//

Antenne probleem iPhone 4 komt door kortsluiting simkaart

Antenne probleem iPhone 4 komt door kortsluiting simkaart discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik kwam dit bericht tegen op het net: Er is een oplossing gevonden voor het antenne probleem van de iPhone 4. De oorzaak zit in ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 07-08-10, 18:49
breaksblue breaksblue is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 8
Standaard Antenne probleem iPhone 4 komt door kortsluiting simkaart

Ik kwam dit bericht tegen op het net:

Er is een oplossing gevonden voor het antenne probleem van de iPhone 4. De oorzaak zit in de simtray van de iPhone 4 die van metaal is. Het metalen deel van de (micro)sim maakt contact met de simtray en dat is de oorzaak van het wegvallen van het signaal. Doordat de simtray en de Micro Sim contact maken met de metalen rand van de iPhone 4 die fungeert als antenne gaat het mis en valt de verbinding weg.Het metalen gedeelte van de simkaart is de oorzaak van de problemen en dit is eenvoudig op te lossen door er een stukje plakband op te plakken. Waarom Apple een metalen simtray gebruikt is onduidelijk. In de iPhone 3GS is de simtray van plastic.

Als je zelf een Micro Simkaart hebt gemaakt is dat hoogstwaarschijnlijk de oorzaak van het wegvallen van het signaal. Doordat alle metalen onderdelen, antenne, Sim en simtray direct met elkaar verbonden zijn ontstaat er “kortsluiting” in het 3G signaal waardoor het wegvalt.
Door een plakbandje op de (bijgeknipte) Micro simkaart te plakken los je het probleem op. Verschillende gebruikers kunnen bevestigen dat het werkt en hebben geen last meer van het wegvallen van het signaal maar er zijn ook mensen waarbij het niet werkt. Als je zelf een simkaart hebt geknipt dan is het beter om een Micro Sim te halen bij je telecom provider of gebruik een goede handleiding. Door de plakband oplossing worden de contacten in je iPhone harder ingedrukt als je de simtray in de iPhone plaatst. Hierdoor kunnen de koperen contacten in de iPhone 4 veerkracht verliezen.

Zijn er gebruikers die dit al hebben geprobeerd?

Ik ben erg benieuwd naar reacties.

P.s. Afbeelding via modmyi.com en ook daar bevestigen iPhone 4 gebruikers dat de plakband oplossing werkt.

Laatst gewijzigd door breaksblue; 07-08-10 om 19:11. Reden: Toevoeging
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 07-08-10, 19:11
Willem... Willem... is offline
• iOS 10.0.1
• 10.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: Leiden
Berichten: 102
Standaard

Zou mooi zijn als Apple komt met een oplossing
Krijg opeens een briljante ingeving te binnen : plastic micro simtrays gaan verkopen op iphoneclub voor belachelijk hoge prijzen net als voor de iPhone 4 hahaha !
  #3  
Oud 07-08-10, 19:29
breaksblue breaksblue is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 8
Standaard

Nog een oplossing zou natuurlijk zijn de simkaart zo verschuiven dat hij geen contact meer maakt met het metaal van de slede.

Wellicht is deze oplossing alleen voor bijgeknipte simkaarten.
  #4  
Oud 07-08-10, 22:29
S¡mon S¡mon is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 1.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door breaksblue Bekijk bericht
Nog een oplossing zou natuurlijk zijn de simkaart zo verschuiven dat hij geen contact meer maakt met het metaal van de slede.

Wellicht is deze oplossing alleen voor bijgeknipte simkaarten.
Dat werkt dus niet als je een originele microsimkaart hebt
  #5  
Oud 07-08-10, 22:43
breaksblue breaksblue is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 8
Standaard

Simon, Het verschuiven lukt waarschijnlijk niet met je originele micro simkaart. Het plakken wel. Heb je dat al geprobeert?
  #6  
Oud 07-08-10, 23:27
just1n just1n is offline
• iOS 5.0.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 25
Standaard

Ik heb een Deja-Vu moment, ik kan me vaag herinneren dat ik dit ook had gelezen toen het probleem net aan het licht kwam :S
  #7  
Oud 08-08-10, 01:33
john1979's schermafbeelding
john1979 john1979 is offline
• iOS 11.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Haarlem
Berichten: 496
Standaard

Ik heb een originele micro sim van T-Mobile en ben het afplakken net maar even gaan proberen.

Test uitslag: Geen enkele verbetering.
Conclusie: Werkt bij mijn 0,0%

Gelukkig heb ik het alleen als ik 3G aan zet. Als ik 3G uit heb staan heb ik gelukkig nergens last van.

Voor de mensen die denken ''ik heb hier inderdaad eerder ergens wat over gelezen''. Op 30 juni schreef Gonny er hier ook al een stuk over op de home pagina van iPhoneclub.
__________________
iPhone 8 Plus 64GB Space Gray | Firmware iOS 11 | Jailbreak: Nee
  #8  
Oud 08-08-10, 01:46
S¡mon S¡mon is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 1.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door breaksblue Bekijk bericht
Simon, Het verschuiven lukt waarschijnlijk niet met je originele micro simkaart. Het plakken wel. Heb je dat al geprobeert?
Yep, geprobeerd. Zoals bij iemand anders: 0,0%.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door john1979 Bekijk bericht
Ik heb een originele micro sim van T-Mobile en ben het afplakken net maar even gaan proberen.

Test uitslag: Geen enkele verbetering.
Conclusie: Werkt bij mijn 0,0%

Gelukkig heb ik het alleen als ik 3G aan zet. Als ik 3G uit heb staan heb ik gelukkig nergens last van.

Voor de mensen die denken ''ik heb hier inderdaad eerder ergens wat over gelezen''. Op 30 juni schreef Gonny er hier ook al een stuk over op de home pagina van iPhoneclub.
Precies hetzelfde hier. Bij het GRPS (GSM) signaal heb ik nergens last van. Dan valt het bereik niet weg, maar als 3G is ingeschakeld gebeurt dat wel. En dat is juist balen: het maakt mij namelijk niet echt uit of ik over 3G of gewoon het GSM netwerk bel. Ik heb echter wel 3G nodig om een beetje snel te internetten, wat dus niet kan als het signaal steeds wegvalt zodra ik de telefoon vastpak (en dus niet vastknijpen, gewoon op een natuurlijke manier vasthouden).
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Last van het antenne probleem. Oplossing? iDavid iPhone algemeen 9 02-10-10 22:25
Antenne probleem en garantie Driesdk iPhone algemeen 0 04-08-10 11:35
3g (antenne?) probleem 5ezgin iPhone algemeen 6 24-06-10 15:10
iPhone 3G: simkaart in iphone er komt op SIM VERROUILLÉ Doortje Unlock 11 27-01-10 19:35
probleem met zwarte antenne cover (2G) gaming boy iPhone algemeen 4 14-09-09 20:49

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:52.