iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Koopinformatie Nederland (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f128/koopinformatie-nederland/)
-   -   iPhone telefonisch besteld (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f128/koopinformatie-nederland/37125-iphone-telefonisch-besteld.html)

Edward Sprokholt 22-07-09 10:39

Nou gisteren ook de klantenservice gebeld en daar word je ook niet vrolijk van, ze zei minimaal 6 weken, waarop ik zei pas je website dan graag aan, daar staat 2-4 weken.

Oeps kwam er toen door de telefoon heen zetten ;)

Dus bestellen online is ook geen optie, wat wel raar is, is dat de 32 gig er nog wel was...

Blaquira 22-07-09 12:11

Hmmm wel heel raar. Ik heb vandaag gebeld. Had mijn bevestigingsbrief al moeten hebben. Er wordt vandaag een kopie opgestuurd. Ook werd er tijdens mijn telefonische bestelling gezegd dat de levertijd 2-4 weken was (afgelopen week)...nu werd er gezegd 6 weken...en op de site 8 (lees ik hier)...:confused:...

Dus ben benieuwd hoe lang ik nu moet wachten..

Ed7 22-07-09 12:20

Zelfde verhaal bij mij. Ben op 11 Juli van Orange naar T-Mobile gegaan icm een iPhone 3GS 16gb / zwart. Direct na het gesprek ontving ik een bevestigingsmail.
Gisteren toch even gebeld of ik niet ook schriftelijk iets moest ontvangen maar mijn order stond netjes in het systeem volgens de medewerker aan de telefoon.
Toen ik vroeg over de wachttijd zei hij dat de leeftijd op 6 weken staat maar dat sommige modellen wel eerder geleverd kunnen worden.
De 8 weken op de website zijn helemaal bagger nieuws... ik hoop hem nog te krijgen voordat ik op vakantie ga.

beakerflo 22-07-09 12:28

ik heb hem 9 juli besteld.
14 juli kreeg ik een telefoontje dat hij binnen 2 dagen geleverd kon worden.
Helaas kwam mij dat niet goed uit, dus nu wordt hij de 24e geleverd.
Weinig klachten...

Edward Sprokholt 22-07-09 12:40

In mijn geval gaat het over een 16 gig zwart die ik wil hebben, in de 2e shop waar ik vroeg hierna hadden ze hem niet maar wel een 32 gig, die hadden ze gewoon op voorraad.

De medewerker stond heel verbaasd te kijken over het droogleggen maar gaf als tip, probeer het eens in de grotere zaken, wellicht dat ze daar nog iphone 3gs hebben liggen.

Wat ik overigs een rare zaak vind van T-mobile is dat hun niet kunnen zien waar voorraad is, welke zaak wat heeft liggen op dat moment, tevens kan je ze ook niet bellen en dat bemoeilijkt het geheel ook nog eens voor klanten.

Ed7 22-07-09 13:08

@beakerflo
Volgens mij zijn de 32gb iPhones inderdaad beter op voorraad dan de 16gb.
Verder wel lekker snelle service bij jou, ik wacht nu een dag of 11 en heb nogsteeds alleen een bevestigings e-mailtje.

jaccio 22-07-09 13:33

@dijkx

Bedankt voor je reactie. Is dat ook weer duidelijk!

hapemo 22-07-09 17:24

Besteld op 3 juli telefonisch ivm contract verlenging. tot nu toe
nog helemaal niks gehoord van Tmobile geen bevestiging niets maar dan ook helemaal niets gehoord en ontvangen.Wel staat er nu op Aflevertijd.nl | AMP logistics "2009-07-21 16:22 VVAA Vooraangemeld, nog geen afspraak mogelijk "
WIe weet hoe lang dit nog gaat duren.??????????

Wel ontzettend slordig van Tmobile dat ze me nu al 4x belooft hebben dat de bevestiging er met een paar werk dagen zou zijn.
Ik weet niet waar die naar toe gestuurd in ieder geval niet naar mij.

