//

Waarom ontploffen de iPhones, hier misschien de oplossing?

Waarom ontploffen de iPhones, hier misschien de oplossing? discussie in Chat en geruchten forum; ( verdwijnt na registratie ) Hey, Ik zie laatst allerlei berichten over ontploffende iPods en iPhones. Het enige wat opvalt is dat als deze 'ontploft' hij altijd aan de oplader ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iCulture > Chat en geruchten
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 14-10-09, 19:39
DutchEvil DutchEvil is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 98
Standaard Waarom ontploffen de iPhones, hier misschien de oplossing?

Hey,

Ik zie laatst allerlei berichten over ontploffende iPods en iPhones. Het enige wat opvalt is dat als deze 'ontploft' hij altijd aan de oplader zit.

Zit er niet iets in de oplader dat ontploft of kortsluiting veroorzaakt (Kan kortsluiting eigenlijk wel iets laten ontploffen?)

Hierbij dus een discussie.

Gr.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 14-10-09, 19:49
Dannybevers Dannybevers is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2009
Locatie: Oss
Berichten: 112
Standaard

Er waren ook mensen bij die aan het bellen zaten of gewoon op de bijrijdersstoel hadden liggen. Mijn oordeel is gewoon dat hij vanuit de binnenkant te heet is geworden en kortsluiting maakte of dergelijke .. Bij kortsluiting kan er iets ontploffen dat is zeker ( ervaring mee ;p )
  #3  
Oud 14-10-09, 19:50
DutchEvil DutchEvil is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 98
Standaard

Tja, maar welke sukkel legt hem dan ook in de hete zon =]

Ik denk toch nog wel dat er iets in de oplader zit.
Want mijn nieuwe oplader die ik bij mijn iPhone kreeg wordt veel heter dan die van een paar jaar terug.
  #4  
Oud 15-10-09, 00:35
junero junero is offline
• iOS 4.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 184
Standaard

ik denk dat het aan combinatie oplader en zonne licht de boosdoener is hoewel niet bij elke iphone
er is altijd kans op een afkeur iphone die toevallig bij eindgebruiker is aangekomen omdat ene chinese meid die dag ongesteld was of die andere gast een zware migraine had die dag of een besparing op isolatie die in tyler durden filosofie past
``A new car built by my company leaves somewhere traveling at 60 mph. The rear differential locks up. The car crashes and burns with everyone trapped inside. Now, should we initiate a recall? Take the number of vehicles in the field, A, multiply by the probable rate of failure, B, multiply by the average out-of-court settlement, C. A times B times C equals X. If X is less than the cost of a recall, we don't do one. ``
  #5  
Oud 15-10-09, 12:29
Kevin2432's schermafbeelding
Kevin2432 Kevin2432 is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: Almelo
Berichten: 9
Stuur een bericht via MSN naar Kevin2432
Standaard

Ik zou het niet weten, als ik hem op de oplader doe, heb ik er geen last van
  #6  
Oud 15-10-09, 13:14
Puck84 Puck84 is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 247
Standaard

Ik blijf bij erbij: hardcore verzet tegen jailbreakers en windows gebruikers vanuit het hart van de iPhone zijn processor

Dat en idioten die niet weten hoe ze met een iPhone moeten omgaan en/of schadeclaims willen innen en/of mediageil zijn.

