//

iPhone in een brick?

iPhone in een brick? discussie in Unlock [archief] forum; ( verdwijnt na registratie ) Beste iPhoners, Even een vraag. Ik lees af en toe berichten dat een iPhone in een zogenaamde Brick kan komen. Hoe zit dit nou precies; ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Archief > Archief > Unlock [archief]
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

 

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 07-04-08, 15:35
NickVelten NickVelten is offline
• iOS 1.1.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 17
Standaard iPhone in een brick?

Beste iPhoners,

Even een vraag. Ik lees af en toe berichten dat een iPhone in een zogenaamde Brick kan komen. Hoe zit dit nou precies; is er een kans dat je iPhone in een fase komt dat je 'm niet meer kan gebruiken o.i.d.? En zoja, hoe kan zoiets gebeuren? Is er iemand die me dit helder en duidelijk kan uitleggen.

Ik koop namelijk wekelijks iPhones in die bijna altijd versie 1.1.4 hebben. Als dat niet het geval is geef ik 'm gewoon een update en gebruik ik het programmatje Ziphone om 'm helemaal gebruiksklaar te maken.

Alvast bedankt voor de reacties!

Nick (VeltenMedia)
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 07-04-08, 15:53
yingie's schermafbeelding
yingie yingie is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.1.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Venray
Berichten: 1.288
Stuur een bericht via MSN naar yingie
Standaard

"Ik koop namelijk wekelijks iPhones in die bijna altijd versie 1.1.4 hebben. Als dat niet het geval is geef ik 'm gewoon een update en gebruik ik het programmatje Ziphone om 'm helemaal gebruiksklaar te maken."

Wat is je probleem dan?
__________________
Simlockvrij uit Frankrijk..!.
  #3  
Oud 07-04-08, 15:55
NickVelten NickVelten is offline
• iOS 1.1.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 17
Standaard

Dat ik weet dat er mogelijk iets fout kan gaan. Stel dat ik iets verkeerds doe of een klant. Voor de zekerheid dus ;-)
  #4  
Oud 07-04-08, 15:56
Destiny's schermafbeelding
Destiny Destiny is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Waalwijk
Berichten: 5.001
Standaard

Een echte brik maken is erg moeilijk. Op dit moment is vrijwel alles te fixen. Is het niet met software dan wel met hardware ( testpoints ) om bijvoorbeeld je bootloader te flashen.

En btw gebruik GEEN ZiPhone!!
Gebruik iLiberty+
__________________
twitter.com/marcosnels || gallery.me.com/marcosnels || marcosnels.nl
  #5  
Oud 07-04-08, 16:01
yingie's schermafbeelding
yingie yingie is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.1.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Venray
Berichten: 1.288
Stuur een bericht via MSN naar yingie
Standaard

Of koop een Mac en gebruik Pwnage
  #6  
Oud 07-04-08, 16:03
NickVelten NickVelten is offline
• iOS 1.1.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 17
Standaard

Wat is de reden waarom ik geen ZiPhone zou moeten gebruiken? M'n pa heeft trouwens een Mac, dus ik hoor graag wat de verschillen tussen ZiPhone/iLiberty+ en Pwnage zijn ;-)

Thanks!
  #7  
Oud 07-04-08, 16:08
Destiny's schermafbeelding
Destiny Destiny is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Waalwijk
Berichten: 5.001
Standaard

ZiPhone is gewoon een brak programma. Kheb het zelf een keer gebruikt en had toen geen Wi-Fi meer. iLiberty+ is pas uitgekomen en is veel stabieler. Hoor geen problemen.

Pwnage gebruik ik zelf niet. Ik vind het nu nog niet nuttig genoeg.
  #8  
Oud 07-04-08, 16:17
yingie's schermafbeelding
yingie yingie is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.1.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Venray
Berichten: 1.288
Stuur een bericht via MSN naar yingie
Standaard

