iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Contacten overzetten (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/8103-contacten-overzetten.html)

arend voskuijl 13-08-10 16:58

misschien stom maar - na allerlei i tunes trouble - ben ik aan het proberen om adresboek (ik heb Windows, geen outlook), mailinstellingen enz over te zetten van I phone naar nieuwe notebook.
Ik zie in i tunes niets staan wat ik aan kan vinken?? zie ik iets over het hoofd???

jap74 13-08-10 20:01

Ik heb iTunes niet open staan, maar als je je iPad aan je PC legt verschijnt hij in iTunes. Selecteer in de linkerbalk je iPad en dan verschijnt er een pagina met een afbeelding van je iPad. Je ziet dan in het scherm een aantal tabbladen verschijnen. De eerste is, volgend mij, 'Samenvatting'.

Het tweede tabblad is 'info'. Selecteer deze. Ergens bovenaan kun je aangeven of je je adresboek wil synchroniseren. Kies daar je adresboek. Nu worden je adresboek van je PC en je iPhone gesynct.

Ik weet alleen niet of iTunes Windows live ondersteund. Maar dat moet geen probleem zijn. Windows live werkt volgens mij hetzelfde op alle PC's dus dan heb je geen iTunes nodig. Deze synct via je live account.

arend voskuijl 14-08-10 18:23

Dankjewel voor je antwoord. ik heb echter al steeds zo gesynchroniseerd zoal je meldt maar dan van pc naar I phone. Ik wil nu van I phone naar nieuwe notebook sync'en maar ben dus al zo een keer mn hele agenda - die opde iphone stond- kwijt geraakt...wil zeker weten dat de notebook de gegevens vd phone overneemt en niet andersom... weet iemand dit???

edaldus 15-08-10 13:35

Je kunt met conector met daarin en SD kaart foto,'s overbrengen naar de Ipad.
Weet iemand welk bestand de SD kaart aan moet voldoen.
Vanuit de camera prima maar vanuit de PC foto,'s op een leeg kaartje gezet doet hij niet.
Dus mogelijk een verkeerde instelling ( Formateren ? ) niet op de juiste manier.

Ed

rob.p 02-09-10 20:43

Contacten overzetten Iphone 3gs naar 4G
 
Zal wel een domme vraag zijn maar hoe zet ik de contacten over van mijn 3gs naar de 4G hoop dat iemand mij even op weg wil helpen.

Alvast bedankt :O

rob.p 02-09-10 21:59

Ben er nog niet uit hoe ik de contacten uit de synchronisatie Naar de nieuwe Iphone kan zetten :( Iemand ?

forche 06-11-10 22:04

contacten overzetten van oude nokia gsm naar nieuwe iphone4 16 GB
 
Beste,
Vandaag kocht ik de nieuwe iphone 4 16 GB!
In de winkel heeft men mij een nieuwe micro-sim meegegeven en men heeft het nummer overgezet op die nieuwe kleine simkaart!
Maar wanneer ik de iphone aansluit, staan er geen contacten in de lijst!
En nochtans had ik alle nummers op mijne oude grote sim-kaart geplaatst!

Iemand enig idee hoe ik dus de nummers van een nokia (type: S3600) kan overzetten naar de nieuwe iphone?

Dank u!

roymeer 07-11-10 07:58

Met ovi suite je oude nummers syncen met de pc. Daarna met iTunes, je iPhone syncen met de pc.

joyciie 07-11-10 12:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door forche (Bericht 597024)
Beste,
Vandaag kocht ik de nieuwe iphone 4 16 GB!
In de winkel heeft men mij een nieuwe micro-sim meegegeven en men heeft het nummer overgezet op die nieuwe kleine simkaart!
Maar wanneer ik de iphone aansluit, staan er geen contacten in de lijst!
En nochtans had ik alle nummers op mijne oude grote sim-kaart geplaatst!

Iemand enig idee hoe ik dus de nummers van een nokia (type: S3600) kan overzetten naar de nieuwe iphone?

Dank u!



Dus.. De winkel heeft alle nrs al op je microsim geplaatst??
Dan is de oplossing simpel.. Ga naar instellingen in je IPhone, dan naar 'mail, contact, agenda' en dan simcontacten importeren..

