Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Freepo
(Bericht 157619)
Oh ja? Volgens mij zullen die ook maar wat blij zijn. Uiteindelijk interesseert het Apple geen bips aan wie ze verkocht worden, als er maar omzet gedaaid wordt. En daar wordt Mobistar ook op afgerekend. Zo emotioneel is het allemaal niet. Euro's zijn euro's. Wat denk je dat er aan bonussen ligt te wachten voor de jongens en meisjes van Mobistar als ze fenomenaal veel verkopen?
Lijkt me leuk nieuwtje over een tijd: in België meer iPhones verkocht dan er inwoners zijn!
|
Ik vermoed dat Mobistar centres worden 'gekeurd' niet alleen op omzet, maar ook op afgesloten abonnementen.
Wat Mobistar wil bereiken is duurzame klantenbinding (resultaat => afsluiten van abonnementen). Aan al die Nederlandse "eens en nooit weer" klanten hebben ze in dat geval niks. Ondertussen wordt de groep prospects met een negatieve merkbelevenis steeds groter, naar mate er meer iphones "weggekaapt" worden door Nederlandse klanten: Voor iedere Nederlander die een iPhone koopt, wordt er een Belg teleurgesteld. Waarschijnlijk dat een Belgische klant er ook zwaarder aan tilt als er geen iPhones zijn daar, dan dat wij dat doen.
Waarom denk je dat ze in de Mobistar centres dat verhaal moeten rondlullen van dat het hier niet zou werken? Ze hebben echt geen buitenlandse klanten nodig om aan hun verkopen te komen, en aan Belgische klanten hebben ze gewoon veel meer. En daar komt niks emotioneels bij kijken, gewoon puur zakelijk :)
|