//

iPad aan laten staan.

iPad aan laten staan. discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo mede Apple fans, Mijn vader zegt altijd als ik mijn iPad gebruikt heb dat ik hem uit moet zetten en dat hij dat langer ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 02-06-12, 17:27
107552's schermafbeelding
107552 107552 is offline
• iOS 6.1.3
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2011
Locatie: Noord - Brabant
Berichten: 43
Stuur een bericht via MSN naar 107552
Question iPad aan laten staan.

Hallo mede Apple fans,

Mijn vader zegt altijd als ik mijn iPad gebruikt heb dat ik hem uit moet zetten en dat hij dat langer mee gaat. Is dat ook zo?
Dat als je hem steeds weer uit zet een aan zet is dat beter voor het leven van de iPad Of kan ik hem gewoon elke keer aan laten staan en zeggen dat hij helemaal niet gelijk heeft. Een ding weet ik wel, hij heeft voor Apple Macintosh gewerkt en ook voor HP, dus hij weet er wel wat van.

Groetjes.
__________________
Me.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 02-06-12, 18:10
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 107552 Bekijk bericht

Mijn vader zegt altijd als ik mijn iPad gebruikt heb dat ik hem uit moet zetten en dat hij dat langer mee gaat. Is dat ook zo?
In een iPad zitten geen bewegende delen, dus het maakt niet veel uit of je hem uitzet of in de slaapstand zet.
  #3  
Oud 02-06-12, 18:12
debroei's schermafbeelding
debroei debroei is offline
• iOS 11.1
• 11.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: Teylingen
Berichten: 1.139
Standaard

Ik zet hem zelden helemaal uit, dat is juist het gemak van de iPad.
Als ik hem 4 x per avond aan en uit moet zetten ,schiet niet erg op.
M'n pc laat ik soms ook gewoon aan staan. Als hij daardoor minder lang mee gaat, jammer heb ik in ieder geval mijn gemak er van gehad.
Verder zal hij eerder aan vervangen toe zijn doordat hij inmiddels achterhaald begint te raken dan dat hij echt op is van hete gebruik.
  #4  
Oud 02-06-12, 21:44
mrboolean's schermafbeelding
mrboolean mrboolean is offline
• iOS 14.5
• 12.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Locatie: Rotterdam
Berichten: 260
Stuur een bericht via ICQ naar mrboolean
Standaard

Het gemak van een iPad is inderdaad dat die direct beschikbaar is, omdat je hem niet continu aan en uit hoeft te zetten, maar gewoon in standby kan laten.

In theorie is wat je vader zegt iets beter voor je iPad omdat je batterij in uit stand niet wordt belast en dus langer mee kan gaan. Als je dus de iPad weinig gebruikt of een lange tijd laat liggen kan het beter zijn om hem helemaal uit te zetten. Maar als je hem regelmatig gebruikt is het alleen hinderlijk en niet de moeite waard. Aan en uit zetten kost immers ook extra batterij energie. Als alternatief zou je ook de airplane mode aan kunnen zetten in sleep mode. Dat laat de batterij ook iets langer meegaan.
  #5  
Oud 02-06-12, 21:47
107552's schermafbeelding
107552 107552 is offline
• iOS 6.1.3
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2011
Locatie: Noord - Brabant
Berichten: 43
Stuur een bericht via MSN naar 107552
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mrboolean Bekijk bericht
Het gemak van een iPad is inderdaad dat die direct beschikbaar is, omdat je hem niet continu aan en uit hoeft te zetten, maar gewoon in standby kan laten.

In theorie is wat je vader zegt iets beter voor je iPad omdat je batterij in uit stand niet wordt belast en dus langer mee kan gaan. Als je dus de iPad weinig gebruikt of een lange tijd laat liggen kan het beter zijn om hem helemaal uit te zetten. Maar als je hem regelmatig gebruikt is het alleen hinderlijk en niet de moeite waard. Aan en uit zetten kost immers ook extra batterij energie. Als alternatief zou je ook de airplane mode aan kunnen zetten in sleep mode. Dat laat de batterij ook iets langer meegaan.
en hoe doe je dat?
  #6  
Oud 02-06-12, 22:07
Beech43 Beech43 is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 2.682
Standaard

Bij Instellingen, bovenaan.
  #7  
Oud 04-06-12, 10:57
jap74's schermafbeelding
jap74 jap74 is offline
• iOS 14.4
• iPadOS 14.4
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 800
Standaard

Vaders zeggen zo veel (ik ben er zelf ook een). Mijn iPad staat altijd aan. Hij wordt er niet slechter van.

Je moet hem zo nu en dan eens uitzetten en opnieuw opstarten.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
GPS blijft aan staan Lieuwe iPhone algemeen 5 10-12-12 13:57
Synchroniseren van agenda en muziek laten staan. boschbol Muziek, foto & video 7 17-08-11 03:18
Wi-Fi blijft niet aan staan! Help!! keesdr Wi-Fi 2 05-07-11 11:32
Mobiele datanetwerk aan laten staan ? stef007 Mobile Vikings 2 22-02-10 18:44
onverstandig om 3G altijd aan te hebben staan? Jojanne iPhone algemeen 7 21-02-10 15:13

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:33.