//

Iphone 4 scherm problemen HELP!?

Iphone 4 scherm problemen HELP!? discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Beste mensen, Ik heb een probleem met mijn (gloed) nieuwe Iphone. Ik zal proberen het uit te leggen. Het probleem begint soms al bij het ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 13-01-11, 19:52
daan123a daan123a is offline
• iOS 4.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 6
Standaard Iphone 4 scherm problemen HELP!?

Beste mensen,

Ik heb een probleem met mijn (gloed) nieuwe Iphone. Ik zal proberen het uit te leggen.

Het probleem begint soms al bij het unlocken van de telefoon. Het balkje dat je dan moet verslepen blijft soms op zijn plaats waardoor ik de telefoon niet kan unlocken. Pas na veel en vaak proberen lukt het om de telefoon te unlocken. Als ik dan eenmaal binnen ben in de telefoon en ik wil een app starten dan tik ik met mijn vinger op het pictogrammetje. Echter word dan niet de app waar het pictogram bij hoort geopend maar de app daarnaast.

Ook het typen gaat niet goed. Druk ik bijvoorbeeld op de letter m op het QWERTY toetsenbord dan word de letter Q getypt. Het lijkt dan ook of een tweede vinger de Q aanraakt en intypt.

De problemen leken te starten nadat ik een app had gedownload uit de appstore. Ik heb deze app verwijderd en de iphone leeg gemaakt en zonder reserve kopie weer geinstaleerd. Alles zonder resultaat. Ook een reset op het apparaat zelf mag niet werken.

Ik word er gek van. Vooral omdat het lijkt of ik de enige ben met dit probleem. Hebben meer mensen hier last van of hebben meer mensen hier last van gehad. Help me a.u.b. Ik ben te tevreden met me Iphone om hem nu na twee weken al weer weg te moeten doen.

Dank!

gr,

Daan
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 13-01-11, 20:27
kai824's schermafbeelding
kai824 kai824 is offline
• iOS 5.0.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2009
Locatie: ergens in nederland
Berichten: 332
Stuur een bericht via ICQ naar kai824 Stuur een bericht via Instant Messenger naar kai824 Stuur een bericht via MSN naar kai824 Stuur een bericht via Yahoo naar kai824
Standaard

Dit lijkt me een probleem met het touchscreen. Dit valt onder de garantie. Ik vrees dat je (zonder veel iPhonekennis) dit probleem niet zelf kan oplossen. Je kan je iPhone laten opsturen door je lokale Apple Reseller of door de winkel van je provider.
__________________
iPhone 2G 4GB: 20-8-07 iPod touch 1st gen: RIP 04-12-08 - 21-06-09. |iPhone 3GS 16GB Wit: 13-7-09|iPhone 4 16GB Zwart 18-11-10
  #3  
Oud 13-01-11, 22:52
daan123a daan123a is offline
• iOS 4.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 6
Standaard

Ja zo´n idee had ik ook al. Ik heb trouwens ooit ook wel eens gehoord dat als je statisch geladen bent je smartphone beinvloed zou raken. Maar heb een vriend van mij mijn iphone laten gebruiken en hij had het probleem ook. Ben bang dat er niets anders op zit dan een week Iphone loos te zijn en over te gaan op me neukia... jammer
  #4  
Oud 13-01-11, 22:55
mvveelen's schermafbeelding
mvveelen mvveelen is offline
• iOS 11.2
• 7.1.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Hoorn NH
Berichten: 1.166
Standaard

Is inderdaad de digitizer.

Heb dit ook gehad met m'n oude 3GS en heb toen zelf voor nog geen 10 euro een glas+digitizer (in één) besteld in HongKong en die erop gezet. Daarna: feest!!
  #5  
Oud 13-01-11, 23:29
daan123a daan123a is offline
• iOS 4.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 6
Standaard

een glas digitizer??
  #6  
Oud 13-01-11, 23:34
mvveelen's schermafbeelding
mvveelen mvveelen is offline
• iOS 11.2
• 7.1.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Hoorn NH
Berichten: 1.166
Standaard

Het zijn twee dingen op elkaar geplakt: glas + digitizer. Bij de 3GS tenminste, ik denk dat voor de 4 het niet veel anders zal zijn. Maar je hebt garantie dus laat ze het maar fixen voor je.
  #7  
Oud 14-01-11, 00:43
daan123a daan123a is offline
• iOS 4.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 6
Standaard

ja dat was het plan idd al zal je net zien als je kiespijn hebt en je gaat naar de tandarts heb je opeens geen kiespijn meer. Ga je naar de leverancier dan doet je iphone het opeens weer haha. We zullen zien
  #8  
Oud 17-01-11, 02:30
Splitpen Splitpen is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Locatie: Hoogvliet
Berichten: 1
Standaard

