iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Contacten overzetten (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/8103-contacten-overzetten.html)

remixed 18-06-08 22:10

gewoon laten syncen met je pc, zoals je dat ook zou doen met de nokia. Itunes maakt de contacten gelijk zodat wat op de pc staat op de iphone staat en wat op de iphone staat ook op de pc (niet zoals met muziek dat het van de pc naar iphone gaat)

kevmeister 18-06-08 22:21

Is er ook een andere manier want bij mij herkent itunes windows contacts niet....?

Lucien1966 02-01-09 14:45

overzetten contacten
 
Hallo,

Ik ben dus van Nokia overgegaan naar iphone 3G 16Gb, maar nu krijg ik het niet voor elkaar om mijn contacten (die op de Nokia staan) op mijn iphone te krijgen. Weet iemand hier een oplossing voor?

Trouwens nog de allerbeste wensen allemaal voor 2009

wastaal 02-01-09 14:48

ja, Nokia PC suite downloaden. Nokia syncen via PCsuite met Outlook. Daarna in Itunes instellen dat je contacts via Outlook gaan. Iphone aansluiten en syncen.

Jij ook de beste wensen ;-)

iScorpio 02-01-09 14:48

Stop je sim kaart (als daar je contacten opstaan) in de iPhone en ga naar Instellingen / Mail, Contacten, Agenda en daar naar Importeer simcontacten.

Staan ze daar nog niet op, dan daarheen copieren op de Nokia.

wastaal 02-01-09 15:03

En wat als je meer dan 1 tel nummer bij een contact hebt? Volgens mij gaat de SIM kaart daar niet echt lekker mee om. Ook kun je maar een bepaald aantal karakters gebruiken voor een naam op je SIM.

Lucien1966 02-01-09 15:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wastaal (Bericht 237862)
ja, Nokia PC suite downloaden. Nokia syncen via PCsuite met Outlook. Daarna in Itunes instellen dat je contacts via Outlook gaan. Iphone aansluiten en syncen.

Jij ook de beste wensen ;-)

@wastaal, ik gebruik eigenlijk nooit Outlook op mijn pc, dus weet niet goed waar ik die Outlook profile vandaan moet halen om mee te syncen

wastaal 02-01-09 15:40

je kunt PCSuite ook laten syncen met het Windows adresboek. Dan moet je in Itunes alleen bij Contacts kiezen voor het Windows adresboek.

Lucien1966 02-01-09 15:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wastaal (Bericht 237910)
je kunt PCSuite ook laten syncen met het Windows adresboek. Dan moet je in Itunes alleen bij Contacts kiezen voor het Windows adresboek.

Ik zie de mogelijkheid er niet bij staan om Contacts te kiezen voor het Windows adresboek, alleen Outlook, outlook express en verschillende soorten lotus-varianten

wastaal 02-01-09 16:09

Denk dat als je voor outlook express kiest dat eea dan in het windows adresboek komt te staan. Het zou moeten kunnen volgens nokia.

bako 02-01-09 16:44

stop je sim in je nokia zoek even op in je nokia waar je je nummers naar je sim kan verplaatsen stop dan je sim weer in je iphone ga naar instellingen/mail, contacten, agenda en dan op importeer sim contacten drukken

Lucien1966 02-01-09 16:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wastaal (Bericht 237951)
Denk dat als je voor outlook express kiest dat eea dan in het windows adresboek komt te staan. Het zou moeten kunnen volgens nokia.

Dank je wel wastaal, het is gelukt

tbeumer@ 25-01-09 00:57

Contacten van Iphone naar Nokia overzetten
 
Heb al aardig gezocht op het forum maar kan alleen maar topics vinden van nokia naar Iphone i.p.v Iphone naar Nokia.

Ik heb nog een Iphone 1st gen hier liggen en daarvan wil ik graag mijn contacten overzetten op mijn nokia.
Deze contacten staan dus niet op mijn simkaart maar op het telefoongeheugen.

