//

stofje onder scherm iphone 4

stofje onder scherm iphone 4 discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) iemand anders last van stof? heb hem gisteren gekocht, en in de avond ontdekte ik, in het midden van me scherm een klein stofje. Oke, ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 21-08-10, 09:35
Stootle Stootle is offline
• iOS 4.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 16
Standaard stofje onder scherm iphone 4

iemand anders last van stof?

heb hem gisteren gekocht, en in de avond ontdekte ik, in het midden van me scherm een klein stofje.

Oke, het is maar de grote van 1 pixel enzo, en enkel te zien op lichte achtergronden, maar zoals meerdere wel weten bij stof/dode pixels. Als je weet dat het er is, focus je er heel de tijd op...

nu zag ik toen ik in een donkere kamer was, dat als je in de audio ingang kijkt bovenaan, je de schermverlichting kan zien diep vanbinnen je toestel.

Lijkt me wel wat "gevaarlijk" zo een opening waar stof direct tot je scherm kan gaan... oftewel gebeurde het al bij de constructie dat het stofje daar kwam.

ik heb bij me iphone een verzekering genomen van mobistar. Heeft er iemand een idee van of dit geval onder de garantie of verzekering valt? dat ik mss een ruiltoestel krijg?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 21-08-10, 11:03
Hermadrid Hermadrid is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Locatie: West-Brabant
Berichten: 633
Standaard

Als ik door mijn audio ingang kijk zie ik ook iets wit weet niet wat het is bedoel je dat?
  #3  
Oud 21-08-10, 11:50
PrittStift PrittStift is offline
• iOS 11.1
• 11.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Gelderland
Berichten: 397
Standaard

Je kan er gewoon mee terug naar de winkel hoor, dan zullen ze gewoon een nieuwe voor je moeten bestellen. Ik bedoel, gisteren gekocht en 's avonds al ontdekt, vandaag naar de winkel !
Niet te lang wachten !

Even in het donker de audio ingang bekeken, maar bij absoluut geen lichtje te zien.
  #4  
Oud 21-08-10, 12:10
kal_el kal_el is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: Oost-Vlaanderen
Berichten: 510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PrittStift Bekijk bericht
Je kan er gewoon mee terug naar de winkel hoor, dan zullen ze gewoon een nieuwe voor je moeten bestellen. Ik bedoel, gisteren gekocht en 's avonds al ontdekt, vandaag naar de winkel !
Niet te lang wachten !

Even in het donker de audio ingang bekeken, maar bij absoluut geen lichtje te zien.
bij mij wel, de zijkanten lichten zowat op als het ware. (jet moet eens je helderheid op max zetten en een wit scherm kiezen.
Verder geen last van stof enzo maar ik vermoed dat het er ooit misschien wel komt.
  #5  
Oud 21-08-10, 12:18
Hermadrid Hermadrid is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Locatie: West-Brabant
Berichten: 633
Standaard

Je hebt gelijk zag het al toen ik beetje helder deed in het midden. Maar toen ik helemaal 100 % deed zie je veel duidelijker maar zijkanten zie ik niks.
  #6  
Oud 21-08-10, 12:21
PrittStift PrittStift is offline
• iOS 11.1
• 11.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Gelderland
Berichten: 397
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kal_el Bekijk bericht
bij mij wel, de zijkanten lichten zowat op als het ware. (jet moet eens je helderheid op max zetten en een wit scherm kiezen.
Verder geen last van stof enzo maar ik vermoed dat het er ooit misschien wel komt.

Ik snap wat je bedoeld, maar nog steeds geen lichtje in de duisternis te bekennen. Overigens lijkt het me nog steeds niet mogelijk gezien de opbouw van de iPhone. (even Googlen) Ik bedoel, als ik aan de achterzijde van mijn platte tv kijk, zie ik ook allerlei lampjes, maar stof in mijn scherm kan ik niet ontdekken. Als je op diverse sites kijkt hoe de iPhone 4 is opgebouwd, lijkt het er niet in te zitten dat er stof achter het prachtige schermpje kan komen te zitten.

In geval van het stofje in het scherm van 'Stootle" denk ik dat het puur een fabrieksfoutje is.

