//

iPhone uit Bangkok ?

iPhone uit Bangkok ? discussie in Koopinformatie Rest van de wereld forum; ( verdwijnt na registratie ) Hey, Ik heb een vriend in USA, hij neemt een iPhone 8GB voor me mee,alleen als ze uitverkocht wil ik hem in Bangkok halen ( ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Kopen en verkopen > Koopinformatie en ervaringen > Koopinformatie Rest van de wereld
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 13-04-08, 16:10
Dazzle's schermafbeelding
Dazzle Dazzle is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 168
Question iPhone uit Bangkok ?

Hey,

Ik heb een vriend in USA, hij neemt een iPhone 8GB voor me mee,alleen als ze uitverkocht wil ik hem in Bangkok halen ( 23 april ben ik daar )

Alleen,hoeveel euro is die daar ? Waar kan ik hem goed halen in Bangkok ? Kan ik hem unlocken,engels etc ?

Mvg,Alex
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 13-04-08, 16:45
PIEUW PIEUW is offline
• iOS 4.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Den Haag
Berichten: 54
Standaard

Naar MBK (Vraag willekeurige Thai, iedereen weet waar dat is) gaan. Is een grote mall waar een verdieping ter grootte van een voetbalveld gewijd is aan mobile. Ontelbare winkeltjes waar je nieuwe en gebruikte mobieltjes kunt kopen, laten repareren etc. Veel fake! Maar ook wel eens de echte shit: Alleen hoorde ik dat ze (de winkeltjes) daar nog wel eens een eigen lock op de phone willen zetten, zodat je iedere keer terugmoet naar de MBK als je nieuwe software of andere aanpassingen wilt doen. Ik denk dat het voorlopig geen aanrader is. Mocht je het toch willen proberen, neem dan ook je oude mobieltjes mee als inruil: je krijgt er korting mee!

google MBK, Ipone, bangkok. Dan kom je nog wel wat engelstalige fora tegen waar je op kunt lezen wat de ervaringen zijn!

Overigens heb ik mijn oude mobieltje tijdens vakantie in zee laten vallen. diezelfde dag was ik nog in BKK en ben ik naar de MBK gegaan, waar mijn Qtek binnen no time tot leven werd gewekt! Echt super!!!

Succes.
  #3  
Oud 13-04-08, 17:18
Dazzle's schermafbeelding
Dazzle Dazzle is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 168
Standaard

Oke bedankt,ik ga eens zoeken en is de iPhone daar al uit ? Is er geen Apple Store ofzo ?
  #4  
Oud 13-04-08, 17:27
Stiruam's schermafbeelding
Stiruam Stiruam is offline
• iOS 7.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 2.028
Standaard

Heej bedankt PIEUW, daar ga ik dan eens kijken of ze me oude SE kunnen reparenen . En Dazzle ik zei gister al dat ie daar nog niet uit is en dat ie dus ook flink duur zal zijn daar... Je kan hem echt alleen goedkoop krijgen in de VS... Voor MKB kijk hier voor meer info: The Official website of The Greatest Shopping Center of Bangkok daar staat ook waar ie is...

Greetz, Stiruam
  #5  
Oud 13-04-08, 17:34
PIEUW PIEUW is offline
• iOS 4.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Den Haag
Berichten: 54
Standaard

Maar dan betaal je daar ook wel weer veel geld, vermoed ik. Ga zeker wel een kijkje nemen bij MBK, is sowieso een ' must see'. Vraag vrijblijvend een beetje rond, doe dat bij zo'n 5 tot 10 winkels. Ze zullen je allemaal hetzelfde vertellen qua prijs. De truuk is natuurlijk te zeggen dat een winkeltje ' verderop' jou een beter aanbod deed. Dan zul je zien dat je kunt beginnen met onderhandelen.

The Official website of The Greatest Shopping Center of Bangkok

o, sorry, te traag en dus dubbel....

Laatst gewijzigd door PIEUW; 13-04-08 om 17:39.
  #6  
Oud 13-04-08, 17:38
PIEUW PIEUW is offline
• iOS 4.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Den Haag
Berichten: 54
Standaard

ze hebben zeker wel iphones in de MBK, ik zag ze er in oktober al...!
  #7  
Oud 13-04-08, 17:45
PIEUW PIEUW is offline
• iOS 4.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Den Haag
Berichten: 54
Standaard

Oja,

Als je daar bent (en nu wordt het een vakantietopic): ga er zeker eten in de foordcourt (beste eten van BKK!) en laat je voeten masseren op de 3e verdieping. Heerlijk in de airco chillen na een tijdje rondlopen in de MBK. En als je een simlockvrije foon meeneemt, kun je prepaid kaarten van 1-2 call kopen waarmee je voor 7 euro zo'n 20 minuten kan bellen naar NL. Ook bij de 7/11 winkeltjes die je overal ziet. Prima, lekker op het strand (laat 'm niet vallen ;-) ) bellen met het thuisfront....

