iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Koopinformatie België (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f129/koopinformatie-belgie/)
-   -   [iPhone 3G] Mobistar iPhone met Nederlandse SIM (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f129/koopinformatie-belgie/15878-iphone-3g-mobistar-iphone-nederlandse-sim.html)

noutmans 08-08-08 10:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bgordijn (Bericht 163833)
Wanneer had je deze gekocht dan ? AL lang geleden ?

nee nog maar net, twee weken geleden.
donderdag 24 juli om precies te zijn.

macron 08-08-08 10:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door noutmans (Bericht 163823)
ik wil niet bij iedereen roet in het eten gooien, maar ik zit hier toch echt met een iPhone die niet werkt in nederland...
ik wordt steeds van het netwerk afgegooid, zelfs met een TMobile sim er in.

En nou komt het rare, toen ik bij Vodafone in de winkel stond (waar een signaal-repeater op het dak staat) had ik continu contact!! Zelfs internet.

Wie o wie gaat de oplossing geven?
Deze iPhone werkte dus met de nederlandse-vodafone-sim ook prima in frankrijk/italie.

Hoe heb je je instellingen/netwerk staan?

noutmans 08-08-08 10:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door macron (Bericht 163842)
Hoe heb je je instellingen/netwerk staan?

heb in nederland zowel automatisch als handmatig vodafone gedaan.
same difference.

in frankrijk trouwens, bleef de verbinding alleen overiend als in handmatig deed! met automatisch verloor hij daar ook steeds signaal.

het zou zomaar kunnen dat de ontvangst van dit specifieke exemplaar niet goed is...?

macron 08-08-08 10:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door noutmans (Bericht 163845)
heb in nederland zowel automatisch als handmatig vodafone gedaan.
same difference.

in frankrijk trouwens, bleef de verbinding alleen overiend als in handmatig deed! met automatisch verloor hij daar ook steeds signaal.

het zou zomaar kunnen dat de ontvangst van dit specifieke exemplaar niet goed is...?

zet je 3G eens uit ...... bij mij was dat het probleem.....

noutmans 08-08-08 10:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door macron (Bericht 163848)
zet je 3G eens uit ...... bij mij was dat het probleem.....

JAAAAAA!!!!!

Macron, jij hebt van mij net een heel blij man gemaakt!!! :D :cool: :D

maar het is natuurlijk een beetje een gemengd gevoel... want ik wil juist 3G speed over het internet...
nog meer goeie voorstellen?

vooralsnog bedankt!!!

bokje 08-08-08 11:04

@noutmans: heb je wel een snel internet (UMTS) abonnement bij Vodafone?

noutmans 08-08-08 11:07

@ bokje: denk het wel, ik heb zo'n Bloxx van 10,- per maand

mjay 08-08-08 11:15

...dus geen simlock op de nieuwe Mobistar zending?

noutmans 08-08-08 11:17

@ mjay: ik durf niet te zeggen of mijn iPhone nou net VOOR of net NA de nieuwe zending was.... hij was diezelfde ochtend (24 juli) net binnen bij hun (Mobistar Turnhout).

Michael 08-08-08 11:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door noutmans (Bericht 163887)
@ bokje: denk het wel, ik heb zo'n Bloxx van 10,- per maand

Dat is gewoon een gprs abbo en geen umts

noutmans 08-08-08 11:31

@ michael: dus als ik bij vodafone aanklop voor een 3G/UMTS abbo, dan is er misschien wel een kans dat de iPhone werkt met de 3G switch aan...?

Het blijft koffiedik kijken ;)

mjay 08-08-08 11:33

Waarom ga je niet voor een Supersim van Vodafone? Dit is speciaal voor de iPhone 3G.

Super SIM Only

apache4u 08-08-08 11:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Michael (Bericht 163900)
Dat is gewoon een gprs abbo en geen umts

van de Vodafone site:
Vodafone levert een snelheid tot wel 3600 Kbps voor downloaden en 384 Kbps voor uploaden.(Afhankelijk van je toestel)

bron:
Kosten internet op je mobiel

noutmans 08-08-08 11:41

@mjay: de man van vodafone deed alsof de SuperSim van hun niet anders is dan het huidige abbo dat ik heb. Ik sluit zeker niet uit dat hij er niet alle kaas van gegeten heeft....