Volgens mij is dit voldoende voor jou...

Grtz

MJMB 13-11-10 17:20

Ik zit met hetzelfde probleem met een Nokia 6243 (Vodafone). Deze werkt alleen met PC Suite, niet met OVI. Oude SIMbestanden staan op de Nokia en als backup via syncen op PC (.ndu file? en apart als.csv file), maar ik kom er met Outlook of iTunes (nog) niet bij.

Andere oplossing is geloof ik om een adapter te kopen ( < € 10,-) en de microSIM in de Nokia te plaatsen. Contacten te kopieren naar de microSIM. MicroSIM terug in iPhone en dan de procedure van Joyciie.

Wie heeft een suggestie voor de 1e optie?

thx

BHoeneveld 23-11-10 17:49

Maar de vraag WAS: kan je Iphone contacten naar je Ipad overzetten ????

jantje123 08-12-10 22:14

Contacten van de iphone overzetten naar de simkaart.
 
Hallo,

Wanneer ik contacten toevoeg op mijn iphone slaat deze ze automatisch op het telefoon geheugen.
Nu heb ik gezocht of ik dit kan wijzigen zodat als ik nieuwe contacten toevoeg op mijn iphone deze automatisch op mijn simkaart worden opgeslagen.
Dit is helaas niet gelukt.

Heeft iemand een oplossing voor het probleem of een manier hoe ik mijn contacten van de iphone kan overzetten/kopieren naar de simkaart?

Groetjes Jantje123

wouter1981 09-12-10 09:09

Zonder een jailbreak is dit niet mogelijk... Mag ik vragen waarom je dit zou willen? Ik kan me geen reden bedenken waar dit voor nodig is...

jantje123 09-12-10 09:19

hallo Wouter,

Mijn telefoon ga ik zowiezo jailbreaken dus graag zou ik willen weten hoe dit dan kan.

Dit heb ik nodig omdat als ik contacten toevoeg op mijn iphone deze dus niet op mijn simkaart worden gezet.
Wanneer ik dan overschakel naar een nieuwere firmware en jailbreak is de iphone weer helemaal leeg.
En dus zijn de contacten op mijn telefoongeheugen weg.

Groetjes Jantje123

wouter1981 09-12-10 09:22

Wanneer je de firmware update zorg je dat iTunes een reservekopie maakt, deze zet je na de update terug en dan staat alle info incl. contacten, sms, agenda, enz weer op je iPhone. Alsof er niks veranderd is.
Er is (met een iPhone) geen enkele reden om je contacten op je simkaart op te slaan.

jantje123 09-12-10 09:36

Maar dit doe ik ook om alle troep apps enzov. er van af te halen en met als ware "nieuwe" iphone te beginnen.
Maar als ik jailbreak doe restore ik met een ipsw file, dan komen de contacten etc. toch niet terug?

wouter1981 09-12-10 09:55

Wanneer je je iPhone instelt als nieuwe iPhone zet je geen backup terug. Dan heb je inderdaad een schone iPhone.

Maar wat je veel beter kunt doen is je contacten synchroniseren met bv Outlook of Gmail.

jantje123 09-12-10 10:13

syncht die dan ook telefoon contacten?
Gebruik namelijk windowsmail en hotmail, eenmaal geprobeerd maar toen stonden al mijn mail contacten in de contacten van mijn iphone.

Groetjes Jantje123

wouter1981 09-12-10 10:53

Die kans is vrij groot ja. Misschien moet je je mail contacten en telefooncontacten juist gaan combineren. Dan heb je alles bij elkaar... Je wilt toch ook wel eens een email sturen vanaf je iPhone?

jantje123 09-12-10 11:04

Ja maar het lastige is dat ik in mijn mail gegevens, een hoop zakelijke contacten heb. Deze bel ik dan ook niet, sommige heb ik geen telefoon nummer van.
Vrienden en fam etc. sommige mail ik wel maar meeste gewoon whatsapp enzov.
Dus eigenlijk overbodig . .
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wouter1981 (Bericht 612565)
Die kans is vrij groot ja. Misschien moet je je mail contacten en telefooncontacten juist gaan combineren. Dan heb je alles bij elkaar... Je wilt toch ook wel eens een email sturen vanaf je iPhone?



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:45.