Laatst gewijzigd door PrittStift; 21-08-10 om 12:24.
  #7  
Oud 21-08-10, 12:22
Stootle Stootle is offline
• iOS 4.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 16
Standaard

aangezien de voorraad iphones zo ontzettend klein is, kan ik me niet voorstellen dat ik een direct een nieuw iphone krijg.

wss verzenden voor garantie en dan paar weken kwijt. Ja vergeet het maar...
  #8  
Oud 21-08-10, 12:23
Hermadrid Hermadrid is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Locatie: West-Brabant
Berichten: 633
Standaard

Je gaat hem toch omruilen voor de pixel niet voor die opening waar licht uit komt
  #9  
Oud 21-08-10, 12:28
PrittStift PrittStift is offline
• iOS 11.1
• 11.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Gelderland
Berichten: 397
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stootle Bekijk bericht
aangezien de voorraad iphones zo ontzettend klein is, kan ik me niet voorstellen dat ik een direct een nieuw iphone krijg.

wss verzenden voor garantie en dan paar weken kwijt. Ja vergeet het maar...

Waarom denken in het negatieve scenario? Na het ook gezien te hebben bestellen zij alvast een nieuwe en tot die tijd kan jij met deze spelen. Nog mooier en komt ook veel voor, dat jij de iPhone krijgt en voorrang hebt op iemand die reserveerde. Erg triest voor diegene, maar mooi voor jou. Gewoon even informeren voordat je conclusies trekt, jij bent de baas over jou iPhone 4 dus jij bepaalt ook wat er mee gebeurt.

Laatst gewijzigd door PrittStift; 21-08-10 om 12:30.
  #10  
Oud 21-08-10, 12:35
Stootle Stootle is offline
• iOS 4.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 16
Standaard

het is omdat de iphones die hier in belgie worden opgezonden voor garantie bij het bedrijf Dynafix terecht komen.

En dat bedrijf heeft echt een slechte reputatie. Op bijna elk forum die ik lees waar ze het over dynafix hebben is het slecht.

Mensen die hem 1-2 maand kwijt zijn of vaker nog, in een slechtere staat terug krijgen.
Heb het ook al had in het verleden. Gsm viel uit, kreeg hem terug, probleem was er nog steeds en scherm zat vol stof (wss van gsm open te maken)

dus ik ga enkel maar me iphone binnen doen als ik weet dat ik nieuwe krijg of dat het niet naar Dynafix gaat
  #11  
Oud 21-08-10, 12:35
kal_el kal_el is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: Oost-Vlaanderen
Berichten: 510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PrittStift Bekijk bericht
Waarom denken in het negatieve scenario? Na het ook gezien te hebben bestellen zij alvast een nieuwe en tot die tijd kan jij met deze spelen. Nog mooier en komt ook veel voor, dat jij de iPhone krijgt en voorrang hebt op iemand die reserveerde. Erg triest voor diegene, maar mooi voor jou. Gewoon even informeren voordat je conclusies trekt, jij bent de baas over jou iPhone 4 dus jij bepaalt ook wat er mee gebeurt.
Ik vermoed ook dat je zal voorgetrokken worden, aangezien jou iPhone een beetje DOA is (alé, niet echt dead, maar toch met mankementen, dan kan je die normaal onmiddellijk omruilen)
  #12  
Oud 21-08-10, 21:58
larsjeee larsjeee is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 29
Standaard

dat witte puntje in de hoofdtelefooningang is een vochtsensor..

die kleurt roze tot rood, waneer je iphone met vocht in aanraking komt.
(aan de onderkant, in het midden van de dock connector zit ook een vochtsensor)
  #13  
Oud 21-08-10, 23:31
kal_el kal_el is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: Oost-Vlaanderen
Berichten: 510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door larsjeee Bekijk bericht
dat witte puntje in de hoofdtelefooningang is een vochtsensor..

die kleurt roze tot rood, waneer je iphone met vocht in aanraking komt.
(aan de onderkant, in het midden van de dock connector zit ook een vochtsensor)
ik zie wel degelijk meer dan enkel een vochtsensor hoor
beide kanten zijn lichten op in de iPhone
  #14  
Oud 22-08-10, 00:37
Stootle Stootle is offline
• iOS 4.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 16
Standaard

Kan wel zijn dat er daar een vochtchipje ofzo zit, maar als mijn kamer heel donker is en het enige licht mijn iPhone scherm is, dan zie ik in de audio ingang een klein stukje dat verlicht is als ik er in kijk. En dat is net op de plaats waar het scherm begint bovenaan.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Stof onder het Iphone Scherm/Glas Relaxman93 iPhone algemeen 156 11-03-11 15:27
iPhone 3G stoffen onder het scherm zonder garantie meer Mehmett27 iPhone algemeen 3 09-08-10 03:28
iPhone 3g luchtbellen onder scherm Titan1980 iPhone algemeen 12 22-10-09 15:01
iPhone 3G werd heel heet + luchtbellen onder scherm (foto) isteef Muziek, foto & video 2 16-08-09 22:26
stofje onder scherm?!!? jcpearl Archief 2 29-07-09 15:36

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:18.