//

Bedrieglijke iPhone verkoopsadvertienties

Bedrieglijke iPhone verkoopsadvertienties discussie in Koopinformatie Nederland forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb via Marktplaats ook eencommunicatie gehad waarbij alle alarmbellen gingen rinkelen. In advertentie stond redelijke prijs voor iPad, bij sturen mail werd mij aangeboden: ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Kopen en verkopen > Koopinformatie en ervaringen > Koopinformatie Nederland
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #241  
Oud 29-01-11, 14:31
BarB BarB is offline
 
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 23
Standaard

Ik heb via Marktplaats ook eencommunicatie gehad waarbij alle alarmbellen gingen rinkelen.
In advertentie stond redelijke prijs voor iPad, bij sturen mail werd mij aangeboden:
- iPad voor veel lagere prijs.
- verzocht in het engels te communiceren
- betalen via paypal kon niet moest perse via andere service

Ik ging wat zoeken en vond vervolgens de gebruikte advertentietekst bij iemand anders, dat was wel een eerlijke verkoper, ze hadden gewoon haar tekst gebruikt.
Het email adres waar vandaan verzonden was: rick.sessink@hotmail.com, ook dat bevreemde mij. Nederlandse musicalster die geen Nederlands kent. En kon ook niet ophalen ook al was de advertentie geplaatst in Rotterdam, het zou verzonden worden uit Oostenrijk.

Je snapt ik ben afgehaakt.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #242  
Oud 14-02-11, 17:40
Suriboy777 Suriboy777 is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Locatie: Rotterdam
Berichten: 340
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BarB Bekijk bericht
Ik heb via Marktplaats ook eencommunicatie gehad waarbij alle alarmbellen gingen rinkelen.
In advertentie stond redelijke prijs voor iPad, bij sturen mail werd mij aangeboden:
- iPad voor veel lagere prijs.
- verzocht in het engels te communiceren
- betalen via paypal kon niet moest perse via andere service

Ik ging wat zoeken en vond vervolgens de gebruikte advertentietekst bij iemand anders, dat was wel een eerlijke verkoper, ze hadden gewoon haar tekst gebruikt.
Het email adres waar vandaan verzonden was: rick.sessink@hotmail.com, ook dat bevreemde mij. Nederlandse musicalster die geen Nederlands kent. En kon ook niet ophalen ook al was de advertentie geplaatst in Rotterdam, het zou verzonden worden uit Oostenrijk.

Je snapt ik ben afgehaakt.
Goed dat je bent afgehaakt. Jammer dat er nog duizenden zijn die er wel in trappen.
  #243  
Oud 26-04-11, 23:06
lex4545 lex4545 is offline
• iOS 10.3.1
• 10.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2010
Berichten: 54
Standaard

Meer dan de helft zijn oplichters.

Snap niet dat marktplaats die advertenties niet verwijderd, je haalt ze er zo tussenuit. Of zou marktplaats die advertenties expres laten staan zodat anderen steeds hun echte advertenties omhoog moeten bellen.
  #244  
Oud 22-10-11, 22:04
huubsch huubsch is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 5
Standaard

Zowiezo nooit je iPhone laten opsturen en dan dus vooraf betalen.
Ik zie ze elke dag weer op Marktplaats.
Niet kopen van een man die zich op marktplaats "Kraag" noemt.
  #245  
Oud 27-01-12, 09:08
Deesazter Deesazter is offline
• iOS 8.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2012
Berichten: 24
Standaard

Ik heb ooit e-mail contact gehad met een zekere M. Erradouani. iPhone prijs was enorm goedkoop dus ik was erg nieuwsgierig wat hier achter zat. Kreeg een goed mailtje terug met alleen een vrouwelijke voornaam.
De persoon negeerde mijn vragen en ging gelijk over op betaling. Vrouwennaam kwam niet overheen met de naam van het rekeningnummer: M. Erradouani.

Na 1x Googlen kom je op zijn naam uit. Op een oplichtingssite. Inmiddels heeft ie bij +10 mensen €5000,- buit gemaakt.

Zelf altijd research doen voor dit soort gevallen.
  #246  
Oud 22-02-12, 18:16
Scotth Scotth is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0 beta
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Berichten: 80
Standaard

Dit lijkt mij ook onbetrouwbaar? Een bod op mijn advertentie:

[FONT=Arial, Helvetica, sans-serif][SIZE=2]Ik wil dit item te kopen voor mijn zoon. U kiest zelf hoe u wilt worden betaald, ik bank liever, want het is snel en veilig. Ik woon in Antwerpen, België. Het is gemakkelijk en veilig! Bedankt en dan reply.I zal verantwoordelijk zijn voor de scheepvaart. [/SIZE][/FONT]
  #247  
Oud 22-02-12, 21:31
MCNO's schermafbeelding
MCNO MCNO is offline
• iOS 11.4
• 11.4
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 1.211
Standaard

Lijkt me zeer betrouwbaar!

