SIMlock na één jaar discussie in Chat en geruchten forum; ( verdwijnt na registratie ) Normaal gesproken bij alle telefoons wordt simlock na één jaar automatisch verwijderd. Hoe zit het met iPhone? Stel, je koopt het nu, haalt (softwarematig) simlock ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
|||
|
|||
SIMlock na één jaar
Normaal gesproken bij alle telefoons wordt simlock na één jaar automatisch verwijderd. Hoe zit het met iPhone? Stel, je koopt het nu, haalt (softwarematig) simlock weg, je gebruikt het één jaar en daarna? Kan je dan software updaten zonder dat je weer 'ingelockt' zit of mag je iPhone dan levenslang niet meer updaten?
Ik heb echt naar gezocht en geen antwoord kon vinden. |
|
|
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
|
|||
|
|||
de Iphone blijft -ook naar een jaar, ook na 2 jaar- simlocked.
Als je het officieel gekocht heb (T-mobile duitsland / oostenrijk) kan je je Iphone na 2(!!) jaar door hun laten unlocken.... /en daar moet je voor betalen/ |
|
||||
|
||||
Tsss, wat een rotgrap...
Dan blijven we maar vrolijk unlocken hiero |
|
|||
|
|||
Citaat:
Want (even doordenken) waarom zou provider X een simlock verwijderen voor iets wat jij bij Y hebt gekocht? (Je kunt een bedorven biefstuk bij de C1000 gekocht ook niet bij AH terugbrengen) |
|
|||
|
|||
OK, ik haalde twee dingen door elkaar: los telefoon kopen en kopen (in de toekomst) van een provider. Stel, ik koop bij T-Mobile iPhone, met abonnement van 2 jaar. Bij iedere andere telefoon zou na één jaar SIMlock verwijderd worden zonder dat ik daarvoor iets hoef te doen. Ik zou toch van iPhone verwachten dat minstens na 2 jaar SIMlock ook verwijderd zou worden (want abonnement zal hoogst waarschijnlijk 2 jaar lang zijn). Maar er lijkt dus op dat het niet het geval zou zijn.
Als dat zo is, het is inderdaad een stuk interessanter om simlock vrij toestel te kopen en software nooit updaten. |
|
|||
|
|||
In Nl worden alle simlocks gratis verwijderd na 1 jaar! Dat is niet in een wet vastgelegd omdat alle providers intertijd zich accoord met die regel hebben verklaard. Apple staat hier ook buiten tenzij ze de iPhone (al dan niet providerloos) gaan verkopen.
|
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
nog een jaar wachten op nieuw abbonement. | bert 65 | Odido (T-Mobile) | 2 | 21-07-08 00:01 |
Volgend jaar toch een 3G-uitvoering? | Roel | Archief | 9 | 19-09-07 22:34 |
|
|