Blaquira 22-07-09 17:27

Ze gaan idd heel apart te werk daar. Een collega had hem besteld en precies 9 dagen later al ontvangen...kan er zelf ook geen touw meer aan vast knopen. En ik ondertussen maar wachten....

hapemo 22-07-09 17:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hapemo (Bericht 328030)
Besteld op 3 juli telefonisch ivm contract verlenging. tot nu toe
nog helemaal niks gehoord van Tmobile geen bevestiging niets maar dan ook helemaal niets gehoord en ontvangen.Wel staat er nu op Aflevertijd.nl | AMP logistics "2009-07-21 16:22 VVAA Vooraangemeld, nog geen afspraak mogelijk "
WIe weet hoe lang dit nog gaat duren.??????????

Wel ontzettend slordig van Tmobile dat ze me nu al 4x belooft hebben dat de bevestiging er met een paar werk dagen zou zijn.
Ik weet niet waar die naar toe gestuurd in ieder geval niet naar mij.

Net dus toch maar ff gebeld met AMP en kon gewoon een afspraak met ze maken.
Maandag tussen 18.00 en 21.00uur wordt hij geleverd.

Onnies 22-07-09 17:48

Prima te doen hier..
 
Ik heb 11 juli besteld via het internet, gelijk een bevestigingsmail gehad met de melding dat mijn aanvraag geaccepteerd was maar dat het tot wel 6 weken kon duren tot mijn iPhone 3GS 32GB geleverd zou worden..

Maandag hebben ze geprobeerd te bellen voor een afleverafspraak, maar ik was in Italie..

Nu ik terug ben een afspraak gemaakt en ze komen morgen langs..

Al met al dus 9 dagen.. Nette levertijd..

(Hoop dat het nu ook snel gaat met jullie bestellingen!)

JellePietPelle 22-07-09 21:24

ik had op 8 juli telefonisch m'n Orange contract verlengd naar een T-Mobile contract icm een iPhone 3GS 16gb / zwart.
M'n nieuwe contract zou 24 juli (as vrijdag) ingaan en er was mij toegezegd dat ik de telefoon binnen 10 werkdagen zou ontvangen. Na alle wilde verhalen op internet gelezen te hebben over de gang van zaken omtrent T-mobile en de 3GS, plus het feit dat ik vandaag nog steeds niet de telefoon, simkaart of een bericht met een verwachte leverdatum had ontvangen, zag ik de bui al hangen. En ja hoor, ook ik kreeg te horen dat hij niet geleverd kon worden binnen 10 werkdagen (ze hadden een kleine vergissing gemaakt), maar dat ik moest rekenen op 4 tot 6 weken. Wat echt belachelijk en onacceptabel is natuurlijk.
Ik heb m'n contract verlenging direct geannuleerd, en een iPhone (weliswaar een witte ipv zwart, maar vind ik niet zo'n immens probleem) + contractverlenging besteld bij smartphoneshop.nl en die wordt nu morgenochtend geleverd!

El Morro 22-07-09 22:22

Gewoon cancellen die order en maak een rondje langs de applestore, daar hebben ze genoeg iphone's liggen.

theduckman 23-07-09 10:32

Ik ben net in de t-mobile winkel geweest na een hoop problemen met de ks.

krijg ik te horen dat ze zowiezo de eerste 3 weken geen telefoon krijgen geleverd.

Dus de mensen die wachten zoals ik moeten het maar begrijpen en langer wachten!!

sam.siebeler 23-07-09 11:01

Ik houd mijn hart vast, vorig week woensdag 15-07 telefonisch witte 3GS 16G besteld.
Binnen 1 uur bevestigingsmailtje van TM, levering bij AMP staat op volgende week vrijdag 31-07.
We wachten het af.....

Ed7 23-07-09 11:34

Het blijft bijzonder al die creatieve levertijden hier. Ik heb 11-07 telefonisch een zwarte 16g besteld maar nog helemaal niks gehoord. Staat ook niks op aflevertijd.nl
Volgens T-Mobile stond mijn bestelling wel gewoon in het systeem, maar toch vreemd dat ik hier zoveel mensen zie die na mij bestellen en al een leverings bevestiging hebben gekregen.
Ik denk dat ik zo maar eens in de stad ga kijken of ze nog wat hebben slingeren en dan gewoon mijn verlenging opzeggen.

