8GB 3G sim-vrij "no service" in nederland. help!
ik doe kennelijk iets verkeerd....
heb in turnhout bij mobistar een 8GB [wiki=2120]3G[/wiki] iPhone gekocht. Gewoon op de bonnefooi trouwens :) Ze hadden toevallig een paar binnen gekregen die ochtend! Vodafone [wiki=2128]SIM[/wiki] erin en hij deed het meteen! Doorgereden (was op vakantie) en hij deed het in: Belgie Frankrijk Italie Zwitserland Toen ik [wiki=2431]Nederland[/wiki] in reed eergister, kreeg ik direct "no service".... Krijg zo nu en dan heel even contact, maar niet langer dan 20 seconden! Heb ook de simkaarten van vrienden geprobeerd, KPN, Orange en TMobile. Allemaal hetzelfde verhaal. Heel even contact en weg is hij weer! "No Service" wat doe ik verkeerd.... heb de softwareupdate naar 2.0.1 al gedaan, en zelfs de volledige [wiki=8442]Restore[/wiki] vanuit iTunes. Heb ook al een nieuwe SIMkaart van Vodafone gekregen... |
ff een vraagje. zal wel aan mij liggen maar wat betekenen deze openingstijden?
Openingsuren Ma - Ma - Me - Ve - Za 10:00 - 19:00 Je 10:00 - 20:00 bovendien doet de telefoon het niet en legt deze geheel automatisch na twee keer op zonder dat er iemand aan gaat (ligt mss aan Orange NL die nou van TMobile zijn en sinds dien is het pure bullshit; mag daarom mss niet naar buitenland bellen; en nee: skype deed vandaag helemaal geen nummer...) |
Citaat:
Jeudi (donderdag) geopend van 10:00 tot 20:00. Zondag (Dimanche) zijn ze dan gesloten denk ik zo... De Mobistar winkels hebben het erg druk op het moment. Ik ben er zelf ook nog maar een paar keer in geslaagd (terwijl ik echt al vele pogingen heb gedaan), om telefonisch contact met hen te krijgen. Meestal is het na 2x overgaan een antwoord apparaat dat me vertelt dat ze het te druk hebben. De winkel die jij probeert te bereiken zal wel helemaal geen antwoord apparaat hebben. Ik betwijfel of het ligt aan Orange. Groeten. |
ja dat is wel erg.. hoop dat het mij niet overkomt!
in ieder geval, ik heb net bericht gehad van Lab9 dat mijn bestelling definitief is en dat ze mijn voorschot van 100 euro hadden ontvangen. sta 18e op de wachtlijst, wat een wachttijd van 3 a 4 weken betekent. |
welke lab9 heb je besteld ? ik in aalst en daar wisten ze niet wanner ik hem kreeg
|
Citaat:
|
ja aalst, heb gebeld waarom ik nog geen bericht had gehad dat het geld inderdaad was aangekomen (waarna ze dus direct gemaild hadden dat ze dat hadden), en ik vroeg ook hoelang het ongeveer zou duren. ze zeiden ongeveer 3 a 4 weken dus
Citaat:
|
OK.
Heb nou ook geprobeerd te bellen bij de MobiStar winkel in Genk: zelfde phenomeen dan bij die uit Maasmechelen (bij mij om de hoek): heel lang gen geluid en dan het opgelegd geluid. Heb ook met vaste telefoonaansluiting geprobeerd maar daar hetzelfde... Heeft Nederland de telefoonverbinding naar Belgie geblokkeerd vandaag? |
Ik las net het volgende: Nieuwe levering iPhone 3G België gelockt? - iPhone Actueel
Wat denken jullie erover? Misschien toch nog even wachten tot er meer bekend is.... Ik heb mijne al 1,5 week geleden besteld, ik hoop dat de mijne nog lock-vrij is.... |
Ik poste dit net al en het werd verwijderd...
Zover ik weet is een koppelverkoop in Belgie niet toegestaan dus of het is een foutje, het is en hoax of het is een country lock... |
Citaat:
|
Volgens mij is het zo dat verboden koppelverkoop inhoudt dat ze dus altijd een prepaid toestel moeten aanbieden. Dat betekent NIET dat het toestel sim-lock vrij is. Je kan dan de sim-kaart alleen met die provider gebruiken. Je hebt dus een prepaid toestel dat gesim-lockt is.
Mobistar heeft dacht ik op 11 juli ook gezegd dat ze de keuze hadden om die sim-lock erop te zetten maar dit bewust niet hebben gedaan. Zouden ze daar om een bepaalde reden nu wel voor gekozen hebben (teveel buitenlanders die de iPhone kwamen kopen)? Ik hoop ook dat het een foute levering is of dat dit nieuws gewoonweg niet klopt.. |
ja anders ik wel... heb al een voorschot van 100euro gedaan!
zou een belletje naar mijn leveraar (Lab9) meer info geven? |
Als het mee zit ga ik morgen eens ff in de Mobistar winkel in Maasmechelen vragen (ff met mn fiets langs gaan). Jammergenoeg werkt de telefoonverbinding naar Belgie niet bij mij...
Maar wanneer ik erheen ga, laat ik het weten of hij daar voorlopig ECHT simlock en countrylock vrij blijft en dat dit maar een domme hoax is |
Ik heb vandaag al de hele dag geprobeerd om Mobistar te bereiken omdat ik al een week wacht op een betalingsbevestiging. Ik ga het morgen gewoon weer proberen en als ik dan eindelijk een van de medewerkers aan de lijn krijg zal ik meteen vragen of zij hier meer vanaf weten. Zal dat dan morgen wel laten weten.
Ik heb ook al een aanbetaling van 2x100 euro gedaan. Ik hoop toch dat ik dit mag terugvorderen als ik het toestel niet meer sim-lock vrij kan krijgen, ik krijg immers niet het product waarvoor ik dit geld heb aanbetaald? Als jij morgen Lab9 belt, laat dan ook even je ervaringen weten. Groeten. |
'Ik heb ook al een aanbetaling van 2x100 euro gedaan. Ik hoop toch dat ik dit mag terugvorderen als ik het toestel niet meer sim-lock vrij kan krijgen, ik krijg immers niet het product waarvoor ik dit geld heb aanbetaald?'
helemaal mee eens! ik hoop dat ook. als ik ze te pakken krijg laat ik de afloop weten. ik ben nu pleite, we spreken elkaar morgen weer;) |
ik wil niet bij iedereen roet in het eten gooien, maar ik zit hier toch echt met een iPhone die niet werkt in nederland...
ik wordt steeds van het netwerk afgegooid, zelfs met een TMobile sim er in. En nou komt het rare, toen ik bij Vodafone in de winkel stond (waar een signaal-repeater op het dak staat) had ik continu contact!! Zelfs internet. Wie o wie gaat de oplossing geven? Deze iPhone werkte dus met de nederlandse-vodafone-sim ook prima in frankrijk/italie. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Wanneer had je deze gekocht dan ? AL lang geleden ? |
Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:48. |