik dat niet kunnen, maar dat is mijn probleem.

Sterkte met de acceptatie

Ennuh, kijk hier eens op! http://www.iphoneservice.nl/Basis.as...44&iPhoneId=11
De Homeknop vervangen kost bijv. 40 euro, voor de volumeknoppen hebben ze ook een oplossing en is ook niet zo duur. SUCCES!

Laatst gewijzigd door PrittStift; 21-08-10 om 01:19.
  #13  
Oud 21-08-10, 11:22
jeltef jeltef is offline
• iOS 5.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 15
Standaard

ik heb idd ook speling op de home button. En ik irriteer me aan ruimte die er zit als je op de achterkant onder de volume knoppen tikt.. dan hoor je dat daar ruimte zit. hebben meer van jullie dat? het gaat een beetje ''cheap'' klinken....

ik ga mijn garantie/verzekerings papieren maar eens doorlezen..
  #14  
Oud 21-08-10, 14:33
loller loller is offline
• iOS 4.3.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 76
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PrittStift Bekijk bericht
Inderdaad! Accepteren.. krijg je ervan als je een toestel uit de Uk haalt, je kan niet zomaar even terug. Dus dat is flink balen.
Zwak van Apple ..? Tja als jij gewoon gewacht had tot het toestel in NL was en je zou er hetzelfde probleem mee hebben, had je gewoon terug kunnen gaan waar je hem kocht.

Hoop idd dat je er mee om kan gaan, persoonlijk zou ik dat niet kunnen, maar dat is mijn probleem.

Sterkte met de acceptatie

Ennuh, kijk hier eens op! iPhoneservice.nl::: verkoop, reparatie & ondersteuning - Reparatie aanvraag formulier stap 1
De Homeknop vervangen kost bijv. 40 euro, voor de volumeknoppen hebben ze ook een oplossing en is ook niet zo duur. SUCCES!
Nogal een late reactie maar ik wilde m'n iPhone simlockvrij hebben (ik gebruik Vodafone), dus T-Mobile was voor mij sowieso geen optie. Maargoed ik stoor me inmiddels al niet meer aan, als je een screenprotector opplakt dan merk je het niet meer zo goed. Misschien ook een tip voor jou ipv 40 euro uitgeven voor een homeknop.
  #15  
Oud 22-08-10, 00:17
PrittStift PrittStift is offline
• iOS 11.1
• 11.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Gelderland
Berichten: 397
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door loller Bekijk bericht
Nogal een late reactie maar ik wilde m'n iPhone simlockvrij hebben (ik gebruik Vodafone), dus T-Mobile was voor mij sowieso geen optie. Maargoed ik stoor me inmiddels al niet meer aan, als je een screenprotector opplakt dan merk je het niet meer zo goed. Misschien ook een tip voor jou ipv 40 euro uitgeven voor een homeknop.
Hoi,

Nou bedankt voor de tip, maar ik zou liever 40 euro uitgeven zodat ik niet allerlei goedkope alternatieven hoef uit te voeren die uiteindelijk toch niet gaan werken. En mijn probleem is, dat ik zoiets ook niet kan accepteren. Ik koop een goed apparaat die wat meer kost, dan wil ik ook dat het werkt zoals het hoort. Moet ik daar dan iets voor neertellen dan heb ik dat ervoor over. En wat is dan 40 euro ? Een goede protector kost ook al 22 euro ? 18 euro erbij en je hebt weer een toptoestel.

MVG
  #16  
Oud 10-11-10, 09:33
KvnAzn KvnAzn is offline
• iOS 6.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: Antwerpen, België
Berichten: 46
Standaard

Ik heb m'n iPhone sinds gisteren. Dit was het eerste wat bij mij opviel.. En hij zit er echt losjes in bij mij (vrij hard naar voor en achteren kunnen bewegen, en heel lichtjes naar links en rechts) Daarbij hoor ik het ook zelfs wat 'tikken' tegen de 'main frame' zeg maar.

Heeft de meerderheid hier last van? Of zijn het maar enkele toestellen zodat ik wel beroep kan doen om het via de garantie te laten vervangen/herstellen.

En diegene die er misschien al voor zijn gaan horen:
Hebben jullie een nieuw toestel gekregen door middel van garantie? of is het hersteld geweest? of moet ik er mee leren leven

alvast bedankt!

edit:
Ik heb ook een filmpje gevonden dat mijn 'tik' geluid goed weergeeft zoals ik het hoor:

Laatst gewijzigd door KvnAzn; 10-11-10 om 09:47. Reden: youtube filmpje gevonden
  #17  
Oud 10-11-10, 18:33
KvnAzn KvnAzn is offline
• iOS 6.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: Antwerpen, België
Berichten: 46
Standaard

iPhone ondertussen in garantie opgenomen.. Ik laat nog het verdere verloop weten
  #18  
Oud 18-11-10, 15:40
ric12 ric12 is offline
 
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2010
Berichten: 35
Standaard

Ja ik heb dit ook. Zijn vrij veel gevallen van denk ik, dus zal wel normaal zijn. maar misschien bij de ene persoon meer dan bij de andere?

Of heeft iemand toevallig met dit probleem zijn iPhone opgestuurd en een nieuwe gekregen?

Laatst gewijzigd door ric12; 18-11-10 om 15:42.
  #19  
Oud 18-11-10, 21:59
KvnAzn KvnAzn is offline
• iOS 6.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: Antwerpen, België
Berichten: 46
Standaard

De mijne is momenteel nog in garantie opgenomen, bij 3 maten hebben ze dit helemaal niet zo erg zo'n speling tussen de home button. Daarom besloten om binnen te doen.

Ik laat je weten of ik er een nieuwe gekregen heb of niet.. Maar bij mij was het wel vrij erg
  #20  
Oud 18-11-10, 23:42
ric12 ric12 is offline
 
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2010
Berichten: 35
Standaard

Ah oke.

Tja bij mij is het vrijwel niet te zien, maar duidelijk te horen dat er speling tussen zit.
Reageren

Labels
homebutton, homeknop, iphone 4, ruimte, speling



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Home Button klemt iPhone 4 MartijnMIC iPhone algemeen 2 27-04-11 22:59
Home Button Fmkk iPhone algemeen 2 08-02-11 15:46
iPhone 4 - Home Button reageert niet goed styloboy7 iPhone algemeen 3 24-09-10 13:52
Home Button Feroz iPhone algemeen 3 19-08-10 16:02
IPhone 3GS home button software probleem timon1989 iPhone algemeen 6 13-06-10 17:57

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:02.