//

Opladen iPad 3

Opladen iPad 3 discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, De oplaadtijd van de iPad 3 is ten opzichte van de iPad 2 echt flink omhoog gegaan. Combinatie van opladen en gebruiken heeft ook ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 19-03-12, 09:14
rckkkk91 rckkkk91 is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2012
Locatie: Limburg
Berichten: 15
Standaard Opladen iPad 3

Hallo,

De oplaadtijd van de iPad 3 is ten opzichte van de iPad 2 echt flink omhoog gegaan. Combinatie van opladen en gebruiken heeft ook bijna geen nut, want ook dan blijft het percentage gelijk of stijgt hij lichtjes (1% per 5-7 minuten). Ik vind dit best jammer. En ik weet dat deze batterij meer watt-uren heeft ivm retina-scherm etc.

Neem aan dat andere iPad 3 gebruikers dit ook ervaren? Wat zijn jullie reacties hierop?

(niet dat ik hem niet had gekocht als ik hier vantevoren van op de hoogte was hoor). Gewoon nieuwsgierig naar meningen van anderen.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 19-03-12, 09:26
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rckkkk91 Bekijk bericht
Hallo,

De oplaadtijd van de iPad 3 is ten opzichte van de iPad 2 echt flink omhoog gegaan.
Het laadproces van een iPad werkt iets anders dan bij een iPhone. De iPad 2 heeft twee Lithium-Polymer cellen van elk 6.600 mAh (wat heel veel is), bij een iPad 3 zal dat nog iets meer zijn.

Als het laadproces ongeveer 90 tot 95% van de ontwerpcapaciteit bereikt heeft begint het balanceerproces. De twee cellen worden nu geladen en weer ontladen tot beide cellen de eindspanning van 4.20 V bereikt hebben. En dat kan soms even duren.

Het is absoluut noodzakelijk dat de LiPo cellen dezelfde spanning hebben. Heeft tijdens het gebruik één cel een spanning bereikt van ca. 3.0 V en de andere nog niet dan schakelt de iPad zich om veiligheidsreden toch uit, ook al is de restcapaciteit bv. nog 35%.

Als je de iPad nooit te diep ontlaadt is het balanceerproces veel vlugger beëindigd.

Succes gewenst
  #3  
Oud 21-03-12, 11:42
issemie issemie is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 4
Standaard

Helemaal mee eens. Het verschil in beeldscherm van iPad 2 en 3 is nauwelijks te zien en daar komt een oplaadprobleem bij.
Het tegelijk opladen en werken is niet mogelijk! Bij mij ontlaadt de iPad 3 zelfs.
Een paar uur 's nachts opladen met een lagere capaciteitslader ging bij een iPad 2 goed ('s morgens 100% vol) en de iPad 3 was slechts 48% geladen.
Vanavond probeer ik het met de originele lader.
  #4  
Oud 21-03-12, 11:47
johnnybt johnnybt is offline
• iOS 10.3.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2009
Locatie: Velp
Berichten: 151
Standaard

ik heb geen enkel probleem moet ik zeggen. ik zie wel dat de New ipad langzamer laadt maar met paar uur is hij weer goed vol hoor.... ik grbruik wel originele lader en laadt em 's nachts altijd
__________________
Iphone 7 Plus 128 GB
  #5  
Oud 21-03-12, 13:05
knuster knuster is offline
• iOS 10.0
• 10.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: limburg (belgie)
Berichten: 399
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door issemie Bekijk bericht
Het verschil in beeldscherm van iPad 2 en 3 is nauwelijks te zien
are you kidding me

Een blinde zou het verschil zelfs zien(bij wijze van spreken)!
Hoog tijd om eens naar de oogarts te gaan denk ik!
  #6  
Oud 21-03-12, 15:47
Sjaakafhaak Sjaakafhaak is offline
• iOS 7.0.2
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2010
Locatie: 050
Berichten: 194
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door knuster Bekijk bericht
are you kidding me

Een blinde zou het verschil zelfs zien(bij wijze van spreken)!
Hoog tijd om eens naar de oogarts te gaan denk ik!
idd... je ziet het echt wel.. al heb ik ook een collega die er zo over denkt.. maar die wil het niet zien, weet ik vrij zeker

opladen is me nog niet opgevallen, nacht aan de lader en klaar.... zal ook eens testen met tv kijken en opladen aan de pc...
  #7  
Oud 27-03-12, 13:21
NH2505 NH2505 is offline
• iOS 7.0
• 7.0
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 107
Standaard

Ik laad hem ook op 's nachts, batterij leeg of niet leeg. Overdag heb je dan niet het probleem dat je er niet mee kan werken wegens lege batterij.

