iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Koopinformatie USA (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f131/koopinformatie-usa/)
-   -   Kopen bij FromUS2EU (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f131/koopinformatie-usa/28-kopen-fromus2eu.html)

Yaya 09-10-07 17:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Junior1986 (Bericht 5606)
Jep met UPS (Express).
Baal er behoorlijk van.

Ben deze volle week niet in staat om pakketjes aan te nemen. Bedankt UPS! Ze denken zeker dat niemand werk heeft o.i.d.
Ik betaal verdorie 25 euro extra voor snelheid en dan krijg je dit.

Had maandag speciaal vrij genomen. Vandaag ook. Maar geen enkel teken van UPS.

Heb wel vaker problemen met die kl*te douane. Op de één of andere manier ben ik precies de *** telkens.

Ja, ik baal er ook van, maar eigenlijk hebben we dit aan Ellen te danken: zij geeft een verkeerde waarde op! Anders had ik m'n iphone ook vorige week al gehad! UPS moet dan gewoon meer papierwerk verrichten...:(

Maurice 09-10-07 17:46

Nouja.. het scheelt je wel 50 euro hoor. Ik moest bijvoorbeeld 43 euro betalen aan de postbode omdat er een waarde van 200 dollar op het pakketje zat. Als er een waarde van 400 dollar op staat moet je tegen de 100 euro betalen. Ik denk niet dat je daar sneller blij van wordt.

Pietje123456 09-10-07 17:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Yaya (Bericht 5609)
Ja, ik baal er ook van, maar eigenlijk hebben we dit aan Ellen te danken: zij geeft een verkeerde waarde op! Anders had ik m'n iphone ook vorige week al gehad! UPS moet dan gewoon meer papierwerk verrichten...:(

Tjah van mij had ze er achteraf ook gewoon de echte waarde op mogen zetten. Of je nu 35 euro belasting betaald of 50 euro. Dat maakt mij niet echt uit op 430 euro.

Als er maar snelheid in zit dan vind ik het prima.

Wi-Fi 09-10-07 18:07

Maak je niet te druk, al had je de werkelijke waarde laten noteren dan was je evenveel tijd kwijt geweest.
De mijne ligt al sinds 2 okt bij douane en nog geen wijziging waargenomen bij TNT track & trace.
Vind dit geen stijl ten opzichte van een zending die er 3 dagen overdoet en dan ingeklaard is en geleverd op eindbestemming terwijl die besteld is nadat ik hem besteld heb, deze heeft dus simpelweg voorrang gekregen op mijn pakket.
Ga in mijn geval een klacht indienen zodra ik hem heb voor het onnodig lang vasthouden van een pakket.

Yaya 09-10-07 18:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wi-Fi (Bericht 5615)
Maak je niet te druk, al had je de werkelijke waarde laten noteren dan was je evenveel tijd kwijt geweest.
De mijne ligt al sinds 2 okt bij douane en nog geen wijziging waargenomen bij TNT track & trace.
Vind dit geen stijl ten opzichte van een zending die er 3 dagen overdoet en dan ingeklaard is en geleverd op eindbestemming terwijl die besteld is nadat ik hem besteld heb, deze heeft dus simpelweg voorrang gekregen op mijn pakket.
Ga in mijn geval een klacht indienen zodra ik hem heb voor het onnodig lang vasthouden van een pakket.

Ja, maar als je bij TNT je status moet nachecken betekent dat dat je hem met USPS hebt laten verzenden en het is bekend dat die er langer over doen dan UPS. De mijne had er gewoon afgelopen donderdag al geweest als Ellen niet de verkeerde waarde erop had gezet!
En ik ben het eens met Junior1986: die paar euro meer maakt dan ook niet uit, dan liever de echte waarde op het pakket!!

TodiWa 09-10-07 18:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Matthi (Bericht 5385)
Waar heb je hem gekocht?

Ik heb hem ook via Ellen gekocht.

Yaya 10-10-07 10:38

Jippieieieie... hij is eindelijk binnen !! Ik heb toch maar 45,72 hoeven te betalen, dus dat valt weer mee. Nu unlocken, want het is een week 37 versie....:D:D:D

Pietje123456 10-10-07 15:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Yaya (Bericht 5751)
Jippieieieie... hij is eindelijk binnen !! Ik heb toch maar 45,72 hoeven te betalen, dus dat valt weer mee. Nu unlocken, want het is een week 37 versie....:D:D:D

Wanneer heb je hem besteld en waar/ door wie geleverd?

sic139 10-10-07 15:40

wat is dat ellen precies?

Pietje123456 10-10-07 15:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door graphsic (Bericht 5832)
wat is dat ellen precies?

Ellen is een Nederlandse vrouw die in de VS woont.
Ze biedt een service door o.a. iPhones te kopen en op te sturen naar Nederland.
Home Page

Heb zelf trouwens nog steeds geen iPhone. Ze zegt op vakantie te zijn en dat ze daarom het tracking-nummer niet kan sturen.

sic139 10-10-07 15:46

oke! maar helemaal zeker en pluis klinkt het dus niet echt... is ze wel te vertrouwen?

Pietje123456 10-10-07 15:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door graphsic (Bericht 5839)
oke! maar helemaal zeker en pluis klinkt het dus niet echt... is ze wel te vertrouwen?

