iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iPhone 4 home button werkt niet goed, terug naar de winkel? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/99060-iphone-4-home-button-werkt-niet-goed-terug-naar-de-winkel.html)

dkawa 25-10-11 21:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sont (Bericht 723552)
Vandaag ook in Oberhoussen geweest ivm met een slecht werkende homeknop.Deze deed het wel maar volgens de medewerker niet zoals het hoorde en werd zonder pardon omgeruild.Nog 4 dagen resterende garantie en niks geen probleem.Niks geen papieren laten zien en binnen een paar minuten was ik weer weg met een splinternieuwe.Deze staat overigens nu hier te koop aangeboden
Wel even een afspraak maken bij de Geniusbar zoals al eerder vermeld werd.
Je meld je binnen bij een van de medewerkers dat je een afsrpaak hebt en word je binnen een paar minuten geholpen. Ze checken de telefoon en daarna is het een kwestie van seconden.
Top service van Apple.

Zei ik toch ;-) gewoon top!!

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 25 oktober 2011 om 21:05 ----------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door GaveGozer (Bericht 724182)
Doen ze moeilijk over het feit dat een iPhone een JailBreak heeft?
Mijn knop doet enorm moeilijk laatste paar weken/maanden. Bij dubbelklikken gaat het 9 van de 10 keer niet goed en kom ik gewoon op homepage ipv in App Switcher.

In Oberhausen zijn er geen beschikbare afspraken... (There are no available appointments at this store.). Hopelijk komt dit binnenkort weer terug zodat ik mn knop kan laten fixen. iPhoIne komt uit week 47 van 2010, dus bijna een jaar

Je hebt nog 4 weken garantie. Dus als ik jou was zou ik elke dag om de paar uren even checken of je een afspraak kan inplannen. Even wat moeite doen maar dan heb je hele grote kans om met een gloednieuwe Iphone de winkel uit te lopen ;-)

GaveGozer 25-10-11 21:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dkawa (Bericht 724186)
Zei ik toch ;-) gewoon top!!

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 25 oktober 2011 om 21:05 ----------



Je hebt nog 4 weken garantie. Dus als ik jou was zou ik elke dag om de paar uren even checken of je een afspraak kan inplannen. Even wat moeite doen maar dan heb je hele grote kans om met een gloednieuwe Iphone de winkel uit te lopen ;-)

Zelfs met jailbreak? Of controleren ze daar niet op? Hoe gaat dat met dat inplannen? Als ik bijv voor iMac kies dan is er wel plek. IPhone, iPad en iPod niet.

sont 25-10-11 21:51

Jailbreak raak je toch kwijt als je een nieuwe meekrijgt.Dus zou ik die er gewoon afhalen nadat er een backup is gemaakt.

Ik zou gewoon een afspraak plannen voor de Imac. Als je daar dan in de winkel komt en zeg dat het verkeerd is gegaan met het selceteren en het eigenlijk een iphone is ,gaan ze denk ik niet moeilijk doen.Zeker niet als je helemaal uit Nederland komt.

Als de klacht gegrond is ben je binnen een paar minuten zo weer weg.

GaveGozer 25-10-11 22:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sont (Bericht 724214)
Jailbreak raak je toch kwijt als je een nieuwe meekrijgt.Dus zou ik die er gewoon afhalen nadat er een backup is gemaakt.

Ik zou gewoon een afspraak plannen voor de Imac. Als je daar dan in de winkel komt en zeg dat het verkeerd is gegaan met het selceteren en het eigenlijk een iphone is ,gaan ze denk ik niet moeilijk doen.Zeker niet als je helemaal uit Nederland komt.

Als de klacht gegrond is ben je binnen een paar minuten zo weer weg.

Ik blijf wel paar keer proberen en ander idd op iMac proberen. En jb is inderdaad wel te verwijderen na de backup. Maar liever niet.

dkawa 25-10-11 22:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sont (Bericht 724214)
Jailbreak raak je toch kwijt als je een nieuwe meekrijgt.Dus zou ik die er gewoon afhalen nadat er een backup is gemaakt.

