//

Vervangingsscherm iPhone 4 dikker en geler van kleur

Vervangingsscherm iPhone 4 dikker en geler van kleur discussie in Koopinformatie Nederland forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb recentelijk een iPhone 4 scherm + digitizer aangeschaft via Marktplaats omdat de mijne (fabrieksorigineel) kapot was. Alvorens tot koop over te gaan heb ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Kopen en verkopen > Koopinformatie en ervaringen > Koopinformatie Nederland
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 28-02-12, 22:43
klaaz klaaz is offline
• iOS 4.3.1
• 4.3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 2
Angry Vervangingsscherm iPhone 4 dikker en geler van kleur

Ik heb recentelijk een iPhone 4 scherm + digitizer aangeschaft via Marktplaats omdat de mijne (fabrieksorigineel) kapot was.

Alvorens tot koop over te gaan heb ik de aanbieder gemaild met de expliciete vraag of het echt een OEM part betrof, wat volgens de verkoper het geval was.

De advertentietekst:
Het artikel bevat;- origineel retina lcd scherm;- origineel frame;- origineel touchscreen;- origineel glas.Alle onderdelen zitten al aan elkaar gelijmd zodat het scherm direct geplaatst kan worden.
Geen imitatie of goedkope alternatieven.


Na ontvangst van het scherm en de benodigde gereedschappen het scherm snel gemonteerd.

Het resultaat is teleurstellend.

Het scherm is een paar tienden van een mm dikker dan het origineel. Dit is goed te zien, maar vooral te voelen doordat de homeknop dieper verzonken ligt. Je voelt de scherpe rand er omheen.

Daarnaast is het scherm veel geler van kleur dan het origineel. Dit is ook gecontroleerd samen met een onaangetaste iPhone 4. Uiteraard dezelfde helderheid settings.

Als laatste blijkt de proximity sensor niet betrouwbaar te werken. Hierdoor overkomt het me regelmatig dat ik per ongeluk met mijn wang knoppen indruk of zelfs het gesprek beëindig.

Ik heb de leverancier voorzien van duidelijke foto's waarop de verschillen tussen het door hem geleverde scherm en een origineel scherm zichtbaar zijn. Op deze foto's valt het kleurverschil nog mee omdat beide op de hoogste helderheid ingesteld zijn. Bij een meer realistischer instelling is de gele kleurzweem nog irritanter.

Ik heb de leverancier daar verschillende keren op aangesproken maar men blijft beweren dat het een origineel onderdeel is. Om te voorkomen dat ik ongelijk heb leg ik het jullie ook eens voor.

De foto's:




Het bewuste scherm steeds rechts voor de slechtzienden ;-)

Laatst gewijzigd door klaaz; 28-02-12 om 23:53. Reden: taalfoutje
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 03-04-12, 20:57
tungie17 tungie17 is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2012
Berichten: 8
Standaard

Inderdaad, erg slecht van de verkoper. Betaalt met PayPal? Dien een claim in! Zo niet, altijd in de toekomst met PayPal betalen en de desbetreffende advertentie bevaren d.m.v een screenshot.
  #3  
Oud 24-05-12, 19:44
iNemesis iNemesis is offline
• iOS 8.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2011
Locatie: Den Haag
Berichten: 1.127
Standaard

Voor zover ik weet bestaan er geen OEM te koop. Omdat apple niets verkoopt (sterker nog, Apple doet er alles aan dat niemand aan de iphone gaat knutselen! Zelfs grote reparatie bedrijven mogen niet aan iphones komen, alleen Visuele inspecties mogen ze doen)! Het is officieel allemaal "klonen". Alleen de ene kloon is beter (en vaak DUURDER) dan andere.
Een OEM kun je alleen krijgen als iemand zijn scherm van zijn iphone demonteert en verkoopt....maar ja dat zou niet rendabel zijn lijkt mij.
Dus iedereen die beweert dat hij Originele iphone onderdelen verkoopt zou ik met een korreltje zout nemen!
__________________
Revenge of the nerd..
Reageren

Labels
digitizer, iphone, scherm, touchscreen



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Het standaard lichtblauwe kleur van de iphone wijzigen The Raptor Jailbreak apps en thema's 2 25-10-10 18:04
Kleur van de iPhone behuizing veranderen? iPhone3GSuser Koopinformatie Nederland 1 19-10-10 17:33
2 iPhones, ene scherm geler dan ander? allewijn iPhone algemeen 2 07-09-09 20:13

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:22.