Check zijn email adres eens via google ;-)
  #248  
Oud 04-04-12, 19:41
RenJ RenJ is offline
• iOS 4.0
• 5.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 7
Standaard

Let op Marktplaats zijn oplichters actief, helaas aan de lijven ondervonden.
Ze bieden Iphone 4S aan voor 460 euro.

We zijn hem gaan halen, en het leek een echte, maar thuis bleek het een neppe. Hij lijkt er wel heel erg op. Aan de buitenzijde te zien doordat er op achterkant staat Assembled in America en het uitroepteken klopt niet.

Ikzal foto's posten van de nepper.

Het telefoonnummer is niet meer bereikbaar, de advertenties zijn van Marktplaats.
We hebben wel het adres nog, zodat we hopen dat het IP adres te achterhalen is. We gaan aangifte doen.
Niet dat we de illussie hebben dat de politie er wat aan gaat doen, maar voor ons eigen idee. En daarom posten we ook hier. Niet om te laten zien hoe stom we zijn geweest, maar om anderen te waarschuwen.
  #249  
Oud 19-05-12, 10:11
boeffie's schermafbeelding
boeffie boeffie is offline
• iOS 17.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: Akkrum
Berichten: 191
Standaard

Ik had een tijdje terug op Marktplaats een zwarte 4s 32gb gevonden voor een erg betaalbare prijs , mijn geluk was dat ik door een ongelukje niet uit huis kon en niks via de Post wou doen . Ik heb die man reiskosten betaald en hem laten komen De iPhone leek gewoon op een originele 4s en ook echt Totdat ik mijn sim erin wou doen om te proberen . Toen zag ik verschil in de sim houder en ook vreemd software . Dus ook al lijken ze zo echt kijk goed uit .
  #250  
Oud 05-07-12, 23:00
monika07 monika07 is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2012
Berichten: 4
Standaard

Ervaring op marktplaats, ene Jamie Marciano (Jansen??) uit Utrecht(??) bood een Iphone 4S aan, biedingen tot €480. Contact via mobiele telefoon. Haast omdat de heer met vakantie zou gaan. Heeft "phone" van de verzekering gekregen (??) en niet nodig. Kwam niet voor in de database van de politie van "oplichters".
Blijkbaar heeft hij enkele bieders zand in de ogen gestrooid en laten betalen, geheel of gedeeltelijk. Advertentie is van marktplaats gehaald omdat het hier om een fraudeverkoop gaat door verschillende personen gemeld, politie is ingeschakeld, maar zullen waarschijnlijk weinig doen (geen prioriteit). Pas dus ook op voor zogenaamde nederlandse "verkopers" , hij kan onder een ander pseudoniem wellicht weer toe proberen te slaan. De markplaatsmogelijkheid de verkoper te toetsen is vanzelfsprekend niet waterdicht. Ik ontsprong de dans met een "verlies van "slechts" €50. Eigenlijk alleen enigszins betrouwbaar wanneer boter bij de vis en eerst uitproberen.
  #251  
Oud 05-07-12, 23:07
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Monika, hoe heeft hij je dan die EUR 50,- lichter gemaakt?

(misschien kun je door dat uit te leggen anderen ellende voorkomen)
__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other!
  #252  
Oud 05-07-12, 23:22
monika07 monika07 is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2012
Berichten: 4
Standaard

Hoe kan je zo dom zijn, maar ik wilde via PAY PAL e.e.a. regelen, maar dat kon niet. Iik heb daarna telefonisch contact gehad waarin ik afzag van de koop.
Na enig overleg €50 vooruit op rekening van verkoper, daarna zou hij het setje opsturen en zou ik de rest betalen.
Het kwam allemaal betrouwbaar over, hij had mijn adres en enkele andere gegevens en kon dat traceren, en ik het zijne (dacht ik), daarnaast nogal vriendelijk via email gecommuniceerd. Eigenlijk de traditionele wijze van "inpakken".
Uiteindelijk dacht ik, het risiko is klein, zowel in geldbedrag als in "vertrouwen" en heb de gok gewaagd.
Daarna kreeg ik keurig de verzendcode van de post om via track en trace te kunnen zien waar het pakje was.
Helaas, het pakje was onbekend. Ik heb daarna nog wat gemailed en getracht te bellen (maar alleen zijn antwoordapp.) , en via de naam en zijn emails hem te achterhalen. Adres bestond wel, maar niet het juiste. Hij is nu op vakantie (als je hem geloven mag), maar ik denk dat hij getracht heeft een paar weken buiten schot te kunnen blijven. Ik heb twee dagen nadat het pakje gearriveerd zou moeten zijn een melding aan de politie van fraude gedaan, en vandaag kreeg ik via marktplaats te horen dat er meerdere slachtoffers te "betreuren" zijn, willicht met veel hogere schadebedragen.
Let dus op "niets is wat het lijkt", ook al lijkt de aanbieding niet echt vreemd en wordt er amicaal op los gecommuniceerd.
  #253  
Oud 12-07-12, 18:20
boeffie's schermafbeelding
boeffie boeffie is offline
• iOS 17.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: Akkrum
Berichten: 191
Standaard