Goedendag. Nou het heeft ff geduurd maar ik ben er uit.
Ik had dus precies het zelfde als wat jij had.
Het is dus begonnen met een app die je gedownload hebt waar je veel met je vingers over het scherm gaat.
Omdat het waarschijnlijk een nieuw spelletje op dat moment is gaat je wat klunzig met je vingers wat over het scherm hen.
En daar gaat het ergens fout.
Op een gegeven moment krijg je een verkeerde resolutie.
Dus ik alle forums door gespit en die van jou ook gevonden en geen antwoord vinden natuurlijk.
Toen ging ik helder nadenken dat het met je touchscreen te maken hebt.
Wat ik dus deed weet ik niet helemaal precies maar op een gegeven moment probeer je alles om je iphone geen week kwijt te willen zijn.
Als je n standby staat voordat je je iphone open slide zogezegd.
Liep ik te *****n met mn vingers over mn scherm.
En toen ikhet probeerde met drie vingers tegelijk. tikken of glijden toen werd het weer normaal.
Dussss.... probeer dat eens. Het proberen waard dacht ik zo.
Je hebt niks te verliezen.
Go get 'm tiger
  #9  
Oud 19-01-11, 11:18
Djennet Djennet is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Locatie: Gelderland
Berichten: 2
Standaard

Sinds 22 december jl trotse bezitter van de Aaifoon 4. Ik het hetzelfde probleem. Na een bezoek aan de winkel vertelde ze mij dat het aan de laatste update zou liggen, die zou niet goed zijn.
Dus mijn Aaifoon terplekke hersteld, ik zou wel al mijn berichten, foto's en apps kwijt zijn. Na het herstel was alles nog aanwezig en het probleem leek opgelost.
Echter toen ik thuis mijn Aaifoon weer met mijn laptop verbond verdwenen de apps één voor één, zo ook als mijn berichten/pings e.d. Ik kreeg in iTunes geen melding of ik een software update wilde uitvoeren maar mijn Aaifoon was dus wel degelijk gereset. Niet erg want via de backup kon ik veel dingen terugzetten.
Alles leek goed te gaan, zonder een flippend keyboard of ontgrendelings problemen.
Haha, te vroeg gejuicht want het probleem bleek er toch nog steeds te zijn.
Bij 'mijn winkel' gaven ze aan dat ik de Aaifoon wel kon laten opsturen en dan zou ik hem 4 weken kwijt zijn... 4 WEKEN!!! ik heb geen reserve toestel meer want die heb ik ingeleverd bij de aanschaf van mijn Aaifoon. En zonder kan ik beslist niet!!
Wachten op een nieuwe update zou volgens 'mijn winkel' de oplossing zijn.
Verstandig om daar op te wachten?
  #10  
Oud 19-01-11, 11:36
JornZ JornZ is offline
• iOS 6.1.3
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 364
Standaard

Lijkt op een hardware probleem wat onder de garantie valt. Ik zou in de winkel eisen dat je een nieuwe meekrijgt, met een kapotte tv ga je toch ook terug...
  #11  
Oud 25-01-11, 00:37
daan123a daan123a is offline
• iOS 4.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 6
Standaard

Had hem opgestuurd en hem vrij snel weer terug. Wat denk je dat het was volgens vodafone? EEN SOFTWARE UPDATE!!! zoals je waarschijnlijk al verwacht heb ik na 3 dagen weer het zelfde probleem! morgen maar weer naar de vodafone dan maar...
  #12  
Oud 25-01-11, 01:39
Djennet Djennet is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Locatie: Gelderland
Berichten: 2
Standaard

Diezelfde 'smoes' had belcompany 2x. Ik heb geen reserve toestel dus ik laat hem nog niet opsturen. Ik ga morgen naar een apple store en ik hoop dat ze me daar verder kunnen helpen. Ik heb bewust gewacht met de aanschaf van de aaifoon4 tot en met december, hopende dat eventuele kinderziektes eruit zouden zijn. En wachten op een mogelijk nieuwe update is volgens mij geen oplossing want of dan het probleem is opgelost is ook geen garantie....
  #13  
Oud 25-01-11, 01:45
daan123a daan123a is offline
• iOS 4.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 6
Standaard

kan volgens mij niet liggen aan een oude versie. Voor zover ik weet is dit een aardig zeldzaam probleem. Dus wachten op een update is geen optie voor mij
  #14  
Oud 05-02-11, 20:55
Powerslave Powerslave is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 5
Standaard

