//

iPhone 5 uit de VS, werkt ie in NL?

iPhone 5 uit de VS, werkt ie in NL? discussie in Koopinformatie USA forum; Hmm vreemd! Probeer met een iPhone 5 te bestellen om hem in Las Vegas op te halen in de Apple store maar daar staat bij alle Apple stores "unavailable for ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Kopen en verkopen > Koopinformatie en ervaringen > Koopinformatie USA
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Hallo enthousiasteling!

Zo te merken heb je het naar je zin op het iCulture forum, maar heb je nog geen account aangemaakt. Het duurt maar een minuut en het kost niets om je eigen account te registreren. Als forumlid krijg je ongehinderd toegang tot alle forums en forumberichten, plus de mogelijkheid om eigen berichten te posten, direct te communiceren met andere forumleden en nog veel meer.

Registreer nu!

Al lid? Log dan bovenaan de pagina in, zodat je deze boodschap niet langer ziet.

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 08-12-12, 15:39
laredo laredo is offline
• iOS 7.1
• 7.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 52
Standaard

Hmm vreemd! Probeer met een iPhone 5 te bestellen om hem in Las Vegas op te halen in de Apple store maar daar staat bij alle Apple stores "unavailable for pick up".

Iemand een idee hoe dat kan? Zou je ook gewoon een Apple store in kunnen lopen en hopen dat er een op voorraad is?
  #2  
Oud 15-12-12, 15:33
laredo laredo is offline
• iOS 7.1
• 7.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 52
Standaard

update:

Ondertussen ook online beschikbaar en mogelijkheid tot reserveren met pick-up in een Apple store!
  #3  
Oud 18-12-12, 21:42
Marleybob Marleybob is offline
• iOS 13.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2010
Berichten: 39
Standaard

iemand al de A1428 in gebruik? ik begrijp dat 4G niet werkt maar goed 3G is momenteel voldoende. (denk overigens dat je ook extra zal moeten gaan betalen voor 4G)

Iemand?
  #4  
Oud 19-12-12, 22:44
kuka kuka is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2012
Berichten: 31
Standaard

Over 3 weken ga ik naar New York en wil ik een Iphone 5 kopen. Ik heb al vele forums afgestruind maar het wordt me niet duidelijker.
Als ik goed lees moet ik een CMDA Model A1429 aanschaffen van Verizon. Deze ondersteund 4G in NL. Lees ik het ook goed dat er mensen dan een probleem met smssen hebben geconstateerd? Bellen werkt wel zonder problemen.
Er is nog steeds geen 100% antwoord. Men spreekt elkaar geregeld tegen als ik het forum lees. Wanner komt er duidelijkheid????
  #5  
Oud 20-12-12, 12:49
ridmaur ridmaur is offline
• iOS 11.2
• 11.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 14
Standaard

Zojuist een uit Vegas meegenomen Verizon versie (A1429 CDMA) van de iPhone geaktiveerd op Vodafone. Geen probleem; alles werkt naar behoren. Gouden regel: niet de telefoon aktiveren in de US; in de telefoon zit al een Verizon nano SIM kaartje en dan wordt je toestel gelockt op Verizon. Dus ik heb geduld moeten betrachten tot ik terug was in Nederland voor aktivering...

groet,
Rob
  #6  
Oud 20-12-12, 19:38
kuka kuka is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2012
Berichten: 31
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ridmaur Bekijk bericht
Zojuist een uit Vegas meegenomen Verizon versie (A1429 CDMA) van de iPhone geaktiveerd op Vodafone. Geen probleem; alles werkt naar behoren. Gouden regel: niet de telefoon aktiveren in de US; in de telefoon zit al een Verizon nano SIM kaartje en dan wordt je toestel gelockt op Verizon. Dus ik heb geduld moeten betrachten tot ik terug was in Nederland voor aktivering...

groet,
Rob
@Rob Houd bovenstaande in dat ik de Iphone wel kan kopen in VS, in de VS wel al aan kan zetten (zonder sim-kaart) om vervolgens middels Wi-Fi en apple-id de reeds betaalde apps en contactpersonen etc te downloaden... of zeg je, kopen, in NL pas openen en nano sim erin en inloggen met apple-id etc.. Dank al voor je bovenstaande reactie.
  #7  
Oud 21-12-12, 22:23
ridmaur ridmaur is offline
• iOS 11.2
• 11.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 14
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kuka Bekijk bericht
@Rob Houd bovenstaande in dat ik de Iphone wel kan kopen in VS, in de VS wel al aan kan zetten (zonder sim-kaart) om vervolgens middels Wi-Fi en apple-id de reeds betaalde apps en contactpersonen etc te downloaden... of zeg je, kopen, in NL pas openen en nano sim erin en inloggen met apple-id etc.. Dank al voor je bovenstaande reactie.
Ik heb gewacht en toen ik in Nederland kwam en het Verizon SIM kaartje had verwijderd en mijn micro SIM tot nano SIM had verknipt en geplaatst pas de telefoon aangezet. Ik moest toen de standaard stappen bij een nieuwe iPhone doorlopen en één van de stappen was activering. Ik vraag me af of je die stap kan overslaan (bijv door geen SIM kaart te plaatsen) maar ik denk het niet. Dus geduld hebben.

