//

iPhone 4 kopen bij T-Mobile?

iPhone 4 kopen bij T-Mobile? discussie in Koopinformatie Nederland forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb nog een contract bij T-Mobile tot juli 2011. Ik wil graag de iPhone 4, maar dan moet ik het contract 'openbreken' en verlengen ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Kopen en verkopen > Koopinformatie en ervaringen > Koopinformatie Nederland
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 31-07-10, 17:09
thomassen39 thomassen39 is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Locatie: Nijmegen
Berichten: 47
Standaard iPhone 4 kopen bij T-Mobile?

Ik heb nog een contract bij T-Mobile tot juli 2011. Ik wil graag de iPhone 4, maar dan moet ik het contract 'openbreken' en verlengen tot 2013. Kost ook nog eens 70 euro extra bovenop de contractkosten en dan zit ik er nog 3 jaar aan vast. Gedurende die 3 jaar kun je niet nogmaals het contact 'openbreken'. Ik heb daar geen zin in. Stel dat er tussentijds een iPhone 5 zou komen!

Mijn vraag: kun je bij T-Mobile een los toestel, de iPhone 4 dus, kopen en contant betalen? Dan unlock ik mijn 3GS 32G die ik dan particulier kan verkopen.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 31-07-10, 17:21
PortoNL PortoNL is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2009
Locatie: Amsterdam
Berichten: 284
Standaard

Volgens mij is dit in NL niet mogelijk via T-Mobile.
Mocht je het toestel los willen kopen raad ik je aan om een los te kopen vanuit UK of BE daar kan je namenlijk wel de toestel los kopen
  #3  
Oud 31-07-10, 17:24
De Generaal's schermafbeelding
De Generaal De Generaal is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 1.804
Standaard

In Nederland kan je inderdaad niet de iPhone los kopen bij T-Mobile. Wat eventueel een optie is, een beetje vergezocht maar goed, is het iPhone abonnement nemen bij de iPhone 4 en vervolgens je contract afkopen later, wanneer je voor die iPhone 5 wil gaan.

Je kunt echter ook inderdaad even bij onze zuiderburen langs gaan en daar een iPhone 4 simlock vrij kopen. Prijzen:

__________________
Voor vragen, zie allereerst onze handige zoekfunctie!
Wiki:
Begrippen Wiki: Handleidingen
  #4  
Oud 31-07-10, 17:30
thomassen39 thomassen39 is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Locatie: Nijmegen
Berichten: 47
Standaard

Eigenlijk te gek voor woorden. Je kunt in Nederland geen iPhone 4 kopen, al wil je het volle pond betalen! T-Mobile, ook nog eens de slechtste provider, mag die markt volledig afschermen zonder enige concurrentie en stellen daarbij hun absurde regels vast. Ik wil wel eens weten of dat niet in strijd is met de Mededingingswet.
  #5  
Oud 31-07-10, 17:32
De Generaal's schermafbeelding
De Generaal De Generaal is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 1.804
Standaard

Dat is een hele andere discussie en geloof mij, je zult er weinig aan kunnen veranderen . Wil je nu een iPhone 4 kopen, dan is de beste en gemakkelijkste oplossing denk ik toch echt een bezoekje brengen aan onze zuiderburen.
  #6  
Oud 31-07-10, 17:33
thomassen39 thomassen39 is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Locatie: Nijmegen
Berichten: 47
Standaard

De Generaal: bedankt voor de snelle reactie. Kun je me ook zeggen waar ik de iPhone 4 in België kan kopen?
  #7  
Oud 31-07-10, 17:36
Suriboy777 Suriboy777 is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Locatie: Rotterdam
Berichten: 340
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thomassen39 Bekijk bericht
Ik heb nog een contract bij T-Mobile tot juli 2011. Ik wil graag de iPhone 4, maar dan moet ik het contract 'openbreken' en verlengen tot 2013. Kost ook nog eens 70 euro extra bovenop de contractkosten en dan zit ik er nog 3 jaar aan vast. Gedurende die 3 jaar kun je niet nogmaals het contact 'openbreken'. Ik heb daar geen zin in. Stel dat er tussentijds een iPhone 5 zou komen!

