//

Thuismap voor MacBook Pro 13 wijzigen

Thuismap voor MacBook Pro 13 wijzigen discussie in Desktop-applicaties forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo! Ik heb gisteren een MacBook Pro overgekocht van een jongen die ik ken! Een probleempje: de thuismap staat nog steeds ingesteld op zijn naam ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Desktop > Desktop-applicaties
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 25-04-14, 01:07
rmnzlnsk rmnzlnsk is offline
• iOS 7.0.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2014
Berichten: 8
Standaard Thuismap voor MacBook Pro 13 wijzigen

Hallo!

Ik heb gisteren een MacBook Pro overgekocht van een jongen die ik ken! Een probleempje: de thuismap staat nog steeds ingesteld op zijn naam en deze zou ik graag wijzigen. Het is ook nogal moelijk om alles opnieuw in te stellen aangezien er hier ook een Office-pakket van bijna 200€ opstaat.
Mijn vraag is dus; kan ik de naam van de thuismap wijzigen, zonder dat er iéts van software of dergelijke verloren gaat?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 19-05-14, 17:29
NotSoSteady NotSoSteady is offline
• iOS 7.1.1
• 7.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Locatie: Kebab-op-de-hoek
Berichten: 80
Standaard

Over de accountnaam

Elke gebruiker in OS X heeft een 'Volledige naam' en een 'Accountnaam' zoals gedefinieerd in het paneel Gebruikers en groepen van Systeemvoorkeuren. Beide namen kunnen worden gebruikt om in te loggen bij de computer. De accountnaam wordt gebruikt om een thuismap voor de gebruiker in de map Gebruikers te maken.

De volledige naam wijzigen
De volledige naam van de gebruiker kan in het paneel Gebruikers en groepen worden gewijzigd door de gebruiker of door een beheerder.

Kies in het menu Apple () de optie 'Systeemvoorkeuren'.
Klik op 'Gebruikers en groepen' of 'Accounts'.
Selecteer een gebruiker in de lijst.
Typ een nieuwe naam in het veld 'Volledige naam'.
De accountnaam wijzigen
Gebruik de onderstaande stappen om een accountnaam te wijzigen. Maak een reservekopie van de belangrijke gegevens alvorens deze stappen uit te voeren. OS X bevat Time Machine, een functie waarmee u een reservekopie van belangrijke bestanden kunt maken op een andere schijf of netwerkvolume en deze kunt terugzetten.

OS X v10.7 en hoger

Log uit bij de oorspronkelijke account en log in bij een beheerdersaccount.
Opmerking: deze moet een andere account zijn dan de account waarvan u de naam wijzigt. Maak indien nodig een nieuwe beheerdersaccount, log in bij deze account om de volgende stappen uit te voeren en verwijder dan de extra account wanneer u klaar bent.

Ga in de Finder op je MacBook Pro naar de map /Gebruikers.
Wijzig de naam van de thuismap van de oude account. Noteer hierbij zowel de naam van de oude account als van de nieuwe account.
Voer het beheerderswachtwoord van de huidige account in wanneer u hierom wordt gevraagd.
Open Systeemvoorkeuren en klik op 'Gebruikers en groepen'.
Klik in het voorkeurenvenster op het hangslot en voer de naam en het wachtwoord van de beheerder in waarmee u bent ingelogd.
Klik met de rechtermuisknop of Control-klik op de account waarvan u de naam wilt wijzigen.
Kies 'Geavanceerde opties' in het contextuele menu dat verschijnt.
Wijzig het veld 'Accountnaam' zodat de naam overeenkomt met de naam van de map in /Gebruikers.
Wijzig het veld 'Thuismap' zodat de naam overeenkomt met de naam van de map in /Gebruikers.
Klik op 'OK' en sluit het scherm Systeemvoorkeuren.
Log uit bij de huidige beheerdersaccount en log in bij de oorspronkelijke account (de account waarvan u de naam hebt gewijzigd).
Controleer of de oude bestanden en mappen verschijnen en of de account naar behoren werkt.

OS X: How to change your account name or home directory name
  #3  
Oud 06-07-14, 18:57
PieterEhv PieterEhv is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2014
Locatie: Eindhoven
Berichten: 113
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rmnzlnsk Bekijk bericht
Ik heb gisteren een MacBook Pro overgekocht van een jongen die ik ken! Een probleempje: de thuismap staat nog steeds ingesteld op zijn naam en deze zou ik graag wijzigen. Het is ook nogal moelijk om alles opnieuw in te stellen aangezien er hier ook een Office-pakket van bijna 200€ opstaat. Mijn vraag is dus; kan ik de naam van de thuismap wijzigen, zonder dat er iéts van software of dergelijke verloren gaat?
Het is helemaal niet moeilijk om alles opnieuw in te stellen.

Maak eerst een complete backup van de Mac met SuperDuper. Daarna start je op vanaf de SuperDuper backup (bootable kloon), en wis je de interne schijf. Vervolgens installeer je OS X schoon op je MBP. Tenslotte zet je alle programma's die je extra wilt hebben terug vanaf de backup.
  #4  
Oud 07-07-14, 02:37
Bubbly's schermafbeelding
Bubbly Bubbly is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 2.876
Standaard

Let op: dit topic kan op elk moment op slot worden gegooid, aangezien Mac topics hier niet welkom zijn (tenzij het gaat om een iDevice). Je kunt wel terecht bij MacFreaks en OneMoreThing.
__________________
Disclaimer: Tips en advies op het internet volg je altijd op eigen risico
  #5  
Oud 07-07-14, 09:55
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bubbly Bekijk bericht
Let op: dit topic kan op elk moment op slot worden gegooid, aangezien Mac topics hier niet welkom zijn (tenzij het gaat om een iDevice).
Het mag niet, maar soms mag het wel. Vervolgens mag het weer niet en dan weer wel.

Citaat:
Je kunt wel terecht bij MacFreaks en OneMoreThing.
Ik had ongeveer hetzelfde geschreven op 25-4-2014 in bericht #2. Dat bericht werd verwijderd door een beheerder onder de noemer "opschonen".
Reageren

Labels
macbook, macbook pro, office, thuismap, tweedehands



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
MacBook Pro Retina of MacBook Pro 15 inch 750 gb? blackpirates Chat en geruchten 1 17-07-12 10:56
Macbook pro Reckimo Koopinformatie Nederland 1 21-06-12 15:28
app voor camera van macbook pro bekijken op iphone Imurat iPhone Apps 1 12-10-11 16:37
MacBook Pro JustH4ckMe Archief 2 05-01-11 22:04
MacBook Pro S¡mon Chat en geruchten 7 30-07-09 21:29

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:56.