Weet iemand een goede methode om deze contacten over te zetten naar de Nokia?

Alvast bedankt!

ViktorV 25-01-09 01:04

iPhone-->outlook-->nokia???

robbedoesje 25-01-09 09:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViktorV (Bericht 248238)
iPhone-->outlook-->nokia???

Ik doe het idd ook zo. iPhone synchroniseren met outlook en vervolgens je nokia ook synchroniseren met je outlook. Ik heb nog geen andere manier kunnen vinden.

ndendaas 10-03-09 10:20

Iphone contacten overzetten in nieuwe Itunes
 
Goedenmorgen,

Ik heb al meerdere keren gezocht op dit onderwerp waar het al 1000 x over gegaan is maar heb nergens een duidelijk antwoord gevonden.

Ik heb een nieuwe Imac (waar windows vista op draait) en wil mij Iphone syncen op deze nieuwe Imac.

Op dit moment is mijn Iphone gekoppeld aan een MacBook (met vista)

Nu maakt de muziek mij helemaal niks uit! Ik moet alleen echt al mijn contactpersonen en agenda punten behouden.

Als ik hem direct aan de nieuwe IMAC hang maakt hij (denk ik) mijn gehele Iphone leeg en zal ik dus alles kwijt zijn.

Hebben jullie tips voor mij?

Bedankt alvast!

gr,

Niels

iphonemark 10-03-09 10:52

Ik ga niks zeggen over je vista.

Je contacten staan niet in itunes, je contacten worden gesynchroniseerd met itunes.

Je iphone is niet de baas tijdens de synchronisatie, dat is de computer. In jouw geval moet je de iphone synchroniseren met de computer waar je dat altijd mee deed en dan kijken of de contacten ook mee worden genomen naar de computer. In dat geval je macbook. De agenda daarop (outlook) moet je exporteren naar een pst bestand en deze inlezen in je nieuwe mac.
Als je een ander type programma gebruikt moet je contacten daar mee exporteren.

ButcherJF 10-03-09 18:07

Hoe synchroniseer je normaliter je iPhone met je MacBook? Als er op die MacBook een map contactpersonen staat waarmee je hebt gesynchroniseerd, is er vast ook een mogelijkheid die te exporteren naar een bestand naar keuze. Importeer dat bestand naar je iMac, syncen en klaar. Toch?

ndendaas 10-03-09 18:53

Okey even voor de duidelijkheid,

Met contactpersonen bedoel ik puur mij telefoonboek uit mijn Iphone en met agenda bedoel ik de afspraken die in Agenda staan (Iphone).

Ik synchroniseer nu ook niks met outlook of een ander programma. Is het nu zo dat de Iphone wel de baas is met contacten en de agenda? dan zou ik hem direct met mijn nieuwe Itunes kunnen koppelen?

Gr,

ButcherJF 10-03-09 19:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ndendaas (Bericht 265054)
Okey even voor de duidelijkheid,

Met contactpersonen bedoel ik puur mij telefoonboek uit mijn Iphone en met agenda bedoel ik de afspraken die in Agenda staan (Iphone).

Ik synchroniseer nu ook niks met outlook of een ander programma. Is het nu zo dat de Iphone wel de baas is met contacten en de agenda? dan zou ik hem direct met mijn nieuwe Itunes kunnen koppelen?

Gr,

Ik moet je eerlijk zeggen dat ik het niet weet. Als ik eens wat meer tijd heb zal ik op een andere pc met lege iTunes/agenda/contacten een sync doen met een iPhone die dat wél allemaal heeft.
Wat ik wél weet is dat ik hier op het forum verschillende resultaten heb gelezen van dit soort synchronisaties. Als ik het dus doe op een van mijn MS-pc's en het lukt, is dat nog geen garantie dat het lukt op je Apple(s).


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:01.