Iphone3Gs 23-07-09 11:39

Ik heb gelukkig de 26ste gelijk de 32g zwart op gehaald bij belcompany tjsonge
wat een onduidelijkheid over alles zeg pff misschien mag ik wel blij zijn met een klein dorpje en maar 1 telefoon winkel. maar goed het is en blijft balen voor de mensen die nog langer moeten wachten dan dat het beloofd is, en dan nog te bedenken dat je contract ook nog eens ingaat voordat je een tel in je handen hebt. niet echt iets leuks lijkt me, gewoon blijven bellen en aandringen dat moet gewoon helpen.

Maar volgens mij wordt de 16g en de witte meer verkocht dan de 8g of de 32g als ik zo de meeste al op dit forum lees.

Edward Sprokholt 23-07-09 11:39

@Ed7

Nou benieuwd of je nog een Iphone kan vinden, inmiddels ben ik er al in 4 geweest en niets te krijgen. Vanmiddag maar eens in shop 5 en 6 gaan proberen.

Eigenlijk een mooi systeem wat T-mobile heeft :rolleyes:

Ed7 23-07-09 16:44

Ik hoorde op een ander forum dat het niet mogelijk was om mijn overstap van orange naar tmobile via een shop te regelen dus dat het wel telefonisch moest (zoals ik dus gedaan heb). En aangezien iedereen nu volgens mij in de stad rondrent op zoek naar die laatste iPhones zal ik maar rustig wachten hier :)
Maar een mooi systeem zou ik het toch niet noemen...

Blaquira 23-07-09 17:56

Nou mijn ontvangstbevestiging en contractverlenging zijn binnen...na 4 dagen! Er staat in dat mijn toestel binnen 10 werkdagen wordt thuisbezorgd...ben benieuwd of het dus echt maar 10 dagen zijn...(er zitten al bijna 5 dagen op)...

Edward Sprokholt 23-07-09 21:04

Ik heb in mijn zoektocht naar een Iphone 3GS 16 gb zwart inmiddels het gebied vergroot maar ook de wachttijden worden groter.

Shop nummer 5 gaf aan vanmorgen een mailtje te hebben gehad van het hoofdkantoor waarin de levertijd aan de shops 8 weken zou zijn :confused:

Shop nummer 6 kon eigenlijk niets zinnigs zeggen, wel dat hij er geen had maar wanneer hij bevoorraad werd tja dat wist hij niet.

We geven niet op en gaan gewoon verder zoeken :p

dijkx 24-07-09 10:35

Hoera! Ik ben sinds vanochtend vooraangemeld op aflevertijd.nl. Ter info voor de andere wachtenden: 11 juli telefonisch via t-mobile besteld, 16 gb wit.

Ed7 24-07-09 12:13

Yes! Ik sta ook op aflevertijd =D
Net zoals Dijkx op 11 Juli telefonisch besteld. Een iPhone 3GS 16gb Zwart.
Een verlenging/overstap van het oude Orange naar T-Mobile.

Blaquira 24-07-09 12:15

Wat ik me af vraag...stond er bij jullie in de ontvangstbevestigingsbrief/mail...ook een exacte termijn genoemd van ontvangst toestel. Dit is bij mij (contract verlenging) nl wel het geval. Ben benieuwd of mensen daar ervaring mee hebben..en of t-mobile zich dus aan zijn woord houdt?

Ed7 24-07-09 12:32

Ik heb geen exact termijn gekregen voor het te ontvangen toestel. Alleen wanneer mijn nieuwe contract in zou moeten gaan: "Startdatum contractvernieuwing:* 27-7-2009".
*Het moment waarop je je toestel en/of simkaart ontvangt en waarop je huidige nummer wordt overgezet, bepaalt de startdatum van je nieuwe contract en kan dus afwijken van de bovengenoemde startdatum.

Dus ze hebben maar wat gegokt bij de nieuwe ingangsdatum.

dijkx 24-07-09 13:05

In aanvulling op Ed7, bij mij staat ook nog dit:

Aflevering
Je ontvangt je nieuwe simkaart binnen 10 werkdagen per post. Heb je een nieuw toestel besteld? AMP Logistics zal dan contact met je opnemen om een afspraak te maken voor de aflevering van je toestel.

