//

Sync je iphone met meerdere computers op hetzelfde moment (MAC OSX)

Sync je iphone met meerdere computers op hetzelfde moment (MAC OSX) discussie in Wiki - Handleidingen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik ben al blij dat het kan, al is het niet optimaal. Voorheen op allerlei manieren geprobeerd en dan werd bijv. alle muziek weggegooid en ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iCulture Wiki > Wiki - Handleidingen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

 

 

Discussietools Weergave
  #21  
Oud 20-11-08, 00:06
Buur's schermafbeelding
Buur Buur is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: /dev/null
Berichten: 664
Standaard

Ik ben al blij dat het kan, al is het niet optimaal.
Voorheen op allerlei manieren geprobeerd en dan werd bijv. alle muziek weggegooid en apps, of alles was grijs en dan kon ik er niet bij, of de iPhone syncte gewoon helemaal niet... Ik vind het dus wel een vooruitgang. Maar je hebt gelijk, ECHT optimaal is het niet. Dat heeft natuurlijk te maken met auteursrechten en afspraken met Sony en andere muziekmaatschappijen e.d., waarvoor er beperkingen ingebouwd zitten in iTunes.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #22  
Oud 24-06-09, 17:24
basdv basdv is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 11
Standaard

Ik heb alle stappen nu gevolgd en het lijkt te werken, maar hoe kan ik nu alles wat op mijn iPhone staat overzetten naar de mac? Ik kan slepen wat ik wil maar niets helpt...
  #23  
Oud 24-06-09, 17:49
Buur's schermafbeelding
Buur Buur is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: /dev/null
Berichten: 664
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door basdv Bekijk bericht
Ik heb alle stappen nu gevolgd en het lijkt te werken, maar hoe kan ik nu alles wat op mijn iPhone staat overzetten naar de mac? Ik kan slepen wat ik wil maar niets helpt...
In iTunes, als je iPhone aangekoppeld is, rechtsklik dan eens op de naam van je iPhone > menuutje klapt uit > kies Aankopen overzetten (o.i.d., ik doe het nu uit het hoofd).
Mocht je geen meerknopsmuis hebben: hou de Ctrl-toets ingedrukt, terwijl je op je iPhone in het iTunesvenster klikt.
  #24  
Oud 24-06-09, 18:29
basdv basdv is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 11
Standaard

Als ik dat doe gebeurt er niets? Ik heb de nummers niet aangeschaft in de iTunes store, maakt dat nog wat uit?
  #25  
Oud 24-06-09, 18:41
Buur's schermafbeelding
Buur Buur is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: /dev/null
Berichten: 664
Standaard

Ik wist niet dat je met "alles" ook muziek bedoelde. Ik dacht dat je het enkel over apps op je iPhone had... Sorry voor het misverstand.
Muziek is niet over te zetten van een iPod of iPhone naar een andere computer door deze methode (dit gaat enkel over met 2 computers syncen, wat jij wilt gaat nog iets verder). iTunes laat simpelweg maar 1-richtingsverkeer toe qua muziek (en dat is van comp naar iPod/iPhone). MAAR... ik ga je toch laten lachen. Download eens Senuti (even googlen). Waar zit hem de lach in? Lees Senuti eens achterstevoren? ... Dan begrijp je ook precies de bedoeling en werking van dat programma, het werkt de andere kant op.

Laatst gewijzigd door Buur; 24-06-09 om 18:47.
  #26  
Oud 24-06-09, 19:06
basdv basdv is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 11
Standaard

Dat ziet er inderdaad goed uit Gebruik je het zelf ook? Als ik het heb geinstalleerd ziet hij mijn iPhone niet, terwijl je hem ondertussen wel in iTunes ziet...
Ik heb net sinds een paar dagen een mac dus ik weer er het fijne nog niet van
  #27  
Oud 24-06-09, 20:09
Buur's schermafbeelding
Buur Buur is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: /dev/null
Berichten: 664
Standaard

Euhhhh, dit heeft niks met onbekendheid met de Mac te maken, die leer je vanzelf snel genoeg kennen. Maar dit zou ook onder windows niet TEGELIJK werken, aangezien ze mekaars tegenpolen zijn en daarnaast iTunes de iPhone helemaal voor zichzelf in beslag neemt. Stop dus iTunes (echt stoppen, niet alleen venster sluiten!) en start hierna pas Senuti op. Lees anders even de handleiding.
  #28  
Oud 11-10-09, 19:24
dennis00 dennis00 is offline
• iOS 3.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 28
Standaard

Heb inmiddels de hack gebruikt waardoor ik iTunes op meerdere computers kan gebruiken en er prettig muziek op kan zetten. (Handmatig, niet via sync)

Momenteel worden mijn programma's echter hard verwijderd, indien ik ze op 2 van de 3 computers aansluit. De 3e computer gooit alles er wel weer netjes op.