Krijg er zin in.

Laatst gewijzigd door PIEUW; 13-04-08 om 17:50.
  #8  
Oud 13-04-08, 17:54
Stiruam's schermafbeelding
Stiruam Stiruam is offline
• iOS 7.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 2.028
Standaard

Hahah geweldig om dit alles te horen ik had al gehoort van de MKB dus ik was er zeker al vanplan heen te gaan! (Ik ga de 27e)

Citaat:
ze hebben zeker wel iphones in de MBK, ik zag ze er in oktober al...!
Maar die zijn niet officieel uit in Thailand dus vandaar nogal duur .

Auhoewel het nogal offtropic is... Nog andere must do's in Bangkok?

Greetz, Stiruam
  #9  
Oud 13-04-08, 18:11
Dazzle's schermafbeelding
Dazzle Dazzle is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 168
Standaard

Stiruam,ik heb ergens gelezen dat ze in Thailand al uit zijn.. dus 400 euro lijkt me sterkdan
  #10  
Oud 13-04-08, 18:30
PIEUW PIEUW is offline
• iOS 4.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Den Haag
Berichten: 54
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stiruam Bekijk bericht
Hahah geweldig om dit alles te horen ik had al gehoort van de MKB dus ik was er zeker al vanplan heen te gaan! (Ik ga de 27e)

Maar die zijn niet officieel uit in Thailand dus vandaar nogal duur .

Auhoewel het nogal offtropic is... Nog andere must do's in Bangkok?

Greetz, Stiruam
ehm.... Lonely Planet? of beter juist niet. ook doen (niet te laat, is warm) China town. Chatuchak market. En ook kun je in bkk met een paar nederlandse organisaties fietsen door en om de stad. Lijkt een beetje kneuterig maar is in de stad een ware survival (druk!!) en buiten de stad erg mooi om te zien. Plus: je komt op plekken die je echt niet zomaar ziet. Boek niet een dagdeel, beter nog een hele, of twee dagen: echt heel erg tof.
(toen we onze fietsen gingen pakken zei de gids: ah, you're dutch, you can pick any bike you like. For the other people here, I'll help you do it! )
Verder raad ik je aan om zo min mogelijk met tuktuk of taxi te gaan. neem de skytrain of de metro. Koel, schoon en by far het snelste.


Ooooh! Wat offtopic!
  #11  
Oud 13-04-08, 18:37
Stiruam's schermafbeelding
Stiruam Stiruam is offline
• iOS 7.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 2.028
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dazzle Bekijk bericht
Stiruam,ik heb ergens gelezen dat ze in Thailand al uit zijn.. dus 400 euro lijkt me sterkdan
Onzin dat zijn ze niet je source klopt dus niet Zijn alleen in VS en EU legaal te koop

@PIEUW:

Ja we hebben idd al de Lonely Planet en nog iets van 3 van zulke soort boeken Haha nou bedankt voor de tips Ik hoop dat ze van pas gaan komen

Greetz, Stiruam
  #12  
Oud 14-04-08, 00:56
thatonealex thatonealex is offline
• iOS 1.1.4
• 4.3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 60
Standaard

Ik raad je af op straat rond te lopen. De lucht is Heel vervuild. En zorg dat je een taxi chauffeur altijd de meter laat aan zetten. Als ze dat niet doen, dreig hun baas te bellen. Neem ook altijd een kaartje van het hotel mee want meeste chauffeurs kunnen geen engels lezen en kennen de naam dus vaak niet. En misschien wel het belangrijkste: Geniet van het Over Heerlijke eten.

Neem trouwens ook als je daar bent van 1-2-call een unlimited internet abonnement. Kost maar 200 baht per maand ofzo en je hebt in heel Thailand edge. Dat kan gewoon via sms met een prepaid abonnement. Je kan daar altijd gratis de helpdesk bellen.

Ga ook een keertje eten in de skytower(ik weet niet meer hoe die heet). Verwacht niet te veel van het eten, maar het uitzicht van heel Bangkok is adembenemend. Ga ook naar de tempel van de koning. Er is een gids die echt heel goed is, hij vraag wel veel(450 baht) maar hij kan alles heel goed uitleggen en is erg grappig. Hij heeft een heel posh engels accent. Ik weet zijn naam niet meer maar als hij er is moet je hem zeker nemen ookal is hij duurder.

