//

Hoe draai je OSX op een windows pc?

Hoe draai je OSX op een windows pc? discussie in Chat en geruchten forum; ( verdwijnt na registratie ) ik denk dan, aangezien mijn pc niet goed genoeg is. Ik op marktplaats een gratis mac ga halen, of 1 tot maximaal 40 euro ( ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iCulture > Chat en geruchten
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #41  
Oud 15-07-08, 16:59
alo-b alo-b is offline
• iOS 7.0.2
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Dicht bij den haag
Berichten: 150
Standaard

ik denk dan, aangezien mijn pc niet goed genoeg is. Ik op marktplaats een gratis mac ga halen, of 1 tot maximaal 40 euro ( zijn er genoeg )
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #42  
Oud 15-07-08, 17:07
forum.bericht forum.bericht is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alo-b Bekijk bericht
ik denk dan, aangezien mijn pc niet goed genoeg is. Ik op marktplaats een gratis mac ga halen, of 1 tot maximaal 40 euro ( zijn er genoeg )
Gratis??? Dat is dan hoogstens G3 en er valt te betwijfelen of unlocksoftware daar nog op zal werken om over iTunes maar te zwijgen.
  #43  
Oud 15-07-08, 17:51
marcoblom marcoblom is offline
• iOS 11.3
• 11.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Voorburg
Berichten: 57
Standaard

Om de iPhone software development kit te kunnen draaien moet er minimaal 'MacOS X Leopard versie 10.5.3 voor Intel' op draaien. Als je een gratis Mac kunt krijgen die dat doet, kun je mij dan een seintje geven .

Ik heb het geprobeerd werkend te krijgen met gepatchte DVD's (leo4all, iAtkos, Kalyway, JaS OSX86) op een 4 jaar oude PC. Het lukte soms wel (meestal niet), maar zonder internet, best wel traag, en niet stabiel. Op m'n nieuwe PC ga ik 't niet proberen (met een multi-boot zou 't moeten kunnen), straks ben ik m'n met veel moeite ingerichte Vista omgeving kwijt. Ik heb nog niet eens een iPhone .

Er is een hele Wiki over dit onderwerp: Main Page - OSx86
  #44  
Oud 15-07-08, 17:54
marcoblom marcoblom is offline
• iOS 11.3
• 11.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Voorburg
Berichten: 57
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forum.bericht Bekijk bericht
Gratis??? Dat is dan hoogstens G3 en er valt te betwijfelen of unlocksoftware daar nog op zal werken om over iTunes maar te zwijgen.
Ik gebruik nog zo'n oude G3 (met PowerPC processor en MacOS X 10.4 Tiger) en iTunes doet het gewoon. Alleen de Iphone SDK niet.
  #45  
Oud 17-07-08, 23:59
icam0 icam0 is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 52
Standaard

ik heb ook geprobeerd om mac op mijn pc te krijgen alleen heb ik er wel wat voor op moeten geven... Windows want tijdens het partitioneren in de Mac installer ging er iets mis en was mijn harde schijf gewist, daarna kon ik het wel installeren maar nu ben ik win xp kwijt. Ik heb nog nooit Mac gehad dus het is wel wennen, maar ik ga mn schijf weer partitioneren dus heb ik weer een dualboot. Tip: kijk op project86.macintosh.org ofzo (ik weet het niet meer precies) en neem the blue pill want daar staat per comp of die Mac aankan. Btw ik heb de jas 10.4.8 gebruikt
  #46  
Oud 18-07-08, 08:50
Bomans's schermafbeelding
Bomans Bomans is offline
• iOS 11.1
• 10.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: België
Berichten: 7.361
Standaard

Om zo iets tegen te gaan installeer je best op verschillende HDD's.
Veel veiliger en voorkomt wat jij hebt voorgehad.

Ik draai ook OSX op een apart 60GB HDD'tje.

Laatst gewijzigd door Bomans; 18-07-08 om 08:52.
  #47  
Oud 18-07-08, 08:54
icam0 icam0 is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 52
Standaard

ja eigenlijk wel maar ik krijg toch een neiuwe laptop dus ik had ook weinig zin daarin, er blijkt trouwens wel een backup te zijn van mijn xp dus dan kan ik hem eindelijk weer dualbooten
__________________
hoi
  #48  
Oud 18-07-08, 21:31
ArB's schermafbeelding
ArB ArB is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 3.1.3
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Rotterdam
Berichten: 2.362
Standaard

Er is een goede tutorial te vinden op insanelymac.com om Leopard 10.5.2 te installeren onder vmware workstation 6.5 MET usb en netwerk support en waarschijnlijk werkt het met vmware server 2.0 ook.