En....het nieuwe scherm is beduidend veel beter dan de vorige generatie iPads! Wie dit niet ziet, wil het niet zien of....heeft inderdaad oogproblemen.
  #8  
Oud 28-03-12, 07:54
iMuzz iMuzz is offline
• iOS 11.3
• 6.0
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Mar 2012
Locatie: Amsterdam
Berichten: 11
Standaard

Ik maak mij toch wel zorgen over deze zogenaamde battery-gate. Ik zelf wacht nog op de postbode tot mijn nieuwe iPad wordt afgeleverd. Tot die tijd probeer ik zoveel mogelijk informatie in te winnen om mijn iPad zo goed mogelijk te gebruiken.

Ik las op deze website wat tips over het opladen en de-laden van de iPad's. Ik maak me toch zorgen over tip 5: “Do not overcharge iPad. Overcharging iPad by leaving it charging for the whole night shortens the battery lifespan.”.

Wat is nu de juiste correcte wijze om een maximaal leven van de iPad te hebben? Ik wordt namelijk niet echt wijs uit alle klaag berichten momenteel op het internet.
  #9  
Oud 28-03-12, 09:10
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iMuzz Bekijk bericht
Ik las op deze website wat tips over het opladen en de-laden van de iPad's. Ik maak me toch zorgen over tip 5: “Do not overcharge iPad. Overcharging iPad by leaving it charging for the whole night shortens the battery lifespan.”.
LiPo-cellen overladen verkort inderdaad de levensduur drastisch. Je kan er ook niet naast kijken

Eerst blazen de cellen zich op, de gasdruk wordt zo hoog dat de behuizing weg gedrukt wordt. Dan volgt er een steekvlam vergezeld van prachtige spierwitte vette en zeer giftige rook. Dat is het slechte nieuws.

Het goede nieuws is dat het zo goed als onmogelijk is om de cellen te overladen. Het laadproces stopt zodra één of beide cellen de eindspanning van 4.20 V bereikt hebben. In de iDevices stuurt de powerd daemon dit proces.
  #10  
Oud 28-03-12, 09:44
wouter1981's schermafbeelding
wouter1981 wouter1981 is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Twente
Berichten: 3.987
Standaard

Zoals timosha al aangeeft kun je je iDevice niet overladen. Software in de iPad voorkomt dit.

Er is ook een reactie van Apple: Apple Explains New iPad's Continued Charging Beyond 100% Battery Level - Mac Rumors
__________________
Geen hulpvragen via PM. Stel je vraag op het forum, hebben anderen er ook iets aan.
  #11  
Oud 28-03-12, 09:53
NH2505 NH2505 is offline
• iOS 7.0
• 7.0
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 107
Standaard

Lees eerst eens het artikel hier op de website, het kan geen kwaad om je iPad langer aan de lader te laten hangen eens hij 100 % geladen is, er kan niets verkeerd mee gebeuren. De toelichting komt van een topman van Apple, dus heb ik het volledige vertrouwen dat deze info dan ook de correcte is. Alle andere geruchten en speculaties, daar laat ik me niet door meesleuren, er wordt zoveel gezegd, het neemt alleen je vertrouwen weg in een goedwerkend en prachtig product als deze nieuwe iPad.

Ik ondervind ook dat het toestel een veel langere laadcyclus heeft dan mijn oude ipad1, so what, ik laad hem 's nachts op en heb er verder geen problemen mee.

Van dat warm worden ondervind ik niets, mijn iPad wordt niet warmer dan mijn oude iPad.