Ik woon 3 dagen in de week bij mijn ouders en 4 dagen per week op mijn kamers. Ik vind het prettig om niet afhankelijk te zijn van een locatie voor het gebruik van iTunes.
  #29  
Oud 21-01-10, 15:12
iMarvin. iMarvin. is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2009
Locatie: Rotterdam
Berichten: 50
Standaard

Helleu allemaal
Top, deze beschrijving.
Dom vraagje, maar werkt dit ook met een iPod (5e Generatie Video en 6e generatie Classic)?!
Alvast bedankt !

Groetjes Marvin
__________________
• iMac 27" i7 (late 2011) • MacBook Pro 13" i7 (late 2011) • iPhone 4 32GB (2010) • iPod Classic 160GB "U2 Edition"
  #30  
Oud 06-08-11, 05:37
Bubbly's schermafbeelding
Bubbly Bubbly is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 2.876
Standaard

Deze handleiding is verouderd of is nooit noodzakelijk geweest. Ik ben begonnen met een iPhone 3G en heb nooit zo'n vage constructie nodig gehad om bijv. mijn muziek met de ene computer te syncen en mijn apps met een andere. Mogelijk heb ik dit pas geprobeerd toen ik een iPhone 4 had, dus in dat geval zou dit artikel verouderd zijn.

Het enige wat je hiervoor doet is het volgende:

Stap 1. Sluit je iPhone aan op computer 1 en selecteer wat je wilt syncen (zoals muziek). Schakel alles uit wat je niet wilt syncen (op deze computer).
Stap 2. Op de andere computer(s) vink je alles aan wat je daar graag wilt syncen (zoals apps en iCal).

Overigens, als je hetzelfde Apple ID gebruikt op beide computers, is het nodig om beide computers te machtigen. Dit doe je als volgt.

Je gaat op beide computers naar iTunes -> menu Store en daar machtig je beide computers met jouw ID.


Ik zal het artikel vervangen door het blauwgekleurde deel, als dit goedgekeurd wordt door de crew.


Edit: Never mind, ik had de opzet van de handleiding verward met het syncen van onafhankelijke onderdelen (muziek, apps, podcasts, enz.) van de iPhone

Laatst gewijzigd door Bubbly; 06-08-11 om 10:24.
  #31  
Oud 06-08-11, 09:54
Buur's schermafbeelding
Buur Buur is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: /dev/null
Berichten: 664
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bubbly Bekijk bericht
Deze handleiding is verouderd of is nooit noodzakelijk geweest.
[knip]
Ik zal het artikel vervangen door het blauwgekleurde deel, als dit goedgekeurd wordt door de crew.
En dan een goede handleiding verzieken? Ik zou graag weten waar jij (behalve je eigen ervaring) dit op gebaseerd hebt. Noem eens wat bronnen?
Als dit inderdaad zo makkelijk was geworden, dan was er niet overal nog steeds de vraag te vinden over hoe je je iPhone met meerdere computers synct.
Ik noem maar even 2 redelijk recente discussies op het Apple Support forum als voorbeeld: https://discussions.apple.com/thread...art=0&tstart=0 (van april 2011) en https://discussions.apple.com/thread...art=0&tstart=0 (laatste antwoord november 2010).
Ik kan nergens een discussie vinden, die laat zien dat het tegenwoordig anders is. Een iPhone synct enkel met 1 iTunes Bibliotheek, nog altijd. Hopelijk komt daar met iOS5 verandering in (iCloud?), maar voorlopig is het niet zo. Tenzij jij wel bronnen aanlevert die het tegendeel bewijzen, dient dit artikel zo te blijven zoals het is. GRAAG!
  #32  
Oud 06-08-11, 10:21
Bubbly's schermafbeelding
Bubbly Bubbly is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 2.876
Standaard