Mijn vraag: kun je bij T-Mobile een los toestel, de iPhone 4 dus, kopen en contant betalen? Dan unlock ik mijn 3GS 32G die ik dan particulier kan verkopen.
Dit is niet geheel correct. Je kan je huidige contract openbreken en verlengen voor 1 jaar. Dus ben je tot 2012 gebonden. Ik heb dit zwart/wit bevestigd door T-Mobile op papier thuis. Je betaalt € 359,95 voor een 16gb toestel en € 69,95 voor eenmalige kosten.
  #8  
Oud 31-07-10, 17:37
De Generaal's schermafbeelding
De Generaal De Generaal is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 1.804
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thomassen39 Bekijk bericht
De Generaal: bedankt voor de snelle reactie. Kun je me ook zeggen waar ik de iPhone 4 in België kan kopen?
Mobistar, maar goed, je zult sowieso met wachttijden van "x aantal weken" zitten. Zie voor meer info: iPhone 4 België. Eventueel kun je ook op onze marktplaats terecht, waar andere gebruikers ook iPhone's verkopen: iPhone 4 kopen
  #9  
Oud 31-07-10, 17:45
thomassen39 thomassen39 is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Locatie: Nijmegen
Berichten: 47
Standaard

Surriboy777: Hoe ben je aan die schriftelijke verklaring van T-Mobile gekomen? Heb je hun aangeschreven, gemaild of gebeld? Ik heb gisteren bijna 'n half uur telefonisch contact gehad met T-Mobile waarbij mij werd verteld wat ik zojuist heb geschreven. Dus verlenging tot 2013 en niet tot 2012. Ben zeer benieuwd.
  #10  
Oud 31-07-10, 17:54
S¡mon S¡mon is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 1.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thomassen39 Bekijk bericht
Ik heb nog een contract bij T-Mobile tot juli 2011. Ik wil graag de iPhone 4, maar dan moet ik het contract 'openbreken' en verlengen tot 2013. Kost ook nog eens 70 euro extra bovenop de contractkosten en dan zit ik er nog 3 jaar aan vast. Gedurende die 3 jaar kun je niet nogmaals het contact 'openbreken'. Ik heb daar geen zin in. Stel dat er tussentijds een iPhone 5 zou komen!

Mijn vraag: kun je bij T-Mobile een los toestel, de iPhone 4 dus, kopen en contant betalen? Dan unlock ik mijn 3GS 32G die ik dan particulier kan verkopen.
Je hoeft niet perse 2 jaar te verlengen. Je kan ook 1 jaar verlengen (waardoor je contract dus in juli 2012 verloopt, op tijd voor iPhone 6).

Als je 1 jaar verlengt moet je dit nog bijbetalen:
16 GB zwart of wit = 69.95 + 359.95 = 429.90 (los uit Belgie: 639.99 euro)
32 GB zwart of wit = 69.95 + 459.95 = 529.90 (los uit Belgie: 749.99 euro)

Dat is uiteraard wel een flink pak geld maar bedenk wel: je kan je 3GS uiteraard verkopen. Laten we zeggen dat je er 300 euro voor krijgt dan kost een 16 GB je eigenlijk maar eenmalig 129.90 euro en een 32 GB 229.90 euro bij T-Mobile. Als je er dus 300 euro voor krijgt, is het dus eigenlijk helemaal niet zo duur. En als je iPhone 3GS er nog zo goed als nieuw uitziet kan je er misschien nog wel 400 euro voor krijgen (waardoor de 16 GB dan maar 29.90 extra kosten, en de 32 GB 129.90).

Ik zou gewoon via T-Mobile verlengen. Enige nadeel is dan wel dat je dit volgend jaar niet met iPhone 5 kan doen (maar wel met iPhone 6).

iPhone 4 is een prachtig toestelletje: het scherm ziet er echt geweldig uit, waardoor je je gaat afvragen waarom je ooit een 3GS hebt gekocht. De camera is veel beter, en de flits kan erg handig zijn. Het geluid dat uit de speaker komt klinkt echt beter, en is ook nog een beetje luider (en het is van kant gewisseld met de microfoon waardoor het geluid niet meer wordt geblokt als je een app gebruikt in landscape mode). Daarnaast gaat de batterij langer mee, zit er een tweede microfoon om achtergrondgeluiden eruit te filteren, ziet het er echt mooi uit en voelt gewoon beter uit (al is het wel even wennen omdat de achterkant niet rond is, zoals bij de iPhone 3GS). En een front facing camera is vast niet iets wat je vaak gaat gebruiken, maar het is wel leuk om er eentje te hebben.

