iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad accessoires en onderdelen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f126/ipad-accessoires-onderdelen/)
-   -   iPad Camera Connection Kit (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f126/ipad-accessoires-onderdelen/61682-ipad-camera-connection-kit.html)

copyfile 16-07-10 21:40

Ik vroeg me af of ik gewoon via apple.com een camera connection kit kan bestellen en via myus laten verschepen naar nl ? Ik begreep dat het op deze manier met b.v. de ipad niet kon, dat deze geannuleerd werden. Maar kan het dus wel met deze accessoire ?

Giftsplaza 16-07-10 22:10

Citaat:

vroeg me af of ik gewoon via apple.com een camera connection kit kan bestellen
Dat is wel mogelijk, sterker nog je kan in Nederland voor 34 Euro ex bij Expansys bestellen, maar net als Apple Store UK en US een levertijd van 6 tot 8 weken. Ze zijn gewoon niet te verkrijgen. Overigens heeft Expansys mij aan het lijntje gehouden met een levertijd van 5 dagen. Dit werd steeds later. We zijn nu een maand verder en heb vandaag de order geannuleerd. Slechte zaak :-(

Op Ebay en Marktplaats betaal je tussen de 80 en 100 Euro en dat gaat met iets te ver. Begrijp niet dat Apple hier geen prioriteit van maakt, het is vakantietijd en er worden veel foto's gemaakt. In China worden clonen van dit product gemaakt zie ze alleen niet op de Europese markt. Zou daar best genoegen mee nemen als ze doen waar je ze voor nodig hebt.

pagr 16-07-10 23:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cgovaard (Bericht 490996)
Ik ben hem kwijt...

Er zijn toch nog mensen die doen wat ze zeggen... Ik hoop dat pagr er veel plezier van heeft...

Bedankt! Net al getest. Inderdaad niet met alle flexibiliteit maar wel functioneel om foto's over te zetten tijdens vakantie voor backup, selectie of als fotolijst.
Ik las net op een site dat het nog mogelijk is om andere USB apparaten aan te sluiten zoals toetsenbord en zelfs een printer. Ben benieuwd hoelang dit nog ondersteund wordt.

macleentje 16-07-10 23:25

Hi Pagr, ben jij (of een naaste) toevallig in het bezit van een (panasonic) hd videocamera? En zou jij dan willen proberen of je er files vanaf kunt halen en op je ipad kunt zetten. Bekijken is nog niet eens zo belangrijk maar zou het fijn vinden hier eens een positieve reactie op te krijgen.
Alvast bedankt voor de moeite!

pagr 18-07-10 00:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door macleentje (Bericht 491174)
Hi Pagr, ben jij (of een naaste) toevallig in het bezit van een (panasonic) hd videocamera? En zou jij dan willen proberen of je er files vanaf kunt halen en op je ipad kunt zetten. Bekijken is nog niet eens zo belangrijk maar zou het fijn vinden hier eens een positieve reactie op te krijgen.
Alvast bedankt voor de moeite!

Hi Macleentje, helaas heb ik nog een DV videocamera die ik via firewire moet uitlezen. Met die Sony kan ik ook foto's maken en opslaan op een memory stick duo pro: foto's uitlezen via USB lukt!

Rockywoman 24-07-10 09:26

Weet iemand of je met die kit ook je iphone kan aansluiten om foto's op je ipad te zetten?

JPDeckers 24-07-10 10:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rockywoman (Bericht 497485)
Weet iemand of je met die kit ook je iphone kan aansluiten om foto's op je ipad te zetten?

Ja, dat werkt. 3GS werkt direct, bij Nexus One geeft hij aan dat 'device consumes too much power', maar daar kan de SD kaart weer voor worden gebruikt.

Rockywoman 24-07-10 10:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door JPDeckers (Bericht 497494)
Ja, dat werkt. 3GS werkt direct, bij Nexus One geeft hij aan dat 'device consumes too much power', maar daar kan de SD kaart weer voor worden gebruikt.

Thanks. Was namelijk al aan het stunten geweest om via bleutooth mijn foto's vanaf iphone naar ipad te sturen, maar dat werkt dus niet helaas.

dirkiedarkie 24-07-10 10:19

gebruik photoshare, daarmee kunnen de foto's van iphone naar ipad via bluetooth

gebakkenzucht 24-07-10 13:28

Ik ben momenteel in de USA maar hier is ook alles uitverkocht

Serena 25-07-10 08:56

Helaas, gisteren een vriend op pad gestuurd in NY en ook daar zijn ze uitverkocht...

netniet 26-07-10 09:18

Ik had er vorige week eentje besteld via ebay.com, 45$ en gratis binnen de US laten versturen naar mijn nicht. En zij neemt hem vandaag mee naar Nederland. Via een omweg alsnog eentje weten te krijgen.;)

JPDeckers 26-07-10 09:22

eBay blijft inderdaad de way to go, zie er voldoende staan voor 50 - 60 EUR bezorgd: ipad camera connection, Computers op eBay. Producten tegen lage prijzen op eBay.nl
Hoe graag wil je het hebben...

Rene3g 26-07-10 09:46

Ik heb er ook maar eentje via ebay besteld.. totaal 45 euro.

GizMoby 26-07-10 14:00

Ik heb een aantal jaren geleden een Camera Connector gekocht voor de ipod 5th gen. Aangezien dit een 30 pins aansluiting heeft dacht ik dat deze ook wel zou werken i.c.m. een ipad.

Niet dus..... krijg een foutmelding.

Iemand enig idee of dit wel werkend te maken is?

gebakkenzucht 26-07-10 14:53

Ben maar voor de tweede keer naar de Apple store gegaan hier in syracuse , ze hadden er een stuk of 10 op voorraad dus heb er maar 3 meegenomen!

dirkkk 27-07-10 16:33

iPad als image tank?!?
 
Heb mijn iPad tijdens mijn vakantie als image tank gebruikt (mbv camera kit) Heb thuis een Mac Book Pro. Krijg het niet voor elkaar om met iTunes de foto's van mijn iPad naar mn Mac te krijgen:mad: Iemand de oplossing?

netniet 27-07-10 16:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dirkkk (Bericht 500743)
Heb mijn iPad tijdens mijn vakantie als image tank gebruikt (mbv camera kit) Heb thuis een Mac Book Pro. Krijg het niet voor elkaar om met iTunes de foto's van mijn iPad naar mn Mac te krijgen:mad: Iemand de oplossing?

Voor het importeren van de foto's moet je Photo gebruiken om ze op je Macbook te zetten. Normaal zou Photo geactiveerd moeten worden als je je iPad aan de Macbook hangt.

dirkkk 27-07-10 16:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door netniet (Bericht 500773)
Voor het importeren van de foto's moet je Photo gebruiken om ze op je Macbook te zetten. Normaal zou Photo geactiveerd moeten worden als je je iPad aan de Macbook hangt.

Helaas is in zowel iPhoto en Aperture geen iPad te vinden! Iets in de systeem instellingen?

Serena 27-07-10 17:03

Ik ben ook van plan om deze kit aan te schaffen. Ik heb echter een Windows PC (Don't ask!). Is het hiermee ook mogelijk om naderhand de foto's op de pc te zetten?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:45.