Oke de iPhone wordt warm na consequent gebruik en de batterij die erin zit heeft een mogelijkheid om te kunnen ontploffen. Maar volgens mij is het gewoon allemaal 1 of 2 keer die uitzonderlijke batterijontploffing geweest (mogelijk door het feit dat een iPhone nooit echt uit staat meestal) die je bij elke gsm kunt hebben gecombineerd met een mediaheisa en freeloaders die ervan willen profiteren.
__________________
Het is opvallend dat de mensen die de iPhone het meest afbreken er meestal zelf geen hebben...
  #7  
Oud 15-10-09, 13:30
Runaque Runaque is offline
• iOS 6.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 560
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door junero Bekijk bericht
ik denk dat het aan combinatie oplader en zonne licht de boosdoener is hoewel niet bij elke iphone
er is altijd kans op een afkeur iphone die toevallig bij eindgebruiker is aangekomen omdat ene chinese meid die dag ongesteld was of die andere gast een zware migraine had die dag of een besparing op isolatie die in tyler durden filosofie past
``A new car built by my company leaves somewhere traveling at 60 mph. The rear differential locks up. The car crashes and burns with everyone trapped inside. Now, should we initiate a recall? Take the number of vehicles in the field, A, multiply by the probable rate of failure, B, multiply by the average out-of-court settlement, C. A times B times C equals X. If X is less than the cost of a recall, we don't do one. ``
De beste uitleg die ik ook gehoord heb, maar slaagt totaal op niets, en de spelling alles behalve... Er is dan ok nog een verschil tussen een debiele GSM en een voertuig... Een fabrikagefout in een wagen kan niet enkel het leven van de inzittenden in gevaar brengen, maar ook voor omstaanders in het verkeer en dat is een risico dat een wagenconstructeur NIET wil nemen. Volkswagen heeft bij bepaalde modellen tussen 1998 en 2000 problemen gehad met afbreken van draagarmen, maar het risico is zo klein, en toch is elke wagen binnengeroepen geweest en stel dat jij nu zulke wagen koopt vandaag en je brengt hem binnen bij VW en dan blijkt dat deze wagen nog niet voor dit probleem binnen gekomen is, dan herstelt men deze fout onmiddelijk. Zulke ingrepen zijn goedkoper dan schadeclaims wereldwijd, nog te zwijgen van de slechte publiciteit van het merk en vooral het modeltype en dat kan resulteren in een dalende verkoop.
Gaat het om iets als een onozele schakelaar op het dashboard, dan is het geen prioriteit, wel als het de veiligheid in gevaar brengt.
De ene constructeur is nogal snel in zulke zaken, de andere nogal laks (zoals Apple dat nu is), maar als er geen duidelijk patroon in deze voorvallen zit, is het moeilijk om na te gaan welke productie problemen vertoont en die tientallen gevallen op enkele miljoen verkochte toestellen zijn niet alarmgevend en er is ook veel fake bij. Alles moet in zijn context gezien worden.
OP het einde is de wet duidelijk, fabricagefouten zijn levenslange garantie, zelfs al is het toestel 2 jaar buiten zijn fabrieksgarantie, maar aan de andere kant moet het wel bewezen zijn dat het een fabricagefout is en dat is lastig als je als enige consument het moet opnemen tegen een multinational.
  #8  
Oud 16-10-09, 14:00
junero junero is offline
• iOS 4.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 184
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Runaque Bekijk bericht
De beste uitleg die ik ook gehoord heb, maar slaagt totaal op niets, en de spelling alles behalve... Er is dan ok nog een verschil tussen een debiele GSM en een voertuig... Een fabrikagefout in een wagen kan niet enkel het leven van de inzittenden in gevaar brengen, maar ook voor omstaanders in het verkeer en dat is een risico dat een wagenconstructeur NIET wil nemen. Volkswagen heeft bij bepaalde modellen tussen 1998 en 2000 problemen gehad met afbreken van draagarmen, maar het risico is zo klein, en toch is elke wagen binnengeroepen geweest en stel dat jij nu zulke wagen koopt vandaag en je brengt hem binnen bij VW en dan blijkt dat deze wagen nog niet voor dit probleem binnen gekomen is, dan herstelt men deze fout onmiddelijk. Zulke ingrepen zijn goedkoper dan schadeclaims wereldwijd, nog te zwijgen van de slechte publiciteit van het merk en vooral het modeltype en dat kan resulteren in een dalende verkoop.
Gaat het om iets als een onozele schakelaar op het dashboard, dan is het geen prioriteit, wel als het de veiligheid in gevaar brengt.
De ene constructeur is nogal snel in zulke zaken, de andere nogal laks (zoals Apple dat nu is), maar als er geen duidelijk patroon in deze voorvallen zit, is het moeilijk om na te gaan welke productie problemen vertoont en die tientallen gevallen op enkele miljoen verkochte toestellen zijn niet alarmgevend en er is ook veel fake bij. Alles moet in zijn context gezien worden.
OP het einde is de wet duidelijk, fabricagefouten zijn levenslange garantie, zelfs al is het toestel 2 jaar buiten zijn fabrieksgarantie, maar aan de andere kant moet het wel bewezen zijn dat het een fabricagefout is en dat is lastig als je als enige consument het moet opnemen tegen een multinational.
de problemen met draagarmen zijn nog altijd niet opgelost bij audi en vw van die type hoor, ik heb zelf een audi a4 van 99 het wordt elke 20duizend km een nieuwe draagarm en een aantal hoesjes, is bij elke audi a4 en volkswagen passat van die model

achteraf heeft het zeker weinig te maken met een gsm , bij mij op werk moet ik machines ombouwen met temperatuur rond 200 graden en iphone zit altijd in me zak , ik denk toch dat er toevallig een aantal afkeur iphone is die bij bijzondere omstandigheden in fik kan gaan of zelfs ontploffen , dit is heel normaal, iedereen die bij een productiebedrijf heeft gewerkt weet wel dat je niet elke product kan testen op afkeur als er zoveel van gemaakt moet worden
  #9  
Oud 16-10-09, 20:31
juliantomoriati juliantomoriati is offline
• iOS 7.0.1
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: Leidschendam
Berichten: 76
Stuur een bericht via MSN naar juliantomoriati
Standaard

