//

Androids en iPhones vatbaar voor hack door lekken belsoftware

Androids en iPhones vatbaar voor hack door lekken belsoftware discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Op tweakers.net : Hackers kunnen telefoons overnemen door lekken in de basebandsoftware van toestellen. De gekaapte mobieltjes, waaronder iPhones en Android-toestellen, kunnen worden gebruikt om ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 11-12-10, 14:01
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard Androids en iPhones vatbaar voor hack door lekken belsoftware

Op tweakers.net:

Hackers kunnen telefoons overnemen door lekken in de basebandsoftware van toestellen. De gekaapte mobieltjes, waaronder iPhones en Android-toestellen, kunnen worden gebruikt om nummers te bellen of telefoontjes te onderscheppen.

Voor de hack hebben kwaadwillenden een basisstation nodig ter waarde van ongeveer 1000 euro. Voor de demonstratie werd een Ettus USRPv1 gebruikt. Vervolgens kan elke telefoon in het bereik van dat basisstation binnen enkele seconden worden overgenomen. Op drukke plaatsen kunnen zo in theorie binnen korte tijd honderden telefoons worden gekraakt.

De hack is gedemonstreerd door onderzoeker Ralf-Philipp Weinmann van de Universiteit van Luxemburg op de beveiligingsconferentie Deepsec enkele weken geleden. De informatie is nu pas naar buiten gekomen in afwachting van fabrikanten die de lekken moesten repareren. De overname van de toestellen kan op veel manieren worden misbruikt. Zo kan zonder dat de gebruiker het weet met het toestel naar betaalnummers worden gebeld of ge-sms't. Ook kunnen telefoontjes worden onderschept voordat de telefoon over gaat.

De lekken zijn gedemonstreerd met de iPhone 4 en een HTC Dream in Weinmanns presentatie All Your Basebands Are Belong To Us. De iPhone gebruikt een basebandprocessor van Infineon, terwijl de Dream een veelgebruikte Qualcomm-processor heeft om te communiceren met mobiele netwerken. Apple heeft het lek gerepareerd in iOS 4.2.1, terwijl Qualcomm het lek ook heeft verholpen. Apple-smartphones die niet van een update zijn voorzien, zijn nog altijd kwetsbaar. In hoeverre toestellen met Qualcomms basebandprocessors, waaronder veel HTC-modellen, kwetsbaar zijn, is onduidelijk.

Op een oude baseband blijven zitten vanwege een unlock heeft dus ook zo z'n nadelen...
__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 11-12-10, 14:10
cubesten cubesten is offline
• iOS 4.3.1
• 4.3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 188
Standaard

bah, ik ben toevallig al een keer gehacked op mijn phone toen zon jochie uit hilversum de rootpassworden van ssh ging proberen op alle iphones op het tmobile netwerk. Dacht dat het een grap was maar was dus serieus.

Ga nu dan toch maar updaten naar 4.2, kost alleen altijd zoveel moeite...
  #3  
Oud 17-09-13, 15:30
MarthijnK MarthijnK is offline
• iOS 6.1.3
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2013
Berichten: 1
Standaard

Vraagje: is een iPhone 4S met iOS 6.1.2 ook nog vatbaar voor hacks? Ik krijg namelijk net een telefoonrekening van een paar honderd euro, en op de factuur staat een enorme lijst mij onbekende 'servicenummers', 0906-nummers. Geen idee hoe die daar komen, want die heb ik nooit gebeld.

Heb wel een tijdje problemen gehad met oppakken van Wi-Fi-signalen, terwijl mijn iPad, Macbook en de iPhone van mijn vrouw daar geen last van hadden. Het netwerk opnieuw instellen en updaten naar iOS 6.1.3 verhielpen de Wi-Fi problemen, maar kan ik gehackt zijn?
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Apple plakt 46 lekken in Iphone OS 3.0 whoeshke Chat en geruchten 6 21-06-09 01:03
hack voor de 1.1.1 van jailbreak truckdiver Archief 2 12-10-07 17:46

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:30.