//

TomTom 1.4 in iOS4 probleem blijft actief!!

TomTom 1.4 in iOS4 probleem blijft actief!! discussie in iPhone Navigatie forum; ( verdwijnt na registratie ) Heb gisteren de TomTom update gedaan naar 1.4 en ofwel doe ik iets verkeerd ofwel zit er een probleem bij TomTom in combinatie met de ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone apps en games > iPhone Navigatie
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 24-06-10, 10:53
jules00 jules00 is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: België
Berichten: 15
Standaard TomTom 1.4 in iOS4 probleem blijft actief!!

Heb gisteren de TomTom update gedaan naar 1.4 en ofwel doe ik iets verkeerd ofwel zit er een probleem bij TomTom in combinatie met de multitasking van iOS4.

Na gebruik van TomTom, dus op einde van je route, sluit ik TomTom gewoon af door op de "home"buttum of eventueel door de knop bovenaan uit te schakelen.
In het eerste geval krijg je uw beginscherm, in het tweede geval is je iPhone uitgeschakeld... maar dit is niet volgens TomTom.
Na 1 minuut krijg je plots een melding "Uw Tomtom app wordt in slaapstand gezet om zo de batterij niet te belasten".
Dus, ik ga terug naar mijn TomTom app en druk op de "sluit af" knop bovenaan, telkens kom op de routekaart eindbestemming. Je kan dus niet afsluiten !!! Ja kan dit trouwen zien omdat bovenaan het compasdriehoekje nog steeds, dus blijft de TomTom-app op achtergrond draaien...
Om echt uw TomTom-app af te sluiten moet je vie de "home"knop naar multitasking gaan, daar op de TomTom-app blijven drukken zodat het rode "verwijder" bolletje komt en dan de TomTom-app verwijderen.
Toch wel een beetje omslachtig toch ? Heeft nog iemand dit probleem of een andere oplossing hiervoor...
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 24-06-10, 11:02
Froggle's schermafbeelding
Froggle Froggle is offline
• iOS 6.0 beta
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Drunen
Berichten: 234
Standaard

Zoals je op het einde van je lap tekst aangeeft, moet je inderdaad de app uit de multitaskbar verwijderen. Er is geen andere mogelijkheid op dit moment.
__________________
2008: iPod Touch 16GB, 2009: iPhone 3GS 32GB, 2011: iPhone 4S 32GB
  #3  
Oud 24-06-10, 11:21
jules00 jules00 is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: België
Berichten: 15
Standaard

Dit is toch wel vrij omslachtig om dit steeds zo te moeten doen toch?
  #4  
Oud 24-06-10, 13:45
I Xyzyx I I Xyzyx I is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Heerde
Berichten: 340
Stuur een bericht via MSN naar I Xyzyx I
Standaard

Moet toch bij elke app?

Ze moeten alleen nog ff een mogelijkheid inbouwen dat je meer kan instellen wat multitasken betreft.. Dus dat je sommige programma's wel volledig wil afsluiten ipv dat het op de achtergrond blijft.. Want waarom zou ik instellingen, app store en cydia op de achtergrond willen hebben draaien
  #5  
Oud 24-06-10, 16:21
Froggle's schermafbeelding
Froggle Froggle is offline
• iOS 6.0 beta
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Drunen
Berichten: 234
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door I Xyzyx I Bekijk bericht
Want waarom zou ik instellingen, app store en cydia op de achtergrond willen hebben draaien
Als je een instelling hebt gemaakt en je bent toch niet tevreden (zoals een wallpaper die je hebt ingesteld) dan kun je makkelijk terug. Sowieso vraag ik me af of dit wel wat van je batterijduur gebruikt, gezien het gewoon wordt opgeslagen als hoe je het hebt achtergelaten. Verder wordt daar geen activiteit meer in afgespeeld. Dit geldt enkel voor apps als TomTom, Spotify en apps die op de achtergrond data versturen.
  #6  
Oud 24-06-10, 16:40
I Xyzyx I I Xyzyx I is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Heerde
Berichten: 340
Stuur een bericht via MSN naar I Xyzyx I
Standaard

Bij een 3gs zal het ram geheugen toch ook vanzelf vol raken en hoe minder ram er is hoe trager, dus ook voor 3gs en iphone 4 gebruikers zal zoiets van pas kunnen komen, tenslotte zijn er zat apps waarbij je het multitasken gewoon niet zal gebruiken Dat je bij een 3g multitasken aan/uit kan zetten dmv de jailbreak terzijde..
  #7  
Oud 27-06-10, 19:29
henzepietje henzepietje is offline
• iOS 7.0.2
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: haarlem
Berichten: 20
Standaard