Groet
Rob

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 22 december 2012 om 00:28 ----------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laredo Bekijk bericht
Waar hebben anderen (zoals ridmaur) hun cdma versie gekocht?
Apple store in Las Vegas Caesar Palace Forum Shops. Verkoopster was heel duidelijk en eerlijk: gaat werken zolang je telefoon niet activeert met Verizon/Sprint netwerk. En bij problemen met je toestel zal je terug moeten naar VS. Maar dat risico heb ik genomen; toestel (64GB zwart) is omgerekend in de VS zo'n 170 euro goedkoper.

Laatst gewijzigd door ridmaur; 24-12-12 om 11:16.
  #8  
Oud 26-12-12, 08:49
kuka kuka is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2012
Berichten: 31
Standaard

@Rob (ridmaur) Zijn er nog bijzonderheden betreft de douane controle? Ik was van plan om de doos met inhoud per post op te sturen en de telefoon in de jaszak mee te nemen. Heb jij tips hoe ik die het beste mee kan nemen, of hoe jij dat gedaan hebt. Ik heb gehoord dat je een telefoonrekening mee dient te nemen om aan te tonen dat je de telefoon al had en niet in VS hebt gekocht...Thanks again!
  #9  
Oud 20-12-12, 13:06
wouter1981's schermafbeelding
wouter1981 wouter1981 is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Twente
Berichten: 3.987
Standaard

Model A1429 moet je hebben, dat is ook degene die Apple zelf in Nederland verkoopt.

Apple - iPhone 5 - View countries with supported LTE networks.

Identifying iPhone models
__________________
Geen hulpvragen via PM. Stel je vraag op het forum, hebben anderen er ook iets aan.

Laatst gewijzigd door wouter1981; 21-12-12 om 11:49.
  #10  
Oud 20-12-12, 14:24
laredo laredo is offline
• iOS 7.1
• 7.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 52
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wouter1981 Bekijk bericht
Model A1429 moet je hebben dat is ook degene die Apple zelf in Nederland verkoopt.

Apple - iPhone 5 - View countries with supported LTE networks.

Identifying iPhone models
Volgens mij werkt de A1428 ook in NL, alleen 4G zou dan tzt niet werken....Ik ben morgen in Vegas en ga er daar ook een halen, gewoon simlockvrij in de Apple store
  #11  
Oud 21-12-12, 11:36
laredo laredo is offline
• iOS 7.1
• 7.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 52
Standaard

Waar hebben anderen (zoals ridmaur) hun cdma versie gekocht?
  #12  
Oud 27-12-12, 18:12
Majootje Majootje is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 7
Standaard

Zo he... Ben nu klaar met het lezen van deze berichten.

Een collega van mij neemt volgende week een sim-lock vrije iPhone 5 voor me mee vanuit Chicago. Helaas is dit wel de A1428 en niet de A1429.

Maar goed, ik ben mij iPhone 3G gewend (mijn trouwe maatje na 3,5 jaar) en als ik met de iPhone 5 gewoon kan bellen/op 3G en Wi-Fi kan is dat voldoende. Ik weet niet hoe het zal lopen met de 4G netwerken hier, maar de nieuwe iPhone zal in ieder geval sneller zijn dan mijn 3G!

Heeft iemand al ervaringen met de A1428 in NL?
Ik moet wachten totdat mijn T-Mobile abbo is afgelopen (nog 4 weken) en ga ik waarschijnlijk een sim-only abbo bij Telfort bestellen.
  #13  
Oud 27-12-12, 18:33
laredo laredo is offline
• iOS 7.1
• 7.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 52
Standaard

Waarom een a1428? Bij iedereapple store hebben ze ook de cdma versie op voorraad en die is multiband cdma/gsm. Ik heb er eergisteren een gekocht in Vegas. Activeer hem alleen pas back in NL.....
  #14  
Oud 27-12-12, 18:47
Majootje Majootje is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 7
Standaard

Maar dat zijn toch alleen de iPhones met een abonnement?
We hebben 'm namelijk vanochtend via de Applestore besteld ($689 incl tax) zodat ze hem in Chicago kan ophalen. Ik kwam er vandaag pas achter dat er 3 modellen waren...
  #15  
Oud 27-12-12, 18:57
laredo laredo is offline
• iOS 7.1
• 7.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 52
Standaard

De cdma versie wordt ook los verkocht voor dezelfde prijs dus ik zou je order annuleren en een nieuwe bestellen of gewoon afhalen in de store!
  #16  
Oud 27-12-12, 20:46
kuka kuka is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2012
Berichten: 31
Standaard AppleCare Protection Plan for iPhone

Dien je een AppleCare Protection Plan for iPhone aan te schaffen voor eventuele hardware reparatie van je telefoon gekocht in de VS en ter reparatie aanbied in NL?

