iPhone Dev Team presenteert: Pwnage (Final) discussie in Archief forum; ( verdwijnt na registratie ) één ding is mij niet helemaal duidelijk. Een geunlockte iPhone via iPlus 2.0b kan die opnieuw geunlocked worden met deze tool zodat die dan weer ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
||||
|
||||
één ding is mij niet helemaal duidelijk. Een geunlockte iPhone via iPlus 2.0b kan die opnieuw geunlocked worden met deze tool zodat die dan weer bootloader 4.6 heeft?
Ik wil deze methode graag proberen alleen weet ik niet exact welke stappen ik moet nemen met een 3.9fb. Op een iPhone van een vriend van mij (1.1.2 + Xsim) werkt het nu prima. Daar had ik eerst wel wat problemen met de installer en bsd subsystem (las ik ook al hier) maar dat was later weer goed. |
Gesponsorde links | |
|
|
|
|
||||
|
||||
|
|
||||
|
||||
Citaat:
Gr. Yor |
|
|||
|
|||
Citaat:
Nee ik heb mijn iphone gewoon gelaten zoals die was, (1.1.4 geunlockeddoor ziphone..) repo gezocht met bootneuter.app Gedownload, geinstallerd. Bootneuter geopend. > 4.6 Neuter aan. > unlock > flash iphone ge restard en klaar, 4.6 bl
|
||||
|
||||
Ok, na al die berichten van mensen die hun bootloader hebben geupdate naar 4.6 heb ik ook maar mijn iPhone gepwnaged.
Zit nu dus ook op 4.6 en 04.04.05_G Heb wel geen flauw idee wat me dit van verbetering gaat geven, maar goed, ben weer mee |
|
||||
|
||||
Bootloader 4.6 is gewoon de laatste versie van de bootloader én hij is nu gehacked te gebruiken in combinatie met baseband 04.04.05_G (behorende bij firmware 1.1.4). Voorheen moest je voor die baseband-versie (waaronder o.a. de 'locate me'-functie van Google Maps werkt) de bootloader 3.9 hebben omdat 4.6 nog niet gehacked kon worden, of je bleef op bootloader 4.6 maar dan in combinatie met baseband-versie 04.02... of 04.03... (weet niet meer, haha). Nu dus beiden zonder problemen en je bent klaar voor eventuele nieuwe firmware-versies die alleen op 4.6 kunnen draaien (zoals sommige pessimisten denken).
|
||||
|
||||
Citaat:
maar nadat ik in term-vt100 heb ingetoetst cd /Applications/BootNeuter.app zegt term vt-100 no such file or directory. wat doe ik fout?
|
||||
|
||||
Citaat:
@ yingie: dat is een heldere uitleg... helemaal duidelijk!!! Gr. Yor |
|
||||
|
||||
ok, yingie, tja alles ziet er hetzelfde uit en we zijn weer helemaal up-to-date zeker
|
|
||||
|
||||
Citaat:
want bij all packages kan ik hem niet vinden.
|
||||
|
||||
Om BootNeuter te installeren kun je dit ook via installer doen.
Voeg http://i.myapple.pl aan je sources toe en je kunt hem selecteren.
Origineel: iPhone US 1.0.2 OTB BL3.9 | Huidige firmware: 3.X | Bootloader: 3.9 | Baseband: 04.05.04_G Zoek in de WIKI voor 99% van alle antwoorden. Op persoonlijke berichten met vragen over de iPhone reageer ik niet. Gebruik hiervoor het forum. Ik ben geen helpdesk. |
|
||||
|
||||
thanks! dit werkt beter!
|
|||
|
|||
Citaat:
Deze had ik ook inderdaad
|
||||
|
||||
moet ik bootneuter nu op mijn iphone laten of kan ie er weer af?
|
|||
|
|||
vraagje,
is het nog nodig appsupport te patchen na pwnage? lijk geen problemen te hebben zonder ... |
|
|||
|
|||
|
|
|||
|
|||
Ik volg deze discussie al enkele dagen met veel interesse. Ik heb destijds mijn iphone OTB 1.1.4 met iPlus 2.0b gebruiksklaar gemaakt en ben zeer tevreden. Zit nu dus op 3.9 FB BL en ik vraag mij af wat het nut zou zijn om Bootneuter te gebruiken om bijvoorbeeld naar 4.6 te gaan?
Wat betreft de custom firmware: klinkt allemaal erg interessant, maar ook daar zie ik het nut niet van in Alvast bedankt voor de uitleg
|
||||
|
||||
ben net helemaal opnieuw moeten beginnen omdat ik mijn oude reservekopie had teruggezet na het hele proces. ik kreeg toen steeds de foutmelding dat de iPhone de synchronisatie annuleert. Nu als nieuwe iPhone ingesteld en probleem is denk ik verholpen.
|
|
||||
|
||||
Het nut van bootloader 4.6 is dat je nu volledig up-to-date bent met bootloader 4.6 in combinatie met baseband 04.04.05_G. Voorheen, in jouw geval o.a., moest je bootloader voor die laatste baseband-versie terug naar bootloader 3.9 (normaal danwel FB).
Het nut van de custom firmware is relatief maar toch behoorlijk: wat er gebeurt is dat de standaard-frimware voor 1.1.4 gepatched wordt met een automatische jailbreak en unlock én een automatische flash naar de nieuwe bootloader 4.6. Hét grote voordeel van Pwnage is dat je na het Pwnen van je iPhone alle nieuwe firmware-versie gewoon via iTunes kunt updaten. Je hoeft dus in principe geen nieuwe custom firmware meer te maken, slechts deze ene keer. Daarna is je iPhone jailbroken/unlocked maar denkt iTunes dat ie officieel via iTunes is geactiveerd Tenminste, dat is de bedoeling van onze vrienden van het DevTeam.
|
||||
|
||||
Je kan ook al verschillende applicaties in de customer firmware stoppen en na een restore hoef je deze niet meer te installeren.
|
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
|
|