Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door derks
(Bericht 155451)
Hallo,
Ik volg al een tijdje de berichten op dit forum, omdat ik net als iedereen asap een iPhone wil hebben. Punt is, ik zit al bij T-Mobile, met een abonnement van rond de 40E, voor 400 minuten. Ik heb al een hoop belgische apple retailers en mobistarshops gemailt, maar dit heeft nog geen resultaat opgeleverd. Ik vraag mij nu af wat het slimst is om te doen:
1) wachten totdat ik in Belgie een iphone 16gb kan kopen van rond de 600E, exclusief vervoerskosten daar heen. En dan als het zo ver is, mijn huidge simkaart er in doen. Echter heb ik dan geen internet op mijn iPhone, dus weet iemand hoeveel dit kost bij T-Mobile, en wat voor een bundel moet ik dan nemen om toch optimaal gebruik van mijn iPhone te kunnen maken? Ik hoop dat de mensen die een belgische iPhone hebben en al bij T-Mobile zaten hier antwoord op kunnen geven.
2) Optie 2 is dat ik een tweede abonnement neem bij T-Mobile, de goedkoopste, en deze, als mijn huidige contract in februari afloopt, opwaardeer naar een met meer belminuten.
wat zeggen jullie??
bedankt alvast!
|
Lijkt me een kwestie van economics. Kwestie van rekensommetje maken. Even voor de goede orde heb ik al de abonnementsduren gelijk gemaakt. Je zit nu nog zes maanden vast aan je huidige abo. Het I300 abo bij Tmob is weer voor 24 maanden. Gemakshalve ben ik er dus even vanuit gegaan dat beide scenario's 30 maanden gaan kosten (anders vergelijkt het zo lastig).
Goed, scenario 1:
615 voor iPhone 16G
6 + 24 x 40 (je huidige abo)
6 + 24 x 9,50 (Pocket internet totaal)
totaal: 2100e
(gemakshalve ben ik de voordelen die je op kunt doen voor aboverlenging even 'vergeten'. De 2100e kunnen dus wel ietsje lager uit gaan vallen!)
Scenario 2:
79,95 voor iPhone 16G
44,95 x 24 (i-300)
6x40 (je huidige abo die je nog af moet betalen)
6x9,50 (je wil ook internet meteen al gebruiken)
totaal: 1455,75
Wederom voor scenario 2 geldt dat je kortingen kunt bedingen (de iphone kan wel eens wat minder kosten omdat je al een abo hebt bij tmob etc)
Scenario 2 lijkt dus interessanter! Je hebt dan echter niet net zoveel belminuten als dat je nu hebt.
|