Ik zou gewoon een afspraak plannen voor de Imac. Als je daar dan in de winkel komt en zeg dat het verkeerd is gegaan met het selceteren en het eigenlijk een iphone is ,gaan ze denk ik niet moeilijk doen.Zeker niet als je helemaal uit Nederland komt.

Als de klacht gegrond is ben je binnen een paar minuten zo weer weg.

Precies

Ik had een soortgelijk geval.. 1 afspraak voor de IPad (moest voor Iphone zijn) en andere voor Iphone.. Maakt niet uit. Tis maar dat je ingepland wordt voor een afspraak met de Genius Bar.. Succes!

GaveGozer 25-10-11 22:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dkawa (Bericht 724234)
Precies

Ik had een soortgelijk geval.. 1 afspraak voor de IPad (moest voor Iphone zijn) en andere voor Iphone.. Maakt niet uit. Tis maar dat je ingepland wordt voor een afspraak met de Genius Bar.. Succes!

Ik zal morgen wel afspraak plannen voor hopelijk vrijdag of de vrijdag erop. Vrijdags altijd vrij. Anderen ervaring met daar aankomen met een jailbreak? (geen zin om alles te herstellen)

dkawa 25-10-11 22:49

Ik had een JB toestel maar kon niet wachten op iOS5 en door het installeren van de GM is de JB dus weg.. Dus ik kwam met een schoon non JB toestel..

GaveGozer 25-10-11 23:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dkawa (Bericht 724248)
Ik had een JB toestel maar kon niet wachten op iOS5 en door het installeren van de GM is de JB dus weg.. Dus ik kwam met een schoon non JB toestel..

Okay dus backup maken en CLEAN (zonder Apps) herstellen en dan naar Duitsland?

Zouden ze er anders moeilijk over doen?

mrmo 26-10-11 13:58

eindelijk een afspraak in kunnen plannen met de geniusbar. met google chrome op de pc en safari op de iphone lukte dit echter niet en kreeg ik steeds de melding dat er geen afspraken mogelijk zijn. maar met de skyfire browser op de iphone werkte dit wel :confused:. en je kan maximaal 1 week vantevoren een afspraak maken.

weet iemand of ze daar ook engels praten?

GaveGozer 26-10-11 16:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mrmo (Bericht 724501)
eindelijk een afspraak in kunnen plannen met de geniusbar. met google chrome op de pc en safari op de iphone lukte dit echter niet en kreeg ik steeds de melding dat er geen afspraken mogelijk zijn. maar met de skyfire browser op de iphone werkte dit wel :confused:. en je kan maximaal 1 week vantevoren een afspraak maken.

weet iemand of ze daar ook engels praten?

Ik kan alleen maar volgende week woensdag kiezen. Bij Mac kan ik zelfs nog voor morgen kiezen. Weet iemand of ze daar moeilijk over doen?

GaveGozer 27-10-11 12:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door GaveGozer (Bericht 724616)
Ik kan alleen maar volgende week woensdag kiezen. Bij Mac kan ik zelfs nog voor morgen kiezen. Weet iemand of ze daar moeilijk over doen?

Er was toevallig vanavond nog een plekje. Ik ga dus vanavond er naartoe. Nu wel bij een iPhone specialist en niet meer bij een Mac. Ben benieuwd.

GaveGozer 28-10-11 00:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door GaveGozer (Bericht 725087)
Er was toevallig vanavond nog een plekje. Ik ga dus vanavond er naartoe. Nu wel bij een iPhone specialist en niet meer bij een Mac. Ben benieuwd.

