//

Batterij "ontlaad" zichzelf aan de lader

Batterij "ontlaad" zichzelf aan de lader discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Ben redelijk aan het zoeke geweest op het forum, maar kon niets vinden waarvan ik vind dat het bij mijn vraag past. Mijn batterij ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 03-09-11, 23:36
Rikkie311 Rikkie311 is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Locatie: Grunn
Berichten: 47
Question Batterij "ontlaad" zichzelf aan de lader

Hallo,

Ben redelijk aan het zoeke geweest op het forum, maar kon niets vinden waarvan ik vind dat het bij mijn vraag past.

Mijn batterij gaat "ineens" heel snel leeg. Binnen een dag is mijn toestel compleet leeg. Ik speel geen games op mijn iPhone. Whatsapp wordt wel intensief gebruikt, maar dat doe ik al sinds ik het toestel heb.

Nu is mij opgevallen dat als ik het toestel aan de lader heb, via laptop, dat zodra mijn batterij 100% is, hij verder gaat laden, alleen heb ik dan na een uur nog maar 87% terwijl het toestel dus opgeladen zou moeten worden.

Wat kan ik hieraan doen? Iemand tips/trucs?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 04-09-11, 00:36
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Wat heb je al zelf geprobeerd? Anders eerst de riedel standaard adviezen: iPhone uit en aan zetten. Harde reset. Herstellen in iTunes, even testen zonder reservekopie terug te zetten, etc.
In het geval dat allemaal niet helpt kan het zijn dat het aan je batterij ligt...
  #3  
Oud 04-09-11, 00:43
Rikkie311 Rikkie311 is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Locatie: Grunn
Berichten: 47
Standaard

iPhone uit- en aanzetten enzo heb ik geprobeerd. Herstellen in Itunes en zonder reservekopie?? Daar wordt het abracadabra voor mij vrees ik...
  #4  
Oud 04-09-11, 10:01
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Het komt wel eens voor dat er een 'fout' in je software is geslopen. Als je je iPhone test na herstel met een 'kale' firmware (zonder je reservekopie terug te zetten) kun je testen of er in jouw software/instellingen/noemmaarop ook zon fout is geslopen...

Als iTunes 'klaar' is met herstellen van je iPhone, krijg je op je iPhone het iTunes icoontje. Je moet de iPhone dan weer loskoppelen en opnieuw aansluiten op je pc / iTunes. Dan wordt de iPhone geactiveerd. Eigenlijk precies zoals het ging toen je de iPhone nieuw uit de doos haalde.

Nadat iTunes meldt: "uw iPhone is geactiveerd" zal iTunes vragen of je een reservekopie van 'de iPhone van ' moet terugzetten. Meestal klik je op 'ja', dan krijg je je iPhone weer exact terug zoals die was. Wat ik bedoelde is dat je klikt op 'nee' of 'configureer als nieuwe telefoon'.

iTunes laat de iPhone zoals die is. Nu kun je testen hoe je batterij het uithoud: probeer een hele laadcycli te doen en test of het ontladen bij het opladen weer terugkomt.
Zo ja; dan ligt het waarsch aan je batterij zelf (hardwarematig probleem) zo nee, dan zou je kunnen overwegen je reservekopie niet terug te zetten. Je kunt dat trouwens best proberen; is het probleem weer terug -> herstel je gewoon nóg een keer en kies je weer voor het niet terugzetten van je reservekopie.

Na een dagje of 1 of 2 testen weet je waarschijnlijk genoeg een kun je via itunes je reservekopie weer terugzetten. Je hebt dan al je gegevens, apps, contactpersonen etc weer terug.
  #5  
Oud 04-09-11, 11:32
MrRMV500 MrRMV500 is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 17
Standaard