Citaat:
Sync je iphone met meerdere computers op hetzelfde moment

MAC OSX
Dit is een handleiding om je iphone te synchroniseren met meerdere mac's
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door blahblah Bekijk bericht
Maar... moet je dan ook zorgen dat op beide computers dezelfde muziek aanwezig is ofzo? Of synct hij per PC anders?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door truckdiver Bekijk bericht
nee,je kan per computer instellen wat je wel wil syncen en wat niet
Door de titel, de beschrijving, de reacties en het jaar waarin het bedacht is kreeg ik de indruk dat het gaat om het instellen van zoals ik al zei: muziek met computer A en apps met computer B (als voorbeeld). Door het lezen van je eerste link had ik pas door wat er precies bedoeld werd, ik had het dus inderdaad fout, mijn excuses
  #33  
Oud 06-08-11, 10:33
Buur's schermafbeelding
Buur Buur is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: /dev/null
Berichten: 664
Standaard

@Bubbly:
Niks aan de hand, je bedoeling was zeker goed.
Het is goed om van tijd tot tijd handleidingen eens na te kijken op veroudering, uiteindelijk veranderen er weldegelijk zaken in de loop der tijd! Helaas is dit een "feature" van iTunes die nog altijd mensen met meerdere computers i.c.m. 1 iPhone tegen de haren in strijkt. Apple zit natuurlijk vast aan contracten met de muziekindustrie i.v.m. de iTunes Music Store en waarschijnlijk hebben die platenbonzen deze beperking afgedwongen i.v.m. kopieerbeveiliging... Ik vraag me dus persoonlijk af of dit ooit gaat veranderen, maar erop hopen doen er veel!

/edit:
Stap 11 laat het eigenlijke probleem zien: "Nu zal je niet langer gevraagd worden om je data te gaan verwijderen en zal je muziek ook niet meer in het grijs te zien zijn."

/edit2:
Een schermafbeelding voor als het probleem nog niet duidelijk is:


Of een geheel artikel op freakgeeks van mei 2011, in het begin wordt het probleem ook duidelijk uitgelegd (en wordt jouw verwarring ook duidelijk): http://www.freakgeeks.com/2011/6694/...-one-computer/

Laatst gewijzigd door Buur; 06-08-11 om 11:02.
  #34  
Oud 06-08-11, 11:06
Bubbly's schermafbeelding
Bubbly Bubbly is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 2.876
Standaard

Nou van kopieerbeveiliging verwacht ik in de toekomst niet veel als het om Apple draait, met iTunes Match kunnen we duizenden liedjes inwisselen voor Store-kwaliteit zonder DRM

Ja je hebt gelijk, ik kijk alleen nooit in m'n iPhones afspeellijsten en herinnerde dat het standaard grijs was :/ Maar ja weet nu dus beter
  #35  
Oud 07-05-12, 21:58
SiccoOosterhoff SiccoOosterhoff is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2012
Berichten: 1
Standaard syncen met 2 pc's werkt niet:inhoud files wordt gereste

Ik wil graag muziek van twee computers op mijn iphone zetten. In een handleiding op deze site is beschreven hoe dat moet in het artikel
"Synchroniseer multimedia op je iPhone met meerdere computers" Het probleem waar ik tegenaan loop is dat ik weliswaar de inhoud van de beide files iTunes Music Library.xml en iTunes Music Library (op mijn Macbook Pro heet dit iTunes Music Library.itl) kan aanpassen en kan saven, maar dat bij het syncen toch de boodschap van overschrijven van alles komt. Check ik dan de inhoud van beide voornoemde files, dan blijken hier weer de oorspronkelijke codes in te staan. Checken door edit en save van beide files, en vervolgens de inhoud te bekijken geeft aan dat de veranderingen doorgevoerd zijn. Op het moment dat ik dan weer wil gaan syncen, krijg ik weer de foutmelding en blijkt weer de oorspronkelijke code in beide files te staan, met als gevolg de boodschap dat ik alles dreig te wissen.
Wat en waar gaat het fout? Hoe kan ik de inhoud van iTunes Music Library.xml en iTunes Music Library.itl wel permanent veranderen?
 



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Windows: op meerdere computers op je iPhone zetten sermedg iTunes 2 03-05-11 23:10
iPhone: uit herstelmodus met ALLEEN EEN MAC/OSX? jaimiefanatic Jailbreak 2 20-08-10 20:38
Mac OS X: iTunes + NAS = iPhone app sync over meerdere computers? iPhoneDoc iTunes 0 29-07-10 08:36
iTunes thuisdeling: ook synchroniseren met meerdere computers? BfromB iTunes 3 08-06-10 08:08
Windows: Toevoeging op artikel "Synchroniseer multimedia op je iPhone met meerdere computers" Tranzy iTunes 0 01-04-09 14:12

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:45.