[NL]spelling discussie in Chat en geruchten forum; ( verdwijnt na registratie ) Na een discussie met mijn vriendin kom ik nu hier met de volgende vraag: Is het; warmer dan ik Of is het; warmer dan mij ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
|||
|
|||
[NL]spelling
Na een discussie met mijn vriendin kom ik nu hier met de volgende vraag:
Is het; warmer dan ik Of is het; warmer dan mij Graag reacties met mooie argumenten. |
|
|
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
|
||||
|
||||
Ik zou voor het 2de gaan, maar in welke context gebruik je dat?
|
|
|||
|
|||
Jij bent warmer dan ik/mij
Ik heb het een nederlands deskundige voorgelegd, en zij zegt dat het ''ik" is. Ach. Altijd minder irritant dan y ipv ij. Toch nog benieuwd naar de mening van anderen. |
|
||||
|
||||
Ik zou voor ''warmer dan mij'' gaan... ''Warmer dan ik'' klinkt toch hellemaal niet.
|
||||
|
||||
Citaat:
Hoe klinkt: Jij bent warmer dan mij ben(t)? En hoe klinkt: Jij bent warmer dan ik ben? Duidelijk toch?
|
|||
|
|||
ik vind warmer dan mij beter
maar het kan allebij |
|
||||
|
||||
|
|
||||
|
||||
Juni is warmer dan mei
|
|
|||
|
|||
|
|
||||
|
||||
Het is dan ik en als mij m'n vader is een taal-freak
iPhone 2G UK iOS 3.1.3 Jailbreak by RedSn0w / iPhone 4 32GB iOS 4.2.1 Jailbreak by RedSn0w MacBook Pro 15,4" OSX 10.6.6 / iMac 20" OSX 10.6.6 / iPad 3G 32GB iOS 4.2.1 Stuur me geen privé-berichten met vragen, ik negeer ze. Gebruik liever de zoekfunctie en de Wiki (Begrippen|Handleidingen)
Laatst gewijzigd door Bomans; 20-03-09 om 12:28. Reden: edit-knop gebruiken aub. |
|
|||
|
|||
Correcte spelling is inderdaad zoals je de eerste zinsnede gespeld hebt. Butcher gaf hier ook antwoord op, met een handig ezelsbruggetje als toevoeging. Als je 'mij' gebruikt, dan zou de zin beginnen met 'jou'. Dus "jou bent warmer dan mij". Ik ga er vanuit dat je hier zelf uit kan herleiden dat dit fout is.
|
|
|||
|
|||
|
|
||||
|
||||
Citaat:
Jij bent even warm als mij ben(t). Of: Jij bent even warm als ik ben. Ik weet het wel...
|
||||
|
||||
Citaat:
maar Eduardboon vroeg: Is het; warmer dan ik Of is het; warmer dan mij En dan is het dus dan ik en als mij
iPhone 2G UK iOS 3.1.3 Jailbreak by RedSn0w / iPhone 4 32GB iOS 4.2.1 Jailbreak by RedSn0w MacBook Pro 15,4" OSX 10.6.6 / iMac 20" OSX 10.6.6 / iPad 3G 32GB iOS 4.2.1 Stuur me geen privé-berichten met vragen, ik negeer ze. Gebruik liever de zoekfunctie en de Wiki (Begrippen|Handleidingen)
|
|
||||
|
||||
Jij bent warmer dan ik (ben).
Jij bent even warm als ik (ben). Jouw iPhone is warmer dan mijn iPhone/(de) mijne. Jouw iPhone is even warm als mijn iPhone/(de) mijne. Dit weet ik voor 99% zeker. Edit: verder is het natuurlijk warmer dan en even warm als. Warmer als is dus voudt. |
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
Spelling controle | GTFO | iPhone algemeen | 2 | 09-10-10 16:41 |
Spelling/tekst voorspelling | Peter_Hommel | Archief | 2 | 27-11-08 12:58 |
Spelling/tekst voorspelling | Peter_Hommel | Archief | 0 | 27-11-08 12:14 |
Auto spelling uitzetten na update naar 2.0 | sjeemsje | iPhone algemeen | 16 | 24-07-08 00:20 |
|
|