Heb je je telefoon soms gekoppeld aan een Exchange server? Ik heb nl. Tijdens mijn vakantie precies zo'n soort probleem gehad. Nadat ik contactgegevens had gewijzigd wilde de telefoon deze gegevens telkens uitwisselen met de exchange server, hetgeen niet ging omdat ik data roaming had uitgeschakeld en er ook geen Wi-Fi verbinding was. Het leek wel of de telefoon bleef hangen en dit bleef proberen met als gevolg dat de telefoon en heel warm werd en de batterij heel snel leeg liep. Daarnaast knipperde "importeren simcontacten" van het instellingen beeldscherm Een zelfde probleem deed zich voor toen ik weer in Nederland was, ik gegevens op mijn telefoon wijzigde en de exhange server er uitlag. De oplossing bij mij was om het uitwisselen van gegevens met de exchange uit te zetten tot dat server weer bereikbaar is en in de tussentijd een reset uit te voeren.
Succes!
  #6  
Oud 04-09-11, 14:17
Rikkie311 Rikkie311 is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Locatie: Grunn
Berichten: 47
Standaard

Ik heb geen exchange server gekoppeld. Het toestel wordt inderdaad wel heel erg warm, vooral tijdens het laden...

Ik kan eigenlijkk niet zonder de contact personen e.d. Dus de iPhone als nieuw te herstellen is niet echt een geweldige optie. naar de fabrieksgegevens zetten (via instellingen) lijkt me daarom ook niet zo slim.

Enig idee of het ook anders kan?
  #7  
Oud 04-09-11, 15:14
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rikkie311 Bekijk bericht
...
Dus de iPhone als nieuw te herstellen is niet echt een geweldige optie. naar de fabrieksgegevens zetten (via instellingen) lijkt me daarom ook niet zo slim.
Het is maar voor tijdelijk, hè. Je kunt ten allen tijde je reservekopie weer terug plaatsen...

Desnoods besteed je er 1 zondag aan en dan weet je een hoop meer (nl. uitsluiten of het probleem hardware matig / je batterij zelf is, of niet)

Alternatief is je iPhone inleveren of opsturen voor 'reparatie' onder garantie - ben je em 2 weken kwijt. En als het probleem niet geconstateerd wordt -gesteld dat een herstel naar fabrieksinstellingen wordt gedaan, om daarna een aantal tests te doen en het blijkt dat je batterij nog goed is- krijg je hem weer onveranderd terug. Weliswaar gewist of 'leeg', waardoor je zelf weer je reservekopie terug moet zetten. Wat overigens ook moet als een andere (refurbished) of een nieuwe iPhone ontvangt.

Ik zou het wel weten, hoor

Maar misschien hebben anderen nog veel simpeler / makkelijker oplossingen, dat zou best kunnen ja.

Laatst gewijzigd door ballegooier; 04-09-11 om 19:03.
  #8  
Oud 08-09-11, 19:57
Rikkie311 Rikkie311 is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Locatie: Grunn
Berichten: 47
Standaard

Nou, vanalles geprobeerd, en gisteren de telefoon helemaal leeg laten lopen, gistereavond opgeladen, en inmiddels is het toestel weer helemaal leeg. Nou gebruik ik het toestel intensief maar ook nu enorm intensief dus de batterij zou het toch iets langer vol moeten houden.
Nu valt 3G ook steeds weg en heb ik vaak "ineens" geen internet verbinding meer. Krijg sinds gisteren ook steeds de medling dat er geen service is...

ik ben geen enorme techneut en snap werkelijk niets van alle verhalen over DFU enzo,...

Misschien een heel handig persoon in Groningen die hier wél verstand van heeft?
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Windows: "oude" iPhone syncen met "nieuwe" iTunes: appdata behouden? SpiritMuse iTunes 5 27-06-11 22:00
iPhone "stoort" zichzelf tjawolfs iPhone algemeen 10 15-04-11 21:20
Probleem met "Navigon Europe" "Live Traffic" na update naar 1.4 iPhony Archief 0 18-12-09 20:28
iphone valt uit terwijl batterij "vol" is. DaMayan iPhone algemeen 4 15-11-09 21:37
1 en 0 en ipv "on" ,"off" of "aan", "uit" SuperDutch iPhone algemeen 11 07-01-08 15:13

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:40.