//

3G werkt niet

3G werkt niet discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Beste, Mijn Iphone 3G (4.0.2) ( Gejailbreaked dmv. RedSn0w en de Simlock eraf) kan blijkbaar niet op het 3G netwerk, maar via edge kan ik ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 25-09-10, 02:59
Nielsz Nielsz is offline
• iOS 6.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Almere
Berichten: 23
Standaard 3G werkt niet

Beste,

Mijn Iphone 3G (4.0.2) ( Gejailbreaked dmv. RedSn0w en de Simlock eraf) kan blijkbaar niet op het 3G netwerk, maar via edge kan ik wel online ( Alleen download snelheid van 8KB.. :/ )

Ik heb een Prepaid van Vodafone, met zorgeloos internet.
Dus ik vandaag even naar de vodafone store geweest, en kreeg ik een nieuwe sim kaart omdat hun dachten dat het daar aan lag, Zoniet aan de IPhone zelf.

Volgens dat 3G dekking kaartje moet ik vrijwel overal op het 3G netwerk kunnen zitten, maar dit is dus duidelijk niet het geval. De instellingen stonden ook goed, vertelde mevrouw me.

Waar zou het probleem aan kunnen liggen?

Mvg,
Nielsz
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 25-09-10, 07:01
ButcherJF's schermafbeelding
ButcherJF ButcherJF is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.2
• iPadOS 16.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Er gaat niets boven Groningen
Berichten: 3.580
Standaard

Herstel je netwerkinstellingen via Instellingen/Algemeen/Stel opnieuw in/Herstel netwerkinstellingen.
Ook een harde reset wil wel eens helpen.
__________________
=> geen vragen via PB svp Zoeken op het forum geen vragen via PB svp <=
  #3  
Oud 25-09-10, 08:36
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Edge bestaat niet in NL. Je bedoelt waarschijnlijk GPRS. Heb je 3G wel aan staan in het menu instellingen?
En heb je werkelijk nooit een 3G verbinding gehad of gezien op dit toestel?
  #4  
Oud 25-09-10, 12:33
Nielsz Nielsz is offline
• iOS 6.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Almere
Berichten: 23
Standaard

Dat herstel netwerk instellingen & harde reset & Restore heb ik al meerdere malen geprobeerd, maar zonder succes.

En GPRS bedoel ik ja Bij Sbsettings staat altijd edge. En ja m'n 3G staat gewoon aan.
Ik heb ook nog nooit zo'n 3G logo'tje in mijn scherm gehad, Alleen blauw & wit bolletje.
Nooit echt veel last van gehad, maar het viel me opeens op.

Ik heb ook meerdere malen een speedtest gedaan, en die zij bij 3G en bij GPRS 40kb/s down en 7 up.

Mvg,
Niels
  #5  
Oud 25-09-10, 21:33
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nielsz Bekijk bericht
...
Ik heb ook nog nooit zo'n 3G logo'tje in mijn scherm gehad, Alleen blauw & wit bolletje.
...

Mvg,
Niels
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nielsz Bekijk bericht
...
Ik heb ook meerdere malen een speedtest gedaan, en die zij bij 3G en bij GPRS 40kb/s down en 7 up.

Mvg,
Niels


Eerst zeg je dat je nog nooit een 3G icoontje hebt gezien en dan weer vertel je over je speedtest resultaten op oa 3G. Snap je het zelf nog wel?
Maar vermoedelijk is je simkaart dan 'stuk' of je iPhone. Al eens een andere simkaart van een andere provider ook geprobeerd?

Laatst gewijzigd door ballegooier; 25-09-10 om 21:39.
  #6  
Oud 26-09-10, 01:58
Nielsz Nielsz is offline
• iOS 6.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Almere
Berichten: 23
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier Bekijk bericht
Eerst zeg je dat je nog nooit een 3G icoontje hebt gezien en dan weer vertel je over je speedtest resultaten op oa 3G. Snap je het zelf nog wel?
Maar vermoedelijk is je simkaart dan 'stuk' of je iPhone. Al eens een andere simkaart van een andere provider ook geprobeerd?
Ik heb Sbsettings en dan 3G geselecteerd dan hoort ie aan te staan, ( Ookal staat er bij wijs van spreke geen icoontje. )

En Ja, Ik heb al een andere SIM gekregen van vodafone zelf. Maar dit was ook zonder resultaat..

Ps: Morgen gaat m'n T-mobile Sim only in, Dus zal kijken of dan wel het 3G netwerk het doet..


Greets,
  #7  
Oud 27-09-10, 01:32
Nielsz Nielsz is offline
• iOS 6.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Almere
Berichten: 23
Standaard

Blijkt dus dat m'n iphone weer geen 3G ontvangst heeft, Alleen GPRS bij T-Mobile.

Zou dit kunnen komen omdat die gejailbreaked / Simlock vrij dmv Ultrasn0w?
Of omdat die uit belgie komt?

Greets,
Niels
  #8  
Oud 27-09-10, 20:47
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nielsz Bekijk bericht
Blijkt dus dat m'n iphone weer geen 3G ontvangst heeft, Alleen GPRS bij T-Mobile.

Zou dit kunnen komen omdat die gejailbreaked / Simlock vrij dmv Ultrasn0w?
Of omdat die uit belgie komt?

Greets,
Niels
Ja, dat zou zeker kunnen komen door een slechte/corrupte installatie / jailbreak. Of het echt de oorzaak is, kun je alleen zelf testen, door je iPhone eens te herstellen en zonder jailbreak je 3G verbinding te testen.
  #9  
Oud 27-09-10, 20:51
Nielsz Nielsz is offline
• iOS 6.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Almere
Berichten: 23
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier Bekijk bericht
Ja, dat zou zeker kunnen komen door een slechte/corrupte installatie / jailbreak. Of het echt de oorzaak is, kun je alleen zelf testen, door je iPhone eens te herstellen en zonder jailbreak je 3G verbinding te testen.
Jammer genoeg kan ik het dus niet testen aangezien er een simlock op zit.

Op andere Iphone's werkt het 3G netwerk wel gewoon uitstekend.

Ps; Wat gebeurt er als ik m'n probleem voorleg bij een Apple store? Gaan ze dan moeilijk doen omdat die gejailbreaked is?

Mvg,
Niels

Laatst gewijzigd door Nielsz; 27-09-10 om 20:53.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
ipad op 4.2 beta werkt niet..downgraden naar 3.2.2 lukt niet..:-( tbeumer@ iPad algemeen 15 20-09-10 20:04
iphone 3g werkt niet op Sitecom router, iPad werkt wel?? hans-wouter iPad algemeen 11 04-05-10 14:54
Iphone laadt niet meer op, wel melding, dfu werkt niet iTim iPhone algemeen 4 08-03-10 22:27
3G sim unlock tabel, wat werkt wel en wat werkt niet? iSP Unlock 394 08-12-09 21:31
Netwerk Selectie werkt na upgrade naar 1.1.4 via Ziphone werkt niet meer. m190677s Unlock [archief] 2 18-03-08 16:19

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:44.