Omdat de iPhone zo'n mediahype ding is, zoals alle Apple producten, ligt het in de media iets gevoeliger als iets niet naar behoren functioneert dan bij andere apparaten.

De accu van mijn Nokia 8800 was ook ontploft en had zoveel schade aangericht dat ik het hele toestel niet meer heb kunnen gebruiken. Bij de reparateur zeiden ze dat dit wel vaker gebeurde.... hoorde je toch ook niks van?
  #10  
Oud 18-10-09, 16:12
Runaque Runaque is offline
• iOS 6.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 560
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door junero Bekijk bericht
de problemen met draagarmen zijn nog altijd niet opgelost bij audi en vw van die type hoor, ik heb zelf een audi a4 van 99 het wordt elke 20duizend km een nieuwe draagarm en een aantal hoesjes, is bij elke audi a4 en volkswagen passat van die model

achteraf heeft het zeker weinig te maken met een gsm , bij mij op werk moet ik machines ombouwen met temperatuur rond 200 graden en iphone zit altijd in me zak , ik denk toch dat er toevallig een aantal afkeur iphone is die bij bijzondere omstandigheden in fik kan gaan of zelfs ontploffen , dit is heel normaal, iedereen die bij een productiebedrijf heeft gewerkt weet wel dat je niet elke product kan testen op afkeur als er zoveel van gemaakt moet worden
Elk product moet normaal aan bepaalde normen voldoen voor het op de markt mag komen, de iPhone zelf voldoet niet aan de Europese wetgeving betreffende de batterij. De Europese wetgeving zegt dat bij elk elektrisch toestel waar een batterij in aanwezig is, dat deze verwijderd kan worden op het einde van zijn gebruiksperiode, dit omdat een batterij onder gevaarlijk afval valt. Dus in principe moet de iPhone de mogelijkheid hebben gehad om de batterij er zo uit te halen en dat is ie niet.
Het probleem moet volgens mij niet bij Apple gezocht worden, het is een wereldwijd probleem dat bij verschillende merken voorvalt, zo is in Zuid-Korea een mijnwerker overleden omdat zijn ontplofte LG gsm zijn ribben en ruggegraat gebroken heeft en de borstkas geperforeerd heeft. Het probleem moet eerder bij de leveranciers te zoeken zijn, maar dit staat dan weer los bij kapot springende schermen, die zullen wel in combinatie van factoren kapot springen, microbarstjes, uitzetten van warmte en druk op het glas, gebeurt vaak ook met glazen die je onder heet water wil wassen die ook zonder meer ineens kapot springen.
Ik denk niet dat het echt bij ongestelde werkneemsters of werknemers met een kater te maken heeft, deze factoren zullen eerder te zien zijn bij het samenstellen van het toestel.
Het VAG verhaal was enkel ter illustratie van garantie vs fabrieksfouten (nu juist?), die zijn vooral te wijten aan de goedkope legering en materiaalbesparingen die men doet, dat zie je vooral als je een Golf 2 zijn draagarm vergelijkt (van toen) met een die nieuw door de VAG dealer geleverd wordt.

Laatst gewijzigd door iScorpio; 18-10-09 om 16:27.
  #11  
Oud 18-10-09, 17:22
Vomera Vomera is offline
• iOS 8.1.3
• 8.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Zuid limburg
Berichten: 42
Stuur een bericht via MSN naar Vomera Stuur een bericht via Yahoo naar Vomera
Standaard

ik heb het zelf een keer gehad dat mijn iphone super heet werd. hij lag op het nachtkastje op te laden en wilde ff wat kijken. toen voelde ik dat hij echt super heet was. Hij zat al meer al een uur aan de lader en het percentage was maar met 1 procent omhoog gegaan. de iphone reageerde verder nergens meer op. net alsof hij was vast gelopen of met een hoge cpu load bezig was. ik heb hem snel uitgezet en gewacht dat hij afgekoeld was en daarna opnieuw opgestart. daarna deed hij het gewoon weer normaal net zoals op de lader..
  #12  
Oud 18-10-09, 17:37
ucsdcom ucsdcom is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 22
Standaard

