//

volgorde fotoalbums op de iPhone

volgorde fotoalbums op de iPhone discussie in Desktop-applicaties forum; ( verdwijnt na registratie ) Misschien zie ik iets over het hoofd maar ik vind het ontzettend irritant dat ik niet zelf de volgorde schijn te kunnen bepalen waarop mijn ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Desktop > Desktop-applicaties
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 15-05-09, 15:51
margaretha margaretha is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 6
Standaard volgorde fotoalbums op de iPhone

Misschien zie ik iets over het hoofd maar ik vind het ontzettend irritant dat ik niet zelf de volgorde schijn te kunnen bepalen waarop mijn fotoalbums uit iPhoto op de iPhone komen te staan. De logica ontbreekt mij in elk geval volledig. Het staat niet op alfabet en niet op datum. iPhone gooit gewoon een nieuw fotoalbum op een willekeurige plek zo lijkt het. Wie o wie weet hier iets (meer) van? Ook de hoofdthumbnails van de fotoalbums die ik instel op iPhoto worden niet overgenomen in de iPhone.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 19-05-09, 13:27
Sensor Sensor is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 2
Standaard

In iTunes kun je bij je je iPhone foto's (tabblad) de volgorde bepalen door de folders te slepen naar de juiste plekken.

Zo worden ze vervolgens ook gesynchroniseerd.
  #3  
Oud 20-05-09, 09:52
margaretha margaretha is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 6
Standaard volgorde gebeurtenissen danwel fotoalbums

Dank voor je antwoord.
Eigenlijk klopte mijn vraag misschien niet helemaal. Ik heb in iPhoto 'gebeurtenissen' aangemaakt, geen 'fotoalbums'. Echter in de iPhone worden deze 'gebeurtenissen' onder de kop 'fotoalbums' geplaatst. Vandaar de verwarring.
In elk geval zou ik een volgorde hierin willen aanbrengen. De volgorde die ik in iPhoto kies wordt niet overgenomen in de iPhone. De logica van de door iPhone gekozen volgorde ontgaat me volkomen (niet op alfabet, niet chronologisch).
Wie weet de oplossing?
  #4  
Oud 21-05-09, 13:25
Timmeh_'s schermafbeelding
Timmeh_ Timmeh_ is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.0 Beta
• 5.0 Beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 2.892
Stuur een bericht via MSN naar Timmeh_
Standaard

Waarom maak je dan niet gewoon even albums aan in iPhoto?
Is zo gebeurt, kan je je volgorde bepalen en daarna nog verbergen ook
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: png Afbeelding 1.png‎ (32,5 KB, 43x gelezen)
Bestandstype: png Afbeelding 2.png‎ (19,2 KB, 49x gelezen)
__________________
iPhone 2G UK iOS 3.1.3 Jailbreak by RedSn0w /  iPhone 4 32GB iOS 4.2.1 Jailbreak by RedSn0w
MacBook Pro 15,4" OSX 10.6.6 /  iMac 20" OSX 10.6.6 /  iPad 3G 32GB iOS 4.2.1
Stuur me geen privé-berichten met vragen, ik negeer ze. Gebruik liever de zoekfunctie en de Wiki (Begrippen|Handleidingen)
  #5  
Oud 22-05-09, 18:49
margaretha margaretha is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 6
Standaard

Okee bedankt voor je info, ik heb nu fotoalbums aangemaakt. Al begrijp ik het verschil niet tussen beide (albums en gebeurtenissen) maar goed. Ik dacht altijd dat fotoalbums van die opgemaakte boeken waren. Nu kan ik ze inderdaad op de gewenste volgorde schuiven. Weet je toevallig ook hoe ik een hoofdfoto kan meegeven aan de albums? Het lijkt erop dat deze mogelijkheid alleen bestaat bij gebeurtenissen?!
  #6  
Oud 22-05-09, 22:38
Timmeh_'s schermafbeelding
Timmeh_ Timmeh_ is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.0 Beta
• 5.0 Beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 2.892
Stuur een bericht via MSN naar Timmeh_
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door margaretha Bekijk bericht
Okee bedankt voor je info, ik heb nu fotoalbums aangemaakt. Al begrijp ik het verschil niet tussen beide (albums en gebeurtenissen) maar goed. Ik dacht altijd dat fotoalbums van die opgemaakte boeken waren. Nu kan ik ze inderdaad op de gewenste volgorde schuiven. Weet je toevallig ook hoe ik een hoofdfoto kan meegeven aan de albums? Het lijkt erop dat deze mogelijkheid alleen bestaat bij gebeurtenissen?!
Je zou iPhoto kunnen vergelijken met iTunes

Een iTunes-bibliotheek bestaat al gauw uit duizenden nummers. Om een nummer te kunnen vinden geef je aan elk nummer de naam, artiest, album, genre, etc mee. Daar kan je vervolgens je nummers mee organiseren.