Hmm, mijn vanmiddag aangeschafte Iphone 4 heeft dat dus ook, net uit verpakking, gesynct met itunes en reservekopie van mn oude 3gs erop gezet, alles werkte, vervolgens wil ik m'n Wi-Fi wachtwoord invoeren en loopt ie vast, scherm zwart en doet niks meer, ik gelijk terug naar de winkel aan/uit en home en er kwam weer leven in, telefoon was niet uit geweest want hoefde pin niet in te toetsen en er leek niks aan de hand te zijn. dus ik loop de winkel weer uit en wil whatsapp starten, Mis! alle niet vooraf geinstalleerde apps deden het niet meer, gelijk weer binnen gestapt en alles gereset en weer naar huis gestuurd, thuis weer gesynct en reservekopie teruggezet, ging een half uur goed toen liep ie in whatsapp weer vast bij het verzenden van foto, in totaal drie keer en een enkele keer kon ik ook niks meer op het scherm doen en wilde de phone nergens meer op reageren, ook gaf de display een verkeerde tijd, datum en batterijwaarde aan. Gelijk gebeld dat ik m wilde omruilen; sorry meneer aan omruilen doen we niet! gvd binnen het uur al terug geweest en dan zo'n reactie!!! consumentenrecht is dat toch gewoon?
  #15  
Oud 01-04-12, 20:44
Jessestrijen Jessestrijen is offline
• iOS 5.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2012
Berichten: 1
Standaard

Ik heb hetzelfde probleem, word er helemaal gek van. Kan niks meer normaal doen. Als ik op de icoontjes aan de rechter kant van het scherm druk schiet hij opeens naar een ander scherm. Als ik de O wil typen word het de I de P of de L. Het nadeel is dat ik de telefoon 2e hands van iemand heb overgenomen en er dus ook geen sprake is van garantie? Iemand nog een oplossing gevonden?
Alvast Bedankt!
  #16  
Oud 02-04-12, 00:02
RWK's schermafbeelding
RWK RWK is offline
• iOS 1.0.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: root
Berichten: 1.322
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jessestrijen Bekijk bericht
Ik heb hetzelfde probleem, word er helemaal gek van. Kan niks meer normaal doen. Als ik op de icoontjes aan de rechter kant van het scherm druk schiet hij opeens naar een ander scherm. Als ik de O wil typen word het de I de P of de L. Het nadeel is dat ik de telefoon 2e hands van iemand heb overgenomen en er dus ook geen sprake is van garantie? Iemand nog een oplossing gevonden?
Alvast Bedankt!
Sprake van garantie heb je wel. Heb je de aankoopbon nog van de vorige eigenaar? Zo niet, vul de serienummer in op de site van Apple. Je kan zo controleren of je garantie heb van 1 jaar, heb je dat wel, kan je hem opsturen. Heb je dat niet en heb je de aankoopbon nog, dan ga je terug naar de plaats waar de toestel is aangeschaft door de vorige eigenaar en claim je daar je garantie.

Als je de aankoopbon en de garantie periode verlopen is, neem contact op met Apple, misschien hebben ze wel een oplossing aangezien de minimale garantie periode 2 jaar is, wordt je iPhone kosteloos gerepareerd of vergoed (of tegen een prijsje).

Succes!
__________________
  #17  
Oud 03-04-12, 10:16
jpwg001's schermafbeelding
jpwg001 jpwg001 is offline
• iOS 16.6
• iPadOS 16.6
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jun 2011
Locatie: Eindhoven
Berichten: 955
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Djennet Bekijk bericht
Sinds 22 december jl trotse bezitter van de Aaifoon 4. Ik het hetzelfde probleem. Na een bezoek aan de winkel vertelde ze mij dat het aan de laatste update zou liggen, die zou niet goed zijn.
Dus mijn Aaifoon terplekke hersteld, ik zou wel al mijn berichten, foto's en apps kwijt zijn. Na het herstel was alles nog aanwezig en het probleem leek opgelost.
Echter toen ik thuis mijn Aaifoon weer met mijn laptop verbond verdwenen de apps één voor één, zo ook als mijn berichten/pings e.d. Ik kreeg in iTunes geen melding of ik een software update wilde uitvoeren maar mijn Aaifoon was dus wel degelijk gereset. Niet erg want via de backup kon ik veel dingen terugzetten.
Alles leek goed te gaan, zonder een flippend keyboard of ontgrendelings problemen.
Haha, te vroeg gejuicht want het probleem bleek er toch nog steeds te zijn.
Bij 'mijn winkel' gaven ze aan dat ik de Aaifoon wel kon laten opsturen en dan zou ik hem 4 weken kwijt zijn... 4 WEKEN!!! ik heb geen reserve toestel meer want die heb ik ingeleverd bij de aanschaf van mijn Aaifoon. En zonder kan ik beslist niet!!
Wachten op een nieuwe update zou volgens 'mijn winkel' de oplossing zijn.
Verstandig om daar op te wachten?
Ga naar de Applestore in Amsterdam en kijk of ze hem aan de Geniusbar willen omruilen.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Problemen met kantelen scherm in ios4. Nobodie iPhone algemeen 14 16-07-11 14:40
Scherm problemen Neosto iPhone algemeen 2 12-04-11 00:07
stof onder scherm na val en meer problemen rubenpeters Archief 1 16-12-09 18:18
scherm problemen ronin iPhone algemeen 9 30-10-09 13:36
Na update 3.0 scherm problemen Devine iPhone algemeen 1 04-07-09 12:02

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:18.