Over VW gesproken: wij hebben een Skoda met draagarmproblemen (ook VW concern) en hebben nooit iets daarover gehoord. De dealer wil ze op kosten van de klant zetten. Ik kan mij niet voorstellen dat men in die periode goedkope draagarmen in de Audi en VW modellen plaatste en dure betere draagarmen in de nagenoeg gelijke Skoda's. Bij Audi en VW lost men het blijkbaar zonder kosten op. Voor Skoda is er blijkbaar het model gekozen dat men probeert de periode uit te zingen tot er geen garantie meer op zit.

Voor telefoons geldt dat elke accu kan ontploffen. Als Apple een aantal toestellen terug gaat roepen, dan zal men dat zien als een officiële bevestiging dat er iets aan de hand is met de accu's. Met een paar toestellen is het vermoedelijk nog steeds lastig om te ontdekken wat nu de oorzaak is.

Bij mij is laatst een lader geploft. Gevolg: Iphone kapot. De fabrikant van de lader wilde er niets van horen, Apple heeft keurig en zonder kosten het toestel vervangen. In mijn ogen iets wat de firma van de lader had moeten doen.

Al met al dus voor mij goed afgelopen. Wat ik mij wel afvraag: hoe kan het dat mijn Iphone al meteen de geest gaf. NB. bij mij kwam er rook uit de lader, niet uit het toestel. Als er rook uit het toestel komt, dan wil je meteen de spanningsvoorziening onderbreken om brand of zelfs ontploffing te voorkomen. Bij de vaste accu's in de Iphone lukt dat niet en zal een gestartte kettingreactie sowieso doorgaan. Blijkbaar zit er tussen het laadcontact en de rest van het toestel geen overspanningsbeveiliging die defect raken van het toestel of erger kan voorkomen. Als ik Apple zou mogen adviseren zou ik daar eens naar gaan kijken.
  #13  
Oud 18-10-09, 17:47
Runaque Runaque is offline
• iOS 6.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 560
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ucsdcom Bekijk bericht
Over VW gesproken: wij hebben een Skoda met draagarmproblemen (ook VW concern) en hebben nooit iets daarover gehoord. De dealer wil ze op kosten van de klant zetten. Ik kan mij niet voorstellen dat men in die periode goedkope draagarmen in de Audi en VW modellen plaatste en dure betere draagarmen in de nagenoeg gelijke Skoda's. Bij Audi en VW lost men het blijkbaar zonder kosten op. Voor Skoda is er blijkbaar het model gekozen dat men probeert de periode uit te zingen tot er geen garantie meer op zit.

Voor telefoons geldt dat elke accu kan ontploffen. Als Apple een aantal toestellen terug gaat roepen, dan zal men dat zien als een officiële bevestiging dat er iets aan de hand is met de accu's. Met een paar toestellen is het vermoedelijk nog steeds lastig om te ontdekken wat nu de oorzaak is.

Bij mij is laatst een lader geploft. Gevolg: Iphone kapot. De fabrikant van de lader wilde er niets van horen, Apple heeft keurig en zonder kosten het toestel vervangen. In mijn ogen iets wat de firma van de lader had moeten doen.

Al met al dus voor mij goed afgelopen. Wat ik mij wel afvraag: hoe kan het dat mijn Iphone al meteen de geest gaf. NB. bij mij kwam er rook uit de lader, niet uit het toestel. Als er rook uit het toestel komt, dan wil je meteen de spanningsvoorziening onderbreken om brand of zelfs ontploffing te voorkomen. Bij de vaste accu's in de Iphone lukt dat niet en zal een gestartte kettingreactie sowieso doorgaan. Blijkbaar zit er tussen het laadcontact en de rest van het toestel geen overspanningsbeveiliging die defect raken van het toestel of erger kan voorkomen. Als ik Apple zou mogen adviseren zou ik daar eens naar gaan kijken.
Als de lader kapot gaat en de iPhone aan een hogere spanning blootstelt, dan is normaal gezien de fabrikant van de lader de verantwoordelijke, maar die gaat beweren dat je hem foutief gebruikt hebt of er een ander verhaal aan geven. Het is idd heel netjes van Apple om je een nieuw toestel te geven, maar in principe had Apple de verantwoordelijkheid bij de fabrikant van de lader kunnen leggen en dan had je van het kastje naar de muur gestuurd geweest. Dus geen lader meer van dat merk.

