//

Error Reservekopie terugzetten: synchronisatiesessie al actief!?!? (3G op iOS4.2)

Error Reservekopie terugzetten: synchronisatiesessie al actief!?!? (3G op iOS4.2) discussie in iTunes forum; ( verdwijnt na registratie ) Hi Ik heb een probleem om een reservekopie van iOS 3.1.3 terug te zetten op diezelfde iPhone 3G met nu iOS 4.2 Het zit zo:.... ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Desktop > iTunes
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 27-03-12, 13:13
rooky rooky is offline
• iOS 7.1
• 7.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 21
Unhappy Error Reservekopie terugzetten: synchronisatiesessie al actief!?!? (3G op iOS4.2)

Hi

Ik heb een probleem om een reservekopie van iOS 3.1.3 terug te zetten op diezelfde iPhone 3G met nu iOS 4.2

Het zit zo:....
De iPhone 4 met iOS 5.0.1 van mijn vriendin is gejat, maar gelukkig hadden we nog een oude iPhone 3G liggen met iOS 3.1.3

Helaas kun je geen reservekopie van een nieuwer iOS terugzetten op een oudere versie. Dus ging zij haar 3G met 3.1.3 weer gebruiken.
Nadat ze daar alles weer redelijk op orde had, wilde ze toch een upgrade naar 4.2.
- Dus alles back-up. (reservekopie op Windows Laptop en Mac Mini OS X).
- update naar 4.2.

Tot hier ging het goed!

Dan krijg je de vraag of je hem als nieuwe iPhone wilt instellen (wilden we natuurlijk niet). ik wilde de backup van 3.1.3 terugzetten.
Dus de reservekopie geselecteerd.....

.... wachten.... leek goed te gaan...

Maar bij het terugzetten van de reservekopie gaf iTunes (op Windows) een error. Ik weet niet meer precies welke error, maar de iPhone 'hing' in het logo scherm met de voorgangsbalk, terwijl iTunes zij dat die klaar was....
... -> Er zat niks anders op dan hem los te koppelen.

Ik heb de iPhone opnieuw aan iTunes gehangen (opnieuw opgestart) en kon hem wel herstellen, met daarna weer de optie om een reservekopie terug te zetten.
MAAR.... halverwege dit proces geeft hij nu steeds de volgende error:
"itunes kan informatie niet synchroniseren met de iPhone omdat er al een andere synchronisatiesessie actief is".

Het lijkt er dus op, dat de iphone nog denkt dat hij aan het synchroniseren is, en dus geen ander proces toelaat (met welke iTunes/compu dan ook). Ik kan niet vinden hoe ik dit kan doorbreken.

- ik heb (uiteraard) de nieuwste iTunes
- ik heb het daarna geprobeerd met de Mac Mini, maar ook daar geeft hij diezelfde error.
- ik heb de map 'lockdown' C:\ProgramData\Apple\Lockdown verwijderd, conform dit artikel Apple - problemen met reservekopie
- ik heb in google gezocht, maar de enige nederlandse link was een draadje op dit forum (voor mij niet nuttig)
- Ik heb nog geen engelse site kunnen vinden, want ik heb geen idee hoe dit probleem in het engels heet.

Weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen??
Heeft iemand een link naar een oplossing???

ik zou je ERG dankbaar zijn

groet
Bas
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
terugzetten reservekopie foontje iPhone algemeen 0 25-02-12 23:36
Reservekopie terugzetten bengt iPhone algemeen 0 27-08-11 11:39
Terugzetten reservekopie Arend iPhone algemeen 8 15-03-11 14:22
TomTom: TomTom 1.4 in iOS4 probleem blijft actief!! jules00 iPhone Navigatie 49 30-01-11 22:47
Reservekopie terugzetten, na oude reservekopie te hebben gekozen Ray iPhone algemeen 1 07-09-08 16:45

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:52.