Tot zover heb ik alle vertrouwen in mijn nieuw toestel en geniet ik er volop van!
  #12  
Oud 28-03-12, 10:01
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NH2505 Bekijk bericht

Ik ondervind ook dat het toestel een veel langere laadcyclus heeft dan mijn oude ipad1, so what, ik laad hem 's nachts op en heb er verder geen problemen mee.
Ook daar is een plausibele verklaring voor:

1) De iPad 1 heeft twee (2) Lithium-Polymer cellen met een capaciteit van 6.600 mAh per cel;
2) De iPad 3 heeft twee (2) Lithium-Polymer cellen met een capaciteit van 10.600 mAh per cel;
3) De iPad lader levert een vermogen van 10 W, zijnde 5 V @ 2.000 mA;
  #13  
Oud 28-03-12, 10:08
Bomans's schermafbeelding
Bomans Bomans is offline
• iOS 11.1
• 10.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: België
Berichten: 7.361
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NH2505 Bekijk bericht
... De toelichting komt van een topman van Apple, dus heb ik het volledige vertrouwen dat deze info dan ook de correcte is. ...
Een dief zal ook nooit zeggen dat hij je met opzet wou bestelen ...

Wat ik maar wil zeggen is dat er toch iets meer aan de hand zal zijn.

Maar om zomaar aan te nemen wat een topman over zijn bedrijf zegt ...
  #14  
Oud 28-03-12, 10:25
Suzannedepanne Suzannedepanne is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2012
Berichten: 32
Standaard

Ben ik nou de enige hier die geen problemen heeft met de nieuwe iPad?
Geel scherm, opladen, etcetera
  #15  
Oud 28-03-12, 10:26
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Suzannedepanne Bekijk bericht
Ben ik nou de enige hier die geen problemen heeft met de nieuwe iPad?
Geel scherm, opladen, etcetera
Nee, we zijn met zijn tweeën, ik heb ook nergens problemen mee
  #16  
Oud 28-03-12, 10:32
NH2505 NH2505 is offline
• iOS 7.0
• 7.0
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 107
Standaard

Je hebt nu eenmaal mensen die over alles en nog wat wantrouwen hebben en dit ook laten doorsijpelen naar andere mensen toe. Ik behoor niet tot deze categorie, dat wil ik hiermee alleen duidelijk maken, ik heb weet van de "problemen" van de nieuwe iPad, dus... mijn probleem als het mij ook overkomt, ik ga er zeker niet lopen over zeuren!
Ofwel koop je iets en ga je ervoor, valt de aankoop mee, super, valt het tegen, pech. Ofwel laat je je tegenhouden door de mening van anderen, en neem je geen risico's en koop je zeker geen ipad of wat dan ook, want je weet maar nooit.... Elk beschikt over de vrijheid om keuzes te maken, maar iets afbreken vooraleer je het in je handen hebt vind ik persoonlijk heel flauw.
  #17  
Oud 28-03-12, 10:33
Suzannedepanne Suzannedepanne is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2012
Berichten: 32
Standaard

Nou ben in ieder geval niet alleen!
  #18  
Oud 28-03-12, 10:34
NH2505 NH2505 is offline
• iOS 7.0
• 7.0
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 107
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Nee, we zijn met zijn tweeën, ik heb ook nergens problemen mee
Correctie, met drieën, niets van problemen hier. Ook niet met mijn iPhone 4s waar ook zoveel mis mee was....
  #19  
Oud 28-03-12, 10:35
Suzannedepanne Suzannedepanne is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2012
Berichten: 32
Standaard

Ik voel een band opkomen
  #20  
Oud 28-03-12, 10:36
NH2505 NH2505 is offline
• iOS 7.0
• 7.0
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 107
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Suzannedepanne Bekijk bericht
Ik voel een band opkomen
Hihi, inderdaad
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
ipad op pc opladen?? ergoboy iPad algemeen 10 11-02-13 15:13
Opladen ipad via laptop Carlo_1983 iPad algemeen 16 15-01-12 13:38
ipad 2 opladen bertus63 iPad algemeen 2 28-06-11 11:33
iPad opladen CV-G iPad algemeen 9 30-09-10 09:17
iPad opladen via usb? conimus iPad algemeen 6 01-09-10 13:34

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:29.