Maar als je toch iPhones unlock-t en jailbreak-t en je hebt de beschikking over een Mac, dan is Pwnage echter te prefereren boven iLiberty. Als je je iPhone Pwn-t kun je bijvoorbeeld switchen tussen een 3.9 en 4.6 bootloader. Mocht je per ongeluk een bootloader downgrade hebben uitgevoerd (bv. met ZiPhone), dan kun je die met Pwnage weer op 4.6 zetten.
Het mooiste is echter dat een begin is gemaakt met een 'custom firmware'. Hierdoor herstel je via iTunes zelf je firmware naar 1.1.4 (de huidige versie) waar de unlock en jailbreak automatisch inzit. Hierna kun je in iTunes gewoon 'updaten' als er een nieuwe firmware-versie komt. Voorheen moest je dan altijd opnieuw unlocken etcetera. Pwnage is dus eigenlijk de Moeder aller Unlocks
  #9  
Oud 07-04-08, 16:19
Destiny's schermafbeelding
Destiny Destiny is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Waalwijk
Berichten: 5.001
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door yingie Bekijk bericht
Maar als je toch iPhones unlock-t en jailbreak-t en je hebt de beschikking over een Mac, dan is Pwnage echter te prefereren boven iLiberty. Als je je iPhone Pwn-t kun je bijvoorbeeld switchen tussen een 3.9 en 4.6 bootloader. Mocht je per ongeluk een bootloader downgrade hebben uitgevoerd (bv. met ZiPhone), dan kun je die met Pwnage weer op 4.6 zetten.
Het mooiste is echter dat een begin is gemaakt met een 'custom firmware'. Hierdoor herstel je via iTunes zelf je firmware naar 1.1.4 (de huidige versie) waar de unlock en jailbreak automatisch inzit. Hierna kun je in iTunes gewoon 'updaten' als er een nieuwe firmware-versie komt. Voorheen moest je dan altijd opnieuw unlocken etcetera. Pwnage is dus eigenlijk de Moeder aller Unlocks
Je bootloader up of downgraden kan ook zonder Pwnage Heb ik zelf gedaan met bootneuter.

Daarbij houd ik er niet zo van om mijn iPhone aan te passen om custom firmware te kunnen draaien. Dat activeren via iLiberty+ duurt toch maar een minuutje. En daarbij kun je ook maar een beperkt aantal programma's mee laten installeren.

Doe mij maar gewoon iLiberty+
  #10  
Oud 07-04-08, 17:11
yingie's schermafbeelding
yingie yingie is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.1.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Venray
Berichten: 1.288
Stuur een bericht via MSN naar yingie
Standaard

Zonder Pwnage was er overigens geen Bootneuter Maar ja, je iPhone aanpassen ligt niet bij iedereen goed, dus ieder het zijne, he
  #11  
Oud 05-05-08, 11:53
MenMs MenMs is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 27
Standaard

He yingie,

Ik heb de Iphone net gekocht en begin een heel klein beetje te begrijpen hoe het zit met firmware enz. Hij is met ziphone gebruiksklaar gemaakt. Ik heb firmware 1.14 (04.04.05_G) met bootloader 3.9_M3S2. Kun jij me uitleggen of het verstandig is om de bootloader om te zetten naar 4.6????? En kan ik in de toekomst andere firmware erop zetten. Graag in eenvoudige taal, ik ben een soort leek...... En vooraal< kan ik upgraden via itunes als er een nieuwere versie komt.

Alvast bedankt voor je info....

Grtz

MenM's
  #12  
Oud 05-05-08, 12:01
yingie's schermafbeelding
yingie yingie is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.1.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Venray
Berichten: 1.288
Stuur een bericht via MSN naar yingie
Standaard

Upgraden via iTunes maakt je iPhone weer gelocked, dus moet je 'm weer jailbreaken en unlocken. Het is maar de vraag of je met Pwnage wel naar nieuwe firmware kunt updaten in iTunes. Totnutoe is dat nog niet getest aangezien firmware 1.1.4 de laatste versie is en je toevallig die versie nodig hebt om te kunnen Pwnen. Aan de andere kant kun je wél een 'custom firmware' maken van de beta's 1.2.0 en 2.0 dus...

