//

Ringtones maken via iTunes

Ringtones maken via iTunes discussie in Wiki - Handleidingen forum; ( verdwijnt na registratie ) Tja, zo moeilijk vind ik het niet als je het eenmaal weet....



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iCulture Wiki > Wiki - Handleidingen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

 

 

Discussietools Weergave
  #41  
Oud 03-09-08, 17:54
Robkro's schermafbeelding
Robkro Robkro is offline
• iOS 10.0.2
• 9.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 78
Standaard

Tja, zo moeilijk vind ik het niet als je het eenmaal weet.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #42  
Oud 03-09-08, 19:00
Amazon62 Amazon62 is offline
• iOS 2.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 34
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robkro Bekijk bericht
Tja, zo moeilijk vind ik het niet als je het eenmaal weet.
En nu een ringtone (van goede kwaliteit) vanuit Windows op de iPhone zetten, zonder een workshop (!!!!?) te hoeven volgen (T moet niet gekker worden).
  #43  
Oud 03-09-08, 22:02
- Dani - - Dani - is offline
• iOS 2.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 1
Exclamation

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Annala Bekijk bericht
Geweldige uitleg..

Hij zit in de map Beltonen, alleen als ik mijn iPhone aansluit, ziet hij hem niet in het vakje beltonen in de iPhone zeg maar..
Dit probleem heb ik ook.. wanneer ik de beltoon afspeel komt hij inderdaad onder bibliotheek onder beltonen te staan. Wanneer ik mn iphone dan aansluit en naar het tabblad Beltonen ga naast Samenvatting / Info / .. Beltonen .. zie ik de beltonen niet staan zoals afgebeeld bij stap 6. Heeft iemand een idee wat ik dan verkeerd doe?

groetjes,
Daan
  #44  
Oud 03-09-08, 22:05
SubMan's schermafbeelding
SubMan SubMan is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Groningen
Berichten: 52
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amazon62 Bekijk bericht
En nu een ringtone (van goede kwaliteit) vanuit Windows op de iPhone zetten, zonder een workshop (!!!!?) te hoeven volgen (T moet niet gekker worden).
Gebruik iRinger. Is net zoiets als iToner maar dan voor Windhoos, zeer makkelijk en userfriendly.

Succes,
SubMan
__________________
G5 dual 1.8, 22 inch cinemadisplay (ADC) + 15 inch flat, iPod 4GB, iPhone 3G 16GB zwart.
  #45  
Oud 04-09-08, 16:52
Ernst01 Ernst01 is offline
• iOS 2.0.2
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Colijnsplaat
Berichten: 5
Standaard

EDIT

edit door Cypher21: De hele handleiding quoten is niet echt handig!





Ik moet zeggen heel erg bedankt nu is het me gelukt dank je wel

dank je wel voor deze handleiding het is me nu wel gelukt dank, en voor alle duidelijkheid het is een fantastisch ding die iphone!

Laatst gewijzigd door cypher21; 04-09-08 om 16:55. Reden: geen edit gebruikt!
  #46  
Oud 12-09-08, 11:39
madmike madmike is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 9
Standaard

Geweldige handleiding.
Gebruik Itunes 8 en heb 3G met 2.02 werkt perfect

THX
  #47  
Oud 12-09-08, 18:23
civiccoupe civiccoupe is offline
• iOS 7.0.6
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: stiens
Berichten: 33
Standaard

de manier zoals boven beschreven werkt perfect
  #48  
Oud 13-09-08, 13:07
vanmaanen vanmaanen is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Zwolle
Berichten: 4
Stuur een bericht via MSN naar vanmaanen
Standaard

Goeie Handleiding Qlimax! Allemaal goed uitgelegd, ging in een keer goed.
Bedankt!