Tutorial: Install JaS 10.5.2 on VMware Workstation 6.5 - InsanelyMac Forum

--edit--

Het werkt ook op 10.5.3
Hiervoor heb je dus wel de beta versie nodig van vmware 6.5, ach je weet hem wel te vinden

Deze versie ga ik uitgebreid testen en ik zal hier wel uitgebreid verslag doen van de resultaten.
__________________
Origineel: iPhone US 1.0.2 OTB BL3.9 | Huidige firmware: 3.X | Bootloader: 3.9 | Baseband: 04.05.04_G

Zoek in de WIKI voor 99% van alle antwoorden.
Op persoonlijke berichten met vragen over de iPhone reageer ik niet. Gebruik hiervoor het forum. Ik ben geen helpdesk.

Laatst gewijzigd door ArB; 18-07-08 om 22:14.
  #49  
Oud 18-07-08, 22:38
BadSide's schermafbeelding
BadSide BadSide is offline
• iOS 7.1.1
• 7.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Dordrecht
Berichten: 558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ArB Bekijk bericht
Er is een goede tutorial te vinden op insanelymac.com om Leopard 10.5.2 te installeren onder vmware workstation 6.5 MET usb en netwerk support en waarschijnlijk werkt het met vmware server 2.0 ook.

Tutorial: Install JaS 10.5.2 on VMware Workstation 6.5 - InsanelyMac Forum

--edit--

Het werkt ook op 10.5.3
Hiervoor heb je dus wel de beta versie nodig van vmware 6.5, ach je weet hem wel te vinden

Deze versie ga ik uitgebreid testen en ik zal hier wel uitgebreid verslag doen van de resultaten.
Hmm.. Heb jij voor VMWare betaald, of...?
Heb er geen $180 voor over, aangezien ik het toch maar even ga gebruiken.. een MacBook koop ik volgend jaar sowieso.. dus ;p

Is iAtkos v4i misschien ook een oplossing? Het is als t goed is Leopard, maar doen m'n USB poorten het dan nog wel, en m'n inet?
__________________
 iPhone 2G, 8GB  Intel MacBook (zwart), 2,2GHz, 160GB HD
  #50  
Oud 18-07-08, 22:44
ArB's schermafbeelding
ArB ArB is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 3.1.3
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Rotterdam
Berichten: 2.362
Standaard

Op alle "oudere" versies van workstation werkt usb niet. En ja die 6.5 beta 2 versie heb ik via een officiele account.

De server 2.0 beta versie kun je trouwens zo downloaden. Hoef je geen geld voor te betalen.

Het mooie hiervan is dat je dus geen dual boot ofzo hoeft te maken, heeft me al mijn vista installatie gekost tijdens testen.

In de link staan de bestanden die je nodig hebt voor de configuratie van je vmware. Gewoon iso mounten en installeren maar
__________________
Origineel: iPhone US 1.0.2 OTB BL3.9 | Huidige firmware: 3.X | Bootloader: 3.9 | Baseband: 04.05.04_G

Zoek in de WIKI voor 99% van alle antwoorden.
Op persoonlijke berichten met vragen over de iPhone reageer ik niet. Gebruik hiervoor het forum. Ik ben geen helpdesk.
  #51  
Oud 18-07-08, 22:58
BadSide's schermafbeelding
BadSide BadSide is offline
• iOS 7.1.1
• 7.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Dordrecht
Berichten: 558
Standaard

Oke, dus nog even 1x voor de zekerheid:
Ik download deze VMWare, gewoon gratis
Overview - VMware (@ mods, is niks illegaals )
En gewoon het ISO bestand uit jouw linkje, en dan ben ik ready 2 go? behalve iso ff branden dan?

edit: Want jij hebt het over de beta, maar is dat gewoon Release Candidate 1?

edit2: Snap niks van WMWare.. hij geeft me geen toegang ofzo, omdat een certificaat zelf is ondertekend? :S
Kan ik JaS 10.5.2 niet gewoon op een andere partitie/harde schijf zetten, en dat ik wel gewoon dualboot? Maakt me niet zoveel uit...
__________________
 iPhone 2G, 8GB  Intel MacBook (zwart), 2,2GHz, 160GB HD

Laatst gewijzigd door BadSide; 19-07-08 om 00:06.
  #52  
Oud 19-07-08, 10:15
ArB's schermafbeelding
ArB ArB is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 3.1.3
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Rotterdam
Berichten: 2.362
Standaard

Je kan ook dual-boot installeren maar daar is een speciale procedure voor. Eerst even goed zoeken voordat je dat gaat doen.
__________________
Origineel: iPhone US 1.0.2 OTB BL3.9 | Huidige firmware: 3.X | Bootloader: 3.9 | Baseband: 04.05.04_G

Zoek in de WIKI voor 99% van alle antwoorden.
Op persoonlijke berichten met vragen over de iPhone reageer ik niet. Gebruik hiervoor het forum. Ik ben geen helpdesk.
  #53  
Oud 19-07-08, 11:00
cypher21's schermafbeelding
cypher21 cypher21 is offline
 
• 7.0.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Dieren
Berichten: 1.800
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ArB Bekijk bericht
Er is een goede tutorial te vinden op insanelymac.com om Leopard 10.5.2 te installeren onder vmware workstation 6.5 MET usb en netwerk support en waarschijnlijk werkt het met vmware server 2.0 ook.