Koop wat je eerst kan bekijken en testen of bij een betrouwbare winkel zoals Mediamarkt bijv. Maar maak niet eerst geld over
  #254  
Oud 17-07-12, 18:46
rubbererobbie's schermafbeelding
rubbererobbie rubbererobbie is offline
• iOS 9.1
• 8.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2011
Locatie: /private/nl/..
Berichten: 324
Standaard

Ik snap dit niet ...., lezen jullie dan nooit de tips van marktplaats?, en valse adressen en mail adressen is toch zo makkelijk, dat weet toch bijna iedereen.

Je moet het persoonlijk gaan halen, de buurt , plaats , straat waar je naar toe rijdt verteld vaak een hele boel.

Wil je niet rijden om het artikel op te halen, dan dichter bij huis zoeken en desnoods per fiets iets ophalen, .....

Ohja ip adressen heb je niks aan....kijk maar eens op google ........
  #255  
Oud 06-08-12, 13:45
djarend djarend is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: Breda
Berichten: 48
Standaard

Ben op zoek naar een iphone 4s 64 gb, de mijne is helaas na een week!!! gestolen (dom van mijzelf, jaja) en kan dus geen early renewal o.i.d. doen want heb ik al gedaan.
wat is jullie mening over deze advertenties, ben al aan het googelen etc en wordt er niet wijzer van:
Marktplaats.nl > Origineel Apple Iphone 4S Actie Zwart/Wit 16GB/32GB/64GB !! - Telecommunicatie - Mobiele telefoons | Apple iPhone

Marktplaats.nl > NIEUW - Iphone 4s - 16Gb - 32Gb - 64Gb - Met aankoopbon! - Telecommunicatie - Mobiele telefoons | Apple iPhone

bij de laatste kan je het ook gewoon ophalen, geen winkel, maar op afspraak, of heeft er iemand betere ideeën, opties ?
  #256  
Oud 06-08-12, 14:00
Scotth Scotth is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0 beta
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Berichten: 80
Standaard

Laat NOOIT een duur object verzenden!! De eerste eerste link, is sowieso oplichting.
  #257  
Oud 06-08-12, 14:57
mrboolean's schermafbeelding
mrboolean mrboolean is offline
• iOS 14.5
• 12.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Locatie: Rotterdam
Berichten: 260
Stuur een bericht via ICQ naar mrboolean
Standaard

Beide komen me niet erg betrouwbaar over. Ze doen erg hun best om betrouwbaar over te komen maar er staat niks in wat het geloofwaardiger maakt. Zelfs het kvk zou van een ander kunnen zijn. Als je echt bij een van deze wil kopen zou ik alleen afhalen doen en de telefoon uitgebreid inspecteren.

Maar zelfs dan nog, Marktplaats en iPhone zijn gewoon een slechte combinatie.
  #258  
Oud 06-08-12, 17:24
djarend djarend is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: Breda
Berichten: 48
Standaard

De eerste heb ik idd ook grote twijfels over en ga ik ook zeker niet doen, de tweede is twijfel, maar ik mag er dus op afspraak langskomen en uitgebreid kijken of het een goede is en testen............. maar ja, ik denk toch maar 100 euro meer betalen bij een winkel, ben toch ook idd huiverig en is duur grapje als r iets mis is
  #259  
Oud 07-08-12, 02:18
iNemesis iNemesis is offline
• iOS 8.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2011
Locatie: Den Haag
Berichten: 1.127
Standaard

De eerste is een Grote Oplichter! even googlen op zijn naam en er staat genoeg over dat het om oplichting gaat!! Blij ver uit de buurt van deze man!! ik snap niet dat hij nog steeds actief is op marktplaats! Een winkel die iphones biedt met bon beneden de 500 euro is altijd oplichterij aangezien groothandel prijzen 490 euro exclusief btw zijn!! De winst zit hem niet in het toestel maar vaak in het afsluiten van een abo. voor een winkel. Doe je voordeel mee met deze info.
__________________
Revenge of the nerd..
  #260  
Oud 07-08-12, 09:50
djarend djarend is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: Breda
Berichten: 48
Standaard

bij die eerste had ik idd al een zéér sterk vermoeden dat het niet klopt, maar bedankt voor de tip
Reageren

Labels
advertenties, bedrog, goedkope, iphone, oplichters??, valse



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:26.