Simon
  #49  
Oud 14-09-08, 20:06
jelmerbosma jelmerbosma is offline
 
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 34
Standaard

TOP werkt prima!
  #50  
Oud 14-09-08, 20:52
DarkQIphone DarkQIphone is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 112
Standaard

hmm kan je ook sms toon krijgen want die ik heb zijn egt ****ing lelijk
  #51  
Oud 14-09-08, 23:42
jelmerbosma jelmerbosma is offline
 
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 34
Standaard

ja dat vraag ik me ook af
  #52  
Oud 15-09-08, 21:34
jeelhaus jeelhaus is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 7
Standaard

Citaat:
Klik ok, nu zal je terug keren naar je normale iTunes scherm. Klik rechts op het nummer en kies:
“ Selectie converteren naar AAC”.
Dit is de stap ik de handleiding waar mogelijk een aanvulling op z'n plaats is. Ikzelf moest even zoeken hoe het zat. Bij mij stond dus niet 'Selectie converteren naar AAC'. En dan wordt het lastig.
Omdat ik altijd nog mijn cd's rip (ja, er zijn nog mensen die dat doen ) staat bij mij iTunes zo ingesteld dat deze naar mp3 moeten worden omgezet. Daar is geen echte reden voor, maar goed. Standaard staat die op AAC van Apple.
Maar als je dus een 'eigen ringtone' wilt maken moet je dit veranderen bij je 'Voorkeuren' (ik weet niet of dat bij Windows ook zo heet, bij de Mac wel).
Dan in het stukje Algemeen, daar staat een knop 'importeer instellingen'. Kies hier voor AAC.

Hopelijk heeft iemand er iets aan. Groetjes.
  #53  
Oud 21-09-08, 18:09
iGuy iGuy is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 6
Standaard

handige handleiding, maar ik stuit op een probleempje. Ik heb deze handleiding netjes gevolgd, maar elke keer als ik mijn gemaakte beltoon synchroniseer bij "tabblad Beltonen" verwijderd hij al mijn mp3'tjes. Heb ik iets misschien iets over het hoofd gezien?
  #54  
Oud 21-09-08, 21:36
Rick L. Rick L. is offline
• iOS 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 14
Standaard

Thanx voor de iToner tip, helemaal geweldig

Ik zie de ringtones alleen niet in iTunes staan, maar staan wel in mijn iPhone.

Is dit normaal ??
  #55  
Oud 24-09-08, 17:42
Lipke25 Lipke25 is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 1
Thumbs up Eigen ringtone

Hallo Qlimax,

Het werkt perfect, dank je wel.

Groetjes,

Lipke25

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Qlimax Bekijk bericht
Handleiding Ringtone Maken iTunes voor Iphone.

Inleiding:
De ringtone´s van de Iphone zelf zijn redelijk saai te noemen. Het is daarom mogelijk om in iTunes zelf ringtone´s te maken van muziek, bestaande ringtone´s en dergelijk.
In deze handleiding zal ik stap voor stap uitleggen hoe je die ringtone´s maakt, en hoe je ze dan op je Iphone krijgt etc.

Eerste stap:
Natuurlijk is het veel persoonlijker om een eigen ringtone te hebben, en niet zoals de rest zoals de gitaar de eend of weet ik veel wat. Kies een nummer of bestaande ringtone of dergelijk en zorg dat deze in je iTunes komt te staan of staat.


Tweede stap:
Beluister het nummer en kies het stukje wat je graag wil hebben als ringtone. Onthoud hier de tijdlijn van. (Voorbeeld: van tijd 1.10 tot 1.25). Klik nu rechts op het nummer en kies voor de optie: Info Tonen -> opties.

Daar staan 2 opties, “begintijd” en “eindtijd”, vink deze allebei aan. Vul dat de tijd in die je wilt hebben als beltoon (*Maximaal 0.29 Sec!), zoals aangegeven bij voorbeeld.
Klik ok, nu zal je terug keren naar je normale iTunes scherm. Klik rechts op het nummer en kies:
“ Selectie converteren naar AAC”
.
Als je dit gedaan heb komt het bestand voor de 2e keer in iTunes te staan, alleen dan zoals als je dus gekozen heb, ook speelt hij deze af als voorbeeld. Ga nu eerst even terug naar het bestaande nummer en haal daar de vinkjes weer weg. Als jij de volgende keer synchroniseert met je iphone kopieert hij alleen het stukje wat je gekozen heb, en dat is niet wat je wilt


Derde stap:
Ga nu terug naar het bestand wat je net geconverteerd heb. Klik rechts en kies: “In Windows explorer tonen”. Nu komt er een nieuw scherm naar voren van Windows. Ga nu eerst naar “Extra” boven in het venster, kies daar “mapopties”. Ga vervolgens naar het tabblad: “Weergave”, zoek nu naar de volgende regel: “Extensies voor bekende bestandstypen verbergen” en haal daar het vinkje weg!.