Tutorial: Install JaS 10.5.2 on VMware Workstation 6.5 - InsanelyMac Forum

--edit--

Het werkt ook op 10.5.3
Hiervoor heb je dus wel de beta versie nodig van vmware 6.5, ach je weet hem wel te vinden

Deze versie ga ik uitgebreid testen en ik zal hier wel uitgebreid verslag doen van de resultaten.

Werkt prima!

Net ff alles getest, macos ziet de iphone goed en alles werkt behalve geluid

Ben niet heel erg handig met MacOS, maar ken de basis gelukkig wel, draait iig goed onder VMware! (nu weet ik iig weer dat ik blij ben met windows )

Laat PWNAGE maar komend
  #54  
Oud 19-07-08, 12:24
juulie juulie is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 92
Standaard

hmm zodra men moederboard terug is van rma zet ik er wel een dualboot op
  #55  
Oud 19-07-08, 12:38
ArB's schermafbeelding
ArB ArB is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 3.1.3
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Rotterdam
Berichten: 2.362
Standaard

Performance op de vmware 6.5 is super trouwens. Je moet dan wel even de debug-mode uitzetten.
__________________
Origineel: iPhone US 1.0.2 OTB BL3.9 | Huidige firmware: 3.X | Bootloader: 3.9 | Baseband: 04.05.04_G

Zoek in de WIKI voor 99% van alle antwoorden.
Op persoonlijke berichten met vragen over de iPhone reageer ik niet. Gebruik hiervoor het forum. Ik ben geen helpdesk.
  #56  
Oud 19-07-08, 12:40
cypher21's schermafbeelding
cypher21 cypher21 is offline
 
• 7.0.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Dieren
Berichten: 1.800
Standaard

Idd ArB, die debug mode zorgt echt voor veel vertraging!
jammergenoeg moet je de exe hernoemen en kan dit niet via een optie, maar goed, staat iig uit

Iemand nog tips om een beetje te klooien met leopard? Het is voor mij alweer 5 jaar geleden dat ik met een mac geklooit heb, en er is best wat veranderd
  #57  
Oud 19-07-08, 12:41
Bomans's schermafbeelding
Bomans Bomans is offline
• iOS 11.1
• 10.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: België
Berichten: 7.361
Standaard

Modbreak:
Kunnen we de discussie Windows VS Mac links laten aub. Daar gaat dit topic helemaal niet over. Niet gerelateerde reply's zullen dan ook worden verwijderd.

  #58  
Oud 19-07-08, 13:21
cypher21's schermafbeelding
cypher21 cypher21 is offline
 
• 7.0.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Dieren
Berichten: 1.800
Standaard

oeps.jpg

Hmm, er is iets mis gegaan, doordat ik de iphone in macos heb verbonden is de muziek verdwenen en krijg ik bijgaande foutmelding. Zowel in itunes in Windows als in Macos

Ach ja, alles werkt nog prima op de iphone, alleen geen muziek. Dan maar wachten tot ik firmware 2 erop kan gooien, heb nu geen zin om alles te herstellen
  #59  
Oud 19-07-08, 13:53
apoZ's schermafbeelding
apoZ apoZ is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bomans Bekijk bericht

Modbreak:
Kunnen we de discussie Windows VS Mac links laten aub. Daar gaat dit topic helemaal niet over. Niet gerelateerde reply's zullen dan ook worden verwijderd.

Dan mag die post van Stiruam er ook zo uit...
  #60  
Oud 19-07-08, 14:15
w.d's schermafbeelding
w.d w.d is offline
• iOS 6.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 127
Standaard

Ik heb vanochtend de Kalyway-dvd geinstalleerd op mijn pc. Loopt als een zonnetje! Tijdens het installeren alleen even goed opletten welke 'drivers' je moet installeren.
Specs:
ASUS A8V-E Deluxe met ACL850/AC97 onboard audio
AMD3200+
1Gb geheugen
NVidia GeForce 7300 GS

iPhone werkt met iTunes samen, dus PWNage zal ook wel gaan werken.

Geen high-end systeem, maar het werkt prima!
__________________
iPhone 3g 16G, T-Mobile NL

Laatst gewijzigd door w.d; 19-07-08 om 14:25.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone: Draai ik een jailbreak? Eirick Jailbreak 9 27-05-11 09:21
Syncen met OSX & Windows? dhelios iTunes 1 22-10-10 16:02
iPhone: uit herstelmodus met ALLEEN EEN MAC/OSX? jaimiefanatic Jailbreak 2 20-08-10 20:38
iPhone: hoe ipa's via mac osx naar iphone ? memo06 Jailbreak 3 22-05-10 22:58
Is het mogelijk om een unlocked 1.0.2. ---> 1.1.1. te updaten? OSX lakes iPhone algemeen 8 24-10-07 17:43

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:24.