iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Koopinformatie België (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f129/koopinformatie-belgie/)
-   -   iPhone 4 in België (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f129/koopinformatie-belgie/61126-iphone-4-belgie.html)

memento__mori 30-07-10 23:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Emper (Bericht 507282)
Ja ik ga zeker iets leuks met/voor haar doen hoor om haar te bedanken! Daar kan je van op aan! En dat mijn mams dat voor mij doet dat is mooier dan wat dan ook (en zeker dan een Iphone 4 :-D

Mams had van te voren ook veel gebeld, maar er werd niet opgenomen. Alleen in Merksen dus, vandaar dat ze daar heen is gereden.
Maar de moed ja die geef ik inmiddels wel een beetje op....

Bij Vanden Borre gaan we de iPhone 4 ook verkopen, je kan inmiddels al bestellen (heb ik gisteren in Merksem ook al gedaan :p ) maar de aankoopdienst weet nog niet hoeveel / wanneer ze er gaan krijgen. Ze hopen woensdag meer info van Mobistar te krijgen.
Enige nadeel voor sommigen misschien , Vanden Borre werkt altijd met voorschot voor zulke dingen.
Je kan wel een Click&Collect doen via de website voor een afhaling in winkel naar keuze en dan betaal je een voorschot van 30% maar hoef je niet over en weer te rijden, je wordt dan gewoon opgebeld als je toestel binnen is.
Winkel in Merksem is denk ik het makkelijkst te bereiken voor de meesten uit Noord Brabant. Gewoon A12 volgen richting Antwerpen, dan E19 op en afrit Merksem er terug af, daar zit de winkel waar ik als jobstudent (reeds 3 jaar, dus ken evenveel als de vaste werknemers) werk
Voordeel, nog niet veel mensen weten dat ze daar ook komen.
Vanmiddag stonden er 4 in bestelling voor de 32GB en 6 voor de 16GB. (voor in totaal 58 winkels)
Ze worden chronologisch verdeeld, dus wie eerst besteld krijgt em ook eerst...

Bibi2205 30-07-10 23:38

Iemand trouwens problemen met de Proximity Sensor? (Deze zou niet op tijd opspringen als je de iPhone bij je gezicht houdt.)

Ik heb vandaag meer telefoon gehad dan de voorbije week te samen (krijg meestal smsjes), wat natuurlijk een mooie gelegenheid was om het te testen.. Die doet het bij mij prima. :)

FenixStyle 30-07-10 23:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gerhard (Bericht 507130)
Nu maar hopen dat ze de iphones snel weer binnen krijgen. Ze verwachten deze eind aug, begin september. Nu zijn verkopers in de telefoonwinkels meestal slecht geinformeerd dus ik hoop dat ze eerder weer leverbaar zijn.

Toenstraks met Mobistar Roeselare gebeld, een van de winkels waar die officiele voorverkoop van Mobistar plaatsvond. De vriendelijke verkoper daar wist me te vertellen dat hij er vandaag meer dan 100 had binnengekregen (allemaal uitverkocht ondertussen) en verwacht er zowat elke week toch wel een deel, hij hoopt/dacht er weer 15-20 te krijgen volgende week. Mijn hoop gaat dan ook naar uit naaar winkels waar ze nog altijd geen reservaties opnemen, en waar ik dan gewoon een paar uurtjes kan gaan "kamperen" op de dag van die tweede levering.. (de vraag is alleen waneer dat is :p)

Emper 30-07-10 23:46

Goede tip! echt super bedankt, alleen....
Ik heb de site inmiddels gevonden, als je meer info hebt na woensdag laat je het dan weten? Ik kon niet zien dat het toestel zeker simlock vrij is op de website...
Enne ik geloof dat mobistar de eerste 3 maanden alleen mag verkopen, dus dan zou het nog 3 maanden duren.....

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door memento__mori (Bericht 507390)
Bij Vanden Borre gaan we de iPhone 4 ook verkopen, je kan inmiddels al bestellen (heb ik gisteren in Merksem ook al gedaan :p ) maar de aankoopdienst weet nog niet hoeveel / wanneer ze er gaan krijgen. Ze hopen woensdag meer info van Mobistar te krijgen.
Enige nadeel voor sommigen misschien , Vanden Borre werkt altijd met voorschot voor zulke dingen.
Voordeel, nog niet veel mensen weten dat ze daar ook komen.
Vanmiddag stonden er 4 in bestelling voor de 32GB en 6 voor de 16GB. (voor in totaal 58 winkels)
Ze worden chronologisch verdeeld, dus wie eerst besteld krijgt em ook eerst...