SnakeNL 08-08-08 12:03

Net email terug gehad van lab9 die van hun zijn gewoon simlock vrij.
En ook geen landlock (als dat bestaat :P)

avdwerf 08-08-08 12:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ifolkert (Bericht 163401)
ja aalst, heb gebeld waarom ik nog geen bericht had gehad dat het geld inderdaad was aangekomen (waarna ze dus direct gemaild hadden dat ze dat hadden), en ik vroeg ook hoelang het ongeveer zou duren. ze zeiden ongeveer 3 a 4 weken dus

congratz;);)

Hmm, ik uit nieuwsgierigheid maar even gemaild hoeveelste ik dan op de wachtlijst stond :

Aart,

Jammer genoeg kan je ik geen wachtlijsten informatie doorgeven. Dit om de simpele reden dat ons systeem dat niet toelaat.

Maar vanaf het moment dat je toestel binnen komt, blijft deze aan de kant liggen voor u.

Met vriendelijke groet,

Jurgen
Apple Product Professional
Lab9 Aalst

vlees91 08-08-08 12:45

Ik ben net terug van de Mobistar winkel in Maasmechelen:
Geen SimLock ;)
Volgens balie medewerkster wel een Countrylock :eek:

Klopt dit nou of wat is hier?
Kon bovendien niet reserveren. Lieten ze niet meer toe. Moest maar tot over twee weken wachten want dan zouden ze wel weer genoeg hebben dat je gewoon de winkel in kunt lopen...

avdwerf 08-08-08 13:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlees91 (Bericht 163943)
Ik ben net terug van de Mobistar winkel in Maasmechelen:
Geen SimLock ;)
Volgens balie medewerkster wel een Countrylock :eek:

Klopt dit nou of wat is hier?
Kon bovendien niet reserveren. Lieten ze niet meer toe. Moest maar tot over twee weken wachten want dan zouden ze wel weer genoeg hebben dat je gewoon de winkel in kunt lopen...

countrylock = bullshit
is al zovaak voorbij gekomen, dat maken ze je wijs, maar die bestaat dus niet...

Knidreeg 08-08-08 13:55

De countrylock is inderdaad een leugen waarmee ze proberen de buitenlanders zoveel mogelijk weg te houden.

Na vanochtend zo ongeveer 5 euro te hebben besteed aan het betalen van het starttarief en steeds contact te krijgen met Mobistar Mol's voicemail, schrok ik me dood toen er ineens een vriendelijke meneer opnam.

Ik had 1 week geleden gevraagd om een betalingsbevestiging, die mij toegemaild zou worden. Dit was echter nog steeds niet gebeurd. Meneer zal mij vandaag nog een betalingsbevestiging sturen, wie weet. Ik heb hem gevraagd waarom ik nu al 2 weken wacht terwijl mij 2 weken geleden werd verteld dat de wachttermijn 1 à 2 weken is. Hij wist mij te vertellen dat de levering van de 16Gb voorlopig stil stond. Ze verwachten midden volgende week weer een nieuwe levering en daar zal dan hoogstwaarschijnlijk mijn toestel ook bij zitten (kijk, daar kan ik wat mee!)

Vervolgens heb ik hem nog gevraagd over het gerucht dat de toestellen met sim-lock zouden zijn. Hij wist mij te vertellen dat de medewerkers tot nu toe is verteld dat er een sim-lock op het toestel zit, maar dat dit tot nu toe altijd nog niet zo is gebleken. Dit zou dus verklaren waarom alle medewerkers van Mobistar zeggen dat hij niet werkt in Nederland, en waarom Apple Resellers zeggen van wel: Mobistar weet niet beter. Hij zei dat hij verder niets wist van een eventuele sim-lock en dat hij ook niet wist of er nu een verandering had opgetreden waardoor er een sim-lock op de 'toestellekes' staat, zoals onze zuiderburen dat zo mooi zeggen.

Ik neem dus aan dat Bree een geval apart is en dat er daar iets fout is gegaan. Ik kijk in ieder geval uit naar volgende week! :cool:

Groeten.

macron 08-08-08 14:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door noutmans (Bericht 163864)
JAAAAAA!!!!!

Macron, jij hebt van mij net een heel blij man gemaakt!!! :D :cool: :D

maar het is natuurlijk een beetje een gemengd gevoel... want ik wil juist 3G speed over het internet...
nog meer goeie voorstellen?

vooralsnog bedankt!!!

Fijn voor je ..... kun je in elk geval ook in Nederland normaal bellen.
Verder kan ik je helaas geen tipd geven, omdat ik een gewoon bel account heb en daarom geen gebruik maak van 3G mogelijkheden. Maar ik denk dat je alle nodige info hier kunt vinden. Misschien onder UMTS en HSDPA?

Veel plezier in elk geval :D

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:50.