De 10 werkdagen voor de sim zijn (net) niet gehaald! (maar daar kan ik wel mee leven)

Ed7 24-07-09 15:32

@dijkx
Ah, je hebt gelijk. Dat staat er bij mij ook :)
Bij mij zijn de 10 werkdagen dus ook niet gehaald maar hopelijk komt het telefoontje nu toch snel.

Status was weer geupdate, ze komen hem maandag leveren!
Zaterdag na 21:00 uur een smsje met de aflevertijd. Goede service van AMP hoor (er van uit gaande dat ik hem maandag ook in mijn hebberige handjes heb;))

Bimmer 24-07-09 19:46

Geweldig :(

Zoals eerder gemeld 19 juni rond tienen een 3GS 32GB Zwart besteld. Ondanks rappel niets gehoord. Netjes gemeld dat ik 12/7 op vakantie ging en 24/7 terug zou zijn. Ondanks de bevestiging van die melding (op 15/7) is de Iphone op 15/7 alsnog door AMP (zonder afspraak oid) aangeboden. Zojuist AMP gebeld en T-mobile heeft de opdracht geannulleerd en het toestel retour genomen. Klantenservice kon niets meer vertellen omdat Verkoop (om 17.30 op vrijdag) naar huis is gegaan.

Met een beetje pech is mijn toestel aan een ander meegegeven en kan ik 8 weken wachten .......

Werkelijk alles wat fout kon gaan is fout gegaan. Waarom zou ik als pionierklant van Ben/ T-mobile en I-300 klant eigenlijk nog moeite doen??? Waarom -wil- ik uberhaupt bij T-mobile een Iphone halen en niet in simlockvrij in het buitenland?

Waarom doe ik mezelf dit aan?

Zucht ....

ronaldo_phone 25-07-09 12:01

ik heb begrepen dat de wachttijd van iphone via t-mobile meer dan 8 weken gaat duren. Ik vraag me af waarom bestellen jullie überhaupt bij t-mobile shop?
Ik heb mijn iphone enkele dagen geleden bij "the phone house" gehaald, met bijbetaling van 200 euro en mag ze meteen meenemen. De provider is zowiezo hetzelfde (tmobile dus) maar gewoon een andere winkel.

Bimmer 25-07-09 12:53

"Ik vraag me af waarom bestellen jullie überhaupt bij t-mobile shop?"

Alhoewel ik bij T-mobile Zakelijk heb besteld vraag ik me inderdaad af waarom ik niet gewoon naar een winkel ben gegaan. De prijzen zijn 100% hetzelfde en de moeite van het naar een winkel gaan weegt niet op tegen de MATELOZE irritatie die alle belletjes en mailtjes hebben opgeleverd.

Ik vermoed enige masochisme aan mijn kant. Anders kan ik dit niet verklaren.

Froggle 25-07-09 13:15

Het kan nog mooier. Ik werd gebeld door Orange, speciaal of ik geïnteresseerd zou zijn in die iPhone 3GS. Nou ik was zelf al van plan 'm te bestellen, dus ik ben ermee akkoord gegaan. Exact op de releasedag had ik 'm binnen om 11 uur.

Bimmer 25-07-09 13:33

Orange? Dat is een dochter van ... maar bieden zij ook een interessant pakket? Denk aan visual voicemail en flatfee 2mbit internet?

Froggle 25-07-09 14:19

Nee, ze willen dat iedere Orange klant voor augustus is overgestapt op T-Mobile. Ik heb nu dus gewoon een iPhone abonnement van T-Mobile. Mijn contract liep nog tot maart 2010, maar dat werd kwijtgescholden. Ik heb dus de afgelopen anderhalf jaar gratis gebeld, gezien ik die dure telefoon die erbij zat meteen had verkocht. Het eerste jaar hoefde ik toen ook nog door een actie van Orange 50% van de bundel te betalen. Ik heb er dus bijna geld aan overgehouden.