Waardeloos met TT. Mijn batterij was vanmorgen in een klap leeg omdat TT in de achtergrond draaide en ik hem niet uit kon krijgen. Raar toch?
  #8  
Oud 28-06-10, 09:05
mvveelen's schermafbeelding
mvveelen mvveelen is offline
• iOS 11.2
• 7.1.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Hoorn NH
Berichten: 1.166
Standaard

@jules00, ik heb dit probleem niet.....vreemd. Heb je het probleem nog steeds ??

Ik moet wel zeggen dat TT 1.4 erg soepeltjes draait op iOS4. Vloeiender, minder schokkerig dan zijn voorganger. Of dit nu komt door 1.4 of door iOS4 weet ik eigenlijk niet omdat ik 1.3 niet heb gedraaid op iOS4.
  #9  
Oud 28-06-10, 18:19
bpv bpv is offline
• iOS 5.0 Beta
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 4
Standaard

Volgens mij is het zo dat als je eerst de actieve route wist en dan de app met de home button afsluit, hij niet meer op de achtergrond draait. Het compass wijzertje gaat dan ook weg bovenin.
Het is nog steeds omslachtig maar het werkt.
  #10  
Oud 07-08-10, 11:31
adberger adberger is offline
• iOS 6.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: nederlek
Berichten: 12
Standaard

Ik heb het programma backgrounder geinstalleerd, gevonden in cydia, daarin zit de mogelijkheid om met de homeknop programma,s te sluiten, je kan daar ook overrides(uitzonderingen) in plaatsen, programma,s die wel mogen blijven draaien bv safari, telefoon, het werkt bij mij goed totdat tomtom met een oplossing komt.

Ad
  #11  
Oud 07-08-10, 15:45
esdeve esdeve is offline
• iOS 4.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 2
Standaard

Tap op de route kaart en kies "Routeopties", "Wis Route" > bevestigen. Nu kan je TomTom afsluiten zonder dat ie verder draait op de achtergrond.

Blijft omslachtig, maar ik heb geen andere oplossing kunnen vinden.
  #12  
Oud 13-08-10, 16:40
bancker bancker is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 8
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door esdeve Bekijk bericht
Tap op de route kaart en kies "Routeopties", "Wis Route" > bevestigen. Nu kan je TomTom afsluiten zonder dat ie verder draait op de achtergrond.

Blijft omslachtig, maar ik heb geen andere oplossing kunnen vinden.
Helaas klopt dat niet helemaal. De app blijft na het wissen van de route toch actief.
Als je TT namelijk weer start krijg je niet eerst het splash screen te zien.
Met sbsettings kan je de applicatie ook afluiten (Processes knopje)
  #13  
Oud 14-08-10, 17:52
MacPassenger MacPassenger is offline
• iOS 8.1.2
• 8.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 109
Standaard

Druk 2x op de home button druk dan op TT je ziet dan een stopbord druk daar op en de applicatie zal stoppen, ook andere die op de achtergrond kun je op deze manier afsluiten.
Volgens mij alleen toepasbaar op hogere firmware, weet dat niet zeker.
  #14  
Oud 14-08-10, 17:58
MacPassenger MacPassenger is offline
• iOS 8.1.2
• 8.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 109
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MacPassenger Bekijk bericht
Druk 2x op de home button druk dan op TT je ziet dan een stopbord druk daar op en de applicatie zal stoppen, ook andere die op de achtergrond kun je op deze manier afsluiten.
Volgens mij alleen toepasbaar op hogere firmware, weet dat niet zeker.
Je kan ook via Cyndia-BigBoss-zToggle ophalen dan kun je de multitasking uitschakelen.
  #15  
Oud 14-08-10, 19:04
rvanhusen rvanhusen is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 128
Standaard

Wat een probleem zeg.

Snap niet dat iemand hier wederom over begint. Eerst loopt iederen te zeuren dat er geen multitask mogelijk is op een Iphone.

Dan heb je multitask en dan begint men weer te zeuren dat het zo omslachtig is.

Wordt het door sommige gezien als een probleem wordt er gevraagd heb je dat probleem nog steeds.

JAAAAAAAAAAAA dat probleem blijft als je niet op de juiste manier afsluit.

