//

iPad 3 kopen in Amerika

iPad 3 kopen in Amerika discussie in Koopinformatie USA forum; ( verdwijnt na registratie ) Aangezien het meeste recente topic hierover van 2011 is maar even een nieuwe. Voor de moderators onder ons, ja ik heb de zoekfunctie gebruikt en ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Kopen en verkopen > Koopinformatie en ervaringen > Koopinformatie USA
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 23-09-12, 21:01
iFreak1995 iFreak1995 is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2012
Berichten: 6
Standaard iPad 3 kopen in Amerika

Aangezien het meeste recente topic hierover van 2011 is maar even een nieuwe. Voor de moderators onder ons, ja ik heb de zoekfunctie gebruikt en ja ik heb in de sectie: koopinformatie USA gekeken.

Dan nu ontopic. Zoals ik ook al ergens anders gezegd heb ga ik over 2 maanden voor 2 weken naar Amerika. Ik ben van plan dan daar een iPad 3 te kopen. Nu heb ik de afgelopen week een beetje hier rondgekeken en ook verder op het internet en ik ben er nu redelijk uit wat ik wil. Het wordt hoogst waarschijnlijk een iPad 3 met 32GB geheugen. De actuele prijs van deze dingen in Amerika is $599,= wat ruim 100 euro goedkoper is dan in Nederland. Ik heb alleen nog een aantal vragen over de aankoop zelf.

Ik weet nog niet zeker of ik een laptop meeneem en of ik mijn iPad dan dus kan activeren als ik daar ben. Nou las ik al ergens anders dat je hem dan in de winkel kan laten activeren, alleen zou je daar een US-account voor nodig moeten hebben. Wat houdt dit precies in want dat kan ik niet echt ergens duidelijk uitgelegd krijgen. In welk opzicht verschilt je iTunes-account wat je in NL aanmaakt van een in de VS? En hoe maak je dan zo'n US-account aan? Kan ik daarna als ik hem daar heb laten activeren wel gewoon met mijn NL-account gebruiken?

Verder zit ik met het probleem van invoerrechten. Ik heb op de site van de douane gelezen dat je tot 430 euro pp. belastingvrij kan invoeren. Even $599,= omgerekend naar euro's en ik kwam op +-475 euro uit. Er stond alleen ook op de site van de douane dat je tot $650,= in zou mogen voeren. Dit zou dan alleen +-500 euro zijn.
Zijn er mensen die recent nog een iPad in de VS gekocht hebben van boven de 430euro en hem toen dus het land in "gesmokkeld" hebben? Wat voor straf riskeer je daarmee? En hoe hoog is de pakkans nou eigenlijk?

Alvast bedankt!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 23-09-12, 21:31
monique2331 monique2331 is offline
• iOS 7.1
• 10.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2012
Berichten: 44
Standaard

Hallo,

Heb vorig jaar een ipad 2 gekocht voor mijn vader in amerika en in de winkel laten activeren. Ik had al een appel id en dat daar in laten vullen. Het ging prima. De ipad was toen 499 dollar en er kwam nog tax bij. Totaal 528 dollar.
Heb zelf foto's er opgezet die ik al in nederland al had gemaakt via de mail er opgezet. Heb er veel aps op gezet.
Heb hem zo mee genomen naar nederland in de handbagage.
Geen problemen mee gehad. Je moet alleen een opzetstukje voor de oplaadkabel kopen of een reis set waar verschillende opzetstukjes inzitten zodat je het wereld wijd kan gebruiken.
Heb dit jaar een ipad 3 gekocht hier in nederland en was maar 7 euro duurder uit dan als ik hem in amerika zou kopen. Was een foutje van de winkel want er zou een gedeelte met airmiles betaald moeten worden maar dat hebben ze er niet afgeschreven maar mij hoor je niet klagen.
  #3  
Oud 25-09-12, 21:11
iFreak1995 iFreak1995 is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2012
Berichten: 6
Standaard

ok dankje, je kan dus eigenlijk die gok met de douane wel nemen. Hoe zit dat trouwens met die Tax? Het verschilt per staat weet ik en je zou het eventueel weer terug kunnen krijgen als je het land uit gaat geloof ik toch? Is het eigenlijk niet zo dat je die tax als buitenlander helemaal niet hoeft te betalen. Ik denk dit omdat ik 4 jaar geleden in de NBAstore in NYC was en daar toen ook het een en ander heb gekocht. Toen ik afging rekenen hoorde hij dat ik buitenlands was. Hij vroeg toen waar ik vandaan kwam en toen ik naar buitenliep en op het bonnetje keek zag ik dat ik geen tax had hoeven betalen.
  #4  
Oud 25-09-12, 21:49
monique2331 monique2331 is offline
• iOS 7.1
• 10.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2012
Berichten: 44
Standaard

nou ik weet het niet wat die tax betreft. Ik heb toen de tax wel moeten betalen en ik vertelde aan de verkoper dat ik uit nederland kwam.
Reageren

Labels
amerika, ipad3, verenigde staten



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Ipad 2 kopen in Amerika hans1991 Koopinformatie USA 23 16-09-12 18:15
ipad 2 kopen in amerika superabje Koopinformatie USA 2 03-07-11 11:34
iPad 2 kopen in amerika Barrybe50 Koopinformatie USA 8 04-03-11 10:03
Langere tijd in Amerika: iPhone in Amerika kopen of hier? Cupcake Koopinformatie USA 0 26-07-10 17:02
iphone kopen amerika Dutch_guy Archief 4 17-07-09 18:01

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:07.