Absoluut heel betrouwbaar! Al velen hebben hun iPhone keurig ontvangen.
Ze is alleen een beetje onzorgvuldig met de tracking-numbers/emails en geeft dat niet toe. Waarschijnlijk heeft ze ontzettend veel bestellingen.
Ze haalt ook emails door elkaar. Zo kreeg ik na drie keer mailen steeds geen reactie. Ik had namelijk mijn trackingnummer niet gekregen. Toen zei ze dat ze op vakantie is en dat ze dit al gezegd heeft. Dit heeft ze niet tegen mij gezegd. Maargoed, waar mensen werken worden fouten gemaakt.

Maurice 10-10-07 16:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door graphsic (Bericht 5839)
oke! maar helemaal zeker en pluis klinkt het dus niet echt... is ze wel te vertrouwen?

Ik had ruim 3 weken geleden bij haar de iPhone besteld. Een kleine week geleden is die aangekomen :D Voor mij is ze 100% te vertrouwen.

Yaya 10-10-07 17:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Junior1986 (Bericht 5829)
Wanneer heb je hem besteld en waar/ door wie geleverd?

Ik heb hem ook via Ellen dus en UPS. 2 oktober verzonden, vandaag gekregen...

Overigens zat er bij mij bij het pakket wel een invoice die bestemd was voor iemand uit Belgie, foutje dus. Mocht hij op dit forum aanwezig zijn en nog behoefte hebben aan deze factuur laat het me dan maar weten.

Pietje123456 10-10-07 17:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Yaya (Bericht 5891)
Ik heb hem ook via Ellen dus en UPS. 2 oktober verzonden, vandaag gekregen...

Overigens zat er bij mij bij het pakket wel een invoice die bestemd was voor iemand uit Belgie, foutje dus. Mocht hij op dit forum aanwezig zijn en nog behoefte hebben aan deze factuur laat het me dan maar weten.

Dat vind ik dus behoorlijk slordig. Het gaat toch om goederen van bijna 500 euro.

Yaya 10-10-07 17:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Junior1986 (Bericht 5893)
Dat vind ik dus behoorlijk slordig. Het gaat toch om goederen van bijna 500 euro.

Bedoel je slordig dat de goeie factuur er niet bij zat? Tja, is misschien wel zo, maar je kunt er verder niks mee volgens mij. (Eventuele garantie?? Nee, he, vast niet)

TodiWa 10-10-07 19:45

Bij mij zat er een invoice bij voor iemand uit Nederland. Is die op dit forum aanwezig?

Peter 10-10-07 20:06

bij mij stond er een keer een andere naam bij de mededeling die ik op de overschrijving moest zetten. vast omdat ze het had ge-copy/paste.
Voor de rest ben ik zeer tevreden over haar dienst, altijd snel antwoord enzo

musiqman 10-10-07 20:12

Net een berichtje van mevrouw gehad :D :

Citaat:

Hartelijk dank voor je email en interesse voor onze service.
Uiteraard kunnen we een iPhone voor je kopen en opsturen, we hebben er al
een aantal
naar Nederland verstuurd. Helaas kunnen wij niet garanderen welke versie
het. Wij kopen de I phone pas nadat de je bestelling bevestigd hebt.
De totaalprijs hiervoor zal ik hieronder even specificeren:

Prijs van 1 iPhone $ 422.94
Shipping kosten binnen de USA $ 0.00
Verzendkosten naar Nederland $ 55.00
Currency toeslag (5% over bovenstaande) $ 23.90

Subtotaal: $ 501.84 / EURO 392.00
Service fee EURO 35.00
Grand total EURO 427.00

De prijs voor de iPhone is inclusief 6% salestax.

Niet inbegrepen zijn eventuele invoerrechten en/of BTW.

De verzendkosten naar Nederland zijn per fedex of ups incl verzekering en
tracking
mogelijkheid.

Je kunt de iPhones niet zonder meer gebruiken op het nederlandse GSM
netwerk en ze
zijn dus niet simlock vrij.

Als je met bovenstaande akkoord gaat en de bestelling wilt plaatsen dan
horen we
het graag en verzoeken we je vriendelijk om het totaal bedrag over te
maken naar ons
nederlandse postbank.rekeningnummer:


***

Dit is een gewoon nederlands nummer en je hoeft dus geen internationale
overboeking
te doen.

Na ontvangst van betaling heb je de iPhone binnen ongeveer anderhalve week
in huis.

Als je de iPhone wilt bestellen wil je dan ook nog even laten weten naar
welk adres
we hem kunnen opsturen?

We zien je reaktie graag tegemoet.


Met vriendelijke groet,

Ellen den Otter
toch jammer dat pakketten zo lang blijven liggen of dat er gegevens verwisseld worden. Doe dan niet aan zon service denk ik dan.


Enuh het verschil tussen 35 en 50 is zelfs op een groot bedrag nog pijnlijk.

Op hoeveel tax moet ik rekenen als ik het via Fed of Us doe, dus de volledige prijs op de doos komt?

En ik zie door de bomen het bos niet meer.

Kan ik nou wel of niet bellen met de nieuwste versie (waar ik van uitga dat ik die dan zal krijgen) die geunlocked is? Ik heb een Fodavone telefoon.

shorty 10-10-07 20:31

Hmm, misschien niet echt de bedoeling dat haar gegevens hier zo open en bloot staan?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:19.