Instellingen voor email van Ziggo?

Instellingen voor email van Ziggo? discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik wil mijn email instellen met een account van ziggo (oude casema) echter hij geeft nu de volgende melding: Geen verbinding via SSL Wilt u ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 06-11-10, 17:09
» iPhone 4 16GB (Zwart) [FW: 4.1]  [Jailbreak: Nee]
» Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 3
Standaard Instellingen voor email van Ziggo?

Ik wil mijn email instellen met een account van ziggo (oude casema)
echter hij geeft nu de volgende melding:

Geen verbinding via SSL
Wilt u de account zonder SSL configureren

Wat kan ik hieraan doen??
Wat is er verkeerd ingesteld?

Wie kan helpen. Ik hoor het graag.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 06-11-10, 17:26
Guest-20180925190238
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

pop.ziggo.nl gebruikt bij mij geen SSL.

smtp.ziggo.nl gebruikt bij mij wel SSL.

En dat werkt perfect op mijn iPhone 3GS en 4 (en ook op mijn MacBook).
  #3  
Oud 06-11-10, 17:45
» iPhone 4 16GB (Zwart) [FW: 4.1]  [Jailbreak: Nee]
» Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 3
Standaard

Hoe kan ik dit instellen dan?
dat bij de ene wel SSL gebruikt wordt en bij de ander niet?

ik hoor het graag.
  #4  
Oud 06-11-10, 18:13
Guest-20180925190238
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik heb geen Hollandse iPhone settings alleen maar Engelse:

Settings -> Mail, Contacts, Calendar -> Acoounts (je Ziggo account) -> SMTP (smtp.ziggo.nl) -> Primary Server (on) -> Use SSL (schuifje op ON).
  #5  
Oud 06-11-10, 20:57
oldMac's schermafbeelding
» iPhone US 16GB [FW: 3.1]  [Jailbreak: Ja]
» iPad 3 Wi-Fi 64GB (Zwart) [FW: 6.0.2]  [Jailbreak: Nee]
» Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: Woerden
Berichten: 6
Standaard

Heb een iMac, een MacBook, een iPhone 2G jailbrake en een iPad 16GB met een Casema abo. Veel problemen met Casema sinds ik de iPad heb. Helpdesk ruzies enz. moest het maar uitzoeken. De laatse keer een slimmerik aan de telefoon. Zet je iPad en iPhone op "fetch" zodat de e-mail niet automatisch doch handmatig wordt opgehaald. Werkt!
Wat het verzenden van berichten betreft via casema. Dikwijls krijg je het bericht, dat de "afzender" onbekend is. Wijzig dan even je smtp casema.nl. in smtp ziggo.nl en....floep daar gaat je bericht. Een half uurtje later wordt soms (niet altijd) je bericht weer geweigerd en.... verander je smtp weer in casema en....floep daar gaat je bericht. M.a.w. een random situatie bij ziggo die ik heb gemeld .....
  #6  
Oud 06-11-10, 21:23
z-nyx's schermafbeelding
» iPhone 6 16GB (Space Grijs) [FW: 9.0]  [Jailbreak: Nee]
» iPad 1 Wi-Fi 16GB [FW: 5.1.1]  [Jailbreak: Nee]
» Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 161
Stuur een bericht via Skype™ naar z-nyx Send a message via twitter to z-nyx
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
pop.ziggo.nl gebruikt bij mij geen SSL.

smtp.ziggo.nl gebruikt bij mij wel SSL.

En dat werkt perfect op mijn iPhone 3GS en 4 (en ook op mijn MacBook).

Is het niet smpt.casema.nl ...probeer eens
__________________
The nice thing about standards is that there are so many to choose from.
  #7  
Oud 06-11-10, 21:33
Guest-20180925190238
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door z-nyx Bekijk bericht
Is het niet smpt.casema.nl ...probeer eens
Hoef ik niet te proberen: bij mij is het smtp.ziggo.nl en dat werkt perfect, waarom zou ik dan iets anders proberen
  #8  
Oud 06-11-10, 22:32
oldMac's schermafbeelding
» iPhone US 16GB [FW: 3.1]  [Jailbreak: Ja]
» iPad 3 Wi-Fi 64GB (Zwart) [FW: 6.0.2]  [Jailbreak: Nee]
» Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: Woerden
Berichten: 6
Standaard

Sorry, vergeten te vermelden. Bij mij staat SSL bij de iPhone en de Ipad uit.
  #9  
Oud 07-11-10, 16:17
» iPhone 4 16GB (Zwart) [FW: 4.1]  [Jailbreak: Nee]
» Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 3
Standaard

Het ontvangen van email lukt nu wel.

Echter het verzenden van mails lukt niet.
(niet bij smtp.ziggo.nl als bij smtp.casema.nl)

Wie kan helpen om dit werkend te krijgen..

hij geeft de melding dat het afzenderadres niet wordt geaccepteerd????
  #10  
Oud 07-11-10, 18:21
oldMac's schermafbeelding
» iPhone US 16GB [FW: 3.1]  [Jailbreak: Ja]
» iPad 3 Wi-Fi 64GB (Zwart) [FW: 6.0.2]  [Jailbreak: Nee]
» Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: Woerden
Berichten: 6
Standaard

hij geeft de melding dat het afzenderadres niet wordt geaccepteerd????

Deze melding krijg ik ook als het weer eens niet lukt. Dan verander ik de smtp maar weer in casema of ziggo. Staat je poort wel op 110?
En..... staat een andere computer via jouw net ook automatisch de post op te halen??
Die moet je dan ook op "handmatig post ophalen" zetten. Succes
Reageren


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
E-mail instellingen Ziggo lyndon iPhone algemeen 147 24-12-14 17:13
Instellingen Mail Ziggo mhoops iPhone algemeen 12 09-04-13 14:32
Ziggo en email ajongebreur iPad algemeen 4 29-12-10 17:36
email instellingen wessel79 iPhone algemeen 5 08-05-10 15:56
instellingen T-mob en Casema voor email?? rjl iPhone algemeen 4 28-05-08 18:46

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:33.