Verder is de iPhone 4 natuurlijk gewoon meer future proof met 512 MB ram, de gyroscoop, de snelle processor en de hoge resolutie van het scherm: meer apps zullen gebruik gaan maken van het aantal ram en de processor snelheid of de gyroscoop en het betere scherm. Apple gaat volgend jaar heus niet weer een hogere resolutie scherm erin stoppen, maar houdt zeer waarschijnlijk gewoon het scherm wat de iPhone 4 nu heeft. Ik denk ook niet dat je volgend jaar al 1 GB aan ram kan verwachten. Waarschijnlijk wel een 8 megapixel camera of weer iets nieuws zoals de gyroscoop.

Eigen ervaring
Ik zelf had ook een 32 GB 3GS en heb sinds gisteren een iPhone 4 32 GB. Allebei de keren via T-Mobile. Ik heb de iPhone 4 ook verlengt via Early Renewal (dus met de eenmalige kosten van 69.95). Het is een beetje duur, maar als je je 3GS kan verkopen voor - bijvoorbeeld - 200 euro dan is de prijs toch al weer gauw een stuk acceptabeler.

Laatst gewijzigd door S¡mon; 31-07-10 om 17:57.
  #11  
Oud 31-07-10, 17:57
Suriboy777 Suriboy777 is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Locatie: Rotterdam
Berichten: 340
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thomassen39 Bekijk bericht
Surriboy777: Hoe ben je aan die schriftelijke verklaring van T-Mobile gekomen? Heb je hun aangeschreven, gemaild of gebeld? Ik heb gisteren bijna 'n half uur telefonisch contact gehad met T-Mobile waarbij mij werd verteld wat ik zojuist heb geschreven. Dus verlenging tot 2013 en niet tot 2012. Ben zeer benieuwd.
Ik had mij bij de vooraanmelding voor de I-4 opgegeven, wit en 16gb. Ik kreeg na 1 week een brief van T-Mobile:

Gefeliciteerd met uw nieuwe abbo.

Ik de details goed kijken:
Startdatum contractsvernieuwing: xx-xx-2011 (dit is einddatum van mijn 3gs abo)
Contractstermijn: 12 maanden
Gekozen toestel: wit 16gb -> 359,95
Eenmalige kosten: 69,95
tariefplan: i-150

Indien je het nodig acht, kan ik het voor je scannen. Ik zal mijn details ff wel verbergen.
  #12  
Oud 31-07-10, 18:00
De Generaal's schermafbeelding
De Generaal De Generaal is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 1.804
Standaard

Denk dat Simon het al prima heeft uitgelegd . Bedankt Simon, ik zie nu voor mezelf ook een gaatje!
  #13  
Oud 31-07-10, 18:02
thomassen39 thomassen39 is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Locatie: Nijmegen
Berichten: 47
Standaard

Suriboy777:Als je dat zou willen doen dan ben ik je zeer erkentelijk. Hoe krijg je die scan bij mij? Kan dat via deze site of heb je mijn e-mailadres nodig? Alvast bedankt.
  #14  
Oud 31-07-10, 18:13
Suriboy777 Suriboy777 is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Locatie: Rotterdam
Berichten: 340
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thomassen39 Bekijk bericht
Suriboy777:Als je dat zou willen doen dan ben ik je zeer erkentelijk. Hoe krijg je die scan bij mij? Kan dat via deze site of heb je mijn e-mailadres nodig? Alvast bedankt.
Je hebt een PM.
  #15  
Oud 31-07-10, 18:24
thomassen39 thomassen39 is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Locatie: Nijmegen
Berichten: 47
Standaard