Het is trouwens ook leuk om op de rivier Chao Paraya een boot tocht te maken. Dan kan je eens zien hoe de meeste thaien in bangkok wonen.
  #13  
Oud 14-04-08, 16:36
Dazzle's schermafbeelding
Dazzle Dazzle is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 168
Standaard

Je kan gewoon over staart lopen hoor Geen probleem,en de taxi chauffeurs wisten mijn hotel wel te vinden geen probleem dus
  #14  
Oud 14-04-08, 20:24
Stiruam's schermafbeelding
Stiruam Stiruam is offline
• iOS 7.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 2.028
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thatonealex Bekijk bericht
Ik raad je af op straat rond te lopen. De lucht is Heel vervuild. En zorg dat je een taxi chauffeur altijd de meter laat aan zetten. Als ze dat niet doen, dreig hun baas te bellen. Neem ook altijd een kaartje van het hotel mee want meeste chauffeurs kunnen geen engels lezen en kennen de naam dus vaak niet. En misschien wel het belangrijkste: Geniet van het Over Heerlijke eten.

Neem trouwens ook als je daar bent van 1-2-call een unlimited internet abonnement. Kost maar 200 baht per maand ofzo en je hebt in heel Thailand edge. Dat kan gewoon via sms met een prepaid abonnement. Je kan daar altijd gratis de helpdesk bellen.

Ga ook een keertje eten in de skytower(ik weet niet meer hoe die heet). Verwacht niet te veel van het eten, maar het uitzicht van heel Bangkok is adembenemend. Ga ook naar de tempel van de koning. Er is een gids die echt heel goed is, hij vraag wel veel(450 baht) maar hij kan alles heel goed uitleggen en is erg grappig. Hij heeft een heel posh engels accent. Ik weet zijn naam niet meer maar als hij er is moet je hem zeker nemen ookal is hij duurder.

Het is trouwens ook leuk om op de rivier Chao Paraya een boot tocht te maken. Dan kan je eens zien hoe de meeste thaien in bangkok wonen.
Haha bedankt daar kan ik wat mee Kan ik me vakantie foto's meteen uploaden naar Flickr! Maar kan je zoon kaartje gewoon op de airport kopen want als ik van een thaise verkoper een 1-2-call kaartje wil kopen en meteen een gprs/edge abbo wil dan zou ik niet weten hoe ik dat moet vragen en op een airport spreken ze neem ik aan wel engels

En ja met Taxi's moet je altijd opletten Ze brengen je ook nog wel eens naar een ander hotel omdat ze daar $$$ voor krijgen dus daar ga ik op letten

Maar harstikke bedankt Ik zal zeker eens naar de skytower en die temple gaan ben 4 dagen in bangkok dus daar heb ik denk ik wel tijd voor Nogmaals bedankt

Greetz & Thanx, Stiruam
  #15  
Oud 14-04-08, 20:41
thatonealex thatonealex is offline
• iOS 1.1.4
• 4.3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 60
Standaard

Je moet gewoon naar een telefoon winkel gaan, dan moet je het daar vragen. Of je kan ook zelf het boekje doorlezen, ik moest een sms naar een nummer sturen. Toen heb ik met de help desk gebeld en die legde me uit dat er verschillende opties zijn van hoeveelheid dat je kan gebruiken(Het gaat daar per uur ipv mb). Ik heb toen maar voor unlimited gekozen, kon ik gewoon de hele tijd online zijn op msn.

De tuktuk chauffeurs nemen je ook vaak naar "Thai Center". Dat is een juweliers wijk waar de chauffeurs benzine krijgen als ze klanten brengen. Er is echter niks te beleven, gewoon een gekoelde winkel waar VEEL personeel rond loopt(een geen klanten ). Het is wel fijn om daar even van de hitte te ontsnappen.

Ga zeker ook naar MBK, dat is voor de gadget freak wel het leukste. Alle andere malls zijn meer westers met veel dure merken. Emporium is hier een voorbeeld van. Zoals al eerder gezegd, kijk eerst veel rond voordat je iets koopt. En ik raad je af om te gaan onderhandelen met mensen als je nog aan het rondkijken bent, ze kunnen daar wel eens boos van worden. Laat daar ook gelijk een screen protector op zetten, zijn ze heel goed in. En ga niet naar de stand toe waar ze het mooiste meisje hebben, al hoewel dit erg verleidelijk is .

Zorg dat als je erg bezopen word dat je een beetje van de populaire uitgaans plekken gaat. Kans is groot dat je de volgende ochtend naast een vent wakker word .

En geniet er natuurlijk van, je zal Thailand gegarandeerd missen als je weer terug ben.

Oh.. en er is Starbucks....
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Mobiele data uit 3G ook uit? Guuz iPhone algemeen 7 18-10-10 09:50
verwijderde afspraak uit ical niet uit iphone kalender red_2003 iTunes 0 19-01-10 21:05
Wi-Fi aan en uit uit zichzelf?? tikospike Overige providers Nederland 5 29-01-09 14:06
Bangkok iPhone halen ? Dazzle Archief 1 10-04-08 20:42
iPhone uit Hong Kong direct uit fabriek, waar te koop? RRPhantom Archief 2 15-02-08 18:11

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:29.