//

Opladen iPad 3

Opladen iPad 3 discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Het 10.600 mAh Lithium-Polymer accupack van de nieuwe iPad is wat mij betreft een klein technologisch wonder. Flinterdun en een capaciteit van meer dan 10 ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #21  
Oud 28-03-12, 09:52
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Het 10.600 mAh Lithium-Polymer accupack van de nieuwe iPad is wat mij betreft een klein technologisch wonder. Flinterdun en een capaciteit van meer dan 10 Ah? Waauw

Zelfs de Lithium-Polymer accupacks in de laatste MacBook Pro halen dat niet:



Noot:
Voor de goede orde: de accupacks in de MacBook Pro zijn wel hoger belastbaar dan die in de iPad. De MBP heeft drie (3) LiPo cellen en de iPad 3 maar twee (2).

Succes verder
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #22  
Oud 28-03-12, 18:51
kommer1967's schermafbeelding
kommer1967 kommer1967 is offline
• iOS 11.2
• 11.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Nov 2011
Locatie: Houten
Berichten: 64
Standaard

Je nieuwe iPad opladen na 100% is onschadelijk

Er is nogal wat onduidelijkheid onder bezitters van de nieuwe iPad omtrent het opladen ervan. Sommige mensen beweerden namelijk dat je iPad blijft doorgaan met opladen, nadat hij al vol is. Dit zou volgens andere mensen weer schadelijk zijn voor de batterij, maar Apple’s Michael Tchao, heeft een statement vrijgegeven tegenover AllThingsD. In de statement van de beste man staat dat het lijkt alsof de nieuwe iPad nog steeds wordt opgeladen nadat hij de 100% heeft bereikt.
Maar wat er eigenlijk gebeurd is dat je iPad even stopt met opladen als hij de 100% heeft bereikt. Hierna gaat hij weer verder met opladen totdat hij de 100% heeft bereikt en dan stopt het weer tijdelijk. Dit proces blijft zich herhalen en is dus totaal onschadelijk voor de batterij van de iPad. Je hoeft je geen zorgen te maken en kunt dus gerust je nieuwe iPad gebruiken terwijl hij aan het opladen is.
__________________
iPhone X 256GB, iPad Pro 10.5inch 512GB 4G, MacBook Pro Touch Bar 13inch 2017, iMac 21inch 4K 2017, TV 4,  Watch 3 42mm
  #23  
Oud 28-03-12, 20:32
iMuzz iMuzz is offline
• iOS 11.3
• 6.0
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Mar 2012
Locatie: Amsterdam
Berichten: 11
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wouter1981 Bekijk bericht
Ik had dit artikel nog niet gelezen. Bedankt daarvoor.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Eerst blazen de cellen zich op, de gasdruk wordt zo hoog dat de behuizing weg gedrukt wordt. Dan volgt er een steekvlam vergezeld van prachtige spierwitte vette en zeer giftige rook. Dat is het slechte nieuws.
Ik word bang van uw reactie. Ik durf mijn iPad straks niet eens te gebruiken.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kommer1967 Bekijk bericht
Maar wat er eigenlijk gebeurd is dat je iPad even stopt met opladen als hij de 100% heeft bereikt. Hierna gaat hij weer verder met opladen totdat hij de 100% heeft bereikt en dan stopt het weer tijdelijk. Dit proces blijft zich herhalen en is dus totaal onschadelijk voor de batterij van de iPad. Je hoeft je geen zorgen te maken en kunt dus gerust je nieuwe iPad gebruiken terwijl hij aan het opladen is.
Wat ik weet is dat bij mijn Macbook Pro hetzelfde is maar op ten duur is mijn vermogen wel minder geworden terwijl hij het meeste van de tijd op de oplader ligt. Nu weet ik dat dit gewoon met alle producten is die een batterij hebben op dit niveau maar op ten duur is dat opladen en dan even tijdelijk wachten en weer opladen ook schadelijk voor de levensduur van je batterij?

Of begrijp ik het nu niet?
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
ipad op pc opladen?? ergoboy iPad algemeen 10 11-02-13 14:13
Opladen ipad via laptop Carlo_1983 iPad algemeen 16 15-01-12 12:38
ipad 2 opladen bertus63 iPad algemeen 2 28-06-11 10:33
iPad opladen CV-G iPad algemeen 9 30-09-10 08:17
iPad opladen via usb? conimus iPad algemeen 6 01-09-10 12:34

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:16.