Okay. Terug uit Duitsland. Vriendelijk te woord gestaan en probleem uitgelegd. Uiteraard werkte de knop daar wel (grootste deel van de dag zelfs). Via diagnostisch gegeven bekeken of hij wat kon vinden maar door m'n restore kon dat niet (te weinig info). Hij heeft daarna met een naaldje getest wat t probleem was. Het was de bovenkant en gevraagd werd of ik 2 .............................. Minuten zonder telefoon kon. Er werd een nieuwe gepakt en van m'n oude werd alles verwijderd (moest ik zelf doen). Imei Nrs doorgegeven en gewijzigd bij Vodafone en ging bellend de store uit. GAVE SERVICE!!

mrmo 29-10-11 20:46

net terug uit oberhausen, wat een drukte vandaag in die apple store en een grote rij mensen die buiten de store aan het wachten zijn op de iphone 4s. toen ik geholpen werd vroegen ze mij naar probleem en na het checke van de garantie liep ik na 3 minuten weg met een nieuwe iphone.

dkawa 29-10-11 21:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mrmo (Bericht 726640)
net terug uit oberhausen, wat een drukte vandaag in die apple store en een grote rij mensen die buiten de store aan het wachten zijn op de iphone 4s. toen ik geholpen werd vroegen ze mij naar probleem en na het checke van de garantie liep ik na 3 minuten weg met een nieuwe iphone.

Super service toch? En wat een mooie winkel hè....

mrmo 31-10-11 14:50

ja zeker, prachtige winkel en bij binnenkomst staat je iphone opeens verbonden met het Wi-Fi netwerk van apple store zonder er wat voor te doen:P. ik kreeg de iphone met ios versie 4.3.5 en kon daarna met 1 van de macbooks updaten naar ios5

kevkev 01-11-11 13:33

Goedemiddag,

Heeft iemand enig idee hoe zo omgaan met een telefoon welke een simlock heeft (at&t)? Ik heb ook last van een niet lekker werkende home button, maar hij is al 1.5 jaar oud en (nogmaals) gesimlockt.

Zou hun service zo ver gaan...??

mrmo 01-11-11 13:47

daar kijken ze niet eens naar, die van mij komt namelijk uit de UK. ze checken alleen of je nog binnen de garantieperiode valt wat je zelf ook kunt terugvinden op deze pagina:

https://selfsolve.apple.com/agreementWarrantyDynamic.do

en daarna wordt je telefoon zonder vragen vervangen voor een nieuwe

wouter1981 01-11-11 13:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kevkev (Bericht 728476)
Goedemiddag,

Heeft iemand enig idee hoe zo omgaan met een telefoon welke een simlock heeft (at&t)? Ik heb ook last van een niet lekker werkende home button, maar hij is al 1.5 jaar oud en (nogmaals) gesimlockt.

Zou hun service zo ver gaan...??


Houd er rekening mee dat als je een gereviseerde of nieuwe iPhone terug krijgt, deze voorzien zal zijn van de laatste baseband en dus niet te unlocken is.

dtroxx 01-11-11 14:20

Ik heb met mijn vorige engelse iphone 4 ook problemen gehad met de home button.
Ik heb deze bij apple aangemeld en deze is netjes omgeruild omdat hij nog binnen de garantie zat :).
Ik heb dus een volledig nieuwe iphone 4 terug gekregen van apple (Het is een bekend probleem).

dkawa 01-11-11 16:03

Stomme Vodafone! Ik had ze een mail gestuurd waarin ik had gezegd dat ik een nieuw toestel van Apple had gekregen. Meteen de vraag gesteld of de garantie via Vodafone overgezet kan worden naar m'n nieuwe Iphone.

Zij hebben het volgende te melden:

Hartelijk dank voor uw e-mail waarin u aangeeft dat u een nieuw toestel aangeschaft heeft.

De garantie op uw toestel geldt alleen voor het toestel gekocht bij Vodafone. Als u besluit een nieuw toestel aan te schaffen, dan heeft u daar via Vodafone geen garantie op. U had uw oude toestel ook ter reparatie op kunnen sturen en daarmee had het defect mogelijk verholpen kunnen worden.

Heeft u nog vragen over dit antwoord? Ga naar Mijn Klantenservice in My Vodafone en voeg uw reactie toe aan uw gestelde vraag of beantwoord deze e-mail.


Met vriendelijke groet,
Linda Sendon
Vodafone Klantenservice


Wat een ballentent zeg....


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:17.