Vierde stap:
Klik ok, en keer terug naar het scherm waar je je gemaakte bestand heb. Nu zul je merken dat je de naam van het bestand ziet + de extensie. Voorbeeld: Nummer.m4A!. Klik nu rechts of F2 en verander het type van .m4A naar .m4R. Je krijgt de vraag of je dit echt wilt veranderen en kies Ja.
Nu zul je zien dat de pictogram zich zelf aanpast naar iTunes picto met de test er onder: “Ring”, tevens zie je dat hij het bestand nu ziet als beltoon.



Vijfde stap:
Open nu het bestand d.m.v. klikken of enter. Nu krijg je er links een tabblad beltonen bij, waar het bestand automatisch terecht komt.




zesde stap:
Koppel nu je Iphone aan je computer, en wacht tot iTunes gestart is en al zijn basis opdrachten zelf heeft uitgevoerd. Ga vervolgens naar je iphone en klik op het “tabblad beltonen”. Vink het nummer aan wat je gemaakt heb en klik “Toepassen”.





Zevende stap:
Zodra hij klaar is met synchroniseren. Ga nu in je iphone naar Instellingen -> Geluiden -> Beltoon en zie daar je zelf gemaakte beltoon onder de rij aangepast.




© Copyright By: Qlimax

Ik hoop dat iedereen dit erg helpt. Heb je tips, op of aanmerkingen op de handleiding hoor ik het graag. Ook foutjes even melden zodat ik deze kan aanpassen.

M.v.g.
  #56  
Oud 07-10-08, 01:27
grungie grungie is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: Zonhoven
Berichten: 32
Standaard

Zeer goede handleiding, vandaag pas ontdekt... even uitgeprobeerd en eindelijk heb ik een leuke ringtone op mijn Iphone
  #57  
Oud 15-10-08, 04:42
boombastic boombastic is offline
• iOS 6.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 4
Standaard

hey bedankt voor je uitleg. Echt super uitgelegd.
  #58  
Oud 16-10-08, 00:31
Lanzarote Lanzarote is offline
• iOS 2.0.2
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Lanzarote
Berichten: 3
Standaard Kostte even moeite

Ik weet niet waar het aan ligt, maar bij mij lukte het dus ook niet. Een heleboel keren geprobeerd met verschillende songs. Uiteindelijk kwam ik deze video tegen van Cnet en als ik het precies zo doe lukt het wel. Wellicht is het anders onders windows dan met OSX dat ik gebruik.
Enniewee, zo moettie lukken. Create free iPhone ringtones using iTunes 8.0 Video - Free Video Downloads - CNET TV
  #59  
Oud 16-10-08, 15:52
Yash100 Yash100 is offline
• iOS 6.1
• 7.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 114
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lanzarote Bekijk bericht
Ik weet niet waar het aan ligt, maar bij mij lukte het dus ook niet. Een heleboel keren geprobeerd met verschillende songs. Uiteindelijk kwam ik deze video tegen van Cnet en als ik het precies zo doe lukt het wel. Wellicht is het anders onders windows dan met OSX dat ik gebruik.
Enniewee, zo moettie lukken. Create free iPhone ringtones using iTunes 8.0 Video - Free Video Downloads - CNET TV

Nadat ik de begin en eindtijd in de oorspronkelijke file heb gewijzigd ,en op "create AAC file" druk krijg ik niet, zoals in de video, een mp3 bestandje van 15 seconden, maar een AAC file van 0 seonden, met dus geen tijd.
Weet iemand hoe ik dit moet veranderen ?. En nee, het zijn geen originele gekochte mp3 files uit iTunes.

Laatst gewijzigd door Yash100; 16-10-08 om 15:56.
  #60  
Oud 29-10-08, 20:19
rscholte rscholte is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 1
Standaard

Helemaal top, bedankt. Heb meteen ff een zooitje erin gezet. Kan ik die mooi ff koppelen aan mijn contacten.
 



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
ringtones maken met garageband buddha Ringtones en Wallpapers 3 04-01-11 23:04
Ringtones maken itunes 8 Tunzy Ringtones en Wallpapers 26 09-11-08 18:21

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:44.