Wat het draagarmverhaal betreft, het ging om 1998/1999 VW Passat, Audi A4 en A6, het slechtste geval kon de arm breken, maar in veel gevallen bleef het bij een zwenkend voorwiel, wat weer ongelukken kan veroorzaken.
  #14  
Oud 21-10-09, 17:14
zorphion zorphion is offline
• iOS 3.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 41
Standaard

IK heb de oplossing:


Ik heb zelf een GPS programma in gebruik tijdens het fietsen die bijhoud waar ik langs ga enzovoort. Toen ik op mijn lokatie aankwam schrok ik me dood, toen ik een heet toestel in mn zak aantrof. En dan bedoel ik ook goed heet ! Vervvolgens iphone eruit gehaald en meteen af laten koelen (uitzetten).

Ik denk dat dit de oplossing is
  #15  
Oud 21-10-09, 17:18
De Generaal's schermafbeelding
De Generaal De Generaal is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 1.804
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorphion Bekijk bericht
IK heb de oplossing:


Ik heb zelf een GPS programma in gebruik tijdens het fietsen die bijhoud waar ik langs ga enzovoort. Toen ik op mijn lokatie aankwam schrok ik me dood, toen ik een heet toestel in mn zak aantrof. En dan bedoel ik ook goed heet ! Vervvolgens iphone eruit gehaald en meteen af laten koelen (uitzetten).

Ik denk dat dit de oplossing is
Oplossing is de iPhone uitzetten? Denk dat je dit niet even 1,2,3 kunt doen wanneer zo'n ding ontploft in je zak. Zoals jij al zegt, pas toen je op je locatie aan kwam en je iPhone uit je zak viste, merkte je dat dat ding erg heet is. In veel gevallen is het dan al te laat.

Het lijkt mij dat je je telefoon gewoon het beste zoveel mogelijk uit de zon kunt laten en eventueel in je jas als je op de fiets zit (merk zelf ook dat iets wel wat warmer kan worden, wanneer het in mijn broekzak zit, vooral in de zomer).
  #16  
Oud 23-10-09, 19:40
anthony8400 anthony8400 is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 47
Standaard

Ik heb er nog nooit last van gehad.
Het is wel normaal dat als je dit intensief gebruikt, deze warm wordt.
Met een laptop of pc is dit net hetzelfde.
  #17  
Oud 05-02-11, 04:45
MichaelSteffens MichaelSteffens is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2011
Berichten: 35
Standaard

Vorige week lag ik in bed te skypen en had men iphone in de apadter gestoken omdat hij bijna leeg was, tussen tijd speelde ik een spel. Ik kreeg door dat de iphone aan het heet worden was en heb hem onmiddelijk afgezet. Dit was egt niet normaal. ik kan wel geloven dat door hitte alleen al je iphone kan ontploffen welliswaar..

grts.
  #18  
Oud 17-04-11, 23:40
unload unload is offline
 
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2010
Berichten: 9
Standaard

Oke, m'n ipod touch 2g wordt vrij warm tijdens het opladen. Ik laat em altijd door laden tot ie vol is (en soms langer) en nog nooit pfoblemen
  #19  
Oud 17-04-11, 23:51
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

De vraag is wat mij betreft: wat wil je dat Apple eraan doet middels een recall? Als je een nieuw toestel krijgt, zit er weer (dezelfde) batterij in. Dezelfde software ook (mocht het een softwarematige oorzaak hebben)

Risico is er gewoon nu eenmaal dat 1 op de 99.999.999 (ik zeg maar wat) iPhones spontaan ontbrandt. Zoals ook een auto spontaan stuk kan gaan.

Edit: ben je bang dat je iPhone tijdens laden te heet wordt: zet hem dan uit tijdens het laden. Er kan dan iig geen software fout opduiken of een CPU load plaatsvinden...

Laatst gewijzigd door ballegooier; 17-04-11 om 23:54.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Slecht bereik misschien oplossing. wimpie85 Odido (T-Mobile) 6 10-07-11 10:33
Hotmail Exchange Server Fout / Hier de oplossing JNeo iPhone algemeen 0 30-09-10 19:36
als je oordopjes te klain zijn hier is de oplossing :-) truckdiver iPhone accessoires en onderdelen 9 05-02-08 00:13
Misschien een rare oplossing ? Destiny Archief 2 12-12-07 22:45

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:12.