Hetzelfde doe je in iPhoto. Aan de hand van de datum zegt iPhoto tot welke gebeurtenis die foto behoord. In iPhoto '09 kan je ook nog eens meegeven wie er op de foto staat (Faces) of waar die is gemaakt (Places). Allemaal manieren om je te helpen je foto's te organiseren.

Maar soms wil je in iTunes bijvoorbeeld verschillende nummers bij mekaar hebben, maakt niet uit dat t verschillende artiesten zijn. In dat geval maakt je een afspeellijst aan. Ditzelfde doe je in iPhoto door albums aan te maken.

Nou is heel iLife gewoon vertaald van het Amerikaans naar het Nederlands, dus de termen 'albums' en 'fotoalbums' zijn inderdaad niet handig gekozen, maar je bent er al uit geloof ik Albums zijn dus de "afspeellijsten" in iPhoto en fotoalbums is een leuke toegevoegde waarde van iPhoto waarmee je inderdaad zelf een daadwerkelijk fotoalbum kunt maken.

En die hoofdfoto moet je zien als een map-afbeelding. In gebeurtenissen heb je allemaal mappen van die gebeurtenissen. Als je een album aanmaakt heb je geen map, en dus ook geen hoofdfoto

Laatst gewijzigd door Timmeh_; 22-05-09 om 22:38. Reden: Voor de duidelijkheid een quote toegevoegd
  #7  
Oud 23-05-09, 10:49
ButcherJF's schermafbeelding
ButcherJF ButcherJF is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.2
• iPadOS 16.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Er gaat niets boven Groningen
Berichten: 3.580
Standaard

Is die hoofdfoto niet gewoon de eerste foto uit de map? Misschien kun je dan de door jou als hoofdfoto gewenste foto als eerste in de betreffende map zetten.
__________________
=> geen vragen via PB svp Zoeken op het forum geen vragen via PB svp <=
  #8  
Oud 23-05-09, 20:09
Timmeh_'s schermafbeelding
Timmeh_ Timmeh_ is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.0 Beta
• 5.0 Beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 2.892
Stuur een bericht via MSN naar Timmeh_
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ButcherJF Bekijk bericht
Is die hoofdfoto niet gewoon de eerste foto uit de map? Misschien kun je dan de door jou als hoofdfoto gewenste foto als eerste in de betreffende map zetten.
In iPhoto heb je bij je albums gewoon geen voorvertoning
Maar zodra je de albums op de iPhone staan wel, dan wordt inderdaad de eerste foto gebruikt van dat album.
De voorvertoning van de filmrol wordt is echter de laaste foto..
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: png IMG_0006.PNG‎ (25,1 KB, 34x gelezen)
Bestandstype: png IMG_0007.PNG‎ (130,6 KB, 26x gelezen)
Bestandstype: png IMG_0008.PNG‎ (88,8 KB, 21x gelezen)
  #9  
Oud 29-05-09, 17:31
margaretha margaretha is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 6
Standaard

Okee dank allemaal voor jullie reacties. Ik heb fotoalbums aangemaakt en de gebeurtenissen geskipt. Wat ik wel jammer vind is dat je bij gebeurtenissen een hoofdfoto kan aangeven en bij fotoalbums dus niet (alleen door de datum zodanig te manipuleren dat het zogenaamd de oudste foto was, krijg je de gewensste foto als hoofdfoto). Maar daar kan ik mee leven ...
  #10  
Oud 29-05-09, 19:09
Timmeh_'s schermafbeelding
Timmeh_ Timmeh_ is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.0 Beta
• 5.0 Beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 2.892
Stuur een bericht via MSN naar Timmeh_
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door margaretha Bekijk bericht
Okee dank allemaal voor jullie reacties. Ik heb fotoalbums aangemaakt en de gebeurtenissen geskipt. Wat ik wel jammer vind is dat je bij gebeurtenissen een hoofdfoto kan aangeven en bij fotoalbums dus niet (alleen door de datum zodanig te manipuleren dat het zogenaamd de oudste foto was, krijg je de gewensste foto als hoofdfoto). Maar daar kan ik mee leven ...
In iPhoto kan je gewoon in een Album je foto's slepen en zo degene die je al eerste wilt vooraan zetten
Ik heb alleen nog niet geprobeerd of de iPhone dit ook doorvoert..
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Fotoalbums maken StefV iPad algemeen 4 19-10-12 18:27
Fotoalbums verwijderen patricia-dh Muziek, foto & video 7 13-01-12 12:53
Foto's en Fotoalbums atillXTC Muziek, foto & video 0 04-04-10 15:05
Fotoalbums op de iphone syncen met iPhoto Shorty007 iTunes 1 30-12-09 16:25
Foto: meer fotoalbums aanmaken zonder syncen florus72 Muziek, foto & video 0 31-05-09 13:53

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:56.