Pascal717 30-07-10 23:53

Iedere dinsdag krijgt Mobistar een nieuwe levering en dan verdeeld Mobistar ze over al hun winkels. Dat wist de shop verandwoordelijke van Hasselt te zeggen, van de officiële shop van Mobistar.

Pascal717 30-07-10 23:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Emper (Bericht 507416)
Goede tip! echt super bedankt, alleen....
Ik heb de site inmiddels gevonden, als je meer info hebt na woensdag laat je het dan weten? Ik kon niet zien dat het toestel zeker simlock vrij is op de website...
Enne ik geloof dat mobistar de eerste 3 maanden alleen mag verkopen, dus dan zou het nog 3 maanden duren.....

Die zijn simlockvrij. Dat waren de 3Gsen ook :rolleyes:

memento__mori 30-07-10 23:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Emper (Bericht 507416)
Goede tip! echt super bedankt, alleen....
Ik heb de site inmiddels gevonden, als je meer info hebt na woensdag laat je het dan weten? Ik kon niet zien dat het toestel zeker simlock vrij is op de website...
Enne ik geloof dat mobistar de eerste 3 maanden alleen mag verkopen, dus dan zou het nog 3 maanden duren.....

SIMLOCKVRIJ!
Als ik meer weet zal ik het hier zeker posten.
We zijn sowieso zeker dat we ze krijgen, anders zouden ze niet in ons systeem staan, daar zijn ze bij ons heel voorzichtig mee. De vraag is alleen wanneer precies is de eerste levering en hoeveel. Ik vermoed dat dat er maar ongeveer een 10tal per week zullen zijn in het begin.

slassi 31-07-10 00:00

Ik had mijn iPhone 4 gereserveerd in de Mobistar Shop in Geraardsbergen (Oost-Vlaanderen) en ze zeiden mij vanaf het begin dat ik 7de stond op de lijst. Ik heb dit de afgelopen week 2x gecheckt en telkens zeiden ze dat ik 7de stond dus ik was tevreden. Vandaag bel ik om te zien hoeveel ze er hadden binnengekregen. De verkoper zei mij dat ze er 10 hadden binnengekregen en dat ze allemaal al weg zijn. Ik vroeg hem hoe het komt dat er geen voor mij bij was en hij antwoordde mij "Omdat je 19de stond op de lijst en nu dus nog 9de" Ik gok dat het komt doordat ik geen Mobistar maar Proximus abbo heb (dit vroegen ze er namelijk bij toen ik hem reserveerde) en ze er dus eerst nog verkocht hebben aan Mobistar klanten. Schande!

Kris8400 31-07-10 00:10

Ik geloof niet dat Mobistar het alleenrecht heeft voor de eerste drie maand, Fnac was alvast redelijk zeker van zn stuk wat dat betreft.

Ik heb uit voorzorg toch maar "onder voorbehoud van levering na 1/9" als opmerking bij mn VDB bestelling gezet

Diddy 31-07-10 00:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kris8400 (Bericht 507450)
Ik geloof niet dat Mobistar het alleenrecht heeft voor de eerste drie maand, Fnac was alvast redelijk zeker van zn stuk wat dat betreft.

Ik heb uit voorzorg toch maar "onder voorbehoud van levering na 1/9" als opmerking bij mn VDB bestelling gezet

Mobistar heeft wel degelijk het exclusiviteitscontract binnengehaald om de eerste drie maand zelf de iphone4 te verdelen. Enig nuance verschil is de "verdeling". Ze kunnen altijd nog aan Fnac leveren, zoals ze ook aan Switch ed gaan leveren, alleen zal dit een nog beperktere voorraad zijn dan deze die de officiële en franchise Mobi-winkels ter beschikking vandaag hadden.
Wat de volgende levering betreft: deze gaat inderdaad volgende week normalerwijze door. De voorraad in de winkels mag dan wel uitgeput zijn, in de voorraadruimtes is deze in ieder geval niet.

memento__mori 31-07-10 00:19

Mobistar heeft het alleenrecht qua verkoop, maar Mobistar is ook leverancier voor Vanden Borre, Fnac, enz..

Als Mobistar zou durven zeggen van wacht maar 3 maanden, dan zeggen die winkels dat ze 3 maanden alleen nog maar Proximus abonnementen schrijven... :)
(Simpel gezegd, maar je begrijpt het principe?)

Dat ze minder stuks zullen krijgen dan de Mobistar winkels kan ik begrijpen, en dat we een week langer moeten wachten ook.