Hier staat o.a. Uitgebreide en wereldwijde service:
Is er onverhoopt iets mis met je iPhone, dan profiteer je van de twee jaar uitgebreide hardwaregarantie. Dankzij de wereldwijde dekking stuit je niet op problemen terwijl je op reis bent. En slijtage aan de batterij wordt ook gedekt door AppleCare. Op de site van Apple lees ik hier niks over terug....

@Rob (ridmaur) Wat heb je in dollars betaald voor een CDMA A1429 Verizon 64 GB device only? Volgens de apple store $399 + tax. Als ik echt een volledig unlocked toestel wil $849 + tax. Nog 2 weken en dan vertrek ik naar New York.
  #17  
Oud 28-12-12, 20:35
ridmaur ridmaur is offline
• iOS 11.2
• 11.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 14
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kuka Bekijk bericht
@Rob (ridmaur) Wat heb je in dollars betaald voor een CDMA A1429 Verizon 64 GB device only? Volgens de apple store $399 + tax. Als ik echt een volledig unlocked toestel wil $849 + tax. Nog 2 weken en dan vertrek ik naar New York.
849 inderdaad excl. taxes.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 28 december 2012 om 22:39 ----------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Majootje Bekijk bericht
Ik lees alleen op sommige fora dat de A1429 niet verkocht wordt zonder contract. Maar Laredo, jij hebt deze dus wel kunnen kopen zonder Verizon contract?
Doen ze dit bij elke Apple store? Ik lees namelijk veel tegenstrijdige verhalen....
Geen idee, ben niet elke Apple store langs geweest
In de Apple store in Vegas hebben ze mij zonder problemen de Verizon versie zonder contract verkocht.
  #18  
Oud 29-12-12, 04:42
laredo laredo is offline
• iOS 7.1
• 7.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 52
Standaard

Ik heb hem bij de Apple store Town Square Las Vegas gekocht en de verkoper adviseerde mij zelfs de cdma versie en kon deze zonder problemen direct meenemen.
  #19  
Oud 29-12-12, 16:25
bvdsteen bvdsteen is offline
• iOS 7.0.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 9
Standaard

Ik ben gisteren aangekomen in NYC en gisteravond (het is nu 9u 's ochtends) laat even langs 5th gegaan. Witte 16gb Iphone 5 Verizon A1429 meegekregen zonder contract. Prijs was 649 usd + 8,875% sales tax.

Verkoper meldde mij dat ik in de US enkel een Verizon kaartje kan gebruiken. Buiten de US zou gelijk welke provider moeten werken.

Kom pas op 8/01/2012 terug, zal dan ervaringen ivm activatie op Mobile Vikings delen.
  #20  
Oud 27-12-12, 21:05
Majootje Majootje is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 7
Standaard

Ok, even voor mijn begrip - ik heb er vandaag veel over gelezen, maar begrijp het nog niet helemaal:

A1428 - kan wel in NL gebruikt worden, 3G en bellen, geen 4G
A1429 CDMA/GSM van Verizon - Kan bij de applestore ook gekocht worden (staat alleen niet online), de CDMA blijft bij Verizon, het GSM gedeelte kan geunlocked worden zodat deze ook in NL tzt op 4G kan. Er zijn dus eigenlijk maar 2 modellen: de A1429 (CDMA alleen in de US; GSM wereldwijd) en de A1428.

Ik lees alleen op sommige fora dat de A1429 niet verkocht wordt zonder contract. Maar Laredo, jij hebt deze dus wel kunnen kopen zonder Verizon contract?
Doen ze dit bij elke Apple store? Ik lees namelijk veel tegenstrijdige verhalen....
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Aan/Uit knop werkt niet. ultrAslanli-kerem iPhone algemeen 0 22-08-10 02:21
iPhone 3Gs uit Italië, internet met Telfort werkt niet jazzbass KPN 3 07-08-09 16:35
Iphone uit USA , werkt adapter? Giet Archief 2 27-04-08 20:41
werkt firmware 1.1.3 met de turbosim uit 1.1.2? mpijnacker Unlock [archief] 3 27-01-08 13:26

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:16.