Moet je eens een windows mobile app. nemen dan blijft alles op de achtergrond draaien wordt het ding steeds trager.

Nee dit is een prima oplossing alleen jammer dat er steeds meer mensen komen die een iphone willen en zich er niet in verdiepen.
  #16  
Oud 14-08-10, 21:39
Michel15's schermafbeelding
Michel15 Michel15 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.3
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Grinslân
Berichten: 1.309
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvveelen Bekijk bericht
@jules00, ik heb dit probleem niet.....vreemd. Heb je het probleem nog steeds ??

Ik moet wel zeggen dat TT 1.4 erg soepeltjes draait op iOS4. Vloeiender, minder schokkerig dan zijn voorganger. Of dit nu komt door 1.4 of door iOS4 weet ik eigenlijk niet omdat ik 1.3 niet heb gedraaid op iOS4.
Draait ie niet soepeler omdat je nu een iPhone 4 hebt ?
__________________

  #17  
Oud 14-08-10, 21:47
chaser2600's schermafbeelding
chaser2600 chaser2600 is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 306
Stuur een bericht via MSN naar chaser2600
Standaard

De app blijf sowieso niet actief want er zijn alleen bepaalde processen die actief mogen blijven. Het lijkt alsof de app actief blijft omdat je bij het weer opstarten op het zelfde scherm terug komt maar dat komt door de save state. Een soort standby mode die geen batterij gebruikt
  #18  
Oud 15-08-10, 13:01
bancker bancker is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 8
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rvanhusen Bekijk bericht
Wat een probleem zeg.

Snap niet dat iemand hier wederom over begint. Eerst loopt iederen te zeuren dat er geen multitask mogelijk is op een Iphone.

Dan heb je multitask en dan begint men weer te zeuren dat het zo omslachtig is.

Wordt het door sommige gezien als een probleem wordt er gevraagd heb je dat probleem nog steeds.

JAAAAAAAAAAAA dat probleem blijft als je niet op de juiste manier afsluit.

Moet je eens een windows mobile app. nemen dan blijft alles op de achtergrond draaien wordt het ding steeds trager.

Nee dit is een prima oplossing alleen jammer dat er steeds meer mensen komen die een iphone willen en zich er niet in verdiepen.
Het probleem is dat je de applicatie niet op de juiste manier kan afsluiten maar alleen op de verkeerde manier en daarna het proces killen. 9 van de 10 keer wil ik niet dat TT doordraait als ik de app afsluit. Hier zou een instelling voor moeten zijn. Nu moet ik steeds een aantal handelingen uitvoeren na het arriveren op mijn bestemming.
  #19  
Oud 15-08-10, 13:02
bancker bancker is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 8
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chaser2600 Bekijk bericht
De app blijf sowieso niet actief want er zijn alleen bepaalde processen die actief mogen blijven. Het lijkt alsof de app actief blijft omdat je bij het weer opstarten op het zelfde scherm terug komt maar dat komt door de save state. Een soort standby mode die geen batterij gebruikt
Toch wel hoor! Anders zou ik ook geen stem-instructies meer moeten krijgen.
  #20  
Oud 15-08-10, 13:33
rvanhusen rvanhusen is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 128
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bancker Bekijk bericht
Het probleem is dat je de applicatie niet op de juiste manier kan afsluiten maar alleen op de verkeerde manier en daarna het proces killen. 9 van de 10 keer wil ik niet dat TT doordraait als ik de app afsluit. Hier zou een instelling voor moeten zijn. Nu moet ik steeds een aantal handelingen uitvoeren na het arriveren op mijn bestemming.
Wouw wat een werk. Twee maal drukken home button even je vinger op het af te sluiten programma houden en even klikken op rode rondje wordt er nu al moe van zoveel handelingen ik moet doen.

Bij een windows apparaat moet je ook een aantal handelingen doen om je geheugen vrij te maken maar daar zeurt niemand over.

Maar ik zou zeggen als je het teveel werk vindt gewoon een ander toestel kopen
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
TomTom iOS4 probleem Herre iPhone Navigatie 1 22-06-10 19:43
Wi-Fi blijft data actief bokkie1978 Wi-Fi 1 30-05-10 21:56
e-mail app blijft niet actief shodan iPhone Apps 1 28-04-10 23:31
Mijn 3G verbinding blijft constant actief Marcel-VR6 iPhone algemeen 2 18-04-10 18:57
simlock blijft actief antwan Archief 3 21-01-10 08:58

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:17.