Edit: zoals hierboven dus :)

FenixStyle 31-07-10 00:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pascal717 (Bericht 507424)
Iedere dinsdag krijgt Mobistar een nieuwe levering en dan verdeeld Mobistar ze over al hun winkels. Dat wist de shop verandwoordelijke van Hasselt te zeggen, van de officiële shop van Mobistar.

Ah ik dacht dat het elke dinsdag zou zijn? Nuja komende week kan ik toch weinig tijd vrij maken wegens vakantiewerk. Indien ik na volgende week nog niets heb, dan bel ik die maandag daarop gewoon heel Vlaanderen rond tot ik een winkel vind waar ze vertellen dat ze er de dag erop krijgen en er géén reservaties zijn. In dat geval wil ik wel gerust een paar uurtjes/ een nachtje gaan kamperen voor die winkel. Kamperen voor een tweede levering, dat is wellicht nog zotter dan kamperen voor de releasedatum :p

Liesjj 31-07-10 03:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door FenixStyle (Bericht 507469)
Ah ik dacht dat het elke dinsdag zou zijn? Nuja komende week kan ik toch weinig tijd vrij maken wegens vakantiewerk. Indien ik na volgende week nog niets heb, dan bel ik die maandag daarop gewoon heel Vlaanderen rond tot ik een winkel vind waar ze vertellen dat ze er de dag erop krijgen en er géén reservaties zijn. In dat geval wil ik wel gerust een paar uurtjes/ een nachtje gaan kamperen voor die winkel. Kamperen voor een tweede levering, dat is wellicht nog zotter dan kamperen voor de releasedatum :p

Pakt maar een nachtje ;p
ik heb 10u gekampeerd en ik was 6des.. :p
Mja toen was het wel de release uiteraard :)

technoslet 31-07-10 09:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Liesjj (Bericht 507507)
Pakt maar een nachtje ;p
ik heb 10u gekampeerd en ik was 6des.. :p
Mja toen was het wel de release uiteraard :)

Ik had een reservatie en had mijn iphone na aankomst binnen 1h45m. Dus kamperen viel erg mee...

Peter 31-07-10 09:59

gisteren wat facetime geprobeerd. ben verbaasd over de kwaliteit van het geluid en ook beeld valt heel goed mee. verbruikt alleen wel heel wat bandbreedte waardoor hij een keer of 3 er van tussenuit is gevallen en je opnieuw moest beginnen.

Racingboy 31-07-10 10:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bibi2205 (Bericht 507405)
Iemand trouwens problemen met de Proximity Sensor? (Deze zou niet op tijd opspringen als je de iPhone bij je gezicht houdt.)

Ik heb vandaag meer telefoon gehad dan de voorbije week te samen (krijg meestal smsjes), wat natuurlijk een mooie gelegenheid was om het te testen.. Die doet het bij mij prima. :)

Gisteren tijdens het bellen dat de luidspreker opeens opstond, dusja, ik heb er wel problemen mee... Wat betreft facetime, je kan in je menu gaan terwijl je aan het videobellen bent, dan krijgt de correspondent het laatste opgenomen beeld te zien met een melding. Het gesprek valt dus niet weg bij mij.

g4ce 31-07-10 10:53

Ik heb met reservatie ongeveer een 45 min aangeschoven in Antwerpen. Alles ging zeer vlot.

Antenneprobleem heb ik blijkbaar niet maar de proximitysensor die wil niet zo goed werken.

SPiET 31-07-10 11:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door g4ce (Bericht 507657)
Ik heb met reservatie ongeveer een 45 min aangeschoven in Antwerpen. Alles ging zeer vlot.

Antenneprobleem heb ik blijkbaar niet maar de proximitysensor die wil niet zo goed werken.


Hoezo met proximity sensor? wat gebeurt er en op wat moeten we letten?

firestarter 31-07-10 11:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SPiET (Bericht 507679)
Hoezo met proximity sensor? wat gebeurt er en op wat moeten we letten?


Die sensor detecteert dat het scherm uitgeschakeld moet worden omdat je dan aan het bellen bent.

Wess 31-07-10 11:40

Oef ik ben nu ook de gelukkige eigenaar van een iPhone 4 (de levering van Lanaken was gisteren vlak voor sluitingstijd binnen gekomen en vandaag kunnen afhalen)

het scherm is verbluffend! en hij is SNEL! (ik kom van een iPhone 3G)

veel succes die nog eentje moeten bemachtigen!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:11.