Bedankt Surriboy777
  #16  
Oud 31-07-10, 18:25
thomassen39 thomassen39 is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Locatie: Nijmegen
Berichten: 47
Standaard

Sorry, moet met één r. Dus Suriboy777.
  #17  
Oud 31-07-10, 19:38
S¡mon S¡mon is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 1.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Generaal Bekijk bericht
Denk dat Simon het al prima heeft uitgelegd . Bedankt Simon, ik zie nu voor mezelf ook een gaatje!
Graag gedaan. Als het nog helpt: hieronder een foto van het formulier "Aanvraag iPhone abonnement" dat ik gisteren in de T-Mobile winkel kreeg. Ik heb de meeste persoonlijke info wel weggekrast maar je ziet wel dat het een Early Renewal is die 1 jaar duurt. Voor de belangrijkste stukken waaraan je kan zien dat het een Early Renewal met 1 jaar is heb ik een rood kruis gezet. Foto genomen met iPhone 4 maar heb het verkleind en bewerkt.



Let wel op: de meeste T-Mobile werknemers zullen proberen er 2 jaar bovenop te doen, in plaats van 1. Wees duidelijk dat je van Early Renewal gebruik wilt maken en er maar 1 jaar bovenop wilt doen.

Kortom: gewoon lekker vernieuwen. Zoals je ziet gaat het bij mij pas op 26 juni 2011 in, maar in de tussentijd kan ik al wel lekker genieten van mijn iPhone 4. En in 2012 kan ik, als ik dan nog wil, de iPhone 6 nemen.



Ik heb expres niet gewacht op de iPhone 5, simpelweg omdat ik denk dat dit een kleine update wordt: het scherm wordt waarschijnlijk niet nog scherper, nja camera misschien 8 megapixel en misschien nog iets nieuws zoals nu de gyroscoop. 1 GB RAM komt er vast nog niet in, op z'n vroegst pas in 2012 en een verbeterde A4 processor waarschijnlijk wel. En waarschijnlijk een klein verschil in het design.

iPhone 6 krijgt denk ik weer grote updates (8 megapixel camera als dat al niet was bij iPhone 5), 1 GB ram, verbeterde A4 processor, vernieuwd design. Ik denk dat Apple nu gewoon het "iPhone 3G"-volk vasthoudt. In de USA moet men namelijk nog steeds een 2 jarig abonnement nemen en ik denk dat ze gewoon om de 2 jaar een grote vernieuwing doen. Ik denk dat het zoiets wordt:

Citaat:
Apple iPhone (1): eerste Apple telefoon, kijken hoe het uitwerkt
Apple iPhone 3G (2): nadat de eerste iPhone erg goed blijkt, willen heel veel mensen de iPhone 3G en de iPhone 3G wordt een groot succes.
Apple iPhone 3GS (3): mensen die een iPhone willen, maar nog niet hadden - kleine update t.o.v. 3G. iPhone 3G bezitters moeten nog een jaar wachten (2-jarig abonnement).
iPhone 4 (4): iPhone 3G bezitters verlengen massaal en wederom kopen ook nieuwe mensen een iPhone. Grote update.

En dan waarschijnlijk weer:
iPhone 5 (5): mensen die een iPhone willen maar nog niet hadden kopen nu massaal, het grootste deel zit nog vast aan de iPhone 4 met nog 1 jaar te gaan.
iPhone 6 (6): Grote update. Mensen stappen massaal over van iPhone 4.
In ieder geval: veel succes met het verlengen.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Iphone bij Mobistar kopen = geen support ! (ook niet bij Apple) woca Koopinformatie België 6 25-09-10 01:19
Iphone kopen bij T-mobile shop of belcompany? moosterhof Koopinformatie Nederland 4 21-02-10 16:50
Nieuwe iPhone kopen bij T-Mobile matsoft Odido (T-Mobile) 18 07-05-09 12:23
T-Mobile iphone 3g mischien kopen borgqueenx Koopinformatie Nederland 5 19-08-08 14:18
Iphone kopen-> Unlocked of bij t-mobile? sandertjah12 Koopinformatie Nederland 16 27-07-08 15:46

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:08.