Maar goed, als jouw iPhone het verder goed doet zie ik niet in waarom je je bootloader terug zou moeten zetten naar 4.6. Aan de andere kant is dat nu wel heel makkelijk door je iPhone te Pwnen. Ik weet het niet helemaal zeker, maar het programmaatje Bootneuter kun je alleen gebruiken als je iPhone ge-Pwned is. Als dat niet zo is springt iemand wel even bij, haha.
  #13  
Oud 05-05-08, 12:34
MenMs MenMs is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 27
Standaard

Bedankt voor je snelle reactie.
Ik wil niet eigenwijs zijn maar als ik nu beslis om mijn bootloader om te zetten hoe doe ik dat????
Ik heb het prog. pwnagetool al gedownload. Kan ik mijn iphone dan weer gewoon in nederlands zetten?
Of is het verstandiger te wachten tot firmware 2.0 uitkomt en dan te gaan upgraden???? Ik denk nl dat ik firmware 2.0 wel wil.

Je snapt wel..... een hoop vragen van een leek hahahahaa

Vergeef mijn domheid hahahahaha
  #14  
Oud 05-05-08, 13:26
ButcherJF's schermafbeelding
ButcherJF ButcherJF is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.2
• iPadOS 16.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Er gaat niets boven Groningen
Berichten: 3.580
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door yingie Bekijk bericht
Upgraden via iTunes maakt je iPhone weer gelocked, dus moet je 'm weer jailbreaken en unlocken. Het is maar de vraag of je met Pwnage wel naar nieuwe firmware kunt updaten in iTunes. Totnutoe is dat nog niet getest aangezien firmware 1.1.4 de laatste versie is en je toevallig die versie nodig hebt om te kunnen Pwnen. Aan de andere kant kun je wél een 'custom firmware' maken van de beta's 1.2.0 en 2.0 dus...

Maar goed, als jouw iPhone het verder goed doet zie ik niet in waarom je je bootloader terug zou moeten zetten naar 4.6. Aan de andere kant is dat nu wel heel makkelijk door je iPhone te Pwnen. Ik weet het niet helemaal zeker, maar het programmaatje Bootneuter kun je alleen gebruiken als je iPhone ge-Pwned is. Als dat niet zo is springt iemand wel even bij, haha.
Ennnnn......gesprongen. Bootneuter werkt ook bij niet ge-Pwnde iPhones. Heb geBootneuterd, en zoals je in mijn handtekening ziet heb ik nog Ziphone gebruikt voor de upgrade van 1.1.3 naar 1.1.4.
__________________
=> geen vragen via PB svp Zoeken op het forum geen vragen via PB svp <=
  #15  
Oud 05-05-08, 13:28
yingie's schermafbeelding
yingie yingie is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.1.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Venray
Berichten: 1.288
Stuur een bericht via MSN naar yingie
Standaard

Haha, thanks mate! Learning something new every day...
  #16  
Oud 05-05-08, 13:37
ButcherJF's schermafbeelding
ButcherJF ButcherJF is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.2
• iPadOS 16.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Er gaat niets boven Groningen
Berichten: 3.580
Standaard

Toeval bestaat niet, zit net aan de N3$pr3$$0, what else.....
  #17  
Oud 05-05-08, 15:01
yingie's schermafbeelding
yingie yingie is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.1.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Venray
Berichten: 1.288
Stuur een bericht via MSN naar yingie
Standaard

Wel errrrug lekker, die Nespresso, ondanks de prijs
  #18  
Oud 05-05-08, 17:20
MenMs MenMs is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 27
Standaard

bedankt voor de tips...... ga het in overweging nemen of ik het doe en durf..........


hahah en geniet lekker van de nespresso......
  #19  
Oud 05-05-08, 17:22
yingie's schermafbeelding
yingie yingie is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.1.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Venray
Berichten: 1.288
Stuur een bericht via MSN naar yingie
Standaard

Kan weinig misgaan, hoor.
  #20  
Oud 05-05-08, 17:29
MenMs MenMs is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 27
Standaard

dat geloof ik direct, maar ik weet tot nu toe helemaal niet hoe ik het moet doen, is er niet ergens een stap voor stap handleiding in jip en janneke taal hahahaahah
 



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone in een brick. Wat nu? macthijn Unlock [archief] 4 15-03-08 14:43
Ik heb hier een Brick supermario Unlock [archief] 19 29-01-08 17:22
Met firmware 1.1.3 een echte brick! Fresh Unlock [archief] 4 18-01-08 00:11
Tijdelijk een brick Dien Unlock [archief] 6 01-12-07 08:08
wanneer is een brick een brick? traveller Archief 11 21-10-07 00:50

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:37.