Erw 25-07-09 18:09

Heb een "lost en Stolen" gedaan om een Iphone tekrijgen en heb hem afgelopen donderdag 23-07 besteld via de telefoon, dus afwachten nu :)

Dtale 26-07-09 13:40

ik had hetzelfde... ben ook van orange naar t-mob over nu.
ze willen inderdaad voor 3 augustus alle orange klanten op een t mob abbo hebben... dus daar maar gretig gebruik van gemaakt... voorstel wat ze gaven vond ik niet goed genoeg... (zou vergelijkbaar zijn met huidige orange contract, maar niet heus)

dus nu ook een iphone abbo genomen, 4 juli besteld en dinsdag komen ze hem brengen samen met de sim kaart.... op mijn werk.. dus ik hoef ook geen vrij te nemen!

had nog tot december 2009 een contract maar die komt gewoon ter vervallen, nieuwe contract gaat in per wanneer de sim aangemeld wordt.

ikke ben blij!

Edward Sprokholt 27-07-09 18:32

Nou ik weet niet of het goed komt maar morgen 28 juli is het de datum dat ik mag verlengen (4 maanden van tevoren) dus zou het via een T-mobile shop moeten gaan.

Vandaag de stouten schoenen aangetrokken en de klantenservice eens gebeld met de vraag of er niet iets te regelen valt. De dame was uiterst vriendelijk en na mijn uitleg over het feit dat ik graag de Iphone morgen al wilde hebben en dat dat wellicht wel via een niet T-mobile shop kon, gaf ze me duidelijk door dat als ik een Iphone kon vinden bij een andere shop (dus geen T-mobile shop) dat ik mag verlengen :)

Na meerdere telefoontjes naar shops te hebben gepleegd, heb ik een Phone House shop gevonden die nog 1 Iphone zwart 3GS heeft, deze word apart gehouden voor me :D

Toch voor mijn gemoedrust nog een keer klantenservice gebeld en gevraagd of het wel echt mag, want anders rijd ik naar de zaak voor niets! Maar wederom een positief antwoord.

Nu maar hopen dat ze het morgen niet vergeten zijn en dat ik de Iphone mee krijg :p

reinier72 27-07-09 19:00

2 weken geleden (15e) besteld. '2 tot 4 weken' was het verhaal. Vandaag even op aflevertijd.nl gekeken..... nog niets :-(

Erw 27-07-09 19:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reinier72 (Bericht 330117)
2 weken geleden (15e) besteld. '2 tot 4 weken' was het verhaal. Vandaag even op aflevertijd.nl gekeken..... nog niets :-(

Volgens mij krijg je eerst een mail om een afspraak van leveren temaken,

joblamie 27-07-09 19:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Edward Sprokholt (Bericht 330091)
Nou ik weet niet of het goed komt maar morgen 28 juli is het de datum dat ik mag verlengen (4 maanden van tevoren) dus zou het via een T-mobile shop moeten gaan.

Vandaag de stouten schoenen aangetrokken en de klantenservice eens gebeld met de vraag of er niet iets te regelen valt. De dame was uiterst vriendelijk en na mijn uitleg over het feit dat ik graag de Iphone morgen al wilde hebben en dat dat wellicht wel via een niet T-mobile shop kon, gaf ze me duidelijk door dat als ik een Iphone kon vinden bij een andere shop (dus geen T-mobile shop) dat ik mag verlengen :)

Na meerdere telefoontjes naar shops te hebben gepleegd, heb ik een Phone House shop gevonden die nog 1 Iphone zwart 3GS heeft, deze word apart gehouden voor me :D

Toch voor mijn gemoedrust nog een keer klantenservice gebeld en gevraagd of het wel echt mag, want anders rijd ik naar de zaak voor niets! Maar wederom een positief antwoord.

Nu maar hopen dat ze het morgen niet vergeten zijn en dat ik de Iphone mee krijg :p

Het spijt me voor je, maar je bent verkeerd geinformeerd. Dealers van T-Mobile hebben niet de mogelijkheid 4 maanden vooraf te verlengen. Dat kan alleen via een T-Mobile shop. Nog een maandje wachten dus, of toch naar de T-Mobile shop :-)

Edward Sprokholt 27-07-09 19:40

@joblamie

Ik weet het dat zijn de voorwaarden, maar onafhankelijk van elkaar hebben 2 medewerkers het gezegd van de klantenservice dus mocht het niet lukken dan zal ik zeker even vanuit de shop even gaan bellen en om uitleg vragen.

Wat me wel opvalt is dat als ik op de site van The Phone House kijkt en op verlengen druk